- 1 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (69 opinii)
- 2 Pozostałości baterii mającej bronić portu (48 opinii)
- 3 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (126 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (20 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (350 opinii)
- 6 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (83 opinie)
Kobieta walczy o życie po ataku dzika
Dzik zaatakował i groźnie zranił 55-letnią mieszkankę Gdyni, która następnie trafiła na operację do śródmiejskiego szpitala. Obecnie pacjentka przebywa na Oddziale Anestezjologii i Intensywnej Terapii.
Aktualizacja godz. 12.50. Na miejscu interweniowała również gdyńska policja.
- W czwartek ok. godz. 19:40 policjanci pojechali na ul. Kartuską, gdzie według zgłoszenia kobieta została zaatakowana przez dzika. Na miejscu funkcjonariusze zastali 55-letnią mieszkankę Gdyni oraz ratowników medycznych, którzy udzielali kobiecie pierwszej pomocy medycznej. Kobieta w stanie krytycznym została przewieziona do szpitala - przekazuje podkom. Jolanta Grunert, oficer prasowy Komendanta Miejskiego Policji w Gdyni.
Kobieta miała sama prosić o wezwanie pomocy w sklepie.
- Policjanci ustalili, że do ataku przez dzika doszło na ul. Raduńskiej, po czym kobieta dotarła do jednego ze sklepów i poprosiła o wezwanie pomocy. Poinformowaliśmy o tym zdarzeniu Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności Urzędu Miasta w Gdyni oraz Nadleśnictwo z siedzibą w Gdyni z prośbą o podjęcie działań w ramach swoich kompetencji - informuje podkom. Jolanta Grunert.
Aktualizacja godz. 11.50. Dotarliśmy do rodziny poszkodowanej. Z przekazanych informacji wynika, że kobieta wracała z zakupów, gdy została zaatakowana przez dzika.
- Teściowa wracała do domu z pracy. Szła z torbami z zakupami. Nie wiemy gdzie dokładnie ten dzik zaatakował, ale wiemy, że udało jej się uciec do sklepu. W sklepie straciła przytomność przez bardzo dużą utratę krwi. Teściowa zawsze uważała na dziki i obchodziła je z daleka. Teraz musiała jakoś na niego wejść przypadkiem, albo ten dzik był wyjątkowo agresywny. Jacyś ludzie udzielali pomocy teściowej, bo oddano nam jej prywatne rzeczy i były w nich cudze ubrania, takie jak pasek od spodni. Możliwe, że ktoś starał się zatamować krwawienie, za co bardzo dziękujemy - informuje pan Grzegorz, czytelnik Portalu Trojmiasto.pl
Pan Grzegorz dementuje również plotki, że poszkodowana była z psem.
Do zdarzenia doszło w czwartek, 21 grudnia, w godzinach wieczornych. Dzik miał zaatakować i dotkliwie pogryźć kobietę, która została przywieziona karetką do Szpitala św. Wincentego a Paulo w Gdyni.
Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że do zdarzenia miało dojść między Chylonią a Pustkami Cisowskimi.
Mieszkańcy chcą i nie chcą, żeby strzelać do dzików
Pacjentka jest w stanie ciężkim
Pacjentka przebywa obecnie na Oddziale Anestezjologii i Intensywnej Terapii. Lekarze cały czas oceniają jej stan jako ciężki.
Łoś zaatakował 64-latkę. Z poważnymi obrażeniami trafiła do szpitala
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-12-22 11:15
Dzis nie ma naturalnego wroga, dlatego rozmnaza się w sposób niekontrolowany (76)
W normalnym srodowisku dzis musi szukac jedzenia i ma naturalnych wrógów. pPogłowie jest kontrolowane naturalnie. W lasach Trojmiasta takich naturalnych wrogów nie ma, a ludzie fundują dzikom darmowe stołówki . Te zwierzeta rozmnazają się więc w sposób niekontrolowany i tu niestety powinien wkroczyc człowiek. Powinno byc zmniejszone poglowie dzików, zwlaszcza, ze obecnie moga roznosic powazne choroby a do tego zaczynają traktowac miasta jak swoje tereny i byc niebezpieczne dla ludzi.
- 1289 91
-
2023-12-25 00:08
Prawdziwa przyczyna
A ja słyszałem ze przez masowy wyręb drzew dziki maja coraz mniej miejsca do życia w lasach. To główna przyczyna. Potem jest migracja dzików gdzie jest łatwe jedzenie czyli do miast
- 0 1
-
2023-12-23 19:48
Oczywiście że nie ma , płodzą się na potęgę i spływają Do Europy pontonami
- 2 0
-
2023-12-23 15:11
ma wroga - myśliwych
- 0 1
-
2023-12-22 21:15
Oszalales?
Chcesz zranić uczucia Ostaszewskeij???
#piekłodzików- 10 2
-
2023-12-22 20:46
Ta ulica jest blisko lasu, trzeba by płot postawić
- 2 3
-
2023-12-22 19:21
Za te tragedię odpowiada prezydent Gdyni (2)
Co robi prokurator, to zagrożenie w Gdyni i całym trojmirśviebsgatelizowane, to nie dopełnienie obowiązków, wiele razy pisałem że dojdzie do tragedii. Pozwać miasto o ods, kodowanie tak z 10 mln
- 14 2
-
2023-12-23 23:04
Jak to dno, kocha środowisko
Rozmnożył w Gdyni dziki i delfinki.
- 1 1
-
2023-12-22 19:54
Natychmiast
Jest tak winny jak Morawiecki śmierci około porodowej. A tak naprawdę mnie w Parka Regana dwa razy atakowały dziki, tylko uciekłem najpierw za ławkę potem na drzewo ale dulcyneama nas w dupor
- 4 7
-
2023-12-22 18:49
(1)
Dziki rozmnażają się w sposób niekontrolowany przez myśliwych. Dokarmiają je m.in. kukurydza i okazało się, że ze względu na stały dostęp do pożywienia dziki mają okres rozrodczy przez cały rok a nie jak kiedyś - raz/dwa razy w roku. Do tego łagodne zimy, także nie ma już dużego ryzyka że młode nie przeżyją. Dzikim obecnie bardziej "opłaca się"
Dziki rozmnażają się w sposób niekontrolowany przez myśliwych. Dokarmiają je m.in. kukurydza i okazało się, że ze względu na stały dostęp do pożywienia dziki mają okres rozrodczy przez cały rok a nie jak kiedyś - raz/dwa razy w roku. Do tego łagodne zimy, także nie ma już dużego ryzyka że młode nie przeżyją. Dzikim obecnie bardziej "opłaca się" mnożyć cały czas, bo nawet jak część odstrzelą to urodzą się nowe. Dużo nowych. Dlatego odstrzał zasadniczo nie ma sensu. Należy zacząć od zaprzestania dokarmiania
- 3 9
-
2023-12-23 09:12
Myśliwi dokarmiają dziki kukurydzą po to żeby zimą siedziały głębiej w lesie tam gdzie jedzenie a nie wchodziły na pola uprawne i siedziby ludzi w poszukiwaniu go. Doedukuj się zanim zaczniesz zrzucać na kogoś winę. A odstrzał to jedyna sensowna rzecz którą można zrobić żeby zredukować populację.
- 8 0
-
2023-12-22 18:31
W Polsce tak naprawdę one nie maja prawie nigdzie naturalnego wroga
Poza Bieszczadami i wschodem kraju gdzie sa wilki i niedźwiedzie.
- 9 2
-
2023-12-22 15:48
Ciemnogrodzianie nie pojmują (1)
jakie konsekwencje niesie za sobą wpuszczenie myśliwych do lasu. To psychopaci, większość z nich podnieca zabijanie zwierząt dla samej przyjemności mordowania a wielu z nich nie potrafi odróżnić zwierzęcia od człowieka. Niedawno zastrzelili młodego żołnierza - chłopak miał zaledwie 21 lat! Las to środowisko naturalne wieli gatunków zwierząt, także dzików. Nie tam miejsca dla myśliwych - psychopatów!
- 10 28
-
2023-12-22 18:41
Jak połowa pewnie jest nawalona i czeka tylko na ognisko i zagrychę
Potem mordy sobie krwią smarują w ramach rytuału przejścia po 2 latach jako poganiacz i postawieniu na swój koszt kilku ambon.
- 5 9
-
2023-12-22 15:31
zakupy albo smierc ! (2)
Na Brodwinie ludzie rzucaja dzikom z balkonu rozne smakolyki. To i nic dziwnego, ze takie sytuacje zdarzac sie beda coraz czesciej. Ta biedna kobieta tylko tym zawinila dzikowi, ze nie chciala mu oddac swoich siatek z z zakupami. Bo taki dzik jest cwany i dobrze wie, co jest w srodku. Ludzi wychodzacych z siatkami z brodwinskiego Merkusa tez sie takie dzicze napasci przydarzaly. Nawet nie probowali sie bronic, tylko rzucali siaty i szli. No bo co innego mozna w takiej sytuacji zrobic ?
- 14 2
-
2023-12-22 15:48
W miescie trwa odstrzał dzików (1)
Czy przypadkiem myśliwi nie spłoszyli wczesniej tego dzika na polowaniu stąd ta agresja.
- 3 18
-
2023-12-22 19:21
Jaki odstrzał
Tu jest hodowls
- 7 0
-
2023-12-22 14:58
słyszałem, że tu rolę dużą też gra ocieplanie klimatu (5)
kiedyś locha miała jeden miot w roku, teraz dwa
- 6 4
-
2023-12-23 09:53
Zgadza się, dużym problemem są cieplejsze zimy
Kiedyś, bywało tak, że w zimie na 8-10 warchlaków przeżywały dwa. Skutem lodem, twarda ziemia powodowała, że trudno było o pożywienie. Teraz, zimy są znacznie cieplejsze i większość warchlaków przeżywa i mamy to, co mamy
- 3 0
-
2023-12-23 09:14
Nie dwa mioty tylko 4
- 2 1
-
2023-12-22 18:36
Dlatego potrzebujemy więcej unijnych zakazów (1)
I oddać unii lasy
- 7 3
-
2023-12-22 20:37
sarkazm oczywiscie !
- 2 0
-
2023-12-22 15:35
no bo dobrze je mieszczuchy karmia !
- 6 3
-
2023-12-22 13:28
zastąp w tym poście słowo "dzik" słowem "człowiek" - będzie to samo. (7)
Człowiek nie ma naturalnego wroga. Ludzkość jest kontrolowana naturalnie. W terenach gdzie zamieszkuje są pomoce socjalne (mieszkaniowe, bytowe, spożywcze). Ludzie rozmnażają się w sposób niekontrolowany i tu niestety powinien wkroczyć... ? Powinno być zmniejszenie ludności, zwłaszcza że obecnie mogą roznosić poważne choroby a do tego zaczynają traktować swoje tereny jako własność i być niebezpieczne dla innych jak i dla całego otoczenia.
- 9 33
-
2023-12-22 18:36
Człowiek jest wyżej w łańcuchu pokarmowym niż dzik bambiku
Jak dzik to dla ciebie człowiek to won do lasu zamieszkaj wśród nich
- 13 3
-
2023-12-22 16:16
(4)
Naturalnym wrogiem człowieka jest drugi człowiek. Potrafimy się zabijać tysiącami, a nawet milionami.
- 21 0
-
2023-12-23 00:04
(2)
naturalnymi wrogami polakow sa pisowcy, oderwanie ich od propagandowej szczekaczki w jaka zamienili telewizje panstwowa spowoduje ze liczba ich zwolennikow stopniowo bedzie sie zmniejszac az do calkowitego zaniku, nie musze dodawac ze rownolegle polska coraz bardziej bedzie rozkwitac
- 1 8
-
2023-12-23 01:23
Marzyciel. Polska? A ostanie się nasz kraj po tych wszystkich machlojkach w Brukseli (1)
- 2 0
-
2023-12-23 10:11
dymiace ruiny i dzieci w lachmanach ...
- 1 0
-
2023-12-22 20:37
niestety ...
- 3 1
-
2023-12-22 15:35
bez sensu te twoje pseudonaukowe wywody
- 14 4
-
2023-12-22 13:05
(1)
Stańmy się ich naturalnymi wrogami
- 20 4
-
2023-12-22 21:26
10/10
Najlepszy komentarz, jaki dane mi było dzisiaj przeczytać :)
- 4 2
-
2023-12-22 12:48
Ja (1)
Co do populacji, to znam również pewne ssaki które również rozmnażają się bez kontroli, przenoszą choroby i niszczą planetę...ale jakoś nikt nie zmniejsza pogłowia ludzi.. :-)
Wystarczyło by odłowić dziki, i rozwieźć po Polsce, albo nawet dalej.- 10 31
-
2023-12-22 16:10
Przecież nie można, geniuszu, przez afrykański pomór świń. Kiedyś tak się właśnie robiło.
- 17 0
-
2023-12-22 12:47
A kto jest w tym rejonie naturalnym wrogiem dzika?
- 2 0
-
2023-12-22 12:34
(4)
tak, dzik roznosi choroby....puknij sie w główkę
- 7 36
-
2023-12-23 13:34
Tasiemiec
- 1 0
-
2023-12-22 20:36
wscieklizne i swinski pomor
- 2 2
-
2023-12-22 14:36
(1)
Dzik roznosi świnkę
- 9 6
-
2023-12-22 18:58
sprostowanie
dziką świnkę
- 4 3
-
2023-12-22 12:20
Pokolenie Facebooka woli zdjęcie zamiast rzeczywistosci
Liczy ze na 20 piętro dzik nie wejdzie
- 30 4
-
2023-12-22 12:15
(3)
ale wiecej ludzi ginie z rąk myśłiwych .... tu też trzeba mniejszyć pogłowie. Myśliwi to patologia.
- 20 35
-
2023-12-22 20:48
Ciągle są na rauszu
- 2 1
-
2023-12-22 18:38
I to do kwadratu (1)
Koło wzajemnej adoracji byłych ubekow
- 9 2
-
2023-12-23 00:45
stare dzieje, teraz po nich paleczke przejela pisowska "elita" ktora usilnie probuje sie na rozne sposoby nobilitowac, szmal juz maja, w nadmiarze nawet
- 2 0
-
2023-12-22 11:56
zgadzam się, a co z psami? czemu są schroniska dla psów a nie dla dzieków? (3)
- 8 26
-
2023-12-23 13:34
Psy są sterylizowane, a dziki mnożą się ns potęgę.
- 4 0
-
2023-12-22 18:37
Dziki na dziczyznę (1)
- 8 2
-
2023-12-22 21:07
i na kieubache !
- 5 1
-
2023-12-22 11:51
(15)
Kto jest naturalnym wrogiem dzika?
Wilk, niedwiedz i rysie jakoś nie słyszałem o tych zwierzętach w lasach województwa pomorskiego.
Najwiekszym wrogiem dzika jest głod. A tego w mieście nie doświadcza.
Mamy więc opcje:
a. wpuszczamy do miasta wilki, niedwiedzie i rysie - moze się oswoją tak jak dziki. W koncu wszystkieKto jest naturalnym wrogiem dzika?
Wilk, niedwiedz i rysie jakoś nie słyszałem o tych zwierzętach w lasach województwa pomorskiego.
Najwiekszym wrogiem dzika jest głod. A tego w mieście nie doświadcza.
Mamy więc opcje:
a. wpuszczamy do miasta wilki, niedwiedzie i rysie - moze się oswoją tak jak dziki. W koncu wszystkie dzikie zwięrzęta takie słodkie. Wiecej ludzi ginie w wypadkachsamochodowych niz ataku niedzwiedzi.
b. przestać wyrzucać darmowe jedzenie do smietników(moze byc problem, bo dziki jedza tez rosliny zielone)
c. wystrzelać i wprowadzic rozsądną politykę odławiania/odstrzału.- 77 18
-
2023-12-23 12:44
SZOK władze zaniedabały bezpieczeństwo (1)
rodzina powwinna dostać z 5 mln odszkodowania, to ewidentne zaniedbanie prezydenta Gdayni , powinien miec zarzuty
- 11 2
-
2023-12-23 13:32
Za niebezpieczenstwo na chodniku czy
ulicy należących do miasta odpowiada Miasto
- 5 0
-
2023-12-22 15:51
Mało wiesz (7)
3 dni temu pół sarny sobie leżało koło jeziora w Otominie.
- 10 1
-
2023-12-23 00:53
(2)
psy spuszczone ze smyczy podczas spaceru zabijaja sarny, to staly problem, juz przed laty slyszalem o tym w szkole z ust lesnika ktory byl w szkole z prelekcja
- 7 7
-
2023-12-23 07:49
No tak (1)
I zjadają pół sarny.
- 8 4
-
2023-12-23 19:29
takie psy po zagryzieniu sarny traca nia zaiteresowanie, na padline znajdzie sie wielu amatorow
- 5 1
-
2023-12-22 20:35
wilki ! (1)
- 2 0
-
2023-12-23 12:34
Borys
- 0 1
-
2023-12-22 18:37
Może jakiś zdesperowany kredyciaz ja na wnyk upolował (1)
- 4 4
-
2023-12-23 12:56
Ciekawe czy wnyk tez wzial na kredyt :-) Wtedy to juz tylko Provident
- 0 0
-
2023-12-22 13:46
Nieprawda, w lasach w pobliżu Trójmiasta są wilki, ale nie w TPK (jeszcze) (4)
- 33 3
-
2023-12-23 13:31
Na Fiakowie, w Rumi wilki są. Moze nie watahy
a pojedyncze sztuki, ale są.
- 1 0
-
2023-12-22 19:53
Wilki już są w TPK tak że uważajcie na samotne piesze lub rowerowe wyprawy .
- 5 1
-
2023-12-22 15:32
wilki i szakale ... zlociste ... z wegierskich rownin przywedrowaly !
- 4 1
-
2023-12-22 14:00
prawda
- 9 0
-
2023-12-22 11:53
U mnie pod domem prawie codziennie dziki buszują w śmietniku - nie ma na nie rady niestety ciągle śmietniki wywalone (10)
- 27 10
-
2023-12-25 15:07
Przypnij śmietniki łańcuchem.
- 0 0
-
2023-12-24 11:53
wprowadz sie do miasta a nie w lesie czy na polu zyjesz
U mnie w miescie nie ma.
- 0 0
-
2023-12-22 20:47
Po świętach będą tam tony jedzenia (1)
Zakupomania trwa
- 3 0
-
2023-12-23 10:10
a galerie handlowe to teraz robia za kosciolki
gdzie czci sie bozka Mamonka !
- 2 1
-
2023-12-22 15:34
to idz tam i pozamiataj !
w koncu to i twoje smiecie ...
- 7 2
-
2023-12-22 14:11
przecież wystarczy tobie tylko ten jad ktory wylewasz na prawicę każdego dnia... (4)
oby podkopały ci chałupe i niech ci się zawali bar...anie - nie szkoda mi ciebie
- 18 21
-
2023-12-23 10:21
(1)
A 8 lad jadu saczonego na opozycjie, 8 lat niszczenia demokracji w Polsce ci nie przeszkadzalo? Co ta PIS-owska szczujnia zrobila z ludzmi. Dlatego tak kurczowo bronia sie, zeby prawda nie dotarla do ich elektoratu.
- 4 5
-
2023-12-24 11:05
xxx
3 mld na TVPo;))) Jak 2 mld było na TVPis, to było zlę;)))))hahahaha
- 2 1
-
2023-12-22 15:34
Uuuuu, kogoś coś zabolalo (1)
I bardzo dobrze. Niech ta rana się babrze jak najbardziej.
- 7 9
-
2023-12-22 23:43
pisowcy to taki rozwydrzony bachor, ktory beczy bo zabrano mu zabawke ktora ukradl innemu dziecku
- 7 5
-
2023-12-22 11:07
Głos rozsądku (41)
Wytępienie całej populacji dzika jak co poniektórzy proponują to mocna przesada
Natomiast faktem jest,że dzik czy sarna mają mało naturalnych wrogów w lesie. Stop przymykania oka na pijanych pseudomyśliwych, ale Ci rozsądni, szanujący zwierzynę powinni trzymać nad tym pieczę.
Czemu jedzenie wieprzowiny jest na porządku dziennym,a dzikaWytępienie całej populacji dzika jak co poniektórzy proponują to mocna przesada
Natomiast faktem jest,że dzik czy sarna mają mało naturalnych wrogów w lesie. Stop przymykania oka na pijanych pseudomyśliwych, ale Ci rozsądni, szanujący zwierzynę powinni trzymać nad tym pieczę.
Czemu jedzenie wieprzowiny jest na porządku dziennym,a dzika już nie?
Osobiście uważam,że pod względem zarówno etycznym jak i zdrowotnym dziczyzna to najsłuszniejszy wybór.
A druga sprawa to wyrzucanie odpadków pod blokami-powinno być surowo karane mandatami. To zaproszenie dla leśnych zwierząt oraz dokarmianie szczurów.- 633 84
-
2023-12-23 18:28
Im
Odstrzelić wszystkie i będzie spokój.
- 0 0
-
2023-12-23 00:10
Może nas jest za dużo i zwierzęta nie mają gdzie bytować żeby nie kolidować z ludźmi?
- 2 0
-
2023-12-22 19:52
Dokładnie
Wyrzucanie czy dokarmianie powinno być surowo karane bo tępym dzidom nie dotłumaczysz że dokarmiają nie tylko ptaszki ale też dziki i szczury. Temat rzeka poruszany tak często że aż nie chce się o tym gadać .
- 5 0
-
2023-12-22 19:25
a czlowiek gdzie ma naturalnego wroga bo wszedzie sie pcha??
- 3 0
-
2023-12-22 18:26
Ja jednak myślę, że pod względem etycznym lepiej zabijać szybko metodą farmakologiczną lub elektryczną, niż stresować zwierzę i gonić po lesie z pukawką, potem dobijać (bo nie zawsze pada po pierwszym strzale, a wręcz bardzo rzadko). Co nie zmienia faktu, że dziki są problemem, głównie przez ludzi - raz, że zabieramy im lasy, dwa, że zostawiamy po
Ja jednak myślę, że pod względem etycznym lepiej zabijać szybko metodą farmakologiczną lub elektryczną, niż stresować zwierzę i gonić po lesie z pukawką, potem dobijać (bo nie zawsze pada po pierwszym strzale, a wręcz bardzo rzadko). Co nie zmienia faktu, że dziki są problemem, głównie przez ludzi - raz, że zabieramy im lasy, dwa, że zostawiamy po sobie śmieci żywnościowe. Masz rację, co do karania mandatami, najlepiej obciążyć kosztami wywozu dzików. I taka też jest moja propozycja na rozwiązanie problemu z dzikami - wywóz dzików w Bory Tucholskie albo jeszcze dalej. Naturalnym wrogiem dzików jest wilk. Niestety, i tutaj myśliwi robią nam krecią robotę, bo niektórzy lobbują strzelanie do wilków... Źródłem problemów ze zwierzętami zawsze są ludzie.
- 1 6
-
2023-12-22 13:46
(4)
Nikt nie proponuje wytępienia populacji bo przy zwierzakach co rodzi tyle miotu co pare miesięcy to nie jest możliwe, ci co tu podnieśli łapki w górę proponuje na złożenie się odszkodowania dla tej kobiety do końca życia na rentę, a jak nue przeżyje to rodzinie proszę wypłacić!!! Każdy może być w takiej sytuacji, dziki będą coraz agresywniejsze aby dać im pokarm. Z domu człowieku nie wyjdziesz. Na Kujawskiej pod balkonami w Sopocie śpi cała wataha!!!
- 9 4
-
2023-12-22 14:12
(3)
Te na Kujawskiej nie są agresywne. Ale fakt, jest problem.
- 0 5
-
2023-12-22 15:44
Spróbuj podrapać je za uszkami. To dopiero zobaczysz. (2)
- 5 1
-
2023-12-22 16:11
(1)
Wszedłem na nie dzisiaj z psem przez przypadek i jakoś nic mi nie zrobiły. Magia, co?
- 1 6
-
2023-12-22 17:10
Nie magia tylko fart
Też kiedyś wyszedłem zza winkla z psem na smyczy, prosto na lochę z młodymi. Musieliśmy spier... w podskokach. Takie to było miłe spotkanie międzygatunkowe.
- 8 0
-
2023-12-22 13:17
Jak najszybciej (2)
Strzelać!! Albo ludzie wezmą sprawy w swojej ręce
- 17 1
-
2023-12-23 00:13
Tak, zastrzelą takich sadystów jak ty
- 1 0
-
2023-12-22 21:43
Mam chęć.
- 0 0
-
2023-12-22 12:44
nikt nie pisze o wytepieniu całej populacji osla łąko! (4)
- 10 2
-
2023-12-22 15:43
Ja piszę, wytępić wszystkie. (3)
- 5 5
-
2023-12-22 17:06
Te miejskie? (2)
Jak najbardziej. W mieście są jedynie szkodnikami. Wszystko w zasięgu wzroku zryte, strach wyjść z psem na spacer, a teraz jeszcze ten atak na kobietę, która nie wiadomo czy przeżyje. Czego jeszcze trzeba, żeby ktoś wreszcie pojął, że jeśli się ich nie odstrzelili to wkrótce będzie ich tyle co ludzi?
- 10 0
-
2023-12-23 00:13
Szkodnikiem jesteś ty jak i cała ludzkość (1)
Zobacz co wyprawia człowiek
- 1 3
-
2023-12-24 13:55
kolejny/a z zielonym mózgiem
- 0 0
-
2023-12-22 12:36
Że niby Twoja wypowiedź jest głosem rozsądku ? (8)
" Ci rozsądni, szanujący zwierzynę "
Żadnych myśliwych.
Trzeba rozgonić to towarzystwo leśnych dziadków, które czerpie przyjemność z zabijania bezbronnych zwierząt.
Jak ktoś chce zabijać to jest okazja w Ukrainie tylko że w tym przypadku jakoś nie starcza odwagi.
Trzeba skończyć z dokarmianiem w zimie a odstrzał zwierząt powinien być zakresie obowiązków leśniczego, który aktualnie pełni tylko funkcję drwala.- 15 29
-
2023-12-22 14:53
Tak, jest głosem rozsądku (1)
Zgadzam się, że obecnie jest dużo patoli u myśliwych i należy wprowadzić zmiany, tak żeby pozwolenie na odstrzał otrzymywali tylko Ci rozsądni,a wbrew temu co uważasz i tacy są. Uważam,że powinny być chronione lasy państwowe, w których nikt dzikowi nie będzie przeszkadzać,ale te, które przywykły do miasta nie mogą mieszkać z nami jak widać po przykładzie tej kobiety,a w lesie mogą niekoniecznie chcieć skoro jedzenie leży na ulicy. Sama wolę zjeść raz w miesiącu dziczyznę niż codziennie parówkę
- 4 1
-
2023-12-22 15:41
Nie jedz parówek bo jeden z pisu udowodnił, że
parówki są niebezpieczne gdyż wybuchają w najmniej oczekiwanym momencie. Nie dotyczy serdelek, chociaż kto wie. Serdelki nie brały udziału w eksperymencie.
- 4 3
-
2023-12-22 12:41
(5)
ciekawe czy powiesz to tej kobiecie ze zaatakował i prawie zabił ja biedny bezbronny dziczek
- 23 4
-
2023-12-23 00:12
Ile dzików umiera z rąk ludzi?
Gdybym był dzikiem to bym oddał
- 0 0
-
2023-12-22 22:58
Proste pytanie
Ilu myśliwych poległo w walce z dzikiem ?
W stosunku do człowieka dzik jest bezbronny czy to się komuś podoba czy nie.
Kobieta została zaatakowana bo najprawdopodobniej ktoś wystraszył tego dzika. Bardzo łatwo to zrobić np. petardą.- 1 4
-
2023-12-22 16:39
(2)
Dzik atakuje ludzi tylko wtedy, gdy czuje się zagrożony. Najprawdopodobniej tego dzika ktoś wystraszył.
Kobiecie mogę powiedzieć że bezużyteczni myśliwi nie zapewnili jej bezpieczeństwa a co gorzej mogli dokarmiając "wyhodować" tego konkretnego dzika, więc czas najwyższy rozgonić to towarzystwo.
Ostatnio myśliwy w Szklarskiej PorębieDzik atakuje ludzi tylko wtedy, gdy czuje się zagrożony. Najprawdopodobniej tego dzika ktoś wystraszył.
Kobiecie mogę powiedzieć że bezużyteczni myśliwi nie zapewnili jej bezpieczeństwa a co gorzej mogli dokarmiając "wyhodować" tego konkretnego dzika, więc czas najwyższy rozgonić to towarzystwo.
Ostatnio myśliwy w Szklarskiej Porębie zabił oswojonego jelenia, kolejny zwyrodnialec nożem poderznął gardło rannej sarnie chociaż prawo tego zabrania, jakieś 2 lata temu zastrzelili konia na pastwisku ale sprawcy nie znaleziono. To są właśnie przykłady bestialstwa w stosunku do bezbronnych zwierząt. Tego są setki bo te łachudry muszą sobie postrzelać do żywych istot. A jak mówił Franciszek z Asyżu to są nasi bracia mniejsi.- 8 13
-
2023-12-23 12:06
Ignorancja jest Twoim pasztetem do dzioba.
Ależ ususzony móżdżek!
- 1 0
-
2023-12-23 00:27
a kosciol swieci im jeszcze sztucery, sw "Franciszek z Asyżu" przewraca sie w grobie
- 2 0
-
2023-12-22 12:14
Zgadzam się (4)
Że dziczyzna dobrze zrobiona jest smaczna. Nie bronię dzików gdyż na pewno jest ich za dużo w miastach. Dokarmianie wszelkiej dzikiej zwierzyny poza ZOO powinno być karalne! Ale pamiętajmy też, że lasy trójmiejskie to już tylko nazwa! Zdegradowane zostały przez wycinkę i zabudowę więc zwierzęta szukają nowych miejsc.....
- 20 2
-
2023-12-22 15:07
Smutna prawda (1)
Niestety lasy nie mają należytej ochrony i to druga strona medalu. Podczas covidu poleciała masowa wycinka...Jestem za odstrzałem dzików, które przywykły do miasta,ale za to powinny mieć swoje tereny, gdzie człowiek jest gościem.
- 6 5
-
2023-12-23 00:21
niech okupant pisowski zwroci dzikom ich ojczyzne, niech nie ogolaca ich lasow z drzew,
- 2 2
-
2023-12-22 13:50
(1)
to dzięki sedecznym pozwoleniom obecnym i poprzednika
- 4 1
-
2023-12-22 19:40
om
- 1 0
-
2023-12-22 12:11
(1)
Tylko z tymi dzikami z miasta jest taki problem, że jedzą na co dzień śmieci i to czuć. Także żaden szanujący się myśliwy nie będzie chciał wziąć do domu takiego dzika. Dlatego latami po prostu wywożono jest z miast gdzieś gdzie mogły sobie spokojnie latać po polach.
- 7 4
-
2023-12-22 15:39
Gdzie im dorabiano skrzydła.
- 6 1
-
2023-12-22 11:11
Czy Duńczycy przesadzają? (6)
- 11 4
-
2023-12-22 17:46
I to bardzo
Wytępić całą populację dzika, tylko po to by chronić trzodę chlewną, której moglibyśmy w ogóle nie hodować, bo to nie jest ani jedyny ani najzdrowszy rodzaj mięsa to jest hit XXI wieku ...
- 4 3
-
2023-12-22 11:16
ci ubogaceni kulturowo? (4)
- 6 8
-
2023-12-22 12:17
Niektóre dzieci syryjskie śpią z dzikami (2)
- 2 4
-
2023-12-22 15:38
Dołącz do nich i będziesz szczęśliwy albo szczęśliwa. (1)
- 6 0
-
2023-12-23 13:36
To kwestia czasu. Relokacja tuż tuż.
- 0 2
-
2023-12-22 11:44
Jeśli myślisz, że w Danii jest mnóstwo ubogacających kulturowo to mylisz ich ze Szwecją.
- 14 5
-
2023-12-24 05:25
Aaa
Rewelacja kobieta ucierpiała a a problemu dalej nikt nie widzi z wladz. Może czas w końcu zrobić z dzikami porządek. Zredukować ich liczbę bo to już od dawna jest niebezpieczne. A ich obrońcy zobaczymy co powiedzą jak zostaną przez dziki zaatakowane. Na pewno ta kobietich nie zaczepiała. Może w końcu coś z tym problemem zrobią. Trzymam kciuki za poszkodowaną.
- 66 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.