- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (216 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (65 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (134 opinie)
- 5 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (74 opinie)
- 6 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
Jak poprawić komunikację miejską w Letnicy? Propozycja zmiany przebiegu linii 158
Linia 158 miała stanowić szybkie połączenie Stogów z Zaspą i Wrzeszczem przez tunel pod Martwą Wisłą. Oprócz podstawowej trasy wprowadzono jednak zajazdy pod biurowce, a już wkrótce autobusy będą zjeżdżać także pod nowe osiedla w Letnicy. Zdaniem urzędników będzie to oznaczało wydłużenie kursów tylko o trzy minuty.
Od samego początku linią próbuje się jednak skomunikować znacznie większy obszar pozbawiony transportu publicznego.
Wybrane kursy są realizowane okrężną drogą tak, by dotrzeć pod biurowiec Amber Expo przy ul. Żaglowej. Ponadto w kierunku Wrzeszcza część autobusów zajeżdża pod biurowiec Koga przy ul. Andruszkiewicza.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Autobusy na czerwonym wiadukcie wymuszą wahadłowy ruch
Teraz do tej listy wydłużającej trasę linii 158 dołączą nowe osiedla w Letnicy. W tej sprawie interpelację złożył kilka tygodni temu radny i przewodniczący klubu Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miasta Cezary Śpiewak-Dowbór.
- Mieszkańcy Letnicy zabiegają o ulepszenie komunikacji autobusowej na terenie ich dzielnicy. Jednym z pomysłów jest zmiana przebiegu linii 158 poprzez jej przesunięcie [z Drogi Zielonej - dop. red.] na ul. Uczniowską. Ułatwiłoby to korzystanie z linii 158 liczniejszej grupie mieszkanek i mieszkańców dzielnicy Letnica. Wedle uzyskanych przeze mnie informacji w tym celu konieczne jest wprowadzenie na wiadukcie w ciągu ul. Uczniowskiej [tzw. czerwony wiadukt - dop. red.] ruchu sterowanego sygnalizacją lub innego systemu, który umożliwiłby przejazd tamtędy autobusów - pisze w swojej interpelacji do prezydent Gdańska przewodniczący klubu KO.
Wspomniana sygnalizacja świetlna (lub inne rozwiązanie) na tzw. czerwonym wiadukcie i ruch wahadłowy jest niezbędna, aby mogły tam bezpiecznie minąć się dwa autobusy lub autobus z innym większym gabarytowo pojazdem.
ZTM proponuje budowę tymczasowej drogi do osiedli
To rozwiązanie ostatecznie może nie wejść jednak w życie wobec innego pomysłu Zarządu Transportu Miejskiego.
- Ze skierowania autobusów na tzw. czerwony wiadukt zrezygnowaliśmy ze względu na utrudnienia w ruchu związane z ruchem wahadłowym lub jednokierunkowym. Opracowaliśmy natomiast alternatywną propozycję budowy tymczasowej drogi pod tzw. czerwonym wiaduktem do czasu realizacji docelowego układu drogowego tzw. ul. Nowej Muzycznej, aby móc uruchomić komunikację miejską dla okolicznych mieszkańców - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
Zgodnie z tym pomysłem tymczasowa droga powstałaby na przedłużeniu dzisiejszego "ślepego" zakończenia ul. Pokoleń Lechii Gdańsk i prowadziłaby aż do nowych osiedli w Letnicy. Dojazd w to miejsce będzie odbywał się przez węzeł Harfa, na podobnej zasadzie jak zajazd pod Amber Expo, przy czym w przeciwnym kierunku.
Jak jedną linią autobusową obsłużyć kilka lokalizacji
Czy jednak kolejne wydłużenie trasy nie spowoduje spadku atrakcyjności linii 158? Przypomnijmy, że zgodnie ze Strategią 2030 Plus przejazd komunikacją miejską powinien być dłuższy o nie więcej niż połowę od czasu przejazdu samochodem osobowym.
- Wydłużenie czasu przejazdu autobusu wyniosłoby do trzech minut. Proponowane rozwiązanie przejdzie teraz analizę formalno-prawną - zapowiada Zomkowski.
Obowiązujący rozkład jazdy linii 158 przewiduje przejazd z pętli Stogi do Wrzeszcz PKP w czasie od 32 do 42 minut. Czas ten uzależniony jest od pory dnia oraz wariantu trasy.
Opinie (286) 6 zablokowanych
-
2022-05-05 22:59
Autobus komunikacji miejskiej nie powinien lawirować po dzielnicach... (2)
Pasażerowie chcą w jak najkrótszym czasie dotrzeć do celu.
- 7 0
-
2022-05-05 23:19
ale teraz taka moda (1)
aby mieszkańcy poznali swoje miasto...
I aby autobusy nie konkurowały z tramwajami...
Patrz 111 objeżdżający Dolne Miasto... Lub 115, 199, aby wymienić najbardziej znane linie "turystyczne".- 4 0
-
2022-05-06 07:59
w połączeniu z modą na przejścia naziemne
jest to poznawanie miasta z postojami co kilka minut
- 2 0
-
2022-05-06 00:35
To przykład lekceważenia mieszkańców
Ta władza ma w d....e mieszkańców.Najważniejsza jest kasa developera.
- 4 0
-
2022-05-05 18:31
PKM (4)
Dlaczego PKM nie jedzie do Głównego tylko koniec ma we Wrzeszczu?!?!?!?! Totalna polska porażka
- 8 1
-
2022-05-05 23:34
bp brakuje szczelin czasowych na magistrali
aby przejąć ruch PKM na odcinku Wrzeszcz - Gdańsk Główny. Zwiększa ten problem również fakt, że taki skład wjeżdżając na perony 4-5 musi przejechać w poprzek całego torowiska. Ma to kapitalne znaczenie dla zajętości magistrali.
Może to zmienić modernizacja linii 201, tak aby pociągi towarowe omijały Gdańsk. Jeszcze bardziej pomogła by odnoga tej linii z Kościerzyny przez Sierakowice do Lęborka. Ale 50 lat zapóźnień trudno jest nadrobić. Nawet jeśli się chce.- 1 0
-
2022-05-05 19:29
a gdzie w głównym będzie "parkować"? (1)
skm tak łatwo się nie podda
- 1 1
-
2022-05-05 20:53
Przy dawnych peronach SKM jak robi to rano?
- 3 0
-
2022-05-05 20:13
A dlaczego nie jeździ do Tczewa? Między Wrzeszczem a Głównym jeździ SKM i można się przesiąść
- 0 2
-
2022-05-05 23:25
sprawa jest banalnie prosta
Organizatorem komunikacji zbiorowej jest miasto i marszałek województwa.
Uruchomienie linii kolejowej nie jest widzimisię kolei a sprawą budżetu miasta/samorządu.
Jeśli dotacja będzie, pociągi będą jeździć, nawet puste.
To wskazuje kierunek kierowania "suplik".- 3 0
-
2022-05-05 22:04
Połączyć koleją linową Stogi i Letnicę. (1)
- 1 0
-
2022-05-05 23:22
albo kolejnym tunelem
z torami kolejowymi i tramwajowymi.
Dużym błędem jest brak trzeciej tuby w istniejącym tunelu.- 1 0
-
2022-05-05 22:20
158
A jakoś ludzie którzy mieszkali, jeszcze pare lat temu w okolicy zwanej teraz *nowa Letnica* jakoś przeżyli bez autobusów . Ruch to zdrowie , Nie potrzebne nam tu jeszcze autobusy ,dość że tyle tu betonu teraz. I końca nie widać..
- 1 4
-
2022-05-05 21:16
Wystarczy wrócić do SKM
Wystarczy wrócić do SKM z Brzeźna przez Kolonię, Nowe Szkoty i Stocznię do Gdańska... całe ...OSIEM minut miast 20 albo i lepiej "przecinakiem".... Pomyśleć, że dawno, dawno, temu w odległej galaktyce, podróż SKM z Kolonii do Gdańska Głównego trwała całe oszałamiające 6 minut... zaś z dawnej Zaspy Towarowej...8... Co zaś się tyczy innych połączeń z tymi osiedlami nowobogackich na Letnicy... z prawa "przecinak", pośrodku SKM, a resztę autobusy obsłużą na luzie...
- 7 0
-
2022-05-05 18:14
Nie wiem czy te tu.any zrozumieją (2)
Uruchomienie SKM bo tory i przystanek na granicy Brzeźna ,Portu i Letnicy istnieje...nieprawdopodobne prawda ? ale tak jest
- 6 0
-
2022-05-05 20:18
(1)
Przystanek w Letnicy już nie istnieje.
- 0 1
-
2022-05-05 20:56
Koledze chyba chodziło o przystanek Brzezno
Na granicy Brzezna, NP i Letnicy
- 2 0
-
2022-05-05 20:55
a gdzie linia zapowiadana przed Euro z SKM Wrzeszcz prosto na pętlę pod wiaduktem - przy wiezy cisnień? Miało byc szybko i czesto a jest koszmarek 149/249 mało punktualny i żadko jeżdzący. Ta linie wydłuzyc przez Letnice do przystanku Stadion. No ale na to nie ma kasy...
- 2 0
-
2022-05-05 19:50
Letniewo zamieniono na Letnicę
przed euro 2012 by lepiej brzmiało.Planowano też budowę nowej części tej małej wówczas dzielnicy. .Mieszkańcy używali tylko nazwy Letniewo.Na wszystkich mapach też było Letniewo.Aczkolwiek nowa nazwa podoba mi się i niech tak zostanie
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.