• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Michał Brancewicz
30 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.

Trwa budowa Nowej Bulońskiej Północnej, a pod koniec października powinniśmy poznać oferty wykonawców Nowej Warszawskiej. W ciągu najbliższych dwóch lat planowane są budowy i rozbudowy mniejszych dróg. Większe inwestycje, głównie na południu Gdańska, nie mają na razie terminów, a ich realizacja jest uzależniona od otrzymania unijnego dofinansowania.



W pierwszej kolejności miasto powinno:

Nowa Bulońska Północna - trwa budowa



Nowa Bulońska Północna połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną. Część drogowa powinna powstać do końca roku, natomiast linia tramwajowa ma zostać uruchomiona latem 2020 roku.

Nowa Warszawska - oczekiwanie na oferty



Z kolei z 16 września na 29 października przesunięty został termin otwarcia ofert na budowę Nowej Warszawskiej, która połączy Nową Bulońską zobacz na mapie Gdańskaal. Havla zobacz na mapie Gdańska. W tym przypadku inwestycja ogranicza się do samej linii tramwajowej, bez drogi dla aut, tylko dla rowerów. Nowa Warszawska ma być gotowa latem 2021 roku.

  • Trasa tramwajowa w ramach inwestycji Nowa Warszawska.
  • Nowa Bulońska Północna realizowana jest w wariancie przedłużonym.
Gdy piszemy o tych inwestycjach, czytelnicy często pytają, jaki jest harmonogram budowy kolejnych dróg w Gdańsku. Zapytaliśmy o to urzędników. Poniżej prezentujemy, jak wyglądają plany w najbliższej perspektywie oraz na kolejne lata. Niestety, wiele ważnych inwestycji nie ma jeszcze ustalonej nawet przybliżonej daty realizacji. Tak jest chociażby w przypadku Nowej Świętokrzyskiej, o czym niedawno informowaliśmy. Ale ta lista jest znacznie dłuższa.

Budowy i przebudowy dróg planowane w najbliższych latach



  • Przebieg ul. Nowej Olchowej.
  • Budowa Nowej Opackiej podzielona jest na dwa etapy. Środkowy odcinek ulicy wybudował deweloper.
  • Rozbudowa ul. Kartuskiej podzielona została na dwa etapy. Od ul. Otomińskiej do Nowatorów oraz od Nowatorów do granicy miasta.
  • Pierwszy etap inwestycji przewiduje budowę dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi na Oruni.
Mieszkańcy południa Gdańska z pewnością nie będą zadowoleni z faktu, że w tym momencie nie są znane nawet przybliżone terminy budowy dróg w tej części miasta. Ich realizacja uzależniona jest od pozyskania unijnego dofinansowania.

Planowana kolejność dużych inwestycji poprawiających komunikację w Gdańsku:

  1. Trasa GP-W, inaczej Nowa Politechniczna (tramwaj i droga technologiczna, droga rowerowa i chodnik) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  2. Nowa Świętokrzyska (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - ma opracowany projekt - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  3. Nowa Jabłoniowa (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania

  • Dwa warianty przebiegu ul. Nowej Politechnicznej.
  • W ramach Nowej Świętorzyskiej powstanie nowa droga bez linii tramwajowej, ale z buspasami.
  • Nowa Jabłoniowa bez linii tramwajowej, ale z buspasami dla autobusów.
Jeszcze dłużej trzeba będzie poczekać na:


Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską. Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską.
Inwestycje drogowe w Gdańsku do realizacji po 2030 r.


Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową. Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową.
- Te inwestycje przewidziane są do realizacji po 2030 roku - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Opinie (427) ponad 10 zablokowanych

  • A gdzie obiecana 4 lata temu Budowlanych?

    Kłamstwa wyborcze.

    • 5 1

  • Dulkiewicz gdzie jest nowa ul. Swietokrzyska? Tam horror nam zrobiliscie (2)

    Nie Rydwany i Onety tylko zajmij sie mieszkancami

    • 22 3

    • W sedno

      • 2 0

    • Odwołac ją szybko trzeba

      jest zupełnie oderwana od rzeczywistosci chyba?

      • 3 2

  • tunel w lesie - mam nadzieję, że kasy nie będzie na takie głupoty

    tunele są potrzebne - ale pod torami, pod Grunwaldzką

    • 3 3

  • (7)

    Dlaczego urzędnicy tak się uparli na to, żeby nie budować pełnego układu drogowego Nowa Warszawska? Nie można mówić o drodze Nowa Warszawska, skoro to będzie linia tramwajowa i droga tylko dla rowerów. Niestety dla osób poruszających się samochodami takie rozwiązanie niczego nie zmieni i stara Warszawska i drogi osiedlowe nadal będą zakorkowane.
    Żeby chociaż pomyśleli o Nowej Warszawskiej jako buspas, to przynajmniej autobusy nie stały by w korkach.
    Ale pewnie urzędnicy nie wiedzą, nie widzą albo udają, że nie wiedzą i nie widzą jaka jest sytuacja na starej Warszawskiej.

    • 35 9

    • (2)

      Rusz d*psko i wsiądź na rower zamiast wozić się blaszaną puszką. Rośnie nam pokolenie inwalidów co po 40-tce dostają zadyszki po przejściu 200 metrów...

      • 0 6

      • (1)

        Jeżdżę rowerem, dużo chodzę pieszo a do pracy dojeżdżam komunikacją miejską. Jeśli nie znasz osoby to nie generalizuj i nie podczepiać jej do grupy 40-letnich inwalidów.
        Nie taką Nową Warszawską obiecano przez długi czas mieszkańcom. Teraz planiści uważają, że nowa droga dla samochodów nie jest potrzebna. Tym czasem stara Warszawska jest wąska, niebezpieczna, bez dobrego chodnika, pełna wjazdów na prywatne posesje i na mniejsze uliczki. Liczne płoty, ogrodzenia, drzewa, krzewy, zakręty sprawiają, ze pole widzenia jest bardzo ograniczone. Są wąskie zakręty np na Łódzką czy Cedrową, trudne do pokonania dla autobusów i innych większych pojazdów. Dlatego uważam, ze pozostawienie drogi w takiej formie jest błędem. I jeszcze raz powtórzę, ze dobrze było by przynajmniej dla autobusów wybudować jako bus pas Nową Warszawską obok planowanej drogi pieszej i rowerowej.

        • 5 0

        • Tak obecna Warszawska jest bardzo niebezpieczna

          Dla pieszych, rowerzystów i większych pojazdów

          • 3 1

    • Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz (1)

      Każda osoba, która dzięki tramwajowi i bezpiecznej drodze rowerowej skorzysta z tej infrastruktury to jeden samochód mniej na jezdni.
      To jest bardziej w interesie kierowców niż gdyby zbudować nową drogę, która wywarłaby odwrotny skutek a i tak wszystko by się zatkało na kolejnym skrzyżowaniu.

      • 7 4

      • Pobożne życzenie a rzeczywistość nic nie zmieni. Mimo nowej linii tramwajowej i drogi rowerowej większość pozostanie przy samochodach. Trzeba by mentalność ludzi zmienić, zlikwidować strefy parkowania i karać za parkowanie w miejscach niedozwolonych.

        • 2 2

    • stara Warszawska stoi z braku wyjazdu na Obwodnicę

      Część ludzi ściągnie nowa linia tramwajowa, to co pozostanie skorzysta z układu drogowego przedłużonej Bulońskiej

      • 0 5

    • dokładnie banda oszołomów od której niestety jesteśmy uzależnieni, pozwolenia na budowę dla deweloperów wesoło rozdają a mieszkańców i infrastrukturę maja głęboko w ...upie.

      • 6 4

  • Te zwężenie do 1 pasa na N. Bulońskiej to i**otyzm

    Ale zawsze u nas sie tak buduje "na wczoraj"

    • 8 3

  • Nowe (6)

    Nowe drogi: Warszawska (z tramwajem) i Świętokrzyska powinny trochę usprawnić ruch pojazdów w tej okolicy. Jednak najbardziej przydałby się nowy tor SKM.

    • 50 3

    • (1)

      bedzie mozliwosc skrecenia w prawo w nowa warszawska z jeleniogorksa czy tylko ruch w strone jabloniowej? Pamietam, ze z projektu tak wynikalo

      • 2 2

      • Nie bo to bedzie tylko yorowisko

        • 1 0

    • Nowa Warszawska to tylko tramwaj!! (1)

      Stara Warszawska już dzisiaj pęka w szwach, po otwarciu Nowej Bulońskiej będzie jednym wielkim zatorem. Gratulacje dla pomysłodawców.

      • 5 6

      • Ale będzie ruch odwrotny

        Po wybudowaniu NB ruch zmieni kierunek na Warszawskiej i ten odcinek nie będzie już tak uczęszczany. Ogólnie trzeba poczekać na zakończenie tej inwestycji i po wybudowaniu tramwaju dopiero ocenić.

        • 5 2

    • po co budować nową świętokrzyską skoro w kowalach po pierwsze masz tylko po jednym pasie, a po drugie co 200m skrzyżowanie ze światłami, a po trzecie niewydolny węzeł nad obwodnicy w kowlach ?
      imo to tylko spowoduje że ludzie będą stać w korkach na 2 ulicach zamiast na jednej

      • 5 1

    • W Nowej Warszawskiej będzie TYLKO tramwaj

      • 5 2

  • (8)

    Dalej chcą zniszczyć pas nadmorski budując tzw. Zielony Bulwar, czyli drogę przez park Reagana? Szaleństwo.

    • 23 26

    • to nie jest droga przez park (5)

      ulica istnieje, Czarny Dwór jest wiecznie zakorkowany nawet karetki nie mogą przejechać bo tylko jeden pas

      • 8 11

      • (2)

        Plan przewiduje pozostawienie Czarnego Dworu a Zielony Bulwar będzie położony względem niego w stronę parku. Radzę sprawdzić plany, żeby potem nie płakać, bo park został okrojony.

        • 11 1

        • (1)

          Dokładnie tak. Czarny Dwór ma pozostać jako serwisówka dla okolicznych apartamentowców a Zielony Bulwar zmniejszy obszar parku Reagana (m.in. duży plac zabaw dla dzieci przejdzie do historii).

          • 12 3

          • Może zmienić nazwę na Biało Zielony Bulwar

            Zamiast tego "Czarnego", wtedy Lechia się dorzuci do inwestycji....
            Akurat - droga do stadionu

            • 0 0

      • to jest droga przez mękę

        ten zaiście Czarny Dwór...

        • 0 1

      • Jak by były dwa pasy to byłaby jeszcze bardziej zakorkowana.

        • 1 3

    • a myslisz, że po co był budowany tunel pod Wisłą (1)

      Ta droga powinna powstać 20 lat temu - ale pod ziemią, metodą odkrywkową

      • 3 1

      • Droga Zielona w wykopie.

        Dawno o tym pisałem. Od Hallera wjazd do betonowej wanny przykrytej płytą na której odtworzony zostanie istniejący układ dróg. Wyjazd za pętlą tramwajową w Jelitkowie i do Ergo areny już na powierzchni i połączenie z istniejącą drogą zieloną przy hali.
        Cały tranzyt z tunelu pod Wisłą w kierunku Sopotu i Gdyni nawet by nie pokazał się na Przymorzu. Mamy XXI wiek i jest coś takiego jak tunele i estakady a nie wszystko na wierzchu i krzyk że budują autostrady w mieście. Pojedzcie do Sztokholmu i zobaczcie sobie ile tam jest arterii w centrum miasta, ale w tunelach i do tego wszystko wykute w litej skale.

        • 4 0

  • Panowie, Starogardzka ! Od ronda w Borkowie (3)

    będzie ideał. A miasto nie może sobie poradzić. Czy to jest nawierzchnia na miarę XXI wieku? ZDIZ wstyd!

    • 8 2

    • Juz wczesniej obiecali remontowac. I co?

      • 1 0

    • w Niemcach konne dróżki lepsze

      • 0 0

    • wystrarczy tylko sfrezować

      i połozyć nakładkę. Po kłopocie, ale to jest problem

      • 2 0

  • Proszę o taki sam artykuł dotyczący Gdyni

    Nie wiem tylko, czy będzie o czym pisać w ogóle.

    • 6 0

  • priorytety

    1, powrót do zapomnianego przedłużenia Al. Sikorskiego na Orunię Górną
    2. rozbudowa Świętokrzyskiej
    3. estakada nad Łostowicką i węzeł drogowy z nową estakadą z prawdziwego zdarzenia na zjeździe Armii Krajowej przy6 Forum Gdańsk
    4. Nowa Warszawska w starej wersji i Nowa Jabłoniowa
    5. Spacerowa
    6. SKM przez Gdańsk Południe z pętla do obwodnicy
    7. od zaraz usprawnienie świateł na Havla przy wjeździe z Wilanowskiej/Milskiego, które blokują ruch na Havla
    7. SKM z Gdańsk Południa równolegle do obwodnicy łącząca dzielnice od strony południa miasta , ( by niepotrzebnie jechać do centrum miasta) z możliwościami przesiadek na komunikacje miejską

    Jeżeli władze nadal będą forsować głupie pomysły w stylu przejścia naziemne co 100-200 m na newralgicznym ciągu komunikacyjnym" Podwale Staromiejskie, Okopowa, Wały Jagiellońskie, Podwale grodzkie. Grunwaldzka itp., przy fatalnej komunikacji miejskiej ( też stoi w korkach z powodów m.in j.w.) , to będzie katastrofa.
    Wydłużanie linii tramwajowych pogarsza stan komunikacji. Każdy zdrowo myślący, jadąc do pracy/ z pracy mając do wyboru ślimaczące się i awaryjne tramwaje lub samochód wybierze samochód.
    Albo tworzymy z głowa komunikację miejska i strukturę drogowa dla mieszkańców, albo realizujemy potworki pod dyktando deweloperów. A tak na marginesie, może w końcu ci ostatni zaczną dokładać się ( i to w dużej mierze) do budowy struktury drogowej?
    Turyści są ważni, ale w wielu krajach europejskich wprowadzono opłaty dla turystów, które służą poprawie m.in. infrastruktury. I turyści płacą ok. 1-4 od osoby/doba w zależności od standardu obiektów, w których mieszkają w czasie pobyty. Fundusze unijne mogą być niewystarczające, dlaczego nie skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań, dających spore dochody dla realizacji ważnych celów?

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane