• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót

Krzysztof Koprowski
30 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 18:42 (30 lipca 2020)
Przesuń aby
porównać

W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. UphagenaMapka i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.



Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.

Czy nowe projekty organizacji ruchu powinny dopuszczać parkowanie na chodnikach?

W połowie maja władze miasta ogłosiły program zmian w organizacji ruchu, który ma przyczynić się do poprawy komfortu przemieszczania się pieszych i rowerzystów. Bezpośrednią przyczyną był spadek natężenia ruchu spowodowany restrykcjami związanymi z epidemią koronawirusa.

Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.

W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze BałtyckiejMapka.

Czytaj też:

Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji



Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku. Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku.

Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena



Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.

- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.

  • Parkowanie na chodniku ul. Uphagena bez zachowania 1,5 m dla pieszych i puste wyznaczone płatne miejsca postojowe po lewej.
  • Parkowanie poza Strefą Płatnego Parkowania na ul. Piramowicza.

Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni



Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.

Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.

Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny. Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach



Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".

- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:


Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach



Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
  • wyznaczenie pasów rowerowych na ul. MyśliwskiejMapka (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
  • wyznaczenie pasów rowerowych na al. HalleraMapka na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
  • wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic PlatynowejMapka, 3 MajaMapka, DraganaMapkaWarszawskiejMapka - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.

Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe



Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
  • wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. MatemblewskiejMapka (odc. Potokowa - Waldorffa),
  • przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we WrzeszczuMapka (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
  • przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w OliwieMapka (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).

- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Miejsca

Opinie (496) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Bezsensowny pomysł. (17)

    Bez sensu jest ta zmiana. Dla kierowcy jadącego z kierunku Gdn jest ona w zasadzie bezużyteczna, a tylko on będzie mógł tam wjechać...Będzie mniejszy ruch na Piramowicza a przy operze duże korki. Brawo! Jestem pod wrażeniem. Czy może mi ktoś wytłumaczyć sens tej zmiany?

    • 432 32

    • (2)

      Ale spokojnie będą mieli mieszkańcy i bezpieczniej !!!!! Nic przyjemnego ciągle uważać na wariatów którzy pędzą ta ulicą bo mu się spieszy.Teraz postoi i przemyśli swoje i**otyczne zachowanie!!!!!

      • 9 44

      • Nikt tam nie pedzil i nikt tam nie mieszka.

        • 0 0

      • Jacy mieszkańcy?

        Przy samej Piramowicza nie ma ani jednej posesji.

        • 45 5

    • sens jest taki ze kierofczyki taranowali tam rowerzystow majacych pierwszenstwo (8)

      i zastawiali przejazd jak dzbany

      • 32 91

      • I teraz rowerzyści będą narażeni na skręcającego w Piramowicza rozpędzonego kierownika (1)

        który w ostatnim momencie zechce tam zjechac...

        • 10 5

        • Trzeba byc i**ota, zeby dac sie tam potracic przez samochod. Skonczonym i**ota, ktoremu nalezy sie bycie potraconym.

          Chodzi mi o organizacje ruchu sprzed i po zmianach. Skonczonym i**ota, powiadam.

          • 2 1

      • Bo roferczyk nie może zwolnić przed skrzyżowaniem (3)

        Musi pędzić ile sił w łytkah

        • 65 13

        • Ty zapewne jadąc na pierwszeństwie samochodem zwalniasz (2)

          • 8 22

          • Na jakim pierwszeństwie?! (1)

            Żeby się wypowiadać najpierw należy mieć wiedzę... Pierwszeństwo na przejeździe rowerowym uzyskuje się tak samo jak na przejściu - gdy się na nim znajdujesz. Sytuacja jest inna gdy kierowca skręca poprzecznie przez przejazd rowerowy wtedy faktycznie musi ustąpić pierwszeństwa rowerowi czyli dopiero w obecnej organizacji ruchu.
            Niestety mnóstwo jest u nas użytkowników dróg, którzy nie mają pojęcia o przepisach i jadą jak im wygodnie, a później płacz...

            • 8 2

            • niestety nie masz racji

              Niestety nie masz racji, bo rowerzysta w tym przypadku porusza sie wzdluz drogi z pierwszenstwem, wobec czego ma pierwszenstwo. Ty wyjezdzasz z drogi podporzadkowanej, wobec czego musisz ustapic mu pierwszenstwa.

              • 2 1

      • sens jest taki że jowejki nie umieją jeździć i wpadali na samochody na skrzyzowaniu (1)

        • 64 21

        • no jak widać jednak blachosmrody nie ogarnialy

          i dlatego jest zmiana ;)

          • 13 50

    • to prawda

      Bez sensu. Przecież Konarskiego też jest "odwrócona" w tę samą stronę i bardzo rzadko używana.

      • 2 0

    • Ja próbowałem, ale nie mogę. Przepraszam :(

      • 0 0

    • sens?: dowalić kierowcom (1)

      • 20 3

      • Skoro nie potrafią jeździć.

        • 4 17

    • Ale za to będzie skrót do Miszewskiego

      • 5 1

  • ekologia

    Gratuluję pomysłu. Teraz wszystko będzie stało, na Hallera, na Klinicznej itd...............
    Same spaliny.
    Kto w ogóle na to pozwolił?????

    • 0 0

  • Parodia. (1)

    Niech się ujawni kto to wymyslił. korki do ul. mickiewicza.

    • 6 0

    • działacz rowerowy błaut

      • 0 0

  • Poroniony pomysł!

    Ten który, wymyślił, tą zmianę organizacji ruchu na Piramowicza to chyba nie ma pojęcia o organizacji ruchu drogowego!!!

    • 2 0

  • Chory pomysł

    Ten kto wymyślił zmianę organizacji ruchu przy Conradinum pewnie jeździ na rowerze i niewie nic o korkach

    • 3 0

  • Powodzenia wracającym ze stoczni. (18)

    Korek na Klinicznej będzie od elektrociepłowni albo i dalej

    • 406 23

    • Gdyby tam tylko jeździł tramwaj... (13)

      • 12 16

      • Jeździ, ale. (11)

        Ale jednak wolę jechać własnym autem.
        - Zawsze mam miejsce siedzące.
        - Nie muszę wąchać smrodu współpasażerów.
        - Słucham muzyki jakiej chcę, a nie jaką zapuszcza DJ bez słuchawek.
        - Nie muszę wysłuchiwać na co jest chora Grażyna, albo z kim Karyna zdradziła wczoraj swojego kochanego Sebixa.
        - Z punktu A do B nie muszę się trzydzieści razy przesiadać.

        • 60 17

        • Za to stoisz pół dnia w korkach. (10)

          Dokonałeś wyboru, więc zaakceptuj jego konsekwencje, zamiast próbować zmieniać wszystko dookoła pod siebie.

          • 24 39

          • Ale orientujesz się (4)

            Że większość kierowców wybiera samochód, bo i tak jest szybciej? W moim przypadku prawie dwukrotnie, mimo tych podobno straszliwych korków.

            • 29 1

            • szybciej niż co? szybciej niż komunikacja zbiorowa na małe i średnie odległości? Tak. (3)

              Ale na odległość do 7 km rower w warunkach miejskich jest szybszy niż samochód. Dla mniej wydolnych proponuję rower wspomagany elektrycznie. Wsiadanie do samochodu na małe odległości w mieście to sposób na marnowanie czasu i pieniędzy.

              • 1 10

              • No oczywiście że szybciej! Jak jeździłam do pracy 25 km to obwodową jechałam 25 minut, rowerem ponad 2h..... najdłużej przy wypadku na obwodnicy wracałam do domu 2h, to ten jeden raz można przeboleć. Teraz mieszkam 6 km od pracy to samochodem jade 8 minut a rowerem muszę jechac na około to ok 25 :) latem sie fajnie jeździ rowerem, ale co auto to auto

                • 2 0

              • (1)

                Mam do pracy 7 km i samochodem jadę szybciej i nie śmierdzę w pracy i nie martwię się że ktoś mi ukradnie rower z ulicy

                • 4 1

              • szybciej jeśli nie stoisz w korkach

                nie udawaj, że w mieście ich nie ma w piątek po południu. Sprawdź opcję roweru wspomaganego elektrycznie i sprawdź stan swojego układu krążenia. Przypuszczam, że po wejściu na drugie piętro sapiesz jak lokomotywa o zapachu wydobywającym się z ciała nie wspomnę.

                • 1 3

          • Więc twierdzisz, że to ja ten istniejący od wielu lat "skrót" zmieniłem? (3)

            Czy może to rowerzystom przeszkadza wszystko i wszyscy?
            Jak to jest, że pod artykułami okołodrogowymi można poczytać komentarze :
            - Kierowcy vs piesi.
            - Kierowcy vs rowerzyści.
            - Piesi vs kierowcy.
            - Piesi vs rowerzyści.
            - Rowerzyści vs kierowcy.
            - Rowerzyści vs piesi.
            - Rowerzyści vs inni! rowerzyści.
            - Rowerzyści vs rikszarze.
            - Rowerzyści vs rolkarze i deskorolkarze.
            - Rowerzyści vs biegacze.
            - Rowerzyści vs matki z wózkiem.
            - Rowerzyści vs psy na smyczy i bez.
            - Rowerzyści vs ...
            Rowerzyści uzurpują sobie prawo do bycia ponad wszystkim i wszystkimi.
            To droga dla rowerów po złej stronie jezdni, to nawierzchnia nie taka, to przejazdu dla rowerów gdzieś brak i trza rower prowadzić, to ludzi za dużo na chodniku którym jadą (choć nie powinni), to samochód ciężko wyminąć i trzeba go skopać, to ktoś stanął na ddr i już reset w mózgu bo jak go minąć...
            Jesteście wrzodem na tyłku społeczeństwa korzystającego z infrastruktury drogowej, rakiem toczącym zdrowe zasady współdzielenia chodników, ścieżek i ulic. Tyle w temacie.

            • 42 15

            • Macie po trzy pasy w każdą stronę przez cały Gdańsk (1)

              Sama Grunwaldzka to jest więcej asfaltu niż wszystkie drogi rowerowe razem wzięte w całym mieście. Zielona fala dla aut, dla rowerów trzy razy czerwone na jednym skrzyżowaniu. Nie ma konfliktu kierowcy - rowerzyści, jest kompletne olewanie tych drugich. Efektem są korki bo żaden kierowca choćby chciał to na rower się nie przesiada bo jeździć rowerem w wiele miejsc wciąż się nie da. Kierowcy muszą w końcu zrozumieć, że to w ich głównie interesie jest promowanie rowerzystów - każdy nowy rowerzysta to jeden samochód mniej w waszym korku.

              • 9 19

              • Rower jest dobry i samochód też. Jeżdżę samochodem do pracy bo pomimo korków jest szybciej i nie mogę przyjść do pracy do biura spocony i śmierdzący. Wracając do domu często załatwiam po drodze różne sprawy. Samochodem jest wygodniej, rowerem niekoniecznie. Rowerzyści przestańcie na siłę uszczęśliwiać innych,. Ja wam nie każę jeździć samochodem. Rowerzyści nie mogą być świętymi krowami pędzącymi przed siebie bez opamiętania i refleksji, dla których nagle trzeba wszystko wywrócić do góry nogami, bo tak chcą i jest to chwilowo modne.

                • 10 2

            • A, tak kierowcy reagują spokojnie, jak na drodze są matki z wózkami

              Albo rolkarze, biegacze, albo psy :D

              Po prostu swoją agresją przyzwyczaili już wszystkich, że "droga moja i wypad, a w sumie, to ten trawnik też i co mi zrobisz"?

              Pamiętasz, jaki był tu jazgot, jak ktoś kiedyś zostawił zaparkowany skuter na pasie AK?
              Jeden skuter :D

              • 9 11

          • Dlatego powinno być tak, że jest buspas na każdej ulicy. Elektryki śmigają do 2025.

            • 1 9

      • i skm :D

        • 1 0

    • Racja (3)

      Lepiej by tą szkołę wyburzyli i położyli piękny kawałek asfaltu dla większej ilości aut. Po co się uczyć skoro można zamiast tego za grosze kupić Passata i po prostu jeździć.

      • 23 18

      • Lecz się na nogi, bo na głowę już za późno. (2)

        • 9 11

        • nie masz argumentów, stosujesz argumenty ad personam (1)

          bez sensu

          • 0 1

          • na irracjonalne wypowiedzi nie ma argumentów

            • 0 1

  • d**ile. I ich d**ilne zmiany.

    Lepiej generowac korki, niż je rozladowywac?! Ten skrót był mega użyteczny

    • 2 0

  • A kto płaci piesi czy kierowcy?

    Ułatwienia dla pieszych i rowezystow??? Przecież to na kierowców a nie na pieszych nakłada się kolejne opłaty, a piesi i tak już teraz czują się jak święte krowy: wchodzę pod koła jadącego auta, bo jestem na pasach, nogi przecież mi odrosną....

    • 4 1

  • 0 zdumienia (1)

    Chciałem znaleźć chociaż 1 pozytywną opinię, (dojechałem do 8 strony, dalej nie mam siły) nie znalazłem ani jednej, za to nie ma mojej opinii z wczoraj, jak również innych w sumie 20. Przy okazji kto na tych i**otów głosował?

    • 7 2

    • jak wyzywasz od iditów ludzi to co sie dziwisz ze cie kasuja

      • 0 2

  • Skrajna bezmyślność! (1)

    Przecież z Piramowicza nie można skręcić w Hallera w kierunku Brzeźna, a w Piramowcza będą wjeżdżać kierowcy tylko z Uphagena od strony Grunwaldzkuej to mają jeździć w kółko?!!! Korki będą tragiczne! Kto to wymyślił? ! Kierowcom proponuję zorganizowanie takiego protestu -jazda w kółko Piramowicza , Hallera, Grunwaldzka , Uphagena i znowu Piramowicza. ... i tak przez cały dzień. Ciekawe co wtedy powiedzą urzędnicy i mieszkańcy tej okolicy

    • 8 0

    • a czy wy tak codziennie nie protestujecie przypadkiem?

      na kazdej mozliwej drodze? :D

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane