- 1 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (74 opinie)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (413 opinii)
- 3 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (88 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (57 opinii)
- 5 Nocna komunikacja do poprawki (219 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (146 opinii)
Liczba pasażerów w autobusach i trolejbusach w Gdyni bez zmian
Tyle samo, co przed rokiem - ok. 88 mln pasażerów skorzystało w 2016 roku z usług ZKM Gdynia. Spada za to sprzedaż biletów okresowych, co ZKM tłumaczy wprowadzeniem od września bezpłatnej komunikacji dla rodzin z trójką dzieci.
Czytaj też: Rośnie liczba pasażerów tramwajów i autobusów w Gdańsku
Na wzrosty trzeba poczekać
W 2016 roku z usług ZKM Gdynia skorzystało ok. 87,9 mln pasażerów. To tyle samo, ile w 2015 roku. Przedstawiciele organizatora komunikacji odnotowują jednak, że po bardziej szczegółowych wyliczeniach widać, że nastąpił spadek liczby pasażerów na terenie obsługiwanych gmin ościennych o 3,2 proc.
Całość zbilansowała się wzrostem w samej Gdyni. W 2015 roku przejechało autobusami i trolejbusami w mieście ok. 75,9 mln pasażerów, a w 2016 roku o pół miliona więcej.
W ZKM nie ukrywają, że na wzrost - podobny do notowanego od lat w Gdańsku - trzeba będzie poczekać do zakończenia planowanych inwestycji. Chodzi o zakup 55 autobusów i 30 trolejbusów, z czego połowa będzie pojazdami przegubowymi, budowę węzłów integracyjnych na Karwinach i Chyloni oraz stworzenie kolejnych buspasów na Nowowiczlińskiej, Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej i Morskiej.
- Dopiero po realizacji tych projektów, których pierwsze efekty będą widoczne pod koniec 2018 roku, spodziewać się można uatrakcyjnienia gdyńskiej komunikacji miejskiej i związanego z tym wzrostu liczby pasażerów. Z opisanych przyczyn w 2017 roku nie spodziewamy się jeszcze wzrostu liczby pasażerów. Z racji bogacenia się społeczeństwa, niestety, systematycznie wzrasta skala użytkowania samochodów osobowych - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Rosną wpływy ze sprzedaży biletów, ale tylko w przypadku biletów własnych - czyli tych, które emituje ZKM Gdynia. Sprzedaż własna w 2015 roku wyniosła dokładnie 63 495 209 zł, a rok później - 65 114 019 zł, natomiast wpływy ze sprzedaży biletów metropolitalnych Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej to 8 802 196,60 zł w 2015 r. i 6 619 979,80 zł w 2016 roku, co oznacza spadek o blisko 25 proc.
Mniejsza sprzedaż przez ulgi dla rodzin
W 2016 roku sprzedano razem 515 534 biletów okresowych ZKM w Gdyni (miesięcznych, dekadowych i semestralnych) i 73 978 biletów metropolitalnych. Bilety okresowe w 2016 r. miały 54,7 proc. udziału w wartości sprzedaży biletów własnych i 97,9 proc. udziału w wartości sprzedaży biletów metropolitalnych MZKZG.
- W stosunku do 2015 r. liczba sprzedanych biletów okresowych ZKM w Gdyni spadła o 1,4 proc., a metropolitalnych - o 6,2 proc. Bezpośrednią, najistotniejszą przyczyną spadku liczby sprzedanych biletów było wprowadzenie od 1 września 2016 roku uprawnienia do przejazdów bezpłatnych dla sporej liczby mieszkańców Gdyni - opowiada Marcin Gromadzki.
Miejsca
Opinie (155) 3 zablokowane
-
2017-02-13 13:05
No i co w związku z tym ? (2)
jedliście już drugie śniadanie ?
- 22 9
-
2017-02-13 13:14
zabieram się właśnie za trzecie (1)
- 3 3
-
2017-02-13 13:19
Podziel się, bo ja jadłem tylko pierwsze.
- 3 3
-
2017-02-13 13:16
buspasy budujcie!
- 12 8
-
2017-02-13 13:16
marzenia tych panów z ZKM to brednie pijanego.Bus pasy sprawią że wszyscy rzucą się na ZKM?Pytanie dlaczego w2ydłużane są czasy przejazdu?Na rowerze można szybciej dotrzeć z Chyloni czy Cisowej na dworzec główny niż super nowoczesnymi trolejbusami które w ciągu dnia wloką się bo kochany zkm ciągle wydłuża czasy przejazdu.Co dał bus pas na władysława IV?W żaden sposób nie skrócił czasu przejazdu
- 20 6
-
2017-02-13 12:48
bardzo ważna nowina, czekałam na nią
- 24 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.