• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrole w porcie. 50 tys. mandatu za przeładowaną ciężarówkę

Maciej Naskręt
6 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni. Regularnie niszczą ją przeładowane ciężarówki zmierzające do i z portu. Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni. Regularnie niszczą ją przeładowane ciężarówki zmierzające do i z portu.

Od rana trwa kontrola ciężarówek wyjeżdżających z portu w Gdyni. Kilku przewoźników dostało mandaty w wysokości 30 tys. zł. Powód? Przeładowane kontenery.



Czy popierasz kontrole prowadzone przez Inspektorów Drogowych?

O problemie przeładowanych ciężarówek, które zagrażają nawierzchni i konstrukcji Estakady Kwiatkowskiego, portal Trojmiasto.pl pisał dwa tygodnie temu. Inspektorzy wzięli sobie nasze ostrzeżenia do serca, bo w środę od rana kontrolują wszystkie tiry wyjeżdżające z portu w Gdyni.

- W porcie od rana panika. Wszystkie samochody są skrupulatnie sprawdzane. Jeden ze współpracujących z nami przewoźników dostał trzy kary administracyjne w ciągu godziny. Każdą w wysokości 30 tys. zł - mówi pan Adam, pracownik jednej z gdyńskich firm spedycyjnych.

Informację o akcji potwierdziliśmy w pomorskim Inspektoracie Transportu Drogowego. - Rzeczywiście, od rana prowadzimy kontrolę aut w Gdyni. Jeśli chodzi o efekty to na jednego przewoźnika została nałożona opłata w wysokości 50 tys. zł - wyjaśnia Grzegorz Kamiński, Pomorski Inspektor Transportu Drogowego

Kontrole są tym bardziej uzasadnione, że jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163 tys. samochodów osobowych, przejeżdżających przez ten sam punkt. - Akcja ma nie tylko zapewnić ochronę dróg, w tym Estakady Kwiatkowskiego, ale też uczciwą konkurencję wśród przewoźników - dodaje Grzegorz Kamiński.

Posłuchaj rozmów przez CB Radio kierowców ciężarówek poruszających się nieopodal Trasy Kwiatkowskiego. Pobierz plik MP3.

Miejsca

Opinie (220) 4 zablokowane

  • i tak ma byc codziennie a nie krokodyle raz na ruski rok cos zrobia darmozjady!

    • 26 1

  • Pan Naskręt jak zwykle szuka taniej sensacji :-/ (2)

    • 3 35

    • a może ktoś cynka dał,żeby tam skontrolować i może to był p.Naskręt?

      • 1 3

    • też za niektórymi art pana Naskręta delikatnie mówiąc nie przepadam ale

      ten pokazuje że można za złamanie prawa ponosić poważne konsekwencję. Ten artykuł zapewne przeczyta wielu cwaniaczków którzy niszczą budowane za nasze pieniądze drogii

      • 11 0

  • BRAWO ! Dość niszczenia dróg (3)

    jedna przeładowana ciężarówka niszczy drogę jak 50 tys. osobowek

    • 35 5

    • Oj Gruby Gruby!

      Przeczytaj caly tekst artykulu.Pomysl przeanalizuj.Jak ci to sprawia problem to zadzwon do przyjaciela.A dopiero jak zrozumiesz to napisz

      • 3 1

    • nie brawo (1)

      ta cieżarówka pracuje i daje zatrudnienie pracownikom m.in portu itd... Z tym 50 tys. osobówek - skłaniam do refleksji - czy wierzysz, że proszek do prania ma inteligentne cząsteczki? Nie wierz bezkrytycznie reklamie - to Cię wyzwoli.

      • 0 2

      • to nie reklama tylko fakt, rzekłbym że nawet

        bardziej niszczy

        • 0 0

  • osobowy (5)

    karać nie tylko kierowców ale i właścicieli tirów

    • 30 7

    • No przeciez jest wyraznie napisane ze kary dostaje przewoznik

      • 9 0

    • A co ma kierowca do tego co wiezie w kontenerze? (3)

      I w szczególności - ile on waży. Dokumenty przewozowe mogą mieć wpisaną wagę 40 t,a faktycznie jest 50t. Po to Krokodyle mają mobilne wagi by to sprawdzać. Gdyby wszyscy wierzyli w to, co jest napisane w dokumentach przewozowych to nigdy nie byłoby dobrze.

      A druga sprawa jest taka, że jak kierowcy coś by się nie podobało to wypad z pracy. Polska norma.

      Dlatego kary powinni dostawać zdecydowanie przewoźnicy, którzy to wszystko fałszują. Kierowca w tym przypadku jest, brzydko mówiąc, murzynem.

      • 10 5

      • a ma prawo jazdy i odpowiada za przygotowanie pojazdu do ruchu (2)

        kierowca powinien dostać punkty karne
        i karę pieniężną

        • 4 2

        • (1)

          Ale sfałszowane dokumenty przewozowe też ma rozpoznać? A kontener jak ma se zważyć? Podnieść za róg kciukiem lewej ręki, pomachać w gorę i w dół i stwierdzić - no Heniu na moje oko to ze 38 ton bedzie.

          Kierowca podstawia sie tylko z naczepą, ładują mu kontener na pake, podpisuje odbiór kontenera, zabiera papiery i jedzie do miejsca przeznaczenia i NIC MU DO TEGO CO TAM JEST! Kontenery są plombowane.

          • 2 1

          • jEDYNY KTORY MADRZE GADA

            Siwy masz niestety racje jak kontener zaplombowany i wagi nie ma przy wyjezdzie to kierowca nie wrozka.

            • 1 1

  • brawo brawo brawo (7)

    kara ma być DOTKLIWA

    • 27 1

    • tak jak za dopalacze (6)

      • 3 0

      • I ma bolec (1)

        • 2 0

        • ty, bolec, stolec, coś ci się rozmazało

          :)

          • 1 0

      • A propo dopalaczy (3)

        Zamkneli tego bubka:))))))))

        • 5 1

        • dzięki :)

          • 0 1

        • jak go nei zamkną to jakiś zdesperowany ojciec zmarłego nastolatka go w koncu sam odstrzeli

          • 5 1

        • niestety prorok i sąd go wzorcowo wypuzczą....

          jednak trzymam kciuki za karę aresztu. bo grzywna w przypadku milionera to nie kara

          • 3 1

  • naiwnosc (8)

    A może ktoś z was zada sobie proste pytanie dlaczego przewoźnicy przeładowują naczepy ? czy nie jest tak ze kazdy chcialby miec prace wygodna łatwa i przyjemna bez konieczności ryzyka ?
    Może przyczyn nie należy szukać w kiepskiej jakości drogach ?

    • 7 41

    • raczej maxymalizacja zysku kosztem ludzi itp... (7)

      • 19 0

      • a jednak naiwnosc gora (6)

        przed wyrazeniem opini dobrze jest zapoznac sie np. z rentownoscia branży, wzrastającymi kosztani utrzymania taboru, najwyższymi w europie podatkami nałożonymi na przewoznikow, kolejnym egzaminom dla kierowcow , itp nie mowiacnic o cenach paliw ... konkurencja w brazy to fikcja ...wszyscy w brazy walcza o przetwanie. na koniec jeszce lesingi.

        • 1 24

        • sorry ale na samej maxymalizacji zysku hmmm to jakiej zamierzchłe czasy w zarządzaniu (1)

          teraz są nowsze trendy

          • 4 0

          • to akurat ściema i bajki dla grzecznych dzieci

            celem KAŻDEJ firmy jest maksymalizacja zysku, obojętnie co jej PR-owcy ci wciskają.

            • 3 0

        • Wybudujcie (3)

          sobie prywatne drogi i wtedy mozecie jezdzic majac 200 ton. A tak to fora ze dwora.

          • 19 0

          • (2)

            trzeba rozumieć tekst który się czyta .... taka mala dygresja odbiegająca od tematu. k'woli wyjaśnienia nikt nie jest za tym zeby przeładowywać naczepy, pytanie powinno brzmiec co zrobic zeby rozwiazac problem .. bo recze ze kontrole to tylko polsrodek.

            • 3 3

            • ty, centymetrusie, mów powoli

              gwoli, to raz
              a przeładowana to przeładowana.
              Dlaczego nie mamy 8 pasmowych autostrad między domem a sklepem?
              Albo 12 km domków jednorodzinnych?

              • 4 0

            • Intresujaca

              teoria: umiem pisac, ale nie umiem czytac. Ba, ja nawet uzywam duzych liter i przecinkow we wlasciwych miejsach.

              Masz jeszcze cos do powiedzenia?

              • 2 1

  • już dawno powinno tak być. (3)

    • 19 2

    • (2)

      jak powinno być to zamknijcie port w Gdyni nie jedzie przez Hamburg a Gdynianie pojadą za pracą do Hamburga,
      Kolejna pokazówka zamiast rozwiązać problem, poinformawać przewożników, żeby wymienili naczepy na takie o mniejszym nacisku na osi i dać karencje pół roku na dostowowanie.
      nie - nie można

      • 3 4

      • jakie dostosowanie??? (1)

        te przepisy obowiazuja juz od x lat i sa ciagle lamane..
        krokodyle powinny sie tez ustawic na ul. sucharskiego, najlepiej staly patrol. sam widzialem ile tam jezdzi przeladowanych ciezarowek, nawet o 10 ton..
        potem wszyscy narzekaja, ze u nas sa drogi do d...

        • 5 1

        • Na oko

          Wywnioskowales ze nawet o 10 ton?

          • 1 1

  • Kontrole wcale nie muszą być codziennie. Wystarczy, że będą tak często, że nałożone kary będą większe niż koszt dodatkowych kursów z dopuszczalnym obciążeniem. Byle nie odpuszczać. I tak samo zabrać się za przekroczenia prędkości i nieprzepisowe parkowanie.

    • 17 1

  • poziom rozmów na CB wystarcza za komentarz

    • 23 4

  • Szefa Ispekcji Drogowej trzeba by na zbitą mordę (2)

    Jeżeli z wiadomości portalu internetowego dowiaduje się o przeładowanych pojazdach, to za co bierze on pieniądze, w końcu z naszych podatków. Akcja - akcją, a jakie są rozwiązania systemowe tego problemu?

    • 26 4

    • może kawka, cisteczko, komputer

      • 0 0

    • pewnie tka samo wykwalifikowany jak Mietek z ZDiZ

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane