- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (249 opinii)
- 2 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (34 opinie)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (301 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (51 opinii)
- 5 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (23 opinie)
- 6 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (167 opinii)
Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót
porównać
W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. Piramowicza. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. Uphagena i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.
Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.
Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.
W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze Bałtyckiej.
Czytaj też:
Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji
Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena
Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.
- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.
Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni
Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.
Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.
Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach
Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".
- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:
- Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych
- Wybudowali chodnik... głównie dla samochodów
- Na remontach chodników korzystają głównie kierowcy
- Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach
Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
- wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Myśliwskiej (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
- wyznaczenie pasów rowerowych na al. Hallera na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
- wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic Platynowej, 3 Maja, Dragana i Warszawskiej - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.
Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe
Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
- wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. Matemblewskiej (odc. Potokowa - Waldorffa),
- przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
- przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w Oliwie (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).
- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
Korek na Hallera (75 opinii)
Miejsca
Opinie (496) ponad 20 zablokowanych
-
2020-07-31 08:04
Ulice są dla aut, po to zostały zbudowane (3)
Rowerzyści jeżdżą po: ścieżkach, ulicach, chodnikach, trawnikach. Gdzie popadnie. Szkoda środków na budowę kolejnych ścieżek, bo najpierw sami o nie proszą, a potem kwestionują zaproponowany przez nich przebieg i jeżdżą wszędzie, czasem również po ścieżkach. Do tego to osoby, które nie są weryfikowane pod względem wiedzy i umiejętności poruszania się w ruchu. Nie mają ubezpieczenia. Nie mają wyobraźni. Nie widzą co się dzieje dokoła, bo lusterka w rowerze to przeszłość. Za to mają bardzo roszczeniowe postawy i słuchawki na uszach. Mają też dzwonki do przeganiania pieszych z chodnika. Czy to nie jest dyskryminacja, że tendencyjnie ułatwienia i nakłady są lokowane w jedną grupę docelową? W dodatku premiowani są ci, którzy poprzez brak wiedzy, umiejętności, wyobraźni i instynktu samozachowawczego stwarzają niebezpieczeństwo. Cmentarze pełne są tych, którzy mieli pierwszeństwo. Miasto powinno zadbać najpierw o porządek i wymusić stosowanie się rowerzystów i innych korzystających z podobnych sprzętów do obowiązujących zasad, potem inwestować w kolejne ułatwienia.
- 23 4
-
2020-07-31 12:24
nic dodać
popieram
- 1 3
-
2020-07-31 10:01
ulice nie zostały zbudowane dla aut
ulice zostały zbudowane dla ludzi, poruszających się w różny sposób. Wysokiej jakości nawierzchnie ulic powstawały pod koniec XIX wieku w wyniku nacisku organizacji rowerzystów. Warto poznać treść książki pt. Roads were not built for cars. Carlton Reid
- 2 3
-
2020-07-31 09:08
Rowerzyści proszą o "ścieżki" ??? Od kiedy?
O "ścieżki" postulują wyłącznie kierofczyki bo im rowerzyści na jezdni przeszkadzają.
Jeszcze jak by to były prawdziwe drogi dla rowerów to jeszcze, a to są zwykłe chodniki pudrowane na różowo.- 2 4
-
2020-07-31 09:44
czyli cały ruch pod Operę (2)
Czy geniusze z ZDIZ-tu planują przebudowę tego skrzyzowania i dobudowanie np prawoskrętu? Bo jak się podejmuje jakieś decyzje, to trzeba być konsekwentnym. Zamknąć, zakazać wyłaczyć - jest najprościej
- 10 1
-
2020-07-31 11:02
(1)
nikt pewnie nawet nie wpadł na pomysł żeby światła tam wydłużyć...
chore te decyzje z ostatnich kilku miesięcy są :/- 4 2
-
2020-07-31 12:21
Jak wydłużysz światła to cała al. Zwycięstwa stanie i dopiero będzie dym!
- 4 0
-
2020-07-31 00:37
Jadąc rowerem nigdy nie miałem tam problemu (3)
Po prostu zwalniałem przed tym wyjazdem
- 23 4
-
2020-07-31 07:23
ja mam za kazdy razem tam problem (1)
wreszcie bedzie normalnie.
- 2 11
-
2020-07-31 12:19
Jak jesteś normalny inaczej to nigdy normalnie tam dla ciebie nie będzie
- 3 2
-
2020-07-31 09:08
bo pewnie w ogóle nie jeździsz.
- 4 1
-
2020-07-30 21:59
(1)
Nazwać tą zmianę kretyńska to mało.
- 25 5
-
2020-07-31 12:17
Fakt, mało
- 3 0
-
2020-07-30 21:45
Kurka na 7.40 zaczynam lekcje (1)
Jak wytłumaczyć nauczycielowi że spóźniłam się bo musiałam jechać na około :(
Zostawcie chociaż dojazd do szkoły- 11 6
-
2020-07-31 12:16
Ni chu chu
Wszyscy mają solidarnie cierpieć z powodu durnych decyzji władzy w tym mieście, bo Gdańsk to miasto solidarności!
- 1 0
-
2020-07-31 12:00
Myślałem
Że po przeczytaniu opinii urzędasy odstąpią, ale nie! Nieważne że mieszkańcy ostro skrytykowali bzdurny pomysł dając argumenty. Urzędnik wie lepiej! Kto jest dla kogo?
- 11 1
-
2020-07-30 18:34
Paranoja (3)
Zamknięcie a raczej zmiana kierunku to d**ilizm.
Jazda ul.Hallera w kierunku opery od wiaduktu jest jednym pasem i dopiero przy samej operze robią się dwa pasy które służą do skręty w lewo a skrajny prawy dodatkowo w prawo.To będzie potęgować korki w czasie powrotów do domów z pracy nie tylko samochodem a też komunikacją miejską.Pamiętajmy że tam jeździ tramwaj który będzie blokowany przez pojazdy stojące na lewym pasie a dodatkowo jeździ tam też autobus.A więc kierowcy klnący i wkurzeni pasażerowie MZK.Przepisy ruchu drogowego obowiązują każdego od kierowcy poprzez rowerzystów narzekających do pieszych.
Ciągle wydawane są pieniądze na drogi rowerowe a ulice dziurawe jak ser szwajcarski.
Proponuję więcej dróg rowerowych a miej ulic dla pojazdów oraz aby nasi Urzędnicy wracali z "pracy" do domów tak jak inni po 60 minut +- 37 5
-
2020-07-30 20:42
Ja też jestem kierowcą i nie podzielam (1)
twoich uwag.
- 1 7
-
2020-07-31 11:56
A ja podzielam i co? Jestem przez to jakiś gorszy od ciebie?!
- 1 0
-
2020-07-30 19:07
to nie jezdzij tam to korkow nie bedzie. proste
- 3 7
-
2020-07-30 18:14
Jak zwykle (3)
miasto uległe ekoterrorystom na rowerach, którzy tam może 5 miesięcy w roku jeżdżą, a w pozostałych miesiącach najbardziej zatwardziali, ale za to w małej ilości.
Brawo! Robicie wszystko, żeby Mieszkańcy Was znienawidzili. Jak zawsze pod górkę ludziom.- 53 10
-
2020-07-31 10:11
sprawdź statystyki (1)
ruch rowerów odbywa się 12 miesięcy w roku (rowerowygdansk.pl)
- 0 4
-
2020-07-31 11:54
i generuje go promil wszystkich użytkowników dróg
Faktycznie masa krytyczna
- 3 0
-
2020-07-30 20:41
Ja mam siebie samego znienawidzieć ?
Rowerzyści to nie ludzie, nie mieszkańcy i nie kierowcy ? Z PiSu jesteś ?
- 2 10
-
2020-07-31 11:51
Działania przeciw usprawnieniu ruchu dziełem małego lobby.
Masowe zwężanie jezdni na głównych arteriach, blokowanie przejazdów na skróty , spowoduje większe korki, więcej spalin, więcej frustracji kierowców, większe opóźnienia w komunikacji miejskiej ... i przyczyni się do zmiany rządzącej opcji politycznej w Gdańsku. Cierpliwość ludzka ma granice.
- 7 1
-
2020-07-31 11:48
nie wiem kto robił analizę ruchu ale wydaje się że większe zagrożenie dla pieszych i rowerzystów spowodują rozpędzone samochody zjeżdżające z grunwaldzkiej niż stojące dotąd czekające na wjazd
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.