• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mały Kack: najpierw buspasy, później przebudowa skrzyżowania

Patryk Szczerba
8 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Skrzyżowanie ulic Spokojna i Wielkopolska. Zdaniem wielu mieszkańców to najniebezpieczniejsza krzyżówka w ciągu ul. Wielkopolskiej. Skrzyżowanie ulic Spokojna i Wielkopolska. Zdaniem wielu mieszkańców to najniebezpieczniejsza krzyżówka w ciągu ul. Wielkopolskiej.

By przebudować niebezpieczne skrzyżowanie ulic Wielkopolska-Spokojna i GrażynyMapka w Małym Kacku trzeba byłoby stworzyć zamienną dokumentację dla węzła Karwiny, włączając w nią tę inwestycję. - Najpierw skupiamy się na poprawie warunków do transportu publicznego, o skrzyżowaniu będziemy pamiętać w kolejnym etapie budowy węzła - tłumaczą władze Gdyni.



Czy w okolicy twojego zamieszkania są niebezpieczne miejsca dla pieszych?

Dyskusja o poprawie bezpieczeństwa pieszych i kierowców na ul. Wielkopolskiej w Gdyni wróciła wraz ze śmiertelnym wypadkiem na tej ulicy sprzed miesiąca w okolicy skrzyżowania z ul. Sopocką.

Przypomnijmy: kierowca osobowego audi, podczas zmieniania pasa ruchu, stracił panowanie nad pojazdem, zjechał na lewe pobocze, a następnie uderzył w betonowy słup trakcji trolejbusowej.

Wskutek uderzenia samochód został praktycznie przecięty na pół, a 34-letni kierowca zginął.

Skutki wrześniowego wypadku na Wielkopolskiej w Gdyni. Skutki wrześniowego wypadku na Wielkopolskiej w Gdyni.

Budżet obywatelski nie pomógł



Mieszkańcy zwrócili uwagę, że do zdarzenia doszło w okolicy innego skrzyżowania Wielkopolskiej-Spokojnej i Grażyny, gdzie od lat trwają starania o przebudowę tej niebezpiecznej krzyżówki i uspokojenie ruchu w tym miejscu.

Mało brakowało, a udałoby się dzięki budżetowi obywatelskiemu, ale w głosowaniu mieszkańcy wybrali inne propozycje. Wydawało się, że mimo wszystko jest szansa na przebudowę, bo władze miasta zapowiadały zmiany przy okazji planów budowy węzła Karwiny.

- Miasto obiecywało zbudować sygnalizację na tym skrzyżowaniu w ramach węzła Karwiny, ale niestety zostało to wycięte z harmonogramu, więc kolejne wypadki to kwestia czasu - podkreślał we wrześniu autor wniosku do budżetu obywatelskiego.
Kilkanaście godzin po zdarzeniu, wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk, odpowiadał że przebudowa skrzyżowania jest planowana, ale dopiero w drugim etapie budowy węzła Karwiny.

Sprawą zainteresował się Marek Dudziński, radny PiS. W interpelacji dopytuje, dlaczego nie uda się zrealizować inwestycji w pierwszym etapie i czy jest szansa, by wykonać przebudowę ze środków budżetu miasta.

Przebudowa zapewni też bezpieczeństwo pieszym. Przebudowa zapewni też bezpieczeństwo pieszym.

Przebudowa będzie, ale później



- Sygnalizacja na skrzyżowaniu jest niezwykle potrzebna. Świadczy o tym pojawienie się propozycji jej budowy w tegorocznym budżecie obywatelskim - pisze w korespondencji do władz Gdyni.
Wiceprezydent Gdyni w odpowiedzi poinformował po raz kolejny, że skrzyżowanie zostało wyłączone z projektu budowy węzła Karwiny, przyznając, że zapowiadane prace przy budowie to dopiero pierwszy etap współfinansowanej przez UE inwestycji.

- Ze względu na trwające w sąsiedztwie węzła Karwiny roboty budowlane związane z inwestycją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, tj. budową odcinka drogi ekspresowej S6 Słupsk-Gdańsk, podjęto decyzję o realizacji przedmiotowego zadania etapowo - odpowiada Marek Łucyk.
Planowane inwestycje w ramach węzła Karwiny. Planowane inwestycje w ramach węzła Karwiny.

Priorytetem buspasy i parking przy PKM



Jak dodaje, w pierwszej fazie priorytetem są buspasy i parking przy PKM Karwiny, czyli inwestycje w transport publiczny, chętnie finansowane ze środków UE .

- Zakresem etapu pierwszego robót budowlanych objęto roboty, których realizacja poprawi infrastrukturę transportową służącą pojazdom transportu publicznego (wydzielone pasy ruchu) oraz infrastrukturę węzłową ułatwiającą zmianę środka transportu. Mając na względzie dobro mieszkańców Gdyni, zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego, przy występujących już ogromnych utrudnieniach w ruchu drogowym, jest niezmiernie istotne - wskazuje Łucyk.
Dodaje, że przebudowa skrzyżowania byłaby możliwa, ale wymagałaby zmian w projekcie węzła Karwiny.

- Racjonalność takiego działania jest wątpliwa ze względu na kosztowność oraz znaczne skomplikowanie procedury administracyjnej - kończy.

Opinie (131) 10 zablokowanych

  • Czy są w twojej okolicy miejsca niebezpieczne dla pieszych? (2)

    Tak. Każde przejście naziemne jest przejściem niebezpiecznym bo jest kolizyjne. A takich przejść ma być więcej

    • 3 1

    • a czemu jest niebezpieczne, skoro jest oznaczone?

      czyzby jedni z uczestnikow urchu, nie przestrzegali nagminnie przepisow?

      • 0 0

    • Potwierdzam

      Odwortna logika władz zabija pieszych.

      • 0 0

  • Ci co głosowaliście na Szczurka przepraszajcie teraz !

    • 10 0

  • Łucyk

    To jest gwiazda UM w Gdyni

    • 7 0

  • Nie ma miejsc niebezpiecznych

    Są tylko piesi i kierowcy bez wyobraźni . Zreszta od czasu kiedy każdy musi dostac prawo jazdy to mamy to co mamy. To ze ktoś nie umie poruszać się po mieście nie znaczy ze musimy wydawać kasę z naszych podatków.

    • 5 1

  • Czy za każdym razem kiedy na słupie rozbije się d**il... (1)

    ... muszą cierpieć normalni kierowcy? Absurdalne ograniczenia prędkości, sygnalizacja świetlna, itd...
    W miejscu w którym zabił się 34 latek obowiązuje 50km/h... Gdyby się dostosował to by żył!
    Tak samo na Różowej pod wiaduktem w str. centrum. Obowiązywało 70km/h, przy których bezpiecznie można pokonać łuk. Dwóch d**ili, którzy znacząco przekroczyli 70km/h, się zabiło i teraz obowiązuje 50km/h, co w tym przypadku nie ma uzasadnienia... (chyba, że dla policji, która co jakiś czas poprawia sobie tam statystyki ).

    • 11 4

    • 50 jest absurdalnym ograniczeniem prędkości w mieście?

      • 3 0

  • A (1)

    Proponuję żeby autor artykułu sprawdził gdzie jest ulica Sopocka a gdzie Spokojna. Ten artykuł to jeden wielki bełkot i nie wiadomo o które miejsce tak naprawdę mu chodzi

    • 4 0

    • zabrakło statystyk stłuczek przy spokojnej

      • 1 0

  • Wezel karwiny

    Kiedy wkoncu on powstanie??? Kiedy rusza prace??

    • 3 0

  • Pani Ola powinna się uczyć od Gdyni

    Najpierw komunikacja miejska, potem drogi a jak zostanie to fanaberie (np. Drogi rowerowe)

    • 3 0

  • Od kiedy ulica spokojna jest w (1)

    Małym kacku

    • 0 0

    • Od zawsze

      • 0 0

  • Co z wyjazdem z Parkowej na Wielkopolską? (1)

    Niedługo będzie otwarte centrum handlowe Parkowa. Ruch na skrzyżowaniu będzie jeszcze większy.

    • 5 1

    • Inwestor zbudował owe centrum handlowe to niech teraz zbuduje nowe skrzyżowanie.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane