- 1 Absurd drogowy na Przymorzu (94 opinie)
- 2 Zaatakował nożem na ulicy, trafił do aresztu (81 opinii)
- 3 Był klub Pokład, będzie hotel (81 opinii)
- 4 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (275 opinii)
- 5 Tomasz Augustyniak wiceprezydentem Gdyni (142 opinie)
- 6 Tu jest najwięcej zadłużonych "komunałek" (117 opinii)
Kluczowa decyzja dla Nowej Politechnicznej wydana po niemal 3 latach
porównać
Po blisko trzech latach Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała decyzję środowiskową w sprawie trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz. To kluczowy dokument dla inwestycji związanej z budową linii tramwajowej, która ostatecznie pobiec ma przez ul. Boh. Getta Warszawskiego. Wcześniej miejscy urzędnicy wycofali się z wariantu włączenia trasy GP-W przez ul. Do Studzienki.
Przetarg na projekt ul. Nowej Politechnicznej jeszcze w połowie 2015 roku wygrała firma Mosty Katowice, która opracowała wielowariantową koncepcję przebiegu trasy.
Jak przypomina Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, z uwagi na brak wskazania preferowanego wariantu przebiegu trasy, w 2017 roku miasto złożyło do RDOŚ dwa odrębne wnioski o wydanie decyzji środowiskowych:
- wariant pierwszy zakładał włączenie się linii tramwajowej w al. Grunwaldzką ulicą Do Studzienki,
- wariant drugi - ulicą Bohaterów Getta Warszawskiego.
Wydanie decyzji środowiskowej dla inwestycji mocno przeciągało się w czasie. Radosław Iwiński, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku tłumaczył to m.in. skomplikowanym charakterem sprawy, koniecznością weryfikacji obszernej dokumentacji, potrzebą wzywania do licznych uzupełnień złożonych wniosków czy "licznymi uwagami otrzymanymi od stron postępowania oraz społeczeństwa."
Czytaj też: Te inwestycje pilnie czekają na decyzję urzędników od środowiska
Ostatecznie w drugiej połowie grudnia poinformowaliśmy, że Gdańsk wycofał się z wariantu trasy prowadzącego przez ul. Do Studzienki.
Trasa przez ul. Do Studzienki za mocno ingeruje w tkankę miejską
DRMG przekazała, że przy takim rozwiązaniu, budowa linii tramwajowej, pociągnęłaby za sobą konieczność większych wyburzeń. Dodatkowo - podkreślali urzędnicy - uzyskanie odpowiednich parametrów na włączenie linii tramwajowej w al. Grunwaldzką w tej lokalizacji jest znacznie trudniejsze, a co za tym idzie - niekorzystne zarówno pod względem technicznym, jak i finansowym.
- Trasa przez ul. Do Studzienki zbyt mocno ingeruje w tkankę miejską. Brakuje również miejsca na włączenie w skrzyżowanie z al. Grunwaldzką. Dlatego też wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla wariantu przez ul. Do Studzienki został wycofany - argumentował Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny DRMG.
Pod koniec grudnia gdańscy urzędnicy poinformowali, że Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała decyzję środowiskową dla budowy trasy GP-W. Zostanie ona przeanalizowana m.in. przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska. Możliwe będzie teraz także rozpoczęcie prac nad dokumentacją techniczną dla inwestycji.
Kontrowersje wokół budowy ul. Nowej Politechnicznej
O tym, że budowa tramwaju przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego jest najkorzystniejsza, mówiło się już w 2016 roku. Pojawił się wówczas pomysł rezygnacji z sieci trakcyjnej, tak by tramwaje trasę pokonywały dzięki akumulatorom.
Warto jednak zaznaczyć, że obie wspomniane koncepcje poprowadzenia inwestycji budziły kontrowersje: mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego zawiesili na kamienicach transparenty i czarne flagi, manifestując w ten sposób sprzeciw wobec budowy tramwaju przez ich ulicę. Nie chcieli, by linia biegła okolicą, ponieważ obawiali się wywołanych przejazdem składów drgań i hałasu.
Z kolei przeciwko poprowadzeniu trasy przez ul. Do Studzienki protestowali ci, którzy chcieliby uchronić przed wyburzeniem stojące przy tej ulicy stare kamienice.
Plany dotyczące Nowej Politechnicznej zawierały różne koncepcje. Tak wyglądały poprzednie propozycje:
Miejsca
Opinie (466) ponad 20 zablokowanych
-
2019-12-29 14:26
Opinia wyróżniona
Uratowane ruiny (3)
Dziwię się ochronie domów wzdłuż ul. Do Studzienki. W znacznej części są to ruiny, których nie remontowano od lat. Moja mama była kierowniczką ADM na przełomie lat 60. i 70. Już wtedy nie można było remontować parzystej strony, bo szykowano teren pod budowę trasy tramwajowej. To zaś, co nie jest ruiną, jest tworem tymczasowym, barakiem. RDOŚ uratowała więc kilkanaście ruin.
- 98 37
-
2020-01-02 19:11
No wiec teraz te "ruiny" sie wyremontuje, co wyjdzie taniej niz ich wyburzenie i znalezienie mieszkan dla lokatorow. Najemcy tych domow natomiast ostatnie lata swojego zycia spedza w godziwych warunkach.
- 1 0
-
2019-12-30 10:42
tu nie chodzi o ochronę domów przy studzienki tylko
o układ geomorfologiczny skrzyżowania z grunwaldzką
- 3 0
-
2019-12-29 14:50
baraki są wzdłuż terenu PG
od Fiszera do Zwycięstwa jest kilka budynków tworzących zwartą enklawę dawnej zabudowy willowej, tak charakterystycznej dla Wrzeszcza. I warto to zachować. Choć część już poległa pod wieżowcami i CH "Jantar".
Na BGW postawiono w latach 80 parę potworków, które stawiane na palach o mało co nie doprowadziły do zawalenia się tego kwartałuod Fiszera do Zwycięstwa jest kilka budynków tworzących zwartą enklawę dawnej zabudowy willowej, tak charakterystycznej dla Wrzeszcza. I warto to zachować. Choć część już poległa pod wieżowcami i CH "Jantar".
Na BGW postawiono w latach 80 parę potworków, które stawiane na palach o mało co nie doprowadziły do zawalenia się tego kwartału budynków.
Ta część Wrzeszcza nie ma szczęścia do gospodarza... Za komuny to "burżujstwo" kłuło w oczy i starano się to doprowadzić do ruiny brakiem remontów, po komunie walka o władzę papierowych buldogów pod dywanem UM skutkuje tym samym...- 20 1
-
2019-12-29 13:23
Opinia wyróżniona
Super projekt (7)
Bardzo się cieszę że w końcu władze miasta zaczynają iść w ślady najlepszych europejskich miast jak choćby Kopenhaga czy Amsterdam. Zarówno Nowa Politechniczna jak i Nowa Warszawska mają linie tramwajowe plus ścieżki rowerowe a komunikacja samochodowa jest na drugim planie. Mam nadzieję że kolejne projekty jak np Nowa Świętokrzyska też pójdą w tą stronę. Mamy w Trójmieście zbyt wiele komunikacji samochodowej. Dla porównania w Berlinie jest dwa razy mniej aut na 1000 mieszkańców niż w Gdańsku.
- 69 71
-
2019-12-30 06:10
Zielone miasto? Raczej szare blok, blokiem stoi . Przesteni zielonej co raz mniej! Wszystko zabetonowane!
- 5 0
-
2019-12-29 22:44
Nowa Świętokrzyska już pod koniec 2056 roku - potwierdzone info!!! (1)
- 10 1
-
2020-01-02 19:13
No i dobrze. Mieszkancy do studzienki czekali 50 lat to i wy mozecie.
- 1 0
-
2019-12-29 22:01
Tak sobie dygresja.
Jak to dobrze posłuchać " człowieka bywałego w świecie ".
W trójmieście -Metropolii _ czyli środkiem metro - SKM a po bokach polia trudno mówić o komunikacji samochodowej . Wypadek na obwodnicy i drugi np. na Zwycięstwa i metropolia stoi i kwiczy.
Ale z Koziej Wólki zawsze można poopowiadać o wielkim świecie.
Gdyby władzunia poświęcała tyle czasu , energii i zainteresowania komunikacją i jej problemami co poświęca sprawom tzw. developerów to nie byłoby żadnych problemów.- 11 0
-
2019-12-29 17:01
Optymista (1)
Gratuluję optymizmu w sprawie Nowej Świętokrzyskiej. Ja straciłam wszelką nadzieję na jakiekolwiek plany, a tym bardziej realizację nowych rozwiązań łączących Gdańsk Południe z Centrum. Dwadzieścia lat mydlenia oczu ... i co? Budowa kolejnych bloków gdzie tylko da się jeszcze coś wcisnąć...
- 16 2
-
2019-12-30 08:46
ludzie ludziom zgotowali ten los
W 2001r. były zmiany w operatach i był wydzielony pas pod drogę zwaną później Nową Świętokrzyską. W 2012r. pojawiło się Euro i znowu nie było kasy na inwestycje ...teraz mamy 2019r.....drogi nadal niema tylko powstało wiele osiedli za przyzwoleniem władz miasta i mieszkańcy "toną w korkach". Inwestycje drogowe mają wieloletnie opóźnienia lub nie
W 2001r. były zmiany w operatach i był wydzielony pas pod drogę zwaną później Nową Świętokrzyską. W 2012r. pojawiło się Euro i znowu nie było kasy na inwestycje ...teraz mamy 2019r.....drogi nadal niema tylko powstało wiele osiedli za przyzwoleniem władz miasta i mieszkańcy "toną w korkach". Inwestycje drogowe mają wieloletnie opóźnienia lub nie dla nich pieniędzy natomiast dla deweloperów i owszem .Normalnie urzędnik realizujący politykę rozwoju miasta w ten sposób powinien być wywieziony na taczkach ,gdyż dojazd do własnego domu powinien być zrealizowany w cywilizowany sposób a nie jak w przemysłowym kurniku ,gdzie nie grama wolnej przestrzeni
- 1 1
-
2019-12-29 15:05
za takie pomysły, to w wymienionych miastach wytarzano by rajców w smole i pierzu
i przegnano batogami z miasta.
Nie porównuj Berlina, bo oferuje on dalece lepszy dostęp do komunikacji publicznej, ze wspólną taryfą przewozową i wielością możliwości. Równiez dla komunikacji samochodowej.
To nie jest albo-albo!!!
My nie mamy innej możliwości jak samochody, bo przez dziesięciolecia władze tak widziały komunikację.i przegnano batogami z miasta.
Nie porównuj Berlina, bo oferuje on dalece lepszy dostęp do komunikacji publicznej, ze wspólną taryfą przewozową i wielością możliwości. Równiez dla komunikacji samochodowej.
To nie jest albo-albo!!!
My nie mamy innej możliwości jak samochody, bo przez dziesięciolecia władze tak widziały komunikację. Że ludzie sobie poradzą. Likwidująć kolej, gdzie się tylko pojawił się pretekst. Dlatego są cztery "szroty" w każdej stodole... Bo to dla ludzi na peryferiach "być albo nie być".
Potem nastąpił bezrozumny amok deweloperki i szybki pieniądz bez konsekwencji. Obecnie trzeba się ratować a nie wdrażać demagogiczne utopie.
Ale "pożyteczni kretyni" są tańsi!!!
;)- 20 17
-
2019-12-29 10:16
Opinia wyróżniona
Jeśli nie zbuduje się linii kolejowej od Oruni do osiedli Gdańsk Południe (17)
to mało kto się przeciądzie z samochodu na projektowany tramwaj i mieszkańcy Gdańska będą nadal odczuwali coraz większe uciążliwości wywołane nadmiarem ruchu samochodów w mieście. Budowa linii kolejowej do południowych dzielnic Gdańska jest dużo ważniejsza niż budowa trasy tramwajowej (a co gorsza: kolejnej arterii ruchu samochodowego) łączącej
to mało kto się przeciądzie z samochodu na projektowany tramwaj i mieszkańcy Gdańska będą nadal odczuwali coraz większe uciążliwości wywołane nadmiarem ruchu samochodów w mieście. Budowa linii kolejowej do południowych dzielnic Gdańska jest dużo ważniejsza niż budowa trasy tramwajowej (a co gorsza: kolejnej arterii ruchu samochodowego) łączącej Gdańsk Południe z Wrzeszczem. Coraz więcej ludzi pracuje w biurowcach w okolicach stacji Gdańsk Przymorze Uniwersytet, więc trzeba zwiększać częstotliwość ruchu SKM na całym odcinku Gdańsk Śródmieście - Wejherowo.
- 105 23
-
2019-12-29 14:26
nikt nie neguje konieczności rozwoju komunikacji
ale proponowane rozwiązanie przez Dolinę Królewską jest najgorszym z możliwych.
Klasyczne urzędnicze "jak zrobić aby nie zrobić a zarobić"...
Ale ludzie się przyzwyczają... Lub oleją i dalej będą jeździć samochodami.
A kasa w odpowiednich kieszeniach...- 7 7
-
2019-12-29 12:31
(13)
po co linia kolejowa? wystarczy szybki tramwaj
- 3 11
-
2019-12-29 15:26
z tramwajem to wielu kierowców próbuje (5)
z pociągiem nieliczni...
I żaden nie wygrał...
Inna metodologia planowania linii kolejowych powoduje, że wymuszane są likwidacje kolizji.
Dlatego pociągi jeżdżą szybciej i zabierają więcej ludzi.
W przypadku tramwaju łatwo o zgniły kompromis, co zniweczy całą korzyść...
I ani taniej, ani szybciej...- 8 2
-
2019-12-29 17:26
(4)
Poznań Kraków Szczecin postawiły na szybki tramwaj.Bydgoszcz zbudowała linie tramwajową na Fordon. Jak widać nie trzeba budować skm martwić sie o znacznie droższy tabor i do tego zwiększoną jego ilość
- 3 4
-
2019-12-29 18:19
Te miasta nie maja kolei miejskiej (3)
I maja zupelnie inna konstrukcje niz Trojmiasto. Londyn wcale nie ma tramwajow.
Kazdy ma swoja sciezke, wazne by spojna z rzeczywistoscia.- 8 1
-
2020-01-06 19:23
Londyn....
To że nie widać tramwajów w centrum to wcale nie znaczy że ich w ogóle nie ma... No chyba że chodzi i inny Londyn;)
- 0 0
-
2019-12-29 21:06
(1)
Warszawa ma skm metro i buduje tramwaj na wilanów jak widzisz można. W Krakowie robi się coś na kształt skm podobnie w szczecinie
- 4 1
-
2019-12-29 22:18
Kto bogatemu...
... zabroni?
Tylko, ze my nie sa bogaci. A biedaka nie stac na eksperymenty i sprawdzanie koncepcji bojem spotkaniowym.- 3 0
-
2019-12-29 13:24
(6)
SKM-ka ma tę niezaprzeczalną zaletę, że jest szybsza i może zabrać jednorazowo znacznie większa liczbę pasażerów. Poza tym dowiezie ich bez przesiadek do wszystkich węzłowych stacji aż do Wejherowa.
- 23 1
-
2019-12-29 17:33
(1)
Ciekawe czemu więc nie dojeżdża do nowego portu?
- 6 1
-
2019-12-29 18:16
Bo nie wszyscy dostrzegaja te zalety
I jest im dobrze, tak jak jest...
- 2 2
-
2019-12-29 15:07
(3)
to od razu proponuje SKM na Przymorze blisko falowców( czyli przymorską SKM). W ogóle po co się przesiadać? Niech każda dzielnica ma swoją SKM
- 4 10
-
2019-12-29 15:29
były takie plany (2)
za komuny...
Zostały z nich autobusy dojazdowe do SKM i brak wspólnej taryfy komunikacyjnej, znakomicie podnoszący koszty przemieszczania sie po Trójmieście...- 12 2
-
2019-12-29 17:33
(1)
Gdy planowano przymorską skm też nie było wspólnej taryfy a do tego ceny biletów w Gdyni różniły się od gdańskich. Ludziom to nie przeszkadzało
- 1 3
-
2019-12-29 18:13
Dlatego pisze "zostal brak"
Bo jeszcze wczesniej byla to jedna firma komunikacji miejskiej a bilet SKM pozwalal na jazde nawet pospiesznymi. Integracji taryf kolejowych z autobusowymi nie bylo ale tez nie bylo takiego cisnienia.
Po prostu, praca byla tam, gdzie ludzie mieszkali i nie wymagalo to krajoznawczych wypraw...
Ale juz o tym myslano...- 4 0
-
2019-12-29 10:55
A wiesz ,ze jak oddadza Nowa Bulonska...Morena stanie? (1)
Jak chcesz uplynniac ruch jak autobusy beda staly w korku?Tramwaj musi powstac i to nie fanaberia. Inna sprawa jest,ze tak jak mowisz powinny powstan linie pociagowe 2 lub 3 na polodnie Gdanska.
- 7 6
-
2019-12-29 16:26
Wie.
I dlatego pisze, co pisze.
O stawaniu Piecek to trzeba bylo wczesniej myslec, gdy przewalano kase na PKM i kastrowano z tramwaju Slowaka.- 7 2
Wszystkie opinie
-
2019-12-28 18:04
Opinia wyróżniona
W tym kraju jest wszystko na odwrót! (19)
Najpierw budują osiedla a potem główkują jak toto połączyć komunikacyjnie. Powinno być odwrotnie i tego urzędnikom życzę, więcej myślcie w nowym roku
- 320 35
-
2019-12-28 18:21
Jak budowali np PKM to pisie trole sie rzucały ze beda wozic tylko powietrze.. (7)
- 42 35
-
2019-12-28 20:03
PKM jest spalinowa a teraz uważa się ,że takie rozwiązanie jest (4)
zbyt drogie i dąży się do elektryfikacji. Czy akumulatory nie podzielą tego samego losu....
- 9 10
-
2019-12-28 20:18
Akumulatory. Elektryfikacja. Czego nie rozumiesz? (2)
- 6 5
-
2019-12-29 09:51
Skąd brać prąd (1)
Mieszkańcy okolic Bełchatowa, Ostrołęki itp nie chcą zanieczyszczeń z elektrowni węglowych
- 2 0
-
2019-12-29 15:31
ale bardzo chcą dochodów z tej działalności
praktycznie są na utrzymaniu górników i energetyków.
Najbogatsze gminy w kraju...- 3 1
-
2019-12-29 18:23
Dazy sie, bo modernizuje sie 201
Bez tego nie byloby zadnego dazenia. Jak nie dalo sie zbudowac tramwaju to cel byl zalatwic sprawe po taniosci i po cichu "wygasic popyt". No i pech, "kleska urodzaju"
- 1 0
-
2019-12-28 20:04
I wożą. Górne tarasy dalej korkują wjazd do Gdańska.
- 12 7
-
2019-12-29 05:45
Co nam po torach, skoro takt jest taki jak dylizansow pocztowych na Dzikim Zachodzie.
Z tym, ze na Dzikim Zachodzie nie odwolywano kursow co tydzien.
- 8 2
-
2019-12-28 18:34
tak robi się słomiane interesy w miastach PO KO
- 25 18
-
2019-12-28 18:46
Urzędnicy nie budują osiedli, tylko deweloperzy. (3)
Jak na południu Gdańska: prywaciarze wykupili grunty od prywaciarzy i zbudowali osiedla.
- 19 12
-
2019-12-28 20:45
A kretyni kupuja a potem pretensje do calego swiata
- 17 8
-
2019-12-28 21:43
urzędnicy planują GDZIE mogą powstać nowe osiedla
- 24 2
-
2019-12-29 05:46
A Plany Zabudowy kto zatwierdzal? Ziemie kto przekwalifikowal pod zabudowe wielorodzinna?
Pewnie jakis "prywaciarz".
- 18 3
-
2019-12-28 20:20
Tuż po wojnie o tym pomyślano
I dlatego jest rezerwa w postaci baraków i sypiących się kamienic przy Do Studzienki
- 15 5
-
2019-12-28 20:55
A jak budują najpierw drogi i tramwaje, to wycie, że budują donikąd. Nigdy nie dogodzisz.
- 19 4
-
2019-12-28 22:26
Te osiedla budowali ponad 30 lat temu
- 5 2
-
2019-12-29 02:02
Politechniczna
Kiedy budowano tam kamienice nie bylo zappotrzebowania na linie tramwajowa , akurat w tym miejscu. Dlatego uwazam ze ta opinia jest bledena.
- 5 3
-
2019-12-30 06:12
Bo tu deweloper ma najwięcej do powiedzenia.
- 0 0
-
2019-12-30 07:14
Straszny Tenkraj
- 0 0
-
2019-12-28 18:05
tramwaj ma sens przy wydzielonym torowisku, długich i prostych odcinkach (15)
ta koncepcja jest nieefektywna i kosztowna. Ale może koszty są tu zyskiem.
- 177 48
-
2019-12-28 18:08
Możliwe. (5)
Lobbing bywa kosztowny.
- 22 8
-
2019-12-28 19:19
Może trasa Adamowicza? (4)
- 11 14
-
2019-12-28 19:29
Bez przesady, (3)
nazwa już przydzielona gdzie indziej, jeśli dobrze pamiętam?
- 10 2
-
2019-12-28 19:49
(2)
To chyba była ironia..
- 13 4
-
2019-12-28 19:51
raczej szukanie zaczepki
- 10 7
-
2019-12-28 21:20
i to bardzo...
...mendowata ironia
- 7 12
-
2019-12-28 18:23
(1)
Większość trasy jest na wydzielonym torowisku, jedynie końcówka nie, ale jakoś we Wrzeszcz trzeba ten tramwaj jednak wpiąć, tak jest najoptymalniej.
- 25 17
-
2019-12-28 19:00
I będzie jak w Krakowie, gdzie tramwaje często mają wspólną trasę z autami, albo blisko aut. Co chwila tramwaje stoją, bo ktoś sobie zaparkował tak, że wystaje te 20cm i tramwaj nie ominie. Będzie płacz i zgrzytanie zębów. Ale polak mądry po szkodzie.
- 27 12
-
2019-12-28 19:30
Koszty są zyskiem (4)
To jakaś nowa ekonomia?
- 2 21
-
2019-12-28 20:26
nie taka nowa, już Bareja w "Misiu" o niej wspominał
- 19 5
-
2019-12-28 21:08
jak nie rozumiesz to się nie wypowiadaj,czasem trzeba ruszyć touche rozumkiem, o ile coś tam masz.
- 11 2
-
2019-12-29 09:39
koszt ponoszony przez jednych może być źródłem przychodów (i zysków) dla innych. (1)
Ważna jest jakość procedur ustalania kosztów i korzyści niepieniężnych - tych które ponoszą tzw. strony trzecie: czyli np. mieszkańcy okolicznych osiedli, przez który przechodzi trasa.
- 9 0
-
2019-12-30 06:18
Jakie zyski ma mieszkaniec moreny? Nie dość , że szaro i betonowo jest od nowo postawionych blokow. Zieleni nie uświadczysz to jeszcze przy otwartym oknie tramwaje halasują. Taka stratę a nie zysk mają mieszkańcy Moreny.
- 3 1
-
2019-12-29 08:40
"tramwaj ma sens przy wydzielonym torowisku, długich i prostych odcinkach" (1)
Nie pisałbyś takich bzdur gdybyś korzystał z tramwajów w Amsterdamie. Tam, w gęstej zabudowie i na wąskich ulicach, tramwaje zapewniają znakomitą komunikację. Poza ścisłym, centrum te same tramwaje śmigają aż miło, a tam gdzie trzeba poruszają się wolno ale cały czas wożą ludzi, zadowolonych z bardzo dobrej komunikacji.
- 11 7
-
2019-12-29 12:34
Przecież w Amsterdamie
Wszyscy jeżdżą rowerami
- 3 3
-
2019-12-28 18:07
Nowa Małomiejska, Warszawska, Małomiejska następne jakie muszą powstać z tramwajami (13)
Plus SKM do Łostowic czy dalej do Kowal, a dobrym uzupełnieniem Nowej Politechnicznej byłoby skierowanie części tramwajów do dworca we Wrzeszczu-najważniejszego obecnie dworca w Gdańsku i całym Pomorzu.
Wiem pomarzyć sobie można...- 73 28
-
2019-12-28 18:20
Jak chcesz tramwaj do Kowal to pisz do swojego sołtysa (3)
- 36 7
-
2019-12-28 19:22
Patrząc na te sznury samochodów z Kowal ciągnące Świętokrzyską, Havla i zapychające miasto,
to może i nie byłby taki zły pomysł. Pytanie tylko, czy gmina Kolbudy chciałby partycypować w tej zabawie.
- 23 2
-
2019-12-28 21:44
nie on wsiądzie w swoje TDI i w Gdańsku w korku nasmrodzi. Sołtysa oleje
Gdańsk nie potrzebuje wcale komunikacji zbiorowej
- 5 6
-
2019-12-29 10:21
Ale bez koncepcji do Kowal to do Havla też nie powstanie
Gdańsk bez marszałka nie da rady sfinansowac swojej części.
- 3 0
-
2019-12-28 18:23
Dużo tych Małomiejskich (2)
z tramwajami ;)
- 14 2
-
2019-12-28 20:22
Dwie to dużo? (1)
Stara Małomiejska i Nowa Małomiejska.
- 3 3
-
2019-12-29 09:24
Fajnie by bylo gdyby byly jeszcze Sredniostara Malomiejska i Stednionowa Malomiejska.
- 9 1
-
2019-12-28 19:18
A dla czego miasto Gdańsk z pieniędzy mieszkańców Gdańska (3)
miałoby płacić za trasę tramwajową do wsi Kowale pod Gdańskiem?
- 19 11
-
2019-12-28 21:16
miasto Gdańsk za nic nie musi płacić (1)
jedynie na rydwany i psie pisuary. Ta wiocha niech padnie bo miastem już przestaje być. W miastach komunikacja się rozwija a nie zwija.
- 12 8
-
2019-12-28 22:02
No właśnie w mieście się rozwija a na wsi..,..
- 7 3
-
2019-12-29 10:22
a kto pisze o tramwaju do Kowal?
Dyskutujesz sam ze sobą?
- 1 1
-
2019-12-28 19:22
Miasto PO
Trzy lata blokowali?
- 8 8
-
2019-12-28 22:01
Ta kurka odrazy metro albo kolej naziemna jak w dubaju
- 3 2
-
2019-12-28 18:11
I znowu koncepcje, plany, analizy... a rzeczywistość sprowadza mieszkańców do stania w gigantycznych korkach. (14)
Za to w urzędzie kawusia, herbatka i ciasteczko, bo przecież miasto się rozwija.
- 121 51
-
2019-12-28 18:18
Trzy lata podlegajacy pod pis urzednicy wydawali decyzje..
- 26 33
-
2019-12-28 19:07
Pomyliłeś miasta. (5)
Plany i wizualizacje a później konsultacje i w ich skutek kolejne plany i wizualizacje to w gdyni. W Gdańsku cały czas budowane są nowe drogi, linie tramwajowe, itd. nie wspominając już o prywatnych inwestycjach, których jest w Gdańsku co najmniej 10 razy tyle.
- 15 19
-
2019-12-28 19:33
Haha urzędniku. No to przejdźmy się po Gdańsku, może wtedy zobaczysz jaki w tym mieście panuje syf. (3)
U was w tabelkach wszystko oczywiście gra.
- 23 12
-
2019-12-29 10:43
Gościu z Gdyni (2)
Co Ty pierdzielisz za kocopoły w Gdańsku cały czas przybywają nowe inwestycje ciagle się buduje nowe drogi i nie tylko !!
- 3 9
-
2019-12-29 22:44
Nie jestem żadnym gościem z Gdyni, urzędniku. (1)
- 3 0
-
2019-12-30 12:40
Gościem na pewno nie, tylko zwykłą popierdółką , która sr. a dalej niż widzi
- 0 2
-
2019-12-28 21:38
i cały czas o dziesiątki lat za póżno. Te drogi powinny być kilkupasmowe i być wybudowane na długo przed sprzedaniem terenów deweloperom.
Czegoś nadal nie rozumiecie tam w urzędzie? :)- 17 4
-
2019-12-28 23:41
Może warto się zastanowić kto te korki powoduje (5)
A powodują je lenie, albo oszczędni inaczej, którym się wydaje, że komunikacja nie dla nich, komunikacją podróżuje bieda. Tymczasem tramwaje i autobusy do oliwy są pełne ludzi, których telefon jest wart więcej niż niejeden szrot robiący korek.
- 10 11
-
2019-12-29 08:50
(4)
Bzdura. Korki powodują biurowce w centrum i domy na przedmieściach, czyli polityka urbanistyczna miasta.
- 14 1
-
2019-12-29 09:46
korki są powodowane wieloma czynnikami (2)
uzależnienie mentalne od samochodu i ograniczenie wyobraźni wielu urzędników i mieszkańców są jednymi z najważniejszych przyczyn powstawania korków. Sposobem na sensowny rozwój systemu mobilności w mieście jest tzw. transit oriented development (budowa miejsc pracy w pobliżu stacji szybkiej kolei miejskiej) oraz zarządzanie popytem na transport - zwłaszcza na parkowanie: restrykcyjna polityka parkingowa w centrum miasta dobrze obsługiwanego transportem szynowym (SKM i zelektryfikowana PKM).
- 2 4
-
2019-12-29 14:16
Nie
Miejsca pracy (i rozrywki, społeczne) powinny znajdować się w dzielnicach mieszkaniowych - tzw mix function.
Błędem jest tworzenie sypialni i na drugim krańcu miasta dzielnicy biurowców.- 4 1
-
2019-12-29 14:41
nie, żaden nie ma racji
to wszytko już było i świat z tymi problemami od dawna się zmaga...
Głównia, choć nie jedyna przyczyna to centralizacja dochodów, wywołana przez zagarniająca władzę i kasę klasę próżniaczą. To powoduje powstawanie skupisk "dobrobytu", do których migrują pracownicy...
A nikt nie chce ponosić tego kosztów...
Wszelkie rozwiązania to walka ze skutkami a nie z przyczynami...
Którymi jest ograniczenie umysłowe kacyków, którzy przez centralizację ułatwiają sobie robotę... Ale najważniejszy czynnik to lęk o konkurencję.
Bo ktoś inny może na tym zarobić!!!
Co przeszkadza aby "mordory" powstawały w Słupsku, Grudziądzu czy Szczecinku?
Albo, po prostu, gdzieś w polu pod Kościerzyną? A nawet w pobliżu sypialni koło obwodnicy. Albo w Gdyni?- 4 0
-
2019-12-29 10:44
Ale co jakby w mieście były domy a biurowce poza miastem to by korków nie było ?
- 6 1
-
2019-12-29 09:43
korki powoduje nadmiar samochodów i wygodnictwo kierowców
problem polega na tym, że znaczna liczba mieszkańców i urzędników uważa, że to jest problem do rozwiązania przy pomocy rozbudowy sieci dróg szybkiego ruchu, a nie działań na rzecz usprawnienia komunikacji szynowej (typu kolej lokalna) oraz komfortu i bezpieczeństwa dostępu do jej przystanków i stacji dla pieszych i rowerzystów.
- 3 6
-
2019-12-28 18:14
Ale się uwinęli (8)
Raz dwa, nie ma co. Centralne władze opóźniają rozwój miasta!
- 89 64
-
2019-12-28 20:03
Centralny Adamowicz i Centralna Dulkiewicz.
- 25 9
-
2019-12-28 21:26
Uffff (3)
."ci od środowiska" to jakieś straszne niemoty intelektualne lub prowadzili celowe działanie....Teraz gdy wszystkie papierki zostana załatwione, może sie okazać, że UE ,dzięki polskiemu rzadowi, obetna dotacje...i nic z tego nie wyjdzie.A wszystko przez to, że dla mieszkańców "Getta" najwazniejszym problemem stał sie nie ewentualny hałas, lub wyimaginowane drgania, bo jedno i drugie w obfitości maja z al.Grunwaldzkiej,ale przyziemny problem....gdzie zaparkuje swój samochód !
- 12 16
-
2019-12-29 14:20
Dla ciebie może przyziemny problem (1)
A dla mnie najważniejszy.
Wy lewicowcy nienawidzicie normalnych ludzi i ciągle wam w głowie inżynieria społeczna- 4 1
-
2019-12-29 21:33
Normalnych ludzi...powiadasz
Oj tak, polski kierowca to z natury "normalny ludź".Jeździ szybko i bezpiecznie, nawet po papierosy na druga stronę ulicy musi jechać samochodem a sam samochód zaparkował by na klatce schodowej lub na wycieraczce pod drzwiami....no i w jego mentalności ciagle tkwi mniemanie , że ta czesto kupa złomu jest synomimem luksusu i bogactwa
- 3 5
-
2019-12-29 14:43
pytanie kto jest ważniejszy: kilkudziesięciu kierowców na Politechnicznej czy kilkanaście tysięcy kierowców na górnym tarasie
- 4 4
-
2019-12-28 23:36
(1)
Dla porownania: Po 3 latach od narodzin dziecko calkiem swobodnie operuje jezykiem, chodzi, biega...; 3 lata trwaly moje studia inzynierskie... a tym bezczelnym ludziom tyle czasu zajelo przeanalizowanie przebudowy kawalka ulicy. To nawet nie sa kpiny tylko celowe opoznianie i dzialanie na szkode nas wszystkich. Ci, ktorzy sie pod tym podpisali powinni pojsc do wiezienia.
- 13 10
-
2019-12-29 14:31
Podejrzewam, że w RDOŚ
Też są permanentne braki kadrowe na kluczowych stanowiskach, tak jak we wszystkich urzędach państwowych... Nie brakuje tam tylko kadry derektorów i managerów z bożej łaski a jak trzeba coś w końcu zrobić, przeanalizować, wydać to papierek wędruje na sam dół do jednego z kilku wykształconych fachowców, którzy są zarzuceni robotą... za marne grosze.
Powrót papierka z decyzją "na górę" też trwa bo każdy dyr musi dodać niepotrzebne 3 grosze i jeszcze trzeba sprawdzić polityczną poprawność etapu... :)- 5 1
-
2019-12-29 22:03
Januszku nie licz że nasz przed sobą podobnych i**otów i ignorantów jak ty sam.
- 0 0
-
2019-12-28 18:19
To ruch w dobrą stronę! PiSowscy urzędnicy po złości blokował decyzję przez 3 lata - gorzej niż w PRL. (6)
- 104 150
-
2019-12-28 18:41
Najgorsze jest to,że dzieci udzielają się.
- 24 5
-
2019-12-28 18:46
PiS konsekwentie realizuje swoje obietnice - polski w ruinie. Psujac i niszcząc co się da, i blokując rozwój. (1)
- 23 35
-
2019-12-29 01:27
Biednyś człowieku umysłowo.
- 14 8
-
2019-12-28 23:35
jaki pis człowieku. (1)
O tramwaju przez do studzienki to ja słyszę od 20stu lat.
- 20 2
-
2019-12-29 01:23
Słyszałeś kiedyś kawał o tym ze prędzej tramwaj na morenę dojedzie ?
To co było niemożliwe stało się możliwe
- 4 0
-
2019-12-29 09:28
Ci wredni pisowcy kaza sterczec starym ubekom pod sadami. Zabrali im po 8-10 tysi ubeckich emeryturek i daja ochlap w postaci 2 000 plnow. Serc nie maja ci pisowi oprawcy!! Jak zyc panie plemierze?
- 9 4
-
2019-12-28 18:27
(10)
Ta trasa powinna iść rezerwa terenowa przy sądzie i parku Naukowo Technologicznym (obsługa nowych terenow/osiedli jak np słoneczna morena), a nie przez całą morene i jakimiś wymysłami typu tunel... Inaczej nie będzie atrakcyjna czasowo i nikt nie zmieni auta na tramwaj. Nie wiem dlaczego ten wariant nie jest już wcale rozpatrywany.
- 124 32
-
2019-12-28 18:48
Nie wiesz, bo się nie znasz. (4)
Najlepiej weź mapę miasta i narysuj linię prostą od A do B i potem krzycz, ze tak ma to wyglądać...
- 6 22
-
2019-12-28 18:53
(2)
Ale wiesz ze tam jest ta rezerwa terenowa właśnie pod planowaną już dawno trasę (wychodząc z Nowej Bulonskiej, przy sądzie, ppnt i wzdłuż Sobieskiego), tylko teraz zaczęli kombinować z przebiegiem?
Przecież to najszybsza możliwa trasa z Jasienia i dalej Południa do Wrzeszcza, a nie objeżdżanie górą dokoła.- 36 5
-
2019-12-28 19:07
(1)
Dla mnie to i lepiej. Im dalej od mojego domu linia tramwajowa, tym ciszej. W letnie wieczory, na Suchaninie, już wystarczająco słychać tramwaje. Współczuję mieszkańcom domków, którzy przed nieruchomością będą mieć linię tramwajową. łup łup łup łup piiiiiiiii...
- 11 25
-
2019-12-29 22:43
i to jest odpowiedź, być może, dlaczego nie rezerwą
lobby Panie i Panowie lobby
- 3 0
-
2019-12-28 20:06
A zmieniają na tramwaj czy autobus? Choćby był za darmo ?
Nie
- 6 1
-
2019-12-28 19:10
trasa tramwaju... (1)
Na Chrzanowskiego ,we Wrzeszczu zrezygnowano ze zbiornika retencyjnego....jak szaleć to szaleć...zrezygnujmy ze zbiornika przy Wileńskiej, skarczójmy durne ogródki działkowe w środku Miasta i skierujmy linię pod estakadą Rakoczego do Nowej Bulońskiej...odrobina sensu to jest...a nie doładować Jaśkową tunelem bez przystanku!
- 12 10
-
2019-12-29 14:42
Tak jest zarezerwowana Nowa Politechniczna w planach zagospodarowania uchwalonych przez Radę Miasta
Czy Pani Prezydent może wyjaśnić dlaczego trasa nie pójdzie tym najlepszym przebiegiem, obsługującym nowe osiedla jak Słoneczna Morena?
Przebiegiem zgodnym z planami zagospodarowania.- 11 0
-
2019-12-28 19:44
Też tego nie rozumiem, linia na Morenę jest: (1)
droższa, nie przyspieszy dojazdu z Południa do Wrzeszcza, potępiana przez wielu mieszkańców Moreny (utrata całej masy miejsc parkingowych) ale ktoś nadal lobbuje za tym rozwiązaniem
- 18 10
-
2019-12-28 20:26
No tak, najgorsze co może się stać to utrata miejsc parkingowych
A że tramwajem może być szybciej niż jak samochodem w korku, a już na pewno szybciej niż autobusem to już nikt nie widzi i tylko hejt się leje. I te argumenty, że niby każdy codziennie wozi tonę kafli i jak niby ma to zrobić tramwajem...
- 14 24
-
2019-12-30 10:28
Oczywista oczywistość!
Każdy kto tamtędy się kiedykolwiek przeszedł widzi to nawet jeśli nie posiada żadnego wykształcenia
- 2 0
-
2019-12-28 18:28
(7)
Szkoda że przez PG nie puścili...
- 108 18
-
2019-12-28 18:44
to prawda, ale to bucowe zachowanie PG jest powodem. nie chcieli sie zgodzić po złości miastu, (3)
- 21 15
-
2019-12-28 19:11
Po złości miastu? (1)
Dla czego Politechnika Gdańska miałaby robić coś po złości miastu, z którym jest tak związana.
Swoją płytką wypowiedź uzasadnij, tylko rzeczowo.
P.S.
"Bucowe" zachowanie PG? Myślę, że kompleksy swoje ujawniasz, nie udało ci się dostać/ukończyć PG? No cóż, nie każdego na to stać.- 12 23
-
2019-12-28 23:43
mogli zrobić tunel na terenie PG i jak metro, gora nie ucierpi a bimbaj dalej do góry wzdłuż sobieskiego, tam, gdzie
płyni skanalizowany potok i puścili rury z ciepłem. Juz widze jak wyburzają te nowe bloki przy fiszera/bohaterów...
- 5 3
-
2019-12-28 19:14
no bo złośliwie przecież już zdążyli zainwestować w teren który miasto dobrowolnie oddało, złośliwie zrobili budynek ze specjalnie przystosowanym pomieszczeniem do wrażliwej na drgania aparatury.
Szczytem złośliwości było wykorzystanie dofinansowania UE do rewitalizacji terenu, w końcu teraz mogą się przysłaniać tym że musieliby oddać kwotę dofinansowania :)- 20 5
-
2019-12-28 20:27
To już wina władz PG
Ale takiego betonu jeszcze długo nie skruszysz
- 12 8
-
2019-12-28 20:39
Dobrze byłoby też przedłużyć tramwaje dalej, aż do Niedźwiednika
a potem w dół do Galerii Bałtyckiej - miejsca akurat tam nie brak. Wtedy byłoby najlepsze połączenie centrum Moreny z centrum Wrzeszcza. Dodatkowo im więcej "pętelek" tym większe możliwości zorganizowania objazdu, gdy coś się zepsuje. Teraz jest praktycznie jedna główna linia i jeden zepsuty tramwaj czy awaria trakcji paraliżuje cały ruch.
- 21 5
-
2019-12-28 21:13
chcieli, ale musieli
dulczwskiej I jej expertom tlumaczyc ze, to zle wplywa na pomiary czulymi aparatami w laboratoriach
- 8 4
-
2019-12-28 18:29
trasa przez Morenę jest bez sensu (13)
godziny jechania, gdy tym czasem do Wrzeszcza jedzie mnóstwo autobusów znacznie krócej
- 131 48
-
2019-12-28 18:43
sam jesteś bez sensu. Jak najardziej jest to korzystne rozwiązanie (1)
bo przy korkujacej sie jaskowej gdzie autobusy stoja w korku to jest przyjemna alternatywa.
no chyba ze proponujesz buspasy na całej dlugosci jaskowej czyli w zasadzie zamkniecia jej dla jakichkolwiek innych pojazdów.- 33 17
-
2020-01-17 12:20
A jaki będzie zatem czas przejazdu z Moreny do Wrzeszcza na kolejkę SKM?
Bo prawdopodobnie nadal szybciej będzie autobusem w korku niż tym śmiesznym tramwajem, który dowiezie Cię do Wrzeszcza, ale zanim skręci i dojedzie w stronę węzła komunikacyjnego włączając się na ruchliwą Zwycięstwa/Grunwaldzką. Ten tramwaj w ogóle jest bez sensu i tylko zwiększy korki na węźle Rakoczego/Bulońska/Jaśkowa. Problem z korkami na Jaśkowej nie polega na braku buspasów, lecz na mizernym rozwiązaniu skrzyżowania przy Manhattanie oraz skrzyżowania Jaśkowej z Wileńską i Rakoczego. Samą Jaśkową jedzie się zgrabnie, tylko problem jest na tych dwóch węzłach. Zwiększenie ruchu tramwajowego na tych skrzyżowaniach nic nie ułatwi.
- 0 0
-
2019-12-28 19:33
skąd wziąłeś te "godziny jechania"? (1)
- 6 2
-
2019-12-28 23:49
no dobra
40 minut
- 6 3
-
2019-12-28 19:42
jak sie tramwaj zepsuje to jeszcze dluzej (2)
a ze tam prad bedzie siadal to jest pewne.
- 5 8
-
2019-12-28 20:29
A jak się samochody zderzą to autobusem jeszcze dłużej
- 5 3
-
2019-12-28 23:45
dokładnie, we wrzeszczu problem z prundem jest, a do tego prond nie lubi płynonć do góry...
- 9 4
-
2019-12-28 20:02
Jechałeś autobusem?
Autobusy wcale nie są szybsze. Snują się w korkach.
A będzie gorzej po otwarciu al. Adamowicza - Morena i Jaśkowa Dolina zatkają się kompletnie. Wtedy to piechotą będzie szybciej, niż autobusem.- 26 1
-
2019-12-28 22:55
metro podziemne powinni wybudowac (2)
- 3 3
-
2019-12-28 23:44
Chyba z metra w godzinach szczytu albo zimą nie korzystałeś (1)
Metro wydaje się wygodne tym, co nim nie jeździli.
- 3 2
-
2019-12-29 09:52
koszt budowy 1 km linii metra jest kilkanaście razy wyższy niż koszt budowy 1 km linii tramwajowej
- 2 0
-
2019-12-28 23:43
Nowa bulonska zamuruje Jaśkową do końca (1)
I nie będzie już jak zjechać do Wrzeszcza.
- 13 1
-
2019-12-29 09:53
całe szczęście z Moreny do Wrzeszcza biegnie droga dla rowerów
Korzystałem z niej wielokrotnie w godzinach szczytu na dojazd do Wrzeszcza i dalej śmigałem SKM korzystając z opcji rower+ kolej+ MEVO.
- 3 4
-
2019-12-28 18:31
(5)
Super artykuł, będa trole miały co robić -:)
- 34 33
-
2019-12-29 00:12
To znaczy kto? (1)
- 3 1
-
2019-12-29 14:46
Ty
- 1 1
-
2019-12-29 14:46
(1)
Już mają co robić, patrz komentarze wcześniej, sami specjaliści od wszystkiego. Jakby się nieco lepiej urodzili, to byliby z zawodu dyrektorami.
- 1 4
-
2019-12-29 15:17
to nasze nieszczęście
że im coś głupszego, to tym bardziej ma wzięcie...
Bo będą protestować i nie trzeba będzie robić...
A jak zaproponujesz coś sensownego, to trzeba będzie zrobić...
I po co ten kłopot jak ani splendor, ani zarobek?- 1 0
-
2019-12-29 23:08
po co ten tramwaj?
dlaczego nie buspas?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.