- 1 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (312 opinii)
- 2 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (89 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (260 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (77 opinii)
- 5 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (40 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (120 opinii)
"Kolej i buspasy odkorkują północ Gdyni"
Testowy przejazd pomiędzy Obłużem a centrum Gdyni odbył się w 2016 roku.
Północ Gdyni jest obecnie bardzo zakorkowana, ale istnieje kilka sposobów, żeby ją odkorkować. Prace, które tego będą zmierzać powinny być realizowane etapami. Pierwsze etapy są najtańsze i najmniej skomplikowane w wykonaniu - pisze nasz czytelnik, pan Piotr. Oto jego pomysł na polepszenie komunikacji północnych dzielnic Gdyni.
Etap 1: buspasy i kolej na północ
Drugim, ważniejszym elementem, jest kolej na północ Gdyni. Północna Kolej Aglomeracyjna zaczynałaby się na stacji Gdynia Oksywie Port . Następne stacje to: Gdynia Obłuże Wschód, Gdynia Obłuże (w pobliżu przystanku Obłuże Centrum), Gdynia Pogórze. Dalej linia biegłaby do Chyloni i włączałaby się do linii SKM, a następnie do Gdyni Orłowa. Linia od poniedziałku do piątku powinna kursować od godz. 5 do godz. 10 i od godz. 12 do godz. 18 co 20 minut, w pozostałych godzinach co 30 minut. W soboty linia powinna funkcjonować co 30 minut, a w niedziele co 30-40 minut. We wszystkie dni w nocy powinna jeździć co 60 minut. Linię powinny obsługiwać spalinowe, minimum trzydrzwiowe pojazdy.
Etap 2: druga linia na północ
Pierwszym i najważniejszym elementem jest uruchomienie drugiej linii na północ miasta. Wymaga to remontu torów w lesie przy Szperku. Linia zaczęłaby przy moście na Dąbka . Następnie stawałaby na stacjach Gdynia Obłuże Leśne, Gdynia Pogórze, Gdynia Port (przejazd krótszy niż przez Chylonię), Gdynia Główna i dalej linią PKM z nowymi stacjami: Gdynia Wzgórze-Riviera, Gdynia Mały Kack, Gdynia Karwiny Północ i Gdynia Fikakowo. Linia kończyłaby się na stacji Gdańsk Osowa. Częstotliwość byłaby taka, jak na linii z Oksywia.
Inne pomysły na odkorkowanie Gdyni.
Z pętli na ul. Maciejewicza uruchomione zostałyby dwie linie autobusowe dojazdowe, które okrążają wszystkie dzielnice północy miasta. Dodatkiem byłby prom z Oksywia do skweru Kościuszki co 60-90 minut. Aby usprawnić ruch w okolicach Szperka, zbudowany zostałby drugi most oraz buspas od Staniewicza w stronę Centrum. Linia 197 zostałaby przedłużona do Pogórza Górnego.
Etap 3: nowe stacje SKM
Etap ten przewiduje uruchomienie stacji na linii SKM i z Oksywia do Orłowa: Gdynia Śródmieście i Gdynia Wielkopolska. Uruchomione zostałyby dwie linie kolejowe (obie co 60-90 minut w porozumieniu z Gdańskiem). Jedna prowadziłaby z Gdyni Oksywia przez Gdynię Port, Karwiny, Gdańsk Port Lotniczy do Gdańska Głównego. Druga prowadziłaby z Obłuża Górnego do Gdańska Głównego przez Chylonię, Karwiny i Port Lotniczy. Zapewnią one dojazd do Gdańska i na lotnisko. Będą funkcjonować od godz. 4 do około godz. 23.
Etap 4: kolej do Mechelinek i wspólne bilety
Etap zrealizowany będzie w porozumieniu z Kosakowem. Linia z Obłuża Górnego zostanie skierowana do Mechelinek (budowa torów), a od drugiej strony do Chwarzna (także budowa torów).
Wprowadzenie tych linii kolejowych i promowych z pewnością usprawni przemieszczanie się po Gdyni. Oczywiście bilety autobusowe na terenie Gdyni powinny być ważne w pociągach.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (374) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-09 08:04
dla 67% gdynian to nie problem
Jesteście w pozostałych 33% malkontenci.
Finanse nie są z gumy i zostały juz zaplanowane na inne - ważniejsze zadania (mniej więcej te same w kolejnych latach). Nie narzekać - w razie czego zmienić miejsce zamieszkania- 3 4
-
2019-06-09 08:04
Gołębia
A dlaczego nie wykorzystuje się ulicy Gołębiej i kolejnej nitki z połączeniem pod estakadą. Wtedy póścić ruch ma Oksywie i Obłuże dołem pod estakada a górą szło by tylko Pogórze, Kosakowo. Prawda jest taka że do momentu kiedy nie zrobią mostu na kolejne dwa pasy przy Szperku to zawsze będzie zakorkowane.
- 9 0
-
2019-06-09 08:05
zenada
Jak rozkorkowwac?to chyba kazdy wie.Niech przestana dawac remonty drog firmie MTM,ta firma to porazka ,rozkopuja glowna ulice a przy pracach jest dwoch ludzi ktorzy siedza w cieniu koparki.Skonczyc ten chory uklad z firma MTM!!!!!!!!!
- 9 1
-
2019-06-09 08:17
Północ w Gdyni
Jak są te dzielnice traktowane to dobry przykład można obejrzeć na skrzyżowaniu Unruga i Puckiej. Dodano trochę plastiku o ogłoszono o powstaniu nowego ronda. Za takie grosze kupuje się głosy wyborcze , a widocznie mieszkańcy tych dzielnic nie są postrzegani jako ważni.
- 5 0
-
2019-06-09 08:19
Naplywowe buractwo
Zaorac
- 1 6
-
2019-06-09 09:08
Północ Gdyni
Gdyby nie port i jego rozwój to byśmy na piechotę chodzili . Ratusz chyba nie wie o tym , ze tutaj mieszkają ludzie. W dzisiejszych czasach ciężko o polityka z wizją , a takiego który by skojarzył , że jak się rozbudowuje jakaś część miasta to równolegle powinna się rozwijać infrastruktura drogowa , szczególnie trudno. Liczyć na to , ze tacy karierowicze jak Łucyk przyczynią się do zmian na lepsze to przegięcie. Nie ten kaliber człowieka. Co można zrobić , jak zwrócić uwagę na te codzienne piekło . Chyba tylko jeden sposób zadziała - zorganizowany protest.
- 5 0
-
2019-06-09 09:35
Północ Gdyni
Budownictwo mieszkaniowe owszem. Ale tam gdzie można zbudować nowe drogi dojazdowe. Na Pogórzu, Oksywiu, Obłużu nie powstaną drogi dojazdowe więc korkować się będzie i to coraz lepiej. Dojazd jest i będzie koszmarem. Estakada za wąska, skrzyżowanie które się teraz rasuje zamiast solidnego ronda. Światła tylko sprzyjają korkom ponieważ nie ma w Gdyni mądrego który by je ustawił. Radni czy też bezradni to patafiany bez wyobraźni. Pucka dzicz GPU powoduje dodatkowe utrudnienia , tam nie ma żadnej kultury jazdy. Wejherowscy GWE trochę się już poprawili.
- 5 0
-
2019-06-09 09:37
miasto gdynia
co to za miasto w ktorym przejezdza sie przez tory kolejowe aby przejechac z jednego miejsca do drugiego-bez tunelu, mostu?Nowoczesne miasto ktorym sie obwieszcza Gdynie a takie rzeczy maja miejsce w XXI wieku
- 7 0
-
2019-06-09 09:38
Odkorkowanie północnej Gdyni
Poszerzyć Kwiatkowskiego do 2 pasów, przedłużyć dwa pasy od skrzyżowania Kwiatkowskiego i Dąbka do galerii Szperk.
Unruga od estakady do Bosmańskiej poszerzyć do dwóch pasów.
Zrobić rondo na skrzyżowaniu Złotej i Puckiej.
To tylko kilometr dróg.
Tak mało a tak dużo.- 4 0
-
2019-06-09 09:39
20 lat i ciagle to samo (1)
gdynia polnoc jest zaniedbana i to problem nie od dzis teraz o tym mowimy bo wciaz przybywa tu mieszkancow i samochodow ale co zrobily wladze miasta przez ostatnie 20 lat, co robi kosakowo skoro sprzedaje tyle dzialek pod inwestycje i mieszkania?
- 4 1
-
2019-06-09 10:57
Kosakowo zrobiło wielką nową drogę Derdowskiego i teraz czeka na przyłączenie się Gdyni do niej. To se chyba poczeka bo drogi samą farbą nie zrobisz
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.