• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy chcą jeździć 100 km/h Trasą W-Z. Czy słusznie?

Maciej Naskręt
13 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Al. Armii Krajowej na odcinku między ul. Jabłoniową a Węzłem Karczemki. Al. Armii Krajowej na odcinku między ul. Jabłoniową a Węzłem Karczemki.

Czy na niedawno wybudowanej trasie W-Z można bezpiecznie zwiększyć dopuszczalną prędkość z 80 do 100 km/h? Tak uważa część kierowców. Drogowcy i policjanci nie mówią "nie", ale zalecają zachować rozsądek.



25 styczeń 2013. Zderzenie trzech pojazdów na al. Armii Krajowej przy salonie Volvo.

Od grudnia 2011 r. kierowcy mogą korzystać w całości z budowanej z przerwami od lat 60. Trasy W-Z. Drogę tworzą: ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska i al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Górny odcinek Trasy W-Z zachęca kierowców do szybkiej jazdy. Nic dziwnego, bowiem nie ma tam pieszych, rowerzystów, a cały szlak ma przekrój dwóch jezdni po dwa pasy.

Stąd część kierujących pojazdami uważa, że wprowadzone tam ograniczenie dopuszczalnej prędkości do 80 km/h jest zbyt restrykcyjne.

- Kształt drogi jak i jej nawierzchnia są w bardzo dobrym stanie. Kierowcy w 95 proc. przypadków i tak jadą "po swojemu" - znacznie przekraczając dopuszczalną prędkość, zwalniają - i też nie zawsze - tylko przed skrzyżowaniami i tam, gdzie często policja dokonuje kontroli prędkości - tłumaczy pan Bartosz, nasz czytelnik.

Zderzenie trzech pojazdów na skrzyżowaniu ul. Łostowickiej i al. Armii Krajowej z 30 września 2012 r.

- Czy nie lepiej byłoby zaktualizować ograniczenie do 100 km/h? Dla przypomnienia dodam, że droga wjazdowa do Warszawy z kierunku Gdańska jest w o wiele gorszym stanie technicznym, a dodatkowo co kilkaset metrów znajduje się przejście dla pieszych, a tam ograniczenie wynosi 100 km/h - dodaje nasz czytelnik.

Zdaniem kierowców najlepszym odcinkiem al. Armii Krajowej, na którym można podwyższyć ograniczenie, jest fragment między ul. Łostowicką a Obwodnicą Trójmiasta.

Jak ten pomysł ocenia zarządca Trasy W-Z? Droga jest zaprojektowana bez barier energochłonnych w pasie rozdzielającym i na poboczu, nie ma tam też pasa awaryjnego. - Należałoby także upewnić się, czy przechyłki jezdni na zakrętach są właściwe i czy nie zagrażałyby kierowcom jadącym znacznie szybciej - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Czy ograniczenie prędkości na al. Armii Krajowej powinno być podwyższone?

Ponadto, po podwyższeniu prędkości na Trasie W-Z część kierowców mogłaby mieć kłopoty z włączaniem do ruch. Powód? Niektóre pasy rozbiegowe na węzłach okazałyby się zbyt krótkie.

Policjanci również mają wątpliwości. - Należy zadać pytanie: ile czasu zyskalibyśmy podwyższając ograniczenie prędkości o 20 km/h na tak krótkim odcinku? W mojej ocenie jest to ok. 20-30 sekund. Niewiele. Natomiast ryzyko i skutki wypadku spowodowane zmianą ograniczenia zwiększają się znacznie. Trzeba tu jednak przeprowadzić szczegółową analizę - uważa sierżant sztabowy Joanna Skrent z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

Poprosiliśmy policjantów z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku o udostępnienie statystyk zdarzeń drogowych na al. Armii Krajowej. - W 11 wypadkach drogowych od początku stycznia zostało poszkodowanych 11 osób. Na szczęście nikt nie zginął - mówi Aleksandra Siewert z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Zachęcamy do opisywania w komentarzach kolejnych miejsc, w których należy zaostrzyć lub zredukować zakaz przekraczania dozwolonej prędkości.

Miejsca

Opinie (322) 4 zablokowane

  • Wprowadzlibym 80 rowniez na obwodnicy (1)

    • 6 7

    • Ale ty głupi jesteś

      Ja natomiast wprowadziłbym kontrolę odstępu, bo przyczyną wypadków zazwyczaj jest jego niedostateczne zachowanie, a nie prędkość sama w sobie

      • 4 0

  • SKRENT

    Jestem ciekaw, czy ta cała sierżant Skrent ma tak na prawdę prawo jazdy i czy wie o czym mówi, czy sugeruje się statystykami sprzed lat

    • 0 3

  • kiedy w końcu (1)

    dlaczego w Norwegii ludzie jeżdżą i przestrzegają przepisy to samo w Austrii a w Polsce jezżdżą jak szaleni i tylko wyprzedzają i u nas jest najwięcej wypadków śmiertelnych

    • 8 2

    • Bo tam mandat to pikus, pol pensji... co tam, ale gorzej jak trafisz do paki i zabiora ci prawko za wykroczenie. Pomijam inna mentalnosc starych skandynawow. No i foto tam poza miastem nasypane co wioske. Tam poprostu sie nie oplaca przekraczac przepisow.

      • 3 0

  • Dwudziesty piąty styczeń w roku? (3)

    25 stycznia, panie Redaktorze.

    • 2 2

    • obydwie wersje... (2)

      ...są poprawne, polonisto.

      • 1 4

      • dwudziesty piaty (dzien) stycznia
        to jedyna poprawna forma... durniu bez szkoly...z matura?

        • 2 0

      • Już niedługo "weszłem w internety i walnołem komentarza"

        stanie się według niektórych poprawnym zapisem. Pozdrawiam! :)

        • 2 0

  • Już dawno przestałem kompletnie patrzeć na ograniczenia prędkości (2)

    bo są przeważnie oderwane od rzeczywistości, dostosowane do wymagań najsłabszych z kierowców na drogach lub do najgorszych możliwych warunków pogodowych. Jak się jeździ z głową i umie jeździć to się na te ograniczenia patrzy z przymrużeniem oka

    z drugiej strony jak wali deszcz lub jest mgła, to się nie pomyka na autostradzie 140 "bo można". To działa w dwie strony

    • 6 11

    • no i tacy najmadrzejsi najczesciej wypadki powoduja (1)

      ale to jest Polska - tutaj kazdy wie wszystko najlepiej, obojetnie z kim dyskutuje i na jaki temat. Kraj omnibusow

      • 6 2

      • W Polandi, kraju kretynow znaki ustawiane sa jak dla bezmozgich zombie. Bo to zbyt trudne dla tempakow za kolkami zrozumiec pojecie ograniczenie predkosci maksymalnej. To nie jest nakaz jazdy z dana predkoscia tylko zakaz jej przekraczania. Ale tempaki za kolkiem mysla ze skoto jest ograniczenie do 100km/h to tyle samo za wszelka cene musi byc na blacie. Biedny ten kraj tempakow... cala inteligencja widac zginela na wojnie.

        • 1 0

  • (1)

    w Gdańsku to każdy nowy wsiowy młody gniewny w audi "nie bitym" z niemiec chce jechać 120/h Grunwaldzką... i używają jeszcze telefonow a potem są wypadki

    • 6 3

    • skończ pitolić, nudne

      • 2 3

  • Panie Kotłowski

    Kiedy Pan skończy grzać ten stołek ? Tyle lat nieudolnej pracy a tu nagle słyszymy o ,,schyłkach zakrętów" Skończ Pan i daj szanse młodym. Gdańsk ma nie licząc Łodzi najgorsze drogi w kraju.

    • 2 2

  • CYTAT: Od grudnia 2011 r. kierowcy mogą korzystać w całości z budowanej z przerwami od lat 60 Trasy W-Z.
    To ja się pytam kiedy zostanie dokończony wiadukt na skrzyżowaniu z Łostowicą??? Nasypy i jeden pas ruchu jest już od 10 lat. Co dalej??????

    • 6 0

  • w sam raz (1)

    100km/h było by w sam raz

    • 1 5

    • robert

      do w sam raz 80km

      • 1 0

  • 80? (3)

    Na odcinku od obwodnicy do starego jasienia jest ograniczenie do 50 km/h. 80-ka obowiązuje tylko na 300 m. a policja robi sobie żniwa.

    swoją drogą - nowe miejsce postojowe drogówki: na zjeździe z WZ-ki do BPH (które same sobą jest jakimś nieporozumieniem)

    • 55 31

    • A tu mozna obejrzeć jak policja, która ledwo co skończyła suszyć na Armii Krajowej wraca do bazy:

      i nie jest to 80 km/h

      www kropka youtube.com/watch?v=D-9X9BxPbyk&feature=youtu.be

      • 6 0

    • bo w Polsce policja jest WYŁĄCZNIE od łatania dziury budżetowej tuska/roztowskiego

      • 7 5

    • 80 wystarczy

      zysk ze 100 na krotkim odcinku zaden.

      • 21 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane