- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (111 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (72 opinie)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (20 opinii)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (64 opinie)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (330 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (193 opinie)
Jak zabezpieczyć wiadukt na Hallera przed ciężarówkami?
Grupa radnych PO domaga się od władz miasta ponownego montażu bramownic przed wiaduktem w ciągu al. Hallera , aby ograniczyć notoryczne zrywanie sieci trakcyjnej tramwajów. Zdaniem zastępcy prezydenta istniejące oznakowanie jest wystarczające, zaś montaż fizycznego ograniczenia - pozbawiony uzasadnienia.
W efekcie dochodzi do kilkugodzinnego paraliżu komunikacyjnego, skierowania tramwajów na trasy objazdowe oraz zamknięcia dla ruchu samochodów fragmentu al. Hallera.
Do ostatniego zerwania sieci doszło w piątek (27 lipca), o czym informowaliśmy w naszym Raporcie. Podobne zdarzenie miało też miejsce zaledwie tydzień wcześniej - 20 lipca, a także 11 lipca.
Zerwana trakcja na Hallera (39 opinii)
Radni apelują do prezydenta o bariery ograniczające wjazd
- Doskonale widać, że istniejąca organizacja ruchu wymaga pilnej poprawy. Przez nieuwagę lub celowe lekceważenie oznakowania przez jednego kierowcę cierpią pasażerowie komunikacji miejskiej kilku linii tramwajowych. W dodatku takie sytuacje zniechęcają do korzystania z tramwajów jako podstawowego środka transportu do pracy czy szkoły - mówi Piotr Borawski, przewodniczący klubu Platformy Obywatelskiej w Radzie Miasta Gdańska.
Borawski wraz z radnymi PO: Agnieszką Owczarczak, Mateuszem Skarbkiem, Beatą Jankowiak, Emilią Lodzińską, Magdaleną Olek, Beatą Wierzbą, Adamem Nierodą i Przemysławem Rysiem wystosowali w tej sprawie interpelację do prezydenta miasta Gdańska.
- Jesteśmy przekonani, że tylko wykonanie fizycznych barier będzie w stanie powstrzymać kierowców zbyt dużych samochodów przed korzystaniem z tego przejazdu - przekonują radni w piśmie do prezydenta.
Istniejące oznakowanie jest wystarczające
Odpowiedzi ostatecznie udzieliła Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej, która przekonuje, że istniejące oznakowanie jest poprawne i nie wymaga poprawek.
Wymienia przy tym jego elementy, które powinny przekonać kierowców do zmiany trasy:
- znaki o zakazie wjazdu pojazdów wyższych niż 3,5 m w najwyższym punkcie przejazdu pod wiaduktem
- tablice o zmiennej treści w ciągu al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej, która ostrzega o przekroczonej skrajni
- znaki o zakazie wjazdu pojazdów ciężarowych.
- Wyżej wymienione oznakowanie jest odpowiednio oddalone od przedmiotowego wiaduktu kolejowego, co pozwala kierowcom zawodowym pojazdów ciężarowych na odpowiednio wczesną reakcję i daje im możliwość zmiany trasy przejazdu - pisze do radnych Dulkiewicz. - W mojej opinii istniejąca organizacja ruchu drogowego przy wiadukcie kolejowym oraz w jego rejonie jest czytelna i jednoznacznie wskazuje, że przejazd pod obiektem jest zabroniony dla pojazdów o wysokości określonej znakami.
Zastępca prezydenta ponadto stwierdza, że montaż dodatkowych elementów, takich jak bramownica, "niestety nie znajduje uzasadnienia".
Materiał z 2016 r.
Bramownica była, ale została zdemontowana
Warto dodać, że kilka lat temu istniała już konstrukcja, która stała przy Operze Bałtyckiej. Została jednak zdemontowana przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
- Tego typu rozwiązanie nie zdało egzaminu. Kierowcy uderzali, wyginali słupki, nie przeszkadzało im też, że przy tej okazji niszczyli karoserię swoich samochodów - tłumaczył cztery lata temu Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ.
Czytaj też: Miasto o problemie z wiaduktem na Hallera: to wina kierowców, nie infrastruktury
Materiał z marca br.
Opinie (350) 10 zablokowanych
-
2018-07-31 15:27
Ty imbecylu
PO chce rozwoju A1 nie te twoje wiejskie krawaciaże z
PiS- 2 8
-
2018-07-31 15:34
sposób pewny ale
nie do zrealizowania. Tramwaje mają bufor zasilania na przejazd od sekcji do sekcji. Zasilanie spod wiaduktu należy usunąć.
- 4 4
-
2018-07-31 15:34
Tyle Dobrego
Przed Skrzyżowaniem Powinnien Być znak 3,0m i zakaz w prawo omijają Jana z Kolna bo koło stadionu stoi co chwile Policja to przeniesie sie Policja Tu i Tu Policja Zarobi i troche się zmiejszy ruch jest lato i nie wierze że nie był łyknięty skoro na moście widać taki znak 3,5 m zakaz
- 3 1
-
2018-07-31 15:38
Nie ma co
Teraz szukać winnych u urzędników materiiał pokazuje że Hallera od 2016 od Maja jest zakaz ciężarówek
- 2 0
-
2018-07-31 15:45
Proste, przed wiaduktem należy ustawić zaporę o tej samej wysokości.
- 10 0
-
2018-07-31 15:51
Powstawać slupki automatycznie będą się wysuwać do góry gdy czujniki wyczują że zbliża się ciężarówka i powiadomią automatycznie policję .. a słupki się schowają na jezdni gdy ciężarówka zawróci
- 6 0
-
2018-07-31 15:51
wystarczy obiźyć poziom ulicy
- 5 12
-
2018-07-31 15:57
Proste! Przed wiaduktem z każdej możliwej strony postawić stałe sztywne bariery o wysokości tam odpowiadającej i wszystkie wyższe przypier##olą w barierę na nie będą zrywać trakcję i blokować miasto
- 12 0
-
2018-07-31 15:57
(1)
Zawsze mnie zastanawiało, co musi myśleć urzędnik stawiający znak zakazu dla ciężarówek tuż przed miejscem, w którym on obowiązuje. Tu akurat niby są znaki (o wysokości, nie zakazie) wcześniej, ale jest mnóstwo miejsc, gdzie nie ma. Co ma zrobić kierowca TIR-a, jak dojeżdża do wiaduktu i widzi, że się nie zmieści? Wycofać?
- 4 10
-
2018-07-31 15:58
odfrunąć.
- 3 0
-
2018-07-31 15:58
Przywrocic zolty wiadukt kolo placu Zebran Ludowych!
Najtepszy z tepych urzednikow kiedys podjal decyzje, zeby wyremontowac zolty wiadukt. Ktory dogodnie pozwalal przejechac na druga strone ciagu torow PKP/skm. ale po remoncie kosztujacym krocie zamiast ten wiadukt wykorzystac to rozwalili najazd i zrobili wiadukt Nowej Walowej bez sensownego polaczenia z Jana z Kolna.
Powalajaca tepota umyslowa.
Wiec kierowcy wysokich skladow chcac przejechac na druga strone torow maja dwie opcje - cisnac kolo Zieleniaka gdzie jest narypane swiatel, przejsc i zakazow. Albo jechac az do Zolniezy Wykletych.
Brawo urzedniku! Pokazales co potrafisz! Teraz wykastruj sie tepym nozem, zebys tepoty umyslowej nie przekazal dalej.- 9 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.