- 1 Nocna komunikacja do poprawki (158 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (357 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (328 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (51 opinii)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (69 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (66 opinii)
Marcin Horała już nie jest wiceministrem infrastruktury
Marcin Horała, gdyński polityk PiS został odwołany z funkcji wiceministra infrastruktury. Ale krzywdy nie ma, bo poseł nadal ma posadę wiceministra w resorcie funduszy i polityki regionalnej oraz dodatkowo jest pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Decyzją premiera Mateusza Morawieckiego został odwołany ze stanowiska wiceministra infrastruktury. Ale pozostałe dwie posady utrzymał. Nadzór nad CPK przeniesiono z Ministerstwa Infrastruktury właśnie do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.
Poseł Lewicy z Gdyni w Radzie Mediów Narodowych
- Zakończyłem swoją misję w Ministerstwie Infrastruktury i tym samym okres "dwuresortowości". Od teraz już wyłącznie w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Serdecznie dziękuję wszystkim, z którymi miałem okazję współpracować przez te niemal trzy lata - napisał w mediach społecznościowych Horała.
Ludzie z Trójmiasta szefują budowie CPK
CPK to jedna z flagowych inwestycji rządu PiS. W jej ramach powstać ma węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy.
W zarządzie spółki zasiadają ludzie z Trójmiasta:
- pochodzący z Gdańska Radosław Kantak, który odpowiedzialny jest za część kolejową inwestycji,
- pochodzący z Gdyni Patryk Felmet (były gdyński radny PiS i współpracownik Horały), który odpowiedzialny jest za zarządzaniem nieruchomościami, relacje zewnętrzne, komunikację i marketing.
W ramach CPK, w Baranowie pod Warszawą, ma zostać wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie.
W ramach przedsięwzięcia do końca 2034 r. ma powstać łącznie 1789 km nowych linii kolejowych.
Ludzie z Trójmiasta szefują budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego
Zgodnie z Koncepcją CPK realizacja przedsięwzięć składających się na komponent lotniskowy jest przewidziana do końca 2027 r. Realizacja przedsięwzięć inwestycyjnych składających się na komponent kolejowy ma nastąpić do końca 2034 r., obejmując dwie perspektywy finansowe UE. W 2023 r. ma rozpocząć się budowa portu lotniczego w Baranowie oraz 531 km linii kolejowych.
Koszty realizacji programu CPK tylko w pierwszym etapie, obejmującym lata 2020-2023, określa się na poziomie 12,8 mld zł.
Koszty całej inwestycji są praktycznie niemożliwe do dokładnego oszacowania, ale zakłada się, że budowa portu lotniczego i wszystkich zaplanowanych połączeń kolejowych może pochłonąć do 35 mld zł, w tym 16-19 mld zł na realizację części lotniskowej, 8-9 mld zł na koleje i 7 mld zł na drogi.
Opinie (427) ponad 50 zablokowanych
-
2022-08-05 03:41
"misie" to zakończy
kedy znajdzie sie na ul. Kurkowej!
- 3 1
-
2022-08-05 05:28
Plany cpk do 2032? (1)
To oni tak długo chcą rządzić?
- 4 1
-
2022-08-05 05:46
A widzisz inną opcje?
- 1 1
-
2022-08-05 06:42
To zła wiadomość... i początek końca...
- 0 0
-
2022-08-05 09:42
Teraz może zostać (3)
admirałem, dyrygentem, ordynatorem, profesorem, primabaleriną (niepotrzebne skreślić). Na wszystkim sie równie dobrze zna. I wszędzie jest równie potrzebny.
- 5 1
-
2022-08-05 10:07
Może się nada na
ambasadora w ... Hondurasie
- 1 0
-
2022-08-05 10:41
Za rządów POZSL psychiatra B.Klich był ministrem obrony narod. (1)
I było OK?
- 0 1
-
2022-08-05 10:54
O tak, psychiatra
w tym szpitalu wariatów jest jak najbardziej potrzeby
- 1 0
-
2022-08-05 09:47
Hieny czy ludzie?
Straszny typ, intelektu tyle co brudu za paznokciem, ale cwaniactwo na najwyższym poziomie, do tego cynizm pomieszany z wulgarnością. Obrzydliwy stwór.
- 6 1
-
2022-08-05 09:48
CPK jest tak niezbędne (5)
jak lotnisko w Gdyni (już jest) lub w Tczewie (też ma być?). W bliskiej odległości od siebie jest już 5 lotnisk: Okęcie, Modlin, Lublin, Radom i Łódź,. To jeszcze kolejne megalotnisko jest tak konieczne, żeby ludzi z ojcowizny wyganiać? Lotnisko bardziej potrzebne niż elektownia atomowa? Za dużo pieniędzy jest, czy jak?
- 25 4
-
2022-08-05 10:08
Nigdzie się tak dobrze nie zarabia
jak na drogich, słomianych inwestycjach
- 6 0
-
2022-08-05 10:35
W bliskiej odległości jest też Frankfurt i Berlin (1)
Po co więc budować CPK? :)
- 0 5
-
2022-08-05 10:46
Do Frankfurtu (nad Menem, bo we Frankfurcie na Odrą lotniska raczej nie ma) jest raptem 900 km. Blisko? Jak dla kogo. A jeśli chodzi o Berlin Brandenburg, to mam pytanie, czy ktoś zasięgnął opinii u szefów największych linii lotniczych, czy jest im potrzebny drugi hub w Europie środkowej?
- 0 0
-
2022-08-05 20:02
Atomówka to też paranoja. Zachód odchodzi od atomu, nawet Japonia wraca do węgla. A Polaków wkręcają w atom bo chcą zrobić w Polsce składowisko swoich odpadów i napromieniowanej ziemi po likwidacji swoich elektrowni. Przecież taka atomówka żyje tylko 35 lat. A koszty utylizacji przekraczają wszelkie korzyści.
- 0 5
-
2022-12-09 15:05
To lotnisko nigdy nie powstanie
a kasa do odpowiednich ludzi już trafiła
- 0 0
-
2022-08-05 10:23
pislam (3)
Wyjątkowy BUC !!!
Wstyd Gdyni przynosi !!!- 7 2
-
2022-08-05 10:38
Jeśli o mnie chodzi to świadomie oddałem głos na posła Horałę i nie wstydzę się (2)
Gdynianin
- 1 2
-
2022-08-05 11:08
A rodzice o tym wiedzą? (1)
- 1 1
-
2022-08-06 15:56
Martw się o swoich, którzy od ćwierć wieku wspierają głosem Słońce Miasta. Po latach został z tego miliard długu, kółka z białej farby i trochę krzaczorów w betonowych klocach.
- 0 0
-
2022-08-05 10:23
pewnie zaczął mieć już
swoje zdanie a wiadomo ani vateusz ani kotosław takich nie znoszą. Obcięli mu kasę ku przestrodze.
- 0 3
-
2022-08-05 10:48
pisaki
na przełomie jesień/zima wywiozą tego troglodytę na taczkach, szykować nory, idzie nowe
- 2 0
-
2022-08-05 12:44
Komu to potrzebne
Skąd nabiorą tyle samolotów
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.