• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrole w porcie. 50 tys. mandatu za przeładowaną ciężarówkę

Maciej Naskręt
6 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni. Regularnie niszczą ją przeładowane ciężarówki zmierzające do i z portu. Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni. Regularnie niszczą ją przeładowane ciężarówki zmierzające do i z portu.

Od rana trwa kontrola ciężarówek wyjeżdżających z portu w Gdyni. Kilku przewoźników dostało mandaty w wysokości 30 tys. zł. Powód? Przeładowane kontenery.



Czy popierasz kontrole prowadzone przez Inspektorów Drogowych?

O problemie przeładowanych ciężarówek, które zagrażają nawierzchni i konstrukcji Estakady Kwiatkowskiego, portal Trojmiasto.pl pisał dwa tygodnie temu. Inspektorzy wzięli sobie nasze ostrzeżenia do serca, bo w środę od rana kontrolują wszystkie tiry wyjeżdżające z portu w Gdyni.

- W porcie od rana panika. Wszystkie samochody są skrupulatnie sprawdzane. Jeden ze współpracujących z nami przewoźników dostał trzy kary administracyjne w ciągu godziny. Każdą w wysokości 30 tys. zł - mówi pan Adam, pracownik jednej z gdyńskich firm spedycyjnych.

Informację o akcji potwierdziliśmy w pomorskim Inspektoracie Transportu Drogowego. - Rzeczywiście, od rana prowadzimy kontrolę aut w Gdyni. Jeśli chodzi o efekty to na jednego przewoźnika została nałożona opłata w wysokości 50 tys. zł - wyjaśnia Grzegorz Kamiński, Pomorski Inspektor Transportu Drogowego

Kontrole są tym bardziej uzasadnione, że jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163 tys. samochodów osobowych, przejeżdżających przez ten sam punkt. - Akcja ma nie tylko zapewnić ochronę dróg, w tym Estakady Kwiatkowskiego, ale też uczciwą konkurencję wśród przewoźników - dodaje Grzegorz Kamiński.

Posłuchaj rozmów przez CB Radio kierowców ciężarówek poruszających się nieopodal Trasy Kwiatkowskiego. Pobierz plik MP3.

Miejsca

Opinie (220) 4 zablokowane

  • I bardzo dobrze takie akcje powinny być prowadzone CODZIENNIE w obrębie portów Gdańsk, Gdynia obwodnicy i zjazdów z autostrady. Jeżdżę z CB radiem i bardzo często słyszę jak ciężarówki ostrzegają się przed "krokodylkami" sadzę że kierowca jadący zgodnie z przewidzianymi czasami, sprawnym i nie przeładowanym samochodem nie miał by się czego obawiać. I druga strona medalu droga hamowania przeładowanego TIRA będzie dłuższa niż przewidziana przez konstruktorów.
    Nie winię tu kierowców bo szefowie głównie stawiają ich przed faktem dokonanym i każą brać te kilka ton więcej bo jak nie to wypad... sądzę że trzeba bardziej dobrać się do dupy przewoźnikom albo dać im lepiej zarobić na przepisowych ładunkach.

    • 10 2

  • BRAWO !!!! W końcu zaczęto leczyć przyczyny a nie objawy.
    Teraz trzeba pomysleć o stałej kontroli tych śmierdzieli, inaczej estakada będzie do remontu co 2 lata.

    • 6 3

  • proszę o źródło badań na temat : (2)

    " że jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163 tys. samochodów osobowych" , wszyscy o tym mówia ale nikt tych badan nie widział. Podobnie jak straszenie TIRami na drogach
    - czasami sama się ich boję ale oni powodują "jedynie" 2,3% wszystkich wypadków !!

    • 9 5

    • to prawda w usa takie badania robiono stad polacy czerpia dane! (1)

      w PL powinny powstac drogi jak w usa dla aut i dla truckow choc niektorych drog nie mozna budowac oddzielnie wiec sa pasy np. z new yorku do californi sa 4 pasy i wiecej w jedna strone! i wagi dla truckow masz pojecie ile to tysiecy kilometrow! w polsce buduja z mikromilinetrach a tu trzeba tysiecy drog hahahahah,well, usa jest 33 razy wieksze od PL ! i mala polska nie moze sobie poradzic z dwoma portami szok! i europa sie chce nazywac! smiech na sali.

      • 1 2

      • Mala bo mala ,ale Polska

        ROZUMIESZ!!!!!!!!!!!!!Polska

        • 4 1

  • np. w usa sa drogi ze trucki nie moga wjezdzac w ogole ! bo to od razu areszt dla drivera!

    no ale trzeba wybudowac drogi dla truckow ,tirow ,ciezkiego sprzatu ! tyle

    • 1 6

  • BRAWO!

    W końcu, trzeba walczyć z niszczycielami ulic. Puszczą jedną zamiast dwóch ciężarówek a kasę skasują i tak podwójnie. A kto cierpi? -my mali użytkownicy.

    • 6 2

  • 24h/dobę powinni tam ważyć, bo łajzy czekają i pojada nocą, jak ITD się zwinie! mówie mam!

    • 9 4

  • to jest rozmowa na cb, ktora miala miejsce jakies pol roku temu (1)

    tez jechalem wtedy z gabarytem. pamietam, że inspektory trzymały wtedy kilka zestawów, wiozących elementy wiatraków, na estakadzie na wysokosci hutniczej - i to wlasnie na ten temat jest rozmowa na początku.w pewnym momencie slychac nawet mojego kolege - takze nie jest to na pewno "materiał" z ostatnich dni.

    • 7 0

    • Gabaryty

      • 0 0

  • Tia...

    No takich durnot jak żyje nie czytałam.... Typowa polska cecha - żółcią czuć na kilometr. Nie obstaje za kierowcami tirów, ale może warto pomyśleć o tym, że ktoś jest właścicielem tej firmy i ktoś za to wszystko będzie musiał zapłacić.... A taka kara jest spora...Proponuję, żeby każdy kto uważa, że transport to taka super działka, zajął się tym biznesem i wtedy napisał opinie... :) Polacy to naród który wszystko wie o polityce, leczeniu, edukacji i generalnie o biznesie... :)

    Szerokości - spragniony większej ilości kilometrów, Mobilek.

    • 5 14

  • No i świetnie

    Policja powinna zabrać się jeszcze za ich sposób jazdy. Jeżdżą w konwojach. zajeżdżają drogę przy wyprzedzaniu. Zasłaniaja widoczność. Bawią się w ciuciubabkę ze słapszymi i wolniejszymi osobówkami.

    • 6 2

  • normalka

    he, ktoś się obudził?, a potrafi liczyć?

    Jaką ładowność ma TIR? Ile maksymalnie może ważyć kontener?, a ile dwa?

    Teoretycznie każdy TIR wiozący ładowny kontener może być przeładowany.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane