- 1 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (60 opinii)
- 2 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (119 opinii)
- 3 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (122 opinie)
- 4 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (192 opinie)
- 5 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (42 opinie)
- 6 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (169 opinii)
Liczba pasażerów w autobusach i trolejbusach w Gdyni bez zmian
Tyle samo, co przed rokiem - ok. 88 mln pasażerów skorzystało w 2016 roku z usług ZKM Gdynia. Spada za to sprzedaż biletów okresowych, co ZKM tłumaczy wprowadzeniem od września bezpłatnej komunikacji dla rodzin z trójką dzieci.
Czytaj też: Rośnie liczba pasażerów tramwajów i autobusów w Gdańsku
Na wzrosty trzeba poczekać
W 2016 roku z usług ZKM Gdynia skorzystało ok. 87,9 mln pasażerów. To tyle samo, ile w 2015 roku. Przedstawiciele organizatora komunikacji odnotowują jednak, że po bardziej szczegółowych wyliczeniach widać, że nastąpił spadek liczby pasażerów na terenie obsługiwanych gmin ościennych o 3,2 proc.
Całość zbilansowała się wzrostem w samej Gdyni. W 2015 roku przejechało autobusami i trolejbusami w mieście ok. 75,9 mln pasażerów, a w 2016 roku o pół miliona więcej.
W ZKM nie ukrywają, że na wzrost - podobny do notowanego od lat w Gdańsku - trzeba będzie poczekać do zakończenia planowanych inwestycji. Chodzi o zakup 55 autobusów i 30 trolejbusów, z czego połowa będzie pojazdami przegubowymi, budowę węzłów integracyjnych na Karwinach i Chyloni oraz stworzenie kolejnych buspasów na Nowowiczlińskiej, Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej i Morskiej.
- Dopiero po realizacji tych projektów, których pierwsze efekty będą widoczne pod koniec 2018 roku, spodziewać się można uatrakcyjnienia gdyńskiej komunikacji miejskiej i związanego z tym wzrostu liczby pasażerów. Z opisanych przyczyn w 2017 roku nie spodziewamy się jeszcze wzrostu liczby pasażerów. Z racji bogacenia się społeczeństwa, niestety, systematycznie wzrasta skala użytkowania samochodów osobowych - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Rosną wpływy ze sprzedaży biletów, ale tylko w przypadku biletów własnych - czyli tych, które emituje ZKM Gdynia. Sprzedaż własna w 2015 roku wyniosła dokładnie 63 495 209 zł, a rok później - 65 114 019 zł, natomiast wpływy ze sprzedaży biletów metropolitalnych Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej to 8 802 196,60 zł w 2015 r. i 6 619 979,80 zł w 2016 roku, co oznacza spadek o blisko 25 proc.
Mniejsza sprzedaż przez ulgi dla rodzin
W 2016 roku sprzedano razem 515 534 biletów okresowych ZKM w Gdyni (miesięcznych, dekadowych i semestralnych) i 73 978 biletów metropolitalnych. Bilety okresowe w 2016 r. miały 54,7 proc. udziału w wartości sprzedaży biletów własnych i 97,9 proc. udziału w wartości sprzedaży biletów metropolitalnych MZKZG.
- W stosunku do 2015 r. liczba sprzedanych biletów okresowych ZKM w Gdyni spadła o 1,4 proc., a metropolitalnych - o 6,2 proc. Bezpośrednią, najistotniejszą przyczyną spadku liczby sprzedanych biletów było wprowadzenie od 1 września 2016 roku uprawnienia do przejazdów bezpłatnych dla sporej liczby mieszkańców Gdyni - opowiada Marcin Gromadzki.
Miejsca
Opinie (155) 3 zablokowane
-
2017-02-13 12:48
Tak, tak - na pewno mniejsza sprzedaż przez te kilkadziesiąt rodzin. (2)
Tak to sobie tłumaczcie w firmie, a nie ludziom.
- 89 10
-
2017-02-14 05:54
Prawda jest taka że w Gdyni ludzi stać na samochody. W Gdańsku jest wiele dzielnic w których auto ma co 5mieszkaniec. Więc w Gdańsku dlatego rośnie liczba pasażerów komunikacji miejskiej. Sami zresztą wiecie. Kto ma auto to nim jeździ a nie tłucze sie busem
- 2 3
-
2017-02-13 17:21
Po ostatnich podwyżkach
to i tak sukces ze im wyszło tyle samo pasażerów. W tym roku może być kolejny spadek czyli najpóźniej w przyszłym roku podniosą ceny biletów do 3,50 za przejazd.
- 6 0
-
2017-02-13 13:01
wzrosty będą (3)
gdy się zadba o częstotliwość
- 61 1
-
2017-02-13 17:26
(2)
Kilka razy musiałam wysiadac i iść na Pogorze na piechotę, kupiłam sobie Yariske i jest ok.
- 5 4
-
2017-02-13 18:29
Yariska ma skrzydła i zasuwa górą (1)
Brawo
- 2 3
-
2017-02-13 22:31
Jedzie tak samo jak autobus, ale jest taniej, ciepło i zawsze wygodne miejsce siedzące, nie trzeba czekać ani się przesiadać.
- 5 0
-
2017-02-13 20:00
Dyrektorzy z 30 letnim stażem tak to wygląfda (2)
W każdej normalnej firmie za złe wyniki odpowiada dyrektor zarządzajacy w Gdyni niestety winnych nie ma może za długo już wszystko trwa???
- 9 4
-
2017-02-13 22:01
Dyrektor W juz 25 lecie zalicza w gdyńskim zkm 71 lat na karku i końca nie widać
- 3 2
-
2017-02-13 20:01
!!!!
A koszty biletów rosną. To jest miasto ekonomia i zarządzanie pozdrawiam>
- 2 2
-
2017-02-13 15:03
Do tego pana co napisał że na R jeżdżą gruchoty (4)
Jak by czytał uważnie Trójmiasto.pl.zamiast hejtowac to by wiedział że był przetarg na 10 letnia obsługę R.wygral go pks Wejherowo i narazie do 31.03 jest okres przejściowy i obsługują ja autobusy kilkuletnie a od 1 kwietnia do obsługi zostały zakupione nowe Mercedesy Citaro C2.a takie niestoja na placu tylko trzeba wyprodukować .więc narazie zacisnąć żeby i czekać na nowe autobusy
- 10 12
-
2017-02-13 16:10
Nie ma czegoś takiego jak PKS Wejherowo już, jest PKS Gdynia. (1)
A do obsługi linii R ów PKS przeznaczy 10 nówek Mercedesów Citaro. Tak do obsługi kursów szczytowych (nowość!) jak i całodziennych i weekendowych.
- 2 5
-
2017-02-13 21:55
Tylko ciekawe dlaczego wycofali starsze Citara np dwa z 2013 roku już teraz zastępując je tymi krzakowymi 20 letnimi klamotami?
- 2 1
-
2017-02-13 16:28
Panowie, dzięki za odpowiedzi :) Ciężko jest odzwyczaić się od Citaro i zacząć jeździć codziennie tymi merolami stąd ten hejt ;) no to czekamy na nowe autobusy :) :) :)
- 2 2
-
2017-02-13 15:27
nie ja napisałem
ale dziękuję za info, bo jestem zainteresowany
- 3 0
-
2017-02-13 14:31
(2)
A na R od ponad miesiąca podróż do przeszłości - stare, wyjące merole. Kilkuletnie Citaro były zbyt komfortowe więc lepiej wozić pełnoletnim szrotem. Z resztą nie tylko na R...
- 17 3
-
2017-02-13 21:51
Będą nowe wozy niedługo
- 4 1
-
2017-02-13 14:43
prywatny przewoznik
- 2 5
-
2017-02-13 20:41
karta a czas postoju znowu bedziesz. narzekal ze dlugo
- 3 2
-
2017-02-13 13:03
liczba pasażerów w dół a (2)
pensje prezesów w górę. dlaczego jest tak , że prezydent miasta zarabia dwa razy mniej niż prezesi w spółkach komunikacyjnych. powinni mieć obcięte zarobki a nie po 220 tysięcy rocznie . pytam za co pobierają takie wysokie pensje ?
- 60 4
-
2017-02-13 20:13
Ostatnio był artykuł o pani, która podobno kazała się dzielić premiami. Resztę sobie dopowiedz..
- 4 1
-
2017-02-13 15:34
za to, że są z samorządności i tylko przytakują szczurowi.
jak afera na hali targowej? poleciała kierowniczka? siedzi?
- 10 3
-
2017-02-13 20:11
Dlaczego w Gdyni jest tyle spólek od komunikacji miejskiej?
W każdej prezes, dyrektorzy i cała masa powielanych stołków do obsadzenia. W prywatnej firmie to by było nie do pomyślenia
- 6 4
-
2017-02-13 20:07
Dyrektor
Ten dyrektor to powinien się juz ze stolki porzegnac
- 6 3
-
2017-02-13 20:05
Bajki
Przestacie te bajki pisac o zkm.kto musi ten jedzie.
- 3 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.