• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koleiny na Węźle Wzgórze w Gdyni. Rok po przebudowie

Maciej Naskręt
16 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Spękania i koleiny na ul. Władysława IV w Gdyni. Spękania i koleiny na ul. Władysława IV w Gdyni.

Są kłopoty na Węźle Wzgórze, który 10 miesięcy temu został oddany do ruchu. Na jezdni w ciągu ul. Władysława IV pojawiły się koleiny.



Jak oceniasz stan dróg w Gdyni?

W marcu minie rok od zakończenia przebudowy Węzła Wzgórze w Gdyni. Niestety, kierowcy już zgłaszają nam kłopoty z tą inwestycją. Tuż przed skrzyżowaniem z al. Piłsudskiego na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni w kierunku Gdańska widać już pierwsze, choć niewielkie, koleiny i spękania.

Wykonawca komentuje doniesienie krótko. - Ten element drogi został wyremontowany według dokumentacji projektowej, ponadto zostały przeprowadzone badania - odwierty - nawierzchni. Wymieniliśmy tam wyłącznie 4 cm nawierzchni. Skoro ten odcinek jezdni się koleinuje, problem musi tkwić w głębszych warstwach jezdni, które częściowo pochodzą z lat 60. - mówi Waldemar Kalinowski, kierownik kontraktu rozbudowy Węzła Wzgórze z firmy MTM.

Skoro pozostawiono nietkniętą podbudowę nawierzchni, teraz ułożenie nowej nie powinno mieć miejsca. Powód? Efekt po krótkim czasie będzie podobny do tego, który mamy aktualnie.

Co na to drogowcy? - Poleciłem naszym pracownikom kontrolę układu drogowego. Potrzebuję kilku dni, by ustalić szczegóły - mówi Stefan Benkowski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

- Jeśli droga została zaprojektowana dla obciążeń 8 ton na oś, a jeżdżą tam cięższe pojazdy, to trudno winić tu za powstałą sytuację szczególnie projektanta lub wykonawcę - mówi Benkowski.

Sprawie będziemy się przyglądać. Koleiny przede wszystkim po opadach deszczu wypełniają się wodą i mogą być powodem utraty przyczepności. Kierowanie pojazdem po pofałdowanej drodze może wywołać niekontrolowaną reakcję samochodu. Najczęstszym sposobem radzenia sobie z koleinami jest frezowanie nawarstwionej masy asfaltowej.

Przypomnijmy: całkowity koszt przebudowy węzła wyniósł 59,6 mln zł, wykonawcą była gdyńska firma MTM. Przez węzeł św. Maksymiliana przebiega 45 proc. linii transportu publicznego Gdyni. Do tej pory pod torami mogło przejechać maksymalnie 3,6 tys. pojazdów na godzinę. Po przebudowie przepustowość wzrosła do 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc. Prace trwały od jesieni 2009 r. do marca 2011 r.

Miejsca

Opinie (224) 6 zablokowanych

  • jeżeli wykonali zgodnie z projektem to miasto znowu zapłaci za remont..gratulację może niech teraz zbiorą 1cm... (15)

    • 198 6

    • nie które miasta daja cichą zgode na przeładowane tzw"wanny" ze żwirem itd Wakuz i nne firmy (1)

      • 21 1

      • Zrobić zakaz ruchu i niech będzie deptak. Koleiny jak ręką odjął.

        • 26 5

    • wiadomo gdynia (4)

      i ten ich nieudolny prezydent

      • 29 27

      • a bob budowniczy zawsze cos spierniczy jest lepszy?

        • 11 7

      • Ciesze sie waszym szczesciem! (1)

        Sopot i Gdansk, tam wszystko władza robi dla ludzi, a mieszkańcy pieją z zachwytu. Nie każdy moze mieszkać w raju jak sąsiedzi z południa. Nasz marny prezydent nawet zarzutów prokuratorskich nie ma, co za bieda.l

        • 18 6

        • nie ma bo biedni podwładni robią za kozły ofiarne

          patrz: wycinka pod Biedronkę na Bosmańskiej czy orłowska deweloperka...

          • 6 0

      • Nieudolny, ale przynajmniej nie żebrze o darmowy serwis auta i mieszkanie na poddaszu dla mamy.

        • 2 2

    • to wina systemu Viatol - emyta w prowadzonego przez rząd w lipcu (1)

      Teraz konwoje przeładowanych tirów jadą z portu Gdynia przez Trójmiasto gdyż chcą ominąc płatną dla nich obwodnicę. ul. Władysława IV w Gdyni oraz inne ulice niszczeje w oczach z dnia na dzień, zaczeło sie w lipcu. Degradacja ulic postępuje w błyskawicznym tępie.

      • 28 2

      • Nie wina emyta, ale braku kontroli ciężaru pojazdów na drogach

        • 10 1

    • Przede wszystkim co za kretyn nie pomyślał o przeprojektowaniu ulicy na dzisiejsze warunki?! (3)

      8 ton na oś... Nabity autobus jest w stanie przekroczyć te wartości,a co dopiero TIR-y jadące przez Władka do portu...
      Za tą zlewkę to kogoś powinni sięgnąć!

      • 25 0

      • Za czasów głębokiej komuny (gdy projektowano te drogi) w Polsce najcięższym samochodem ciężarowym był Lublin 51 a później Star 20 i Star 21. Nie było wtedy ciągników siodłowych z naczepami. Co ciekawe, w USA nadal przyjmuje się tak małe naciski na oś, jednak ich samochody mają tych osi znacznie więcej przy porównywalnej masie.

        • 3 0

      • coś Ci się pokiełbasiło albo nie umiesz czytać ze zrozumieniem (1)

        8 ton na oś x 5 osi daje 40 ton czyli maksymalny ciężar dozwolony na polskich drogach , przyjmując 3 osie w przegubie daje 24 tony. ??????

        • 1 2

        • Te przeguby mają dopuszczalną masę całkowitą 28 ton ;)

          Policz sobie,to zobaczysz że taki przegub wcale nie musi być maksymalnie (czyli ca. 170-175 osób) naładowany,by przekroczyć 8 ton na oś.

          • 1 0

    • .. niech zyje polski burdel i partactwo

      i tak krok po kroczku po zamontowaniu TriStar (podlądu obywateli) z naszym premierem zblizamy sie do Korei Płn!!!!

      • 8 12

    • sprawdz to

      • 1 0

  • To nic nowego! Jaki nadzór taka jakośc wykonania i materiałów. (11)

    Taki news to kpina. Wszystkie drogi zi budowy godnie z zamówieniami publicznymi mają być tanie. Cena jest podstawą do podpisania umowy z wykonawcą. A wykonawca skoro jest tani musi uzywac taniego materiału. To jest przedewszystkim wina nadzoru który nie kwestjonuje jakości materiałów uzywanych do budowy.

    • 146 12

    • skoro po roku nie wytrzymała jedna ulica to co będzie ze wszystkimi "remontami" i "inwestycjami" drogowymi które jak widac na łapu capu sa wykonywane? Dlaczego 4 centymerty miały byc REMONTEM za grube pieniądze?

      • 26 2

    • wytrzymała AŻ prawie rok

      to sukces na skale światową.

      • 18 2

    • Problem tkwi w projektowaniu remontów

      Wiadomo ,że są przekroczenia na osiach i trzeba robić drogi z jakimś marginesem a nie oddawać szajs . trzeba było remont robic od podstaw a nie remontować warstwę wierzchnia i udawać , że to wystarczy. Pytanie jest tylko jedno kiedy nauczymy sie ,że na tym nie mozna oszczędzać bo traci się dwa, trzy razy więcej.

      • 11 1

    • (2)

      człowieku puknij się w głowę, nie masz pojęcia o projektach już nie wspomnę o przetargach. Projekty są bardzo dobre, tylko wykonawca robi co chce, m.in. przepłaca inspektorów lub też inspektorzy nie mają pojęcia o tym co kontrolują (np inspektor budowlany po AWF'ie) tzn rodzina mówiąc krótko. Skoro firmą z DE czy Austrii opłaca się u nas budować drogi to nie pisz, że jest coś w tym taniego, bo mamy najdroższe autostrady w Europie, inne budowy również.

      • 9 4

      • nie ośmieszaj się

        • 4 2

      • Odpowiedzialnośc to odpowiedz.

        Czemu taki numer nie przejdzie w Austrii? A u nas przechodzi? Drogi sa droge nie dlatego ze sa dobrze zrobione tylko dlatego ze w ich cene wchodza własnie łapówki dla skorumpowanych urzędników i nadzór.

        • 0 0

    • nie gadaj glupot (2)

      tak kolego maja byc zbudowane najtaniej, ALE WG. SPECYFIKACJI w której jest/powinno być wszystko określone.

      • 3 0

      • specyfikacja i materiały zamienne

        robi sie protokół i wprowadza sie inny materiał. W specyfikacji jest podstawa do wyceny a nie do jakości materiałów. Nawet firmy z Austrii musza jakos zarabiac. Transport z końca świata jest drogi, wiec bierze wykonawca towar z pod reki.

        • 0 0

      • Nie gadaj głupot.

        Skoro jest tak jak mówisz to dlaczego te drogi sie sypią? A co powinno byc a nie jest to inna sprawa.

        • 0 0

    • Gdańsk odcinek grunwaldzkiej/róg do studzienki w strone manhatanu do samego manhatanu

      asfalt już pęka i są dziury a to dopiero 2 lata po remoncie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 2 1

    • 100% cena w przetargu

      dopóki będzie tylko cena ważna a nie chociaż dodatkowe kryterium jakość i gwarancja (wieloletnia) tak będzie.

      Dodatkowego smaczku dodaje brak prawdziwej niezależnej kontroli na budowie i zamienianie wszsystkiego co się da w projekcje na tańsze...

      • 0 0

  • TUNEL CHCEMY PUCKA -CHYLOŃSKA (19)

    O TYM ZACZNIJ PISAĆ

    • 167 19

    • (2)

      to sobie wykop !!! w tej dzielnicy ckm powinny stać na rogach ul;ic i strzelać do baranów w szalikach ?!!!!!

      • 11 27

      • zaszczute i przestraszone biedactwo

        Mamusia ostrzegała nie wychodź bez nas z domku

        • 8 4

      • Do ciebie

        Kretynie :P

        • 4 4

    • Też jestem za tunelem.

      Jak nie w tym miejscu, to w może nawet trochę dalej. Byleby powstał, bo koszmar się robi.

      • 16 2

    • (3)

      Nie tunel - tylko Estkada ul.Północna - Obwodnica

      • 15 4

      • Teleport od razu.

        • 12 2

      • Dokładnie ,estakada. Na taki tunel w tamtym miejscu to z 10 lat byś czekał... (1)

        A estakadę wybudują w 2-3 lata.

        • 4 0

        • Albo nawet szybciej

          Tak jak budowali estakadę Kwiatkowskiego - chyba 3 pokolenia drogowców.

          • 3 0

    • (6)

      Lepszy byłby tunel na przedłużeniu obwodnicy, który z czasem mógłby stanowić dojazd do OPAT. - Czyli tunel na Żwirowej. Pucką i tak mało kto jeździ.

      • 5 2

      • hahaha

        i frytki do tego...

        • 0 0

      • OPAT opatem a my mowimy o ulicy

        • 2 0

      • OPAT OPATEM a my mowimy o Puckiej!!! (3)

        w srodku miasta szlabany???!!! to jest skandal

        • 5 0

        • Na Chrzanowskiego też są szlabany

          • 2 0

        • Zgoda. Każę zdjąć szlabany.

          • 0 0

        • Nawet Wejherowo ma swój tunel. Nawet oni, choć nie wiedzą co czynią na jezdni

          • 3 0

    • Może metro? (1)

      • 5 1

      • do Zakopanego...

        a co będziemy się rozdrabiać?

        • 2 0

    • tyunel (1)

      popieram ale to element OPAT ktory nie ma jeszcze calego zatwierdzonego projektu poczytaj w necie

      • 0 0

      • a co ma OPAT do puckiej???

        Mówimy o ulicy Puckiej nie Północnej która jest elementem OPAT....
        brak wiedzy i mieszanie dwóch ulic powoduje szkody dla tej dykusji... ludzie nie wiedza że można spokojnie wybudować tunel na Puckiej a wtedy remont zjazdów na Północnej byłby nie potrzebny i północna mogła by czekać na OPAT!!! To jest marnotrawstwo pieniędzy publicznej !!!

        • 1 0

  • no ale zróbcie coś ze światłami... (3)

    szczególnie wyjazd na Władysława IV w kierunku Sopotu przejeżdżając pod torami, samochody z lewego pasa jadą bo mają zielone (w kierunku Gdyni), a prawy (w kierunku Gdańska) ma czerwone mimo iż nie ma powodu do wstrzymywania ruchu. zbędne zatrzymywanie ruchu co kawałek.. nie da się po prostu przejechać, swoje trzeba odstać na jednym z 50 świateł..

    • 66 3

    • głupoty gadasz

      jest ok

      • 2 18

    • (1)

      przejscie dla pieszych po prawej, dlatego sie stoi. Zgadzam sie ze swiateł to dali sporo, jeszcze pare fotoradarów, ze 3 zwężenia i ograniczenia predkosci w centrum plus dziurawe drogi. Tylko czego my mieszkańcy mozemy oczekiwać.

      • 4 0

      • no ale jest to przejście "na guzik" i z tego co widzę nie za często wykorzystywane.

        • 4 0

  • Urzędnikom wydajacym nasze pieniądze dziękujemy!!!! (2)

    • 99 2

    • kto zarabia na byle jakosci??? (1)

      dużo słyszałem i czytałem opinii o inwestycjach wykonywanych z funduszy publicznych, ja niestety nie rozumiem wszystkich tez… Nie jestem „drogowcem” ani budowlańcem, jednakże chciałbym zrozumieć tezy głoszone przez niektórych Internautów, mianowicie – Czy 65 mln PLN (czyli około 14 mln €), tyle średnio kosztuje 1 km drogi w obszarze zurbanizowanym, jest niską ceną???? Ostatnio, po różnych publikacjach w mediach, sprawdziłem jak i za ile się buduje podobne zadania za naszą ZACHODNIŻĄ GRANICĄ. Ludzie - sprawdźcie sami – w Polsce buduje się za naprawdę dobre pieniądze, ceny są podobne lub czasami identyczne co „tam”, a koszty (zarobki, materiały) są WSCHODNIE… Uważam, że urzędnicy i politycy mają swój „udział” w kosztach inwestycji… Jak to jest, że na tzw. ZACHODZIE (przy innym poziomie kosztów) inwestycje są na podobnym poziomie, a nawet czasami są tańsze… Ile zarabia na tym procederze zamawiający???

      • 5 0

      • skorupa za 400 mln PLN...

        jest w tym coś, co daje do myślenia... W Polsce (fundusze publiczne) są wydawane co najmniej dziwnie i zaskakująco... W naszej ojczyźnie wszystko, co się buduje z tychże funduszy, jest wyjątkowo drogie albo wykonastwo odbiega od przyjętych kanonów. Dlaczego u NAS tak łatwo wydaje się publiczne pieniądze, w końcu wykonawca przyjął na siebie zobowiązania wynikające z kontraktu??? Przykład, Gawron - Rosjanie i amerykańce za te pieniądze (100 mln $) wybudowaliby super nowoczesną korwetę... a my - Polacy, za takie pieniądze mamy najdroższy (tylko) kadłub łódki... Ilu decydentów wybudowało sobie za te piniądze wille, ilu urzędników"przymknęło" oczy??? Najdroższe stadiony, drogi ekspresowe i obwodnice, absurdalnie drogie autostrady... w budowie i użytkowaniu?!

        • 2 0

  • Trasa Słowackiego w Gdańsku odcinek leśny, 12 lat od przebudowy-0 kolein. (8)

    • 202 6

    • bo tam samochody jadą, a nie zatrzymują się pod światłami (3)

      tyle.

      • 5 47

      • czasem jadą, fakt:)

        na szczęście jest więcej przykłądów dobrze wykonanych ulic. np wiecznie stojąca spacerowa też nie ma kolein.

        • 78 0

      • rano stoją - zawsze!

        • 19 2

      • często stoją na zmianę, rano dół, po południu do góry

        i nie ma kolein

        • 26 0

    • kto ci pałci?

      masz sponsora. czy jesteś wykonawcą

      • 2 27

    • obserwowałem tą budowę od początku i trzeba przyznać, że droga zaczyna się jakieś 2 metry pod asfaltem

      było dłuugo ale jest porządnie

      • 29 0

    • (1)

      Różnica jest taka że na odcinku leśnym droga była robiona od zera, z pełną podbudową. Możesz się domyślać jaka jest różnica w cenie pomiędzy położeniem 4cm nakładki, a jaka przy budowie drogi z przekrojem rzedu 1 metra grubości i z położeniem wszystkich sieci pod spodem.

      • 29 0

      • ale lepiej zrobić

        raz a dobrze niż się później po kilka razy babrać - nawet jeżeli jakimś zrządzeniem 2-3 remonty byłyby dalej tańsze niż raz dobrze wykonana robota, to należy doliczyć do tego tzw około koszty czyli to straty generowane przez trudności wynikające z remontu

        • 1 0

  • hmm?? (2)

    Czyli że nie można wybudować jezdni na której nie będa się robiły koleiny a na której będzie się stało pod światłami??????

    Bo nie rozumiem do czego zmierzasz.

    • 43 0

    • (1)

      Jak się stoi pod światłami, to ich nie widać z samochodu.
      Proponuję zatrzymywać się przed.

      • 3 0

      • masz rację. A później wypadki i potrącenia

        • 0 0

  • Do Niemiec ... (4)

    .... na szkołę.

    • 77 4

    • (2)

      no nie wierzę, że wybudowanie drogi w aglomeracji, gdzie mamy tak słynne uczelnie techniczne jak Politechnika Gdańska to jest jakiś problem.

      • 9 2

      • (1)

        Studenci do łopaty!

        • 1 2

        • już to zrobiliśmy

          • 1 1

    • nie znajomość standartów budowy lecz oszczędność decydentów jest problemem

      Chytry dwa razy traci.

      • 11 0

  • to nic, przecież będziemy mieli lotnisko w Kosakowie (4)

    • 75 13

    • Nas przynajmniej stać na łatanie dróg. (2)

      Gdańsk stać na ECS.

      I pensję dla Budynia.

      I to wszystko.

      • 8 16

      • szczurek do pracy! (1)

        a nie tu na forum klikasz.

        • 18 0

        • Nie unoś się, Pawełku, nie daj się sprowokować tym homofobom.

          • 1 1

    • łola boga, łoj jaka krzywda

      taki zbiorowy lament mozna zorganizować jak po smierci Kima. Jestes w stanie sie tym zająć?? ja skołuje transparenty i termos z herbatą. Tylko plamy nie daj.

      • 1 1

  • skoro wiadomo ze jezdza ciezsze tiry ... (14)

    To dlaczego nie zaprojektuje sie drogi np do 10ton na oś i po problemie! teraz znowu trzeba wydać miliony na poprawki. Tak jest w całym Trójmieście. W Gdańsku nowe drogi remontowane pierwszy raz od wielu lat przez 2 lata juz sa do poprawy! Kto na to pozwala ja sie pytam? w pysk dać to mało!!!!!!!

    • 114 14

    • bo taka droga kosztuje 4 x więcej (8)

      ale co taki kaszub z Wejcherowa jak ty może o tym wiedzieć.

      • 13 30

      • Skąd? (1)

        • 9 2

        • Gdyby od razu zbudowali dobrze i solidnie to za rok nie mieli by pracy

          a tak - ciągle są zlecenia. Pracę trzeba szanować.

          • 3 0

      • Nie tylko kaszubi mieszkają

        w WejHerowie :) i nie przesadzaj z tymi 4x więcej

        • 10 0

      • no widać, że masz cement zamiast mózgu (1)

        i nawet nie umiesz poprawie napisać nazwy miejscowości z której pochodzisz heheh beka. A co do tematu to ta, 4x więcej? nie przesadzaj, teraz kolejne poprawki i remonty będą kosztowały 10x więcej i to jest bardzo opłacalne, zamiast od razu wydać ciut więcej i mieć z głowy na lata, a co taki kocur jak ty może o tym wiedzieć. Chytry dwa razy traci.

        • 16 2

        • Ale polskie prawo NIE POZWALA na wybór droższej, lepszej oferty :)

          Tu jest cały paradoks

          • 13 1

      • bo znaki ograniczajace sa tansze

        • 5 0

      • (1)

        taka droga nie kosztuje 4x wiecej, tylko jeszcze bardziej.
        Porównaj koszt remontu , Grunwaldzkiej, czy Powstańcow Warszawski (ok. 2,5mln zł) z kosztem przebudowy Łostowickiej (60mln), Havla (65), WZ (150) i tego typu inwestycjami - wiadomo, ze trzeba wziac korekte na inny profil i obiekty inzynierskie ale to i tak jest kolosalna różnica w cenie

        • 6 1

        • ale jak się robi takie remonty za takie pieniądze to powinno być zrobione jak należy na lata ja zauważyłem tarkę i koleinę pod światłami na Piłsudskiego koło byłej stacji benzynowej już w czerwcu też może od przeładowanych pasażerami trolejbusów?Po prostu wybrano beznadziejnego wykonawcę jak zawsze (MTM) inżynier który projektował to był kompletnym idiotą o czym świadczy przebieg ulic słynna eska jaką muszą pokonywać codziennie dziesiątki trolejbusów na wysokości U7 przebieg dróg rowerowych,ta idiotyczna kładka pieszo rowerowa tak wąska że nie wyobrażam tam sobie mijanki dwóch rowerzystów z pieszym zwłaszcza na tych płynnych 90 stopniowych zakrętach gdzie idiota inżynier nie pomyślał o poszerzeniu promienia skrętu bo po co za to po obu stronach kładki pomyślał o wielkich trawnikach drzewkach bo one są ważniejsze od ludzi.Sygnalizacja trolejbusowa to czysty idiotyzm działa jak chce i zamiast ułatwiać życie komunikacji miejskiej utrudnia i wydłuża czas przejazdu od strony Orłowa droga rowerowa na wjeździe na węzeł nie posiada zjazdu z jezdni.Widać idiota inżynier nie wiedział że rowerem po jezdni z prędkością 50 km/h jeździć zgodnie z przepisami nie wolno jeździć poza paroma wyjątkami typu wichura gołoledź ulewa myślał też że rowerzyści umieją latać i przelecą nad 15 cm kraweżnikiem i trawnikiem.Kawałek dalej zostawił rowerzystom niespodziankę w postaci rosłego drzewa na środku drogi rowerowej.Beznadziejnie zrobiony remont jak dla mnie.Masa kasy została wyrzucona w błoto stary węzeł był o wiele lepszy i jak widać trwalszy asfalt na starym wzgórzu pamiętał lata 70 ten co teraz położyli nigdy nie wytrzyma 30 lat,nawet 5 nie wytrzyma

          • 10 0

    • Fascynuje mnie logika Pana Benkowskiego (4)

      "- Jeśli droga została zaprojektowana dla obciążeń 8 ton na oś, a jeżdżą tam cięższe pojazdy, to trudno winić tu za powstałą sytuację szczególnie projektanta lub wykonawcę - mówi Benkowski." - To jeśli tam jeździły i jeżdżą cięższe pojazdy a ktoś zaprojektował tę drogę jedynie na 8 ton to do cholery winny jest jest właśnie projektant!

      • 20 5

      • Nie, winny jest zamawiający, projektant jedynie projektuje

        wg. wymogów zamawiającego

        • 24 0

      • Norma (2)

        Wiesz, że jest coś takiego jak normy w budownictwie? Wymagania i specyfikacje też narzucają Ci obciążenia na jakie projektujesz? Przykładowo projektujesz profil drogi na łuku w terenie zabudowanym, więc dla prędkości do 60km/h, czy dla 120, bo przecież tyle też ktoś może jechać?

        • 3 0

        • kładka pieszo rowerowa na wzgórzu też była projektowana wg jakichś zasad budowlanych i funkcjonalnych?Bo ja tego nie widzę mając tyle tereny jakiś idiota porobił wąziutkie łuki po kątem prostym wystarczy odrobina wyobraźni przestrzennej żeby wszystko na tym durnym wzgórzu zrobić lepiej.Skoro to trwało ponad rok czasu i były takie utrudnienia to należało na tym skrzyżowaniu podnieść nośność drogi wywalono 61mln zł na zwykłe niefunkcjonalne g...

          • 10 0

        • A czy szanowny inż.bud zdaje sobie sprawę, że normy co kilka lat wychodzą nowe? W czasie projektowania projektant korzystał z aktualnych norm, a że było to 50 lat temu... Tak samo jak z Estakadą Kwiatkowskiego - od projektu do końca realizacji minęło około 40 lat.

          • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane