- 1 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (78 opinii)
- 2 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (218 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (156 opinii)
- 4 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (138 opinii)
- 5 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (83 opinie)
- 6 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (141 opinii)
Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót
porównać
W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. Piramowicza. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. Uphagena i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.
Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.
Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.
W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej.
Czytaj też:
Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji
Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena
Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.
- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.
Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni
Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.
Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.
Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach
Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".
- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:
- Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych
- Wybudowali chodnik... głównie dla samochodów
- Na remontach chodników korzystają głównie kierowcy
- Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach
Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
- wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Myśliwskiej (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
- wyznaczenie pasów rowerowych na al. Hallera na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
- wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic Platynowej, 3 Maja, Dragana i Warszawskiej - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.
Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe
Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
- wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. Matemblewskiej (odc. Potokowa - Waldorffa),
- przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
- przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w Oliwie (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).
- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
Korek na Hallera (75 opinii)
Miejsca
Opinie (496) ponad 20 zablokowanych
-
2020-07-30 16:16
błaut szaleje
wszystko tylko po to żeby sobie na deskorolce pojeździć
- 28 6
-
2020-07-30 16:19
KM (1)
Cóż za sposób myślenia. W okresie plandeki spadła ilość samochodow to zamykamy ulice . Tak jak by po Gdansku jezdzic mialy teraz tylko rowery . Idzmy dalej zamknijmy inne ulice na ktorych spadl ruch..
- 60 6
-
2020-07-30 17:20
Wyłącz autouzupełnianie bo bzdury wychodzą.
- 2 1
-
2020-07-30 16:20
Ja bym zamknął całkiem.
- 15 10
-
2020-07-30 16:21
Propozycja Rady Dzielnicy w punkt
ale nasza jest jeszcze lepsza.
- 18 2
-
2020-07-30 16:21
To już nie mogli zrobić chociaż jazdy z Hallera w Uphagena? Tam jest potrzebny wyjazd!
- 37 3
-
2020-07-30 16:24
To Treaz będzie nowy skrót
Z Grunwaldzkiej do Jaśkowej Doliny :)
- 21 1
-
2020-07-30 16:26
1000 progów zwalniających (2)
Na 1000cu ulic. Światła co 100m, taką mam koncepcje
- 53 4
-
2020-07-30 18:46
Ale to juz tak jest...
- 1 1
-
2020-07-30 19:15
kierofczyk kierowcy zgotował ten los
- 4 0
-
2020-07-30 16:28
Czyli koło opery i na Hallera będą teraz większe korki (1)
- 83 4
-
2020-07-30 18:13
Zostaw złoma za stodołą to będą mniejsze.
- 6 12
-
2020-07-30 16:34
Jednak gdańskie urzędasy to są mendy (1)
po kiego grzyba skrót w drugą stronę? Przecież tam przecinamy ulicę, na pewno nikt stamtąd wyjeżdżający nie będzie jechał w prawo, do Opery, bo właśnie stamtąd przyjechał! ale bzdura!!!
- 131 9
-
2020-07-31 06:29
To ma przestać być skrótem
Taki kierunek zapewnia, że nie będzie się nikomu opłacało korzystać z tej ulicy na zasadzie tranzytu. Jedynie dojazd do Conradinum i pobliskich posesji. A wygodniej jest zrobić ulicę jednokierunkową niż ślepą, bo do jednego kierunku potrzeba mniej szerokości i niepotrzebne miejsce zawracania. Ulica stanie się wyłącznie lokalna. Sam nieraz korzystałem z tego skrótu, bo po co stać na światłach przy Operze, ale nie będę po nim płakał, jak przyjeżdżam koło Opery, to tą samą drogą będę wracał. Co do ruchu rowerowego, to na tej ddr szybciej można jechać dopiero od Opery, wcześniej na każdym przejeździe trzeba filować za róg, czy nie jedzie samochód, więc jeden przejazd specjalnie wiele nie zmieni. Ale ja tamtędy rowerem rzadko jeżdżę, najwyżej, kiedy się wybieram w stronę Malborka.
- 4 4
-
2020-07-30 16:36
To Piramowicza to jak dla mnie git - przecież ta barierka jest specjalnie (3)
żeby zwolnić przed przejazdem przez ulicę! boszz urzędasy co wy wyrabiacie
- 69 8
-
2020-07-30 17:08
a widziałes takie barierki na jezdni? (1)
rowerzystom mozna barierki w poprzek stawiać bo jeżdzą za szybko (20kmh), a kierowcą nie bo jadą wolno (90kmh)?
szczyt hipokryzji- 11 11
-
2020-07-31 15:44
Widziałem, to fachowo nazywa się progi zwalniające. Zbudowane tak, że trzeba zwolnić o wiele bardziej niż dozwolona prędkość przeważnie 20-30 km/h.
- 1 0
-
2020-07-31 13:33
Samochodom takie powinni ustawić, może by któryś kierowca się rozejrzał.
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.