- 1 Pod prąd uciekał przed policją (155 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (472 opinie)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (54 opinie)
- 4 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (505 opinii)
- 5 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (287 opinii)
- 6 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (113 opinii)
Kiedy przyspieszą tramwaje na al. Zwycięstwa?
Tramwaje w Gdańsku nie mają priorytetu - zarówno na skrzyżowaniach, jak i w działaniach urzędników. Dwa lata po pierwszych zapowiedziach wreszcie znikną sygnalizatory, które blokują ruch tramwajów na al. Zwycięstwa . Zastąpią je urządzenia ostrzegające pieszych przed nadjeżdżającymi pojazdami.
Urządzenia te w zamierzeniach miały zapewnić wyższe bezpieczeństwo ruchu. W praktyce jednak spowalniają tramwaje i irytują pieszych, którzy - przynajmniej teoretycznie - powinny zatrzymać się przed torami na świetle czerwonym, nawet gdy w zasięgu wzroku nie ma żadnego pojazdu szynowego.
O potrzebie ich demontażu pisaliśmy już w 2009 r. Cztery lata później zwracaliśmy uwagę, że ich nadmiar w całym mieście przekłada się także na wyższe koszty funkcjonowania komunikacji miejskiej.
Pierwsza oficjalna deklaracja zastąpienia ich komunikatami ostrzegawczymi (głosowymi i świetlnymi) pojawiła się w 2015 r. przy okazji przyspieszenia w ten sam sposób tramwajów na ul. Kartuskiej . W 2016 r. przesunięto realizację tego przedsięwzięcia na okres wiosenny. W 2017 r. ogłoszono zapytanie ofertowe z terminem wykonania do 17 lutego.
Dlaczego po raz kolejny nie udało się dotrzymać harmonogramu prac?
- Przedłużający się termin usunięcia sygnalizatorów tramwajowych jest związany z procedurą uzgadniania dokumentacji projektowej dotyczącej prowadzenia niezbędnych prac kablowych w al. Zwycięstwa, tj. okablowania detektorów: pętli indukcyjnych, "sanek" [system sterowania zwrotnicami - dop. red.], w tym lokalizacji przedmiotowego okablowania i technologii prowadzenia prac ziemnych - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W lutym na zapytanie ofertowe GZDiZ wpłynęły dwie oferty z gdańskich firm: Sprint (cena ok. 75,3 tys. zł) oraz Eldro Budowa (ok. 80 tys. zł). Urzędnicy ostatecznie wybrali ofertę tańszą dla obu zadań, czyli przystanków Chodowieckiego i Politechnika.
- Planowany ostateczny termin zakończenia robót to 31 października br. - zapowiada Kiljan.
Sygnalizacja ostrzegawcza na ul. Kartuskiej.
Miejsca
Opinie (90) 1 zablokowana
-
2017-09-27 01:07
Tramwaj powinien jezdzić 200km\h
- 2 0
-
2017-09-27 04:53
i tak wszyscy chodzą jak chcą
- 1 0
-
2017-09-27 07:01
Dawno powinni przyspieszyć !!!
Gdzie są te linie pospieszne ??? Chyba tylko z nazwy ...
- 1 0
-
2017-09-27 07:14
Taka prawda o sygnalizatorach?
Tu sygnalizacja spowalnia ruch tramwajowy a na tych nowych przejściach co to Adamowicz planuje koło dworca, LOTu i na Podwalu to już nie będzie spowalniać?
- 2 0
-
2017-09-27 07:59
Tramwaje
Tramwaje nie trzymają się rozkładów jazdy, proponuję zlikwidować tabliczki z rozkładami jazdy a w ich miejsce dać napis " JAK PRZYJEDZIE TO POJEDZIESZ " .
- 2 0
-
2017-09-27 08:59
Ale po co przyspieszać?
Skoro w Gdańsku planuje się budowę dwóch naziemnych przejść dla pieszych z sygnalizacją świetlną, to i tak tramwaje tam będą stały w korkach.
- 2 1
-
2017-09-27 09:36
Bydyniogród, druga dekada xxi-wieku...
...i supernowoczesna aglomeracja z hipernowoczesną komunikacją tramwajową nie ma sygnalizatorów blokujących przejście tylko wówczas, gdy faktycznie jedzie tramwaj. Brawo wy.
Piź******wo nie aglomeracja.- 0 0
-
2017-09-27 09:52
Siódemka
Kiedy "7" wróci na "starą" trasę?
- 0 0
-
2017-09-27 14:02
Przystanki na żądanie to lepszy wybór, na wielu nikt nie wysiada i nie wsiada, a tramwaj się zatrzymuje i trqci czas
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.