• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Kolej i buspasy odkorkują północ Gdyni"

Piotr
8 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej

Testowy przejazd pomiędzy Obłużem a centrum Gdyni odbył się w 2016 roku.

Północ Gdyni jest obecnie bardzo zakorkowana, ale istnieje kilka sposobów, żeby ją odkorkować. Prace, które tego będą zmierzać powinny być realizowane etapami. Pierwsze etapy są najtańsze i najmniej skomplikowane w wykonaniu - pisze nasz czytelnik, pan Piotr. Oto jego pomysł na polepszenie komunikacji północnych dzielnic Gdyni.



Etap 1: buspasy i kolej na północ



Jak najczęściej poruszasz się po Trójmieście?

Pierwszym elementem etapu jest zbudowanie buspasów na ul. Kwiatkowskiego zobacz na mapie GdyniDąbka zobacz na mapie Gdyni. Miejsce pozwala na to, aby buspas w stronę Obłuża zaczynał się na przystanku Kwiatkowskiego. Następnie ciągnąłby się wzdłuż Kwiatkowskiego, a na skrzyżowaniu umożliwiał skręt autobusom w obie strony. Pełniłby tam funkcję prawoskrętu dla samochodów. Następnie biegłby wzdłuż ulicy Dąbka aż do przystanku Maciejewicza. W stronę centrum buspas zaczynałby się na wysokości przystanku Maciejewicza, biegłby Dąbka, przez skrzyżowanie i ulicą Kwiatkowskiego do przystanku.

Drugim, ważniejszym elementem, jest kolej na północ Gdyni. Północna Kolej Aglomeracyjna zaczynałaby się na stacji Gdynia Oksywie Port zobacz na mapie Gdyni. Następne stacje to: Gdynia Obłuże Wschód, Gdynia Obłuże (w pobliżu przystanku Obłuże Centrum), Gdynia Pogórze. Dalej linia biegłaby do Chyloni i włączałaby się do linii SKM, a następnie do Gdyni Orłowa. Linia od poniedziałku do piątku powinna kursować od godz. 5 do godz. 10 i od godz. 12 do godz. 18 co 20 minut, w pozostałych godzinach co 30 minut. W soboty linia powinna funkcjonować co 30 minut, a w niedziele co 30-40 minut. We wszystkie dni w nocy powinna jeździć co 60 minut. Linię powinny obsługiwać spalinowe, minimum trzydrzwiowe pojazdy.

Projekt opisany przez Pawła Rydzyńskiego, eksperta kolejowego, dyrektora ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, współpracownika m.in. portalu www.rynek-kolejowy.pl Projekt opisany przez Pawła Rydzyńskiego, eksperta kolejowego, dyrektora ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, współpracownika m.in. portalu www.rynek-kolejowy.pl

Etap 2: druga linia na północ



Pierwszym i najważniejszym elementem jest uruchomienie drugiej linii na północ miasta. Wymaga to remontu torów w lesie przy Szperku. Linia zaczęłaby przy moście na Dąbka zobacz na mapie Gdyni. Następnie stawałaby na stacjach Gdynia Obłuże Leśne, Gdynia Pogórze, Gdynia Port (przejazd krótszy niż przez Chylonię), Gdynia Główna i dalej linią PKM z nowymi stacjami: Gdynia Wzgórze-Riviera, Gdynia Mały Kack, Gdynia Karwiny Północ i Gdynia Fikakowo. Linia kończyłaby się na stacji Gdańsk Osowa. Częstotliwość byłaby taka, jak na linii z Oksywia.

Inne pomysły na odkorkowanie Gdyni.


Z pętli na ul. Maciejewicza zobacz na mapie Gdyni uruchomione zostałyby dwie linie autobusowe dojazdowe, które okrążają wszystkie dzielnice północy miasta. Dodatkiem byłby prom z Oksywia do skweru Kościuszki co 60-90 minut. Aby usprawnić ruch w okolicach Szperka, zbudowany zostałby drugi most oraz buspas od Staniewicza w stronę Centrum. Linia 197 zostałaby przedłużona do Pogórza Górnego.

Etap 3: nowe stacje SKM



Etap ten przewiduje uruchomienie stacji na linii SKM i z Oksywia do Orłowa: Gdynia Śródmieście i Gdynia Wielkopolska. Uruchomione zostałyby dwie linie kolejowe (obie co 60-90 minut w porozumieniu z Gdańskiem). Jedna prowadziłaby z Gdyni Oksywia przez Gdynię Port, Karwiny, Gdańsk Port Lotniczy do Gdańska Głównego. Druga prowadziłaby z Obłuża Górnego do Gdańska Głównego przez Chylonię, Karwiny i Port Lotniczy. Zapewnią one dojazd do Gdańska i na lotnisko. Będą funkcjonować od godz. 4 do około godz. 23.

Etap 4: kolej do Mechelinek i wspólne bilety



Etap zrealizowany będzie w porozumieniu z Kosakowem. Linia z Obłuża Górnego zostanie skierowana do Mechelinek (budowa torów), a od drugiej strony do Chwarzna (także budowa torów).

Wprowadzenie tych linii kolejowych i promowych z pewnością usprawni przemieszczanie się po Gdyni. Oczywiście bilety autobusowe na terenie Gdyni powinny być ważne w pociągach.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (374) ponad 20 zablokowanych

  • dla 67% gdynian to nie problem

    Jesteście w pozostałych 33% malkontenci.
    Finanse nie są z gumy i zostały juz zaplanowane na inne - ważniejsze zadania (mniej więcej te same w kolejnych latach). Nie narzekać - w razie czego zmienić miejsce zamieszkania

    • 3 4

  • Gołębia

    A dlaczego nie wykorzystuje się ulicy Gołębiej i kolejnej nitki z połączeniem pod estakadą. Wtedy póścić ruch ma Oksywie i Obłuże dołem pod estakada a górą szło by tylko Pogórze, Kosakowo. Prawda jest taka że do momentu kiedy nie zrobią mostu na kolejne dwa pasy przy Szperku to zawsze będzie zakorkowane.

    • 9 0

  • zenada

    Jak rozkorkowwac?to chyba kazdy wie.Niech przestana dawac remonty drog firmie MTM,ta firma to porazka ,rozkopuja glowna ulice a przy pracach jest dwoch ludzi ktorzy siedza w cieniu koparki.Skonczyc ten chory uklad z firma MTM!!!!!!!!!

    • 9 1

  • Północ w Gdyni

    Jak są te dzielnice traktowane to dobry przykład można obejrzeć na skrzyżowaniu Unruga i Puckiej. Dodano trochę plastiku o ogłoszono o powstaniu nowego ronda. Za takie grosze kupuje się głosy wyborcze , a widocznie mieszkańcy tych dzielnic nie są postrzegani jako ważni.

    • 5 0

  • Naplywowe buractwo

    Zaorac

    • 1 6

  • Północ Gdyni

    Gdyby nie port i jego rozwój to byśmy na piechotę chodzili . Ratusz chyba nie wie o tym , ze tutaj mieszkają ludzie. W dzisiejszych czasach ciężko o polityka z wizją , a takiego który by skojarzył , że jak się rozbudowuje jakaś część miasta to równolegle powinna się rozwijać infrastruktura drogowa , szczególnie trudno. Liczyć na to , ze tacy karierowicze jak Łucyk przyczynią się do zmian na lepsze to przegięcie. Nie ten kaliber człowieka. Co można zrobić , jak zwrócić uwagę na te codzienne piekło . Chyba tylko jeden sposób zadziała - zorganizowany protest.

    • 5 0

  • Północ Gdyni

    Budownictwo mieszkaniowe owszem. Ale tam gdzie można zbudować nowe drogi dojazdowe. Na Pogórzu, Oksywiu, Obłużu nie powstaną drogi dojazdowe więc korkować się będzie i to coraz lepiej. Dojazd jest i będzie koszmarem. Estakada za wąska, skrzyżowanie które się teraz rasuje zamiast solidnego ronda. Światła tylko sprzyjają korkom ponieważ nie ma w Gdyni mądrego który by je ustawił. Radni czy też bezradni to patafiany bez wyobraźni. Pucka dzicz GPU powoduje dodatkowe utrudnienia , tam nie ma żadnej kultury jazdy. Wejherowscy GWE trochę się już poprawili.

    • 5 0

  • miasto gdynia

    co to za miasto w ktorym przejezdza sie przez tory kolejowe aby przejechac z jednego miejsca do drugiego-bez tunelu, mostu?Nowoczesne miasto ktorym sie obwieszcza Gdynie a takie rzeczy maja miejsce w XXI wieku

    • 7 0

  • Odkorkowanie północnej Gdyni

    Poszerzyć Kwiatkowskiego do 2 pasów, przedłużyć dwa pasy od skrzyżowania Kwiatkowskiego i Dąbka do galerii Szperk.
    Unruga od estakady do Bosmańskiej poszerzyć do dwóch pasów.
    Zrobić rondo na skrzyżowaniu Złotej i Puckiej.
    To tylko kilometr dróg.
    Tak mało a tak dużo.

    • 4 0

  • 20 lat i ciagle to samo (1)

    gdynia polnoc jest zaniedbana i to problem nie od dzis teraz o tym mowimy bo wciaz przybywa tu mieszkancow i samochodow ale co zrobily wladze miasta przez ostatnie 20 lat, co robi kosakowo skoro sprzedaje tyle dzialek pod inwestycje i mieszkania?

    • 4 1

    • Kosakowo zrobiło wielką nową drogę Derdowskiego i teraz czeka na przyłączenie się Gdyni do niej. To se chyba poczeka bo drogi samą farbą nie zrobisz

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane