- 1 Zamkną przedszkole przez koncert Sheerana (150 opinii)
- 2 Handel narkotykami w sopockim klubie? (62 opinie)
- 3 Znów pies pogryzł dziecko (479 opinii)
- 4 Ograniczenie do 50 km/h nie ma sensu (343 opinie)
- 5 Zabrał kartę i ją zniszczył. "Procedury" (540 opinii)
- 6 Wpadli, gdy wyłudzali kody BLIK (86 opinii)
Hulajnogi na minuty. Ile zapłacimy za przejazd i jakiej firmie?
Hulajnogi na minuty na stałe zagościły na trójmiejskich ulicach. Nie oznacza to jednak braku zmian - wciąż pojawiają się nowe firmy, inne zaś rezygnują z prowadzenia działalności w naszym regionie. Ciągłym zmianom ulegają także cenniki oraz obszary świadczenia usług. Sprawdzamy aktualną ofertę firm obecnych w Trójmieście.
- Tier
- Dott
- Bolt
- Lime
- Quick
- Qool
Z trójmiejskiego rynku wycofały się m.in. Blinkee (wcześniej oferująca również elektryczne skutery współdzielone) oraz Free Now (świadczy teraz usługi wynajmu hulajnóg we współpracy z innymi firmami).
750 tys. zł kary dla operatora hulajnóg z Sopotu
Na ulicach Trójmiasta nie znajdziemy również hulajnóg Logo Sharing. Sopocka firma została niedawno ukarana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na kwotę prawie 750 tys. zł za wprowadzenie klientów w błąd. Chodziło o zakres zakupu subskrypcji opisanych w aplikacji w taki sposób, że użytkownik mógł odnieść wrażenie, że jest to opłata jednorazowa. Klienci skarżyli się także na niemożność kontaktu z operatorem i trudności w anulowaniu niechcianego abonamentu.
Międzynarodowe koncerny walczą o klienta w Trójmieście
Czterech pierwszych obecnych na trójmiejskim rynku operatorów to międzynarodowe koncerny, które świadczą swoje usługi również poza granicami naszego kraju. Quick oraz Qool to natomiast firmy lokalne z siedzibami w Gdyni.
Pod względem obszaru działania Tier i Dott są niekwestionowanymi liderami w naszej aglomeracji. Hulajnogami tych firm podróżować możemy:
- od Redy przez całe Trójmiasto aż do Pruszcza Gdańskiego (Tier)
- od Wejherowa przez całe Trójmiasto aż po Kolbudy i Łapino (Dott).
Tier i Dott: albo opłata startowa, albo wyższa stawka za minutę
Warto zwrócić jednak uwagę, że firma Tier świadczy usługi na Górnym Tarasie niemal wyłącznie do granicy Obwodnicy Trójmiasta z wyjątkiem rozszerzenia granic o Kokoszki i Dąbrowę, podczas gdy hulajnogi Dott spotkamy także w Osowej i Rębiechowie (skąd jednak nie przejdziemy do innych dzielnic) oraz Chwarznie-Wiczlinie i Pustkach Cisowskich.
Ceny obu firm są porównywalne - w Dott minuta jest droższa (0,70 zł), lecz zniesiona jest opłata startowa za wypożyczenie. Tier oferuje natomiast tańszą stawkę minutową (0,59 zł), ale trzeba do niej doliczyć opłatę na start w wysokości 2,70 zł (można wykupić abonament w cenie 9,99 zł miesięcznie, który obniża opłatę startową do 0 zł).
Obu operatorów posiada w swojej ofercie specjalne pakiety minutowe, z których warto skorzystać przy dalszych i dłuższych podróżach.
Free Now z opcją wynajmu hulajnóg Tier oraz Dott
Hulajnogi Tier i Dott są również dostępne w aplikacji wspomnianej wcześniej firmy Free Now (znanej przede wszystkim z usług przewozu pasażerskiego). Free Now w ostatnim czasie regularnie organizuje promocje na wypożyczenie hulajnóg, więc można zaoszczędzić kilka złotych przy wyborze tej aplikacji zamiast podstawowych aplikacji Tier i Dott.
Bolt: promocyjna najniższa stawka na rynku
Hulajnogi firmy Bolt obecnie są jedynie w Sopocie i Gdańsku, przy czym w Gdańsku zasięg działania ograniczony jest do Dolnego Tarasu, Piecek-Migowa, Siedlec oraz Chełmu.
W momencie pisania tego artykułu Bolt wprowadził promocyjną cenę przejazdu - 0,20 zł za minutę wynajmu. Wcześniej była to stawka na poziomie 0,50 zł za minutę. Nie ma też żadnych opłat startowych za odblokowanie urządzenia.
Ponadto w trakcie wymiany jest flota hulajnóg Bolt na mocniejsze i stabilniejsze konstrukcje, o nieco odmiennym kształcie kierownic i podestów.
Lime: Opłata startowa z wliczonymi minutami na przejazd
Lime to marka należąca do Ubera, który podobnie jak Bolt i Free Now oferuje przewozy pasażerskie. W przypadku hulajnóg cennik na tle międzynarodowej konkurencji wydaje się mało atrakcyjny. Za uruchomienie urządzenia i zarazem trzy pierwsze minuty zapłacimy 3,99 zł, a koszt kolejnych minut to 0,69 zł.
Stawkę te można obniżyć abonamentem "Lime Prime" za 9,99 zł miesięcznie, który likwiduje opłatę startową oraz zawiera 25 proc. zniżki za koszt całego przejazdu (koszt minuty wynosi wówczas ok. 0,52 zł).
Hulajnogi Lime spotkamy we wszystkich miastach Trójmiasta. W Gdańsku zasięgiem objęta jest też znaczna część Górnego Tarasu, przy czym liczba dostępnych urządzeń jest tam symboliczna.
W Gdyni oprócz obszaru Śródmieścia oraz wzdłuż linii SKM z hulajnóg submarki Ubera skorzystamy na Witominie, w Wielkim Kacku oraz północnych dzielnicach, choć podobnie jak w Gdańsku liczba hulajnóg w tych częściach jest bardzo ograniczona.
Quick i Qool, czyli hulajnogi na minuty z Gdyni
Quick i Qool wywodzą się z Gdyni. Co ciekawe, w obu firmach zasiada ten sam udziałowiec prywatny. W przypadku firmy Qool dodatkowo na liście wspólników spółki znajdziemy osobę, która wcześniej była członkiem zarządu Logo Sharing.
Quick nieobecny jest w centrum Gdańska i swoje usługi oferuje wyłącznie w dzielnicach Dolnego Tarasu oraz w części nadmorskiej Trójmiasta.
Jeszcze bardziej zawężony jest zasięg działania Qool - do obszaru Dolnego Sopotu oraz pasa nadmorskiego w Gdańsku wraz z Przymorzem Wielkim.
Quick nieobecny w centrum Gdańska
Quick informuje w aplikacji o opłacie startowej w wysokości 2,49 zł, choć w mediach społecznościowych reklamuje się obniżoną do odwołania opłatą 1,39 zł. Do tego należy doliczyć opłatę za każdą minutę w wysokości 0,69 zł.
Istnieje możliwość obniżenia tych opłat abonamentami dziennymi, tygodniowymi i miesięcznymi w kwocie odpowiednio 25, 79 i 199 zł.
Qool: płatność punktami kupionymi za złotówki
W Qool rozliczanie odbywa się poprzez punkty według przelicznika 1 punkt - 1 zł, przy czym można wykupić większe pakiety punktów ze zniżkami np. 115 punktów za 100 zł.
Podstawowy cennik za wypożyczenie to 3 punkty opłaty startowej oraz 1 punkt za każdą minutę jazdy. Qool pozwala pozostawiać hulajnogi wyłącznie w tzw. spotach - wyznaczonych miejscach. W pozostałych miejscach naliczane są opłaty dodatkowe.
Zastanów się, zanim podasz dane głównej karty do konta
Korzystanie z wielu usług - nie tylko związanych z hulajnogami - wiąże się często z obowiązkiem podawania danych karty płatniczej celem zakupu produktu lub abonamentu.
Przy dużej liczbie takich operacji może się zdarzyć, że zapomnimy o odłączeniu karty w nieużywanej usłudze lub zostaniemy nieoczekiwanie obciążeni opłatą za subskrypcję, której nie potrzebujemy.
Rozwiązaniem takiego problemu może być skorzystanie z kart przedpłaconych (najczęściej w formie kart wirtualnych) oferowanych przez banki oraz inne instytucje finansowe.
Karta przedpłacona działa na zasadzie specjalnego subkonta, które doładowujemy kwotą potrzebną w danej chwili. Kartę taką można w łatwy sposób zablokować i odblokować tylko na czas płatności.
W przeciwieństwie do karty podstawowej dla naszego konta bankowego z domyślnie ustawionymi wysokimi limitami płatności karta przedpłacona nie pozwoli na pobranie kwot ponad stan jej zasilania lub transakcja zostanie w całości odrzucona w przypadku blokady karty.
Opinie (290) 5 zablokowanych
-
2022-06-05 11:32
To powinno być zakazane (3)
Szczyle jeżdżą jak idioci
- 14 1
-
2022-06-05 13:52
Dlatego powinno być np od 21 lat (1)
- 2 0
-
2022-06-05 14:23
Albo podatek miesięczny np 200 pln od jednej hulajnogi a tym samym minuta byłaby dużo droższa.
Czyli znacznie mniej osób korzystałaby z tego pseudo środka.
- 3 0
-
2022-06-05 17:35
Też tak uważam.
Zabronione I na nogach chodzić. Potem nadwaga I zawały.
- 0 0
-
2022-06-05 11:40
Proszę o info jak się odłącza kartę w nieużywanej usłudze?
cyt. z artykułu "Przy dużej liczbie takich operacji może się zdarzyć, że zapomnimy o odłączeniu karty w nieużywanej usłudze". Czy mogę prosić o info jak to uczynić (konkretnie chodzi mi o Bolta z którego nie korzystam). Z góry dzięki za pomoc
- 1 1
-
2022-06-05 12:45
Czy tylko u mnie na osiedlu hulajnogi blokują chodniki,
część chodnika jest zastawiona przez parkujące samochody mieszkańców a część przez hulajnogi zostaje ok. 0,5m i zaczyna mnie to irytować, czy straż miejska potrzebuje specjalne zaproszenie?
- 6 0
-
2022-06-05 13:19
Wczoraj śródmieście, nastolatki na hulajnogach, spokojnie nie można przejść chodnikiem, skandal
- 9 0
-
2022-06-05 14:03
Hulajnoga powinna się rozpędzać maksymalnie do 15 km/h na ścieżce rowerowej i malsymalne do 10 km/h na chodniku (3)
To i tak dużo! A miejskie modele odpowiednio 2 km/h mniej bo publicznego sprzętu nie czujemy tak dobrze. Ktoś naprawdę odleciał z tą prędkością. Inną kwestią jest hamowanie. Tu się nie hamuje tak fajnie jak rowerem! Trzeba zachować dużo większą ostrożność. Do tego powinien być całkowity zakaz poruszania się tym badziewiem po jezdni w miejscach gdzie nie jest to konieczne. Piesi też powinni niestety - dla swojego dobra - zachować większą czujność gdy nadjeżdża hulajnoga. Pamiętajcie, że kierowca nie panuje nad tym tak jak nad rowerem i nie zatrzyma się a ni nie ominie przechodnia zawsze dokładnie tak jak chce. A często to młody człowiek, który nie zdaje sobie jeszcze sprawy że skutków jazdy 20-30 km/h
- 5 3
-
2022-06-05 17:36
Tzn co dokładnie ma robić przechodzień? (1)
Może paralotnię sobie kupić I przelecieć?
- 1 0
-
2022-06-05 19:20
Chociażby trzymać dziecko za rękę, najlepiej z drugiej strony
- 0 0
-
2022-06-05 20:51
Najlepiej ograniczyć do 0 km/h
Wtedy będzie bardzo bezpiecznie
- 0 1
-
2022-06-05 19:08
a rowerow sie nie da w tym miescie haha
- 0 0
-
2022-06-05 19:24
zostawione na chodnikach, gdzie popadnie
masakra
- 4 1
-
2022-06-06 10:19
Niech podniosą prędkość do 25km/h normalnie bo 18 km/h pod górkę 10 to sie nie opłaca całkiem.
90% dott-ów ma rozwalone stery.- 1 2
-
2022-06-06 15:20
(1)
Też przez jakiś czas wypożyczałam hulajnogę. Teraz mam już swoją z polskiej dystrybucji geekbuying więc mogę śmigać do woli. Dojeżdżam sobie nią do pracy jak jest ładna pogoda i nie muszę się gnieść z ludźmi w komunikacji miejskiej.
- 0 0
-
2022-06-06 19:02
Jaki model i koszt?
- 0 0
-
2022-06-07 12:52
Wole wynajem prywatny
Od gościa z Brzeźna, hulajnogi extreme. Mocne hulajnogi dużo lepsze od tych sieciowej i na cały dzień się lepiej opłaca
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.