• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót

Krzysztof Koprowski
30 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 18:42 (30 lipca 2020)
Przesuń aby
porównać

W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. UphagenaMapka i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.



Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.

Czy nowe projekty organizacji ruchu powinny dopuszczać parkowanie na chodnikach?

W połowie maja władze miasta ogłosiły program zmian w organizacji ruchu, który ma przyczynić się do poprawy komfortu przemieszczania się pieszych i rowerzystów. Bezpośrednią przyczyną był spadek natężenia ruchu spowodowany restrykcjami związanymi z epidemią koronawirusa.

Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.

W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze BałtyckiejMapka.

Czytaj też:

Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji



Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku. Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku.

Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena



Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.

- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.

  • Parkowanie na chodniku ul. Uphagena bez zachowania 1,5 m dla pieszych i puste wyznaczone płatne miejsca postojowe po lewej.
  • Parkowanie poza Strefą Płatnego Parkowania na ul. Piramowicza.

Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni



Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.

Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.

Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny. Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach



Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".

- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:


Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach



Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
  • wyznaczenie pasów rowerowych na ul. MyśliwskiejMapka (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
  • wyznaczenie pasów rowerowych na al. HalleraMapka na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
  • wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic PlatynowejMapka, 3 MajaMapka, DraganaMapkaWarszawskiejMapka - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.

Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe



Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
  • wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. MatemblewskiejMapka (odc. Potokowa - Waldorffa),
  • przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we WrzeszczuMapka (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
  • przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w OliwieMapka (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).

- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Miejsca

Opinie (496) ponad 20 zablokowanych

  • Ulice są dla aut, po to zostały zbudowane (3)

    Rowerzyści jeżdżą po: ścieżkach, ulicach, chodnikach, trawnikach. Gdzie popadnie. Szkoda środków na budowę kolejnych ścieżek, bo najpierw sami o nie proszą, a potem kwestionują zaproponowany przez nich przebieg i jeżdżą wszędzie, czasem również po ścieżkach. Do tego to osoby, które nie są weryfikowane pod względem wiedzy i umiejętności poruszania się w ruchu. Nie mają ubezpieczenia. Nie mają wyobraźni. Nie widzą co się dzieje dokoła, bo lusterka w rowerze to przeszłość. Za to mają bardzo roszczeniowe postawy i słuchawki na uszach. Mają też dzwonki do przeganiania pieszych z chodnika. Czy to nie jest dyskryminacja, że tendencyjnie ułatwienia i nakłady są lokowane w jedną grupę docelową? W dodatku premiowani są ci, którzy poprzez brak wiedzy, umiejętności, wyobraźni i instynktu samozachowawczego stwarzają niebezpieczeństwo. Cmentarze pełne są tych, którzy mieli pierwszeństwo. Miasto powinno zadbać najpierw o porządek i wymusić stosowanie się rowerzystów i innych korzystających z podobnych sprzętów do obowiązujących zasad, potem inwestować w kolejne ułatwienia.

    • 23 4

    • nic dodać

      popieram

      • 1 3

    • ulice nie zostały zbudowane dla aut

      ulice zostały zbudowane dla ludzi, poruszających się w różny sposób. Wysokiej jakości nawierzchnie ulic powstawały pod koniec XIX wieku w wyniku nacisku organizacji rowerzystów. Warto poznać treść książki pt. Roads were not built for cars. Carlton Reid

      • 2 3

    • Rowerzyści proszą o "ścieżki" ??? Od kiedy?

      O "ścieżki" postulują wyłącznie kierofczyki bo im rowerzyści na jezdni przeszkadzają.
      Jeszcze jak by to były prawdziwe drogi dla rowerów to jeszcze, a to są zwykłe chodniki pudrowane na różowo.

      • 2 4

  • czyli cały ruch pod Operę (2)

    Czy geniusze z ZDIZ-tu planują przebudowę tego skrzyzowania i dobudowanie np prawoskrętu? Bo jak się podejmuje jakieś decyzje, to trzeba być konsekwentnym. Zamknąć, zakazać wyłaczyć - jest najprościej

    • 10 1

    • (1)

      nikt pewnie nawet nie wpadł na pomysł żeby światła tam wydłużyć...
      chore te decyzje z ostatnich kilku miesięcy są :/

      • 4 2

      • Jak wydłużysz światła to cała al. Zwycięstwa stanie i dopiero będzie dym!

        • 4 0

  • Jadąc rowerem nigdy nie miałem tam problemu (3)

    Po prostu zwalniałem przed tym wyjazdem

    • 23 4

    • ja mam za kazdy razem tam problem (1)

      wreszcie bedzie normalnie.

      • 2 11

      • Jak jesteś normalny inaczej to nigdy normalnie tam dla ciebie nie będzie

        • 3 2

    • bo pewnie w ogóle nie jeździsz.

      • 4 1

  • (1)

    Nazwać tą zmianę kretyńska to mało.

    • 25 5

    • Fakt, mało

      • 3 0

  • Kurka na 7.40 zaczynam lekcje (1)

    Jak wytłumaczyć nauczycielowi że spóźniłam się bo musiałam jechać na około :(
    Zostawcie chociaż dojazd do szkoły

    • 11 6

    • Ni chu chu

      Wszyscy mają solidarnie cierpieć z powodu durnych decyzji władzy w tym mieście, bo Gdańsk to miasto solidarności!

      • 1 0

  • Myślałem

    Że po przeczytaniu opinii urzędasy odstąpią, ale nie! Nieważne że mieszkańcy ostro skrytykowali bzdurny pomysł dając argumenty. Urzędnik wie lepiej! Kto jest dla kogo?

    • 11 1

  • Paranoja (3)

    Zamknięcie a raczej zmiana kierunku to d**ilizm.
    Jazda ul.Hallera w kierunku opery od wiaduktu jest jednym pasem i dopiero przy samej operze robią się dwa pasy które służą do skręty w lewo a skrajny prawy dodatkowo w prawo.To będzie potęgować korki w czasie powrotów do domów z pracy nie tylko samochodem a też komunikacją miejską.Pamiętajmy że tam jeździ tramwaj który będzie blokowany przez pojazdy stojące na lewym pasie a dodatkowo jeździ tam też autobus.A więc kierowcy klnący i wkurzeni pasażerowie MZK.Przepisy ruchu drogowego obowiązują każdego od kierowcy poprzez rowerzystów narzekających do pieszych.
    Ciągle wydawane są pieniądze na drogi rowerowe a ulice dziurawe jak ser szwajcarski.
    Proponuję więcej dróg rowerowych a miej ulic dla pojazdów oraz aby nasi Urzędnicy wracali z "pracy" do domów tak jak inni po 60 minut +

    • 37 5

    • Ja też jestem kierowcą i nie podzielam (1)

      twoich uwag.

      • 1 7

      • A ja podzielam i co? Jestem przez to jakiś gorszy od ciebie?!

        • 1 0

    • to nie jezdzij tam to korkow nie bedzie. proste

      • 3 7

  • Jak zwykle (3)

    miasto uległe ekoterrorystom na rowerach, którzy tam może 5 miesięcy w roku jeżdżą, a w pozostałych miesiącach najbardziej zatwardziali, ale za to w małej ilości.
    Brawo! Robicie wszystko, żeby Mieszkańcy Was znienawidzili. Jak zawsze pod górkę ludziom.

    • 53 10

    • sprawdź statystyki (1)

      ruch rowerów odbywa się 12 miesięcy w roku (rowerowygdansk.pl)

      • 0 4

      • i generuje go promil wszystkich użytkowników dróg

        Faktycznie masa krytyczna

        • 3 0

    • Ja mam siebie samego znienawidzieć ?

      Rowerzyści to nie ludzie, nie mieszkańcy i nie kierowcy ? Z PiSu jesteś ?

      • 2 10

  • Działania przeciw usprawnieniu ruchu dziełem małego lobby.

    Masowe zwężanie jezdni na głównych arteriach, blokowanie przejazdów na skróty , spowoduje większe korki, więcej spalin, więcej frustracji kierowców, większe opóźnienia w komunikacji miejskiej ... i przyczyni się do zmiany rządzącej opcji politycznej w Gdańsku. Cierpliwość ludzka ma granice.

    • 7 1

  • nie wiem kto robił analizę ruchu ale wydaje się że większe zagrożenie dla pieszych i rowerzystów spowodują rozpędzone samochody zjeżdżające z grunwaldzkiej niż stojące dotąd czekające na wjazd

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane