- 1 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (136 opinii)
- 2 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (187 opinii)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 4 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (128 opinii)
- 5 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (27 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (129 opinii)
Ile wysokich budynków powstanie na Międzytorzu?
Minął rok odkąd PKP wybrało grupę Semeko na inwestora terenów gdyńskiego Międzytorza. Prace nad planem zagospodarowania wciąż trwają, bowiem inwestor i miasto mają inną wizję dotyczącą liczby wysokich budynków. Tymczasem uaktywniają się właściciele gruntów przyległych do Międzytorza.
Atrakcyjnie położony teren między ulicami Janka Wiśniewskiego, Wendy, Jana z Kolna i Polską ma w ciągu dekady stać się zupełnie nową częścią śródmieścia Gdyni z zabudową mieszkaniową, biurową, handlową i hotelową. Powierzchnia komercyjna i mieszkalna może sięgnąć 345 tys. m kw., a szacunkowa wartość projektu wynosi 722 mln euro.
Żeby realizacja mogła się rozpocząć, potrzebne jest uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Prace nad opracowaniem MPZP dla Jana z Kolna i Nowej Węglowej, który obejmuje również część Międzytorza (wzdłuż ul. Jana z Kolna, Janka Wiśniewskiego i Wendy ) trwają od października 2012 r. Jednak naprawdę nabrały tempa dopiero w momencie wyboru przez PKP inwestora Semeko. Na jakim obecnie są etapie?
- Na ukończeniu jest już koncepcja połączenia siatką drogową Międzytorza z dworcem w Gdyni oraz sam projekt Nowej Węglowej, gdzie mamy zamiar przenieść tranzyt. Prace nie były łatwe, ale ostatnie uzgodnienia w tym względzie przed nami - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Pracujemy nad urealnieniem koncepcji z inwestorem, by odpowiadała obydwu stronom. Chodzi m.in.: o liczbę planowanych wysokościowców. Nie zmieniamy zapisów dotyczących wysokości. Niewykluczone, że plan trafi pod obrady Rady Miasta w tym roku, ale pewności w tym względzie nie ma.
Z naszych informacji wynika, że plan mógł zostać uchwalony już w zeszłym roku, ale miasto i inwestor mają odmienne podejście do tego, jak wiele wysokich budynków powinno tam powstać. Koncepcja miasta zakłada bowiem kontynuację zabudowy dominującej w Śródmieściu, czyli budynków 5-, 6-kondygnacyjnych. Wyznaczonych zostało też kilka punktów z dominantami do 55 m i kilka ponad tę wysokość, właściwie bez ograniczeń. Są to starannie dobrane miejsca, na skrzyżowaniach ulic, gdzie wysokość budynków może wynieść nawet ponad 100 m i być porównywalna lub wyższa niż Sea Towers.
Natomiast Semeko i PKP optują za wizją "bogatszą" w liczbę wysokościowców, na co miasto nie chce przystać. Stąd prace nad "urealnieniem" - jak się wyraził prezydent Stępa.
Po północnej stronie ul. Jana z Kolna, vis a vis Hal Targowych doszło już nawet do pierwszych wyburzeń kilku baraków. Jednak nie mają one związku z projektem deweloperskim Gdynia Międzytorze.
Świadomość, że w najbliższych latach Międzytorze będzie się zmieniać powoduje pewną aktywność wśród właścicieli sąsiednich działek.
Przy ul. Wendy 15 swoją siedzibę ma Morska Agencja Gdynia zajmująca się transportem i logistyką. Biurowiec MAG przechodzi właśnie przebudowę, która jest już na finiszu. Jedna z części magazynowych znajdująca się na na tyłach głównego budynku (i połączona z nim) została przekształcona w sześciokondygnacyjny biurowiec o powierzchni najmu ok. 5 tys. m kw.
Parter przeznaczony jest na usługi i handel, natomiast na piętrach otwierać się będą biura.
- Obecnie mamy wynajęte ok 50 proc. powierzchni - mówi Krzysztof Laskowski, wiceprezes Morskiej Agencji Gdynia. - Najemcy zaczną wprowadzać się na przełomie maja i czerwca.
Jeszcze w tym roku rozpocznie się i zakończy modernizacja frontowej części obiektu, będącej siedzibą MAG. Prace polegać będą głównie na dopasowaniu wyglądu elewacji do nowej części biurowej.
W dalszej perspektywie czasowej ma zostać przebudowany także kolejny magazyn znajdujący się w drugim skrzydle obiektu.
Po sąsiedzku swoją działkę posiada także Invest Komfort . Obecnie na tym terenie funkcjonuje m.in.: parterowy market budowlany, tor gokartowy oraz elektroniczny paintball. Jakie są plany dewelopera?
- Teren jest obecnie przygotowywany do prac rozbiórkowych. Na obecnym etapie trwają prace projektowe, które zgodnie z zapisami planu miejscowego zakładają na tym obszarze funkcje mieszkaniowo-usługowe - informuje Krzysztof Król z biura prasowego obsługującego Invest Komfort.
Przy placu Konstytucji 2 , również przy granicy Międzytorza, teren o powierzchni blisko 10 tys. m kw. posiada Poczta Polska. W zeszłym roku pisaliśmy o tym, że spółka jest zainteresowana uszczknięciem kawałka z inwestycyjnego tortu PKP i Semeko.
Obecnie pocztowcy rozważają sprzedaż terenu wraz ze znajdującym się tam budynkiem biurowym o powierzchni użytkowej wynoszącej ponad 10,4 tys. m kw. Wybudowany w latach 1960-65 obiekt w najwyższej części posiada 10 kondygnacji.
- Nie zapadły jeszcze decyzje odnośnie terminów i warunków sprzedaży. Obecnie prowadzimy analizy przygotowawcze - mówi Agnieszka Kurek z biura prasowego Poczty Polskiej S.A.
Niewykluczone, że nabędzie go właśnie inwestor Międzytorza.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (186) 3 zablokowane
-
2016-02-01 16:55
Ale te domy brzydkie....będzie następne g....po wybudowaniu tego (2)
smutnego, szarego wysokiego domku w Gdyni :)
- 4 5
-
2016-02-01 20:54
ale jeżeli ten smutny domek zyska towarzystwo na pułapie 100m
To zyska na tym krajobraz miasta. Okropnie wygląda taki jeden dominujący kolos, ale kilka kolosów, mniejszych i większych, może zbudować zgrabną całość. I o to tutaj chodzi
- 1 0
-
2016-02-01 22:55
afera
Oby Polak(Gdynianin!) był mądry przed szkodą a nie po szkodzie jak teraz jest w Gdańsku z zabudową NowejWałowej mimo protestów(słynnego listu zacnych osób!) i tak już jest pozamiatane!!!Czy się to Gdańszczanom podoba czy nie!? Bądźmy przed szkodą!!!
- 0 0
-
2016-02-01 17:01
"Na ukończeniu jest już koncepcja połączenia siatką drogową Międzytorza z dworcem w Gdyni"
Czy chodzi o - ***Niezwykle wytrzymała siatka drogowa o wysokości 1 metra i długości 50 metrów. Siatka ostrzegawcza tego typu jest często wykorzystywana w sytuacjach, gdy wymagane jest szybkie i tymczasowe odgrodzenie niebezpiecznego terenu***?
- 1 0
-
2016-02-01 18:10
Bar pod wiatą.
Byle bar pod wiatą przetrwał.
- 7 3
-
2016-02-01 18:32
ale ładnie!!!
oby zrealizowano to jak najszybciej.
- 5 3
-
2016-02-01 19:28
najpierw zróbcie ulice Janka Wiśniewskiego bo wstyd
- 7 1
-
2016-02-01 19:55
A kiedy PRAWDZIWY wysokościowiec w Gdańsku (1)
Młode miasto przy Wałowej czeka na 100m i więcej, a tam jakieś zwykłe 55-tki znowu klockowe z betonu i cegły...
- 0 1
-
2016-02-01 20:57
nie idźcie śladem Gdyni
Wysokościowiec? Jak najbardziej, ale nie jeden, tylko cały kompleks. Strasznie wygląda jedna wieża 140m przy okolicznej zabudowie rzędu 20-30m.
- 0 0
-
2016-02-01 20:55
Moim zdaniem pięknie.
- 2 2
-
2016-02-01 22:55
Co za głupie pytanie patrząc na rynek i sposób budowy aktualnie preferowany przez deweloperów czyli taniej co znaczy max. 55m nie powstanie ani jeden wysokościowiec. Pozdrawiam i współczuję artykułu idącego do działu bajki.
- 1 0
-
2016-02-01 23:05
Ohyda (1)
Niedlugo Gdynia bedzie wygladac jak arabski Dubaj i straci caly swoj urok !!!!
- 5 4
-
2016-02-02 11:00
a byłeś w Dubaju? bo podejrzewam, że jedyne gdzie byłeś to jest pekin (ten gdyński pekin)... ;)
- 0 2
-
2016-02-02 09:41
Między torze w Gdyni
To miasto portowe i powinno się tu budować to co jest infrastrukturą dla stoczni zaplecze produkcyjne dla produkcji statków i remontów. A nie wieźowce? Po to budowano to miasto tutaj. Cały wysiłek Polski przedwojennej na marne? Dla jakiejś fantazji. Ktoś musi zatrzymać tę myśl o zmianach w złom stronę. Jakoś inne kraje jak Niemcy Holandia itp. Mogą mieć stocznie i praca jest nawet dla emigrantów. A Polska woli budowę domów w porcie prawie? Moźe na plaźy Hotele postacie i odrodzić teren, wstęp tylko dla gości hotelowych? A Polaczek mały niech idzie na szcz*w?
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.