- 1 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (108 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (219 opinii)
- 3 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (86 opinii)
- 4 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (63 opinie)
- 5 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (146 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (99 opinii)
Mieszkańcy Chwarzna chcą więcej autobusów i buspasów
Wprowadzenia buspasów i dodatkowych kursów, zwłaszcza tych, dzięki którym dzieci mogłyby dojechać do szkół, chcieliby mieszkańcy Chwarzna i Wiczlina, którzy wypełnili internetową ankietę na temat komunikacji, przygotowaną przez radnych dzielnicy. Wzięło w niej udział blisko tysiąc osób.
Pierwsze pomysły już są
Pierwszym pomysłem na zmiany było utworzenie buspasa na ul. Kieleckiej, a kolejnym - podwojenie liczby autobusów linii 147 oraz zwiększenie liczby autobusów jeżdżących na trasie linii 140 pod koniec 2015 roku.
Czytaj też: Mieszkańcy Chwarzna: Mamy dość korków
Zdaniem wielu mieszkańców to tylko kropla w morzu potrzeb. Nadal brakuje chociażby buspasa na ul. Małokackiej, a z Redłowa obecnie kursuje na Chwarzno tylko jedna linia. Osobny pas dla pojazdów ZKM na ul. Chwarznieńskiej pojawi się dopiero po zakończeniu modernizacji witomińskiego odcinka, z kolei buspas na ul. Rolniczej wciąż pozostaje w sferze planów.
Buspasy i dodatkowe kursy
Radni dzielnicy Chwarzno-Wiczlino postanowili zapytać mieszkańców o najważniejsze potrzeby związane z transportem zbiorowym w dzielnicy. W internetowej ankiecie, która była dostępna przez kilkanaście dni, wzięło udział niemal tysiąc osób.
Ponad połowa ankiet pochodziła od mieszkańców osiedli Sokółka-Zielenisz i Wiczlino-Ogród. Najwięcej odpowiedzi - 436 - udzieliły osoby pomiędzy 31. a 50. rokiem życia.
572 z odpowiadających uznało, że konieczne są zmiany. Wśród najczęściej padających propozycji pojawiało się zwiększenie liczby kursów, dopasowanie ich do punktów przesiadkowych, a także wyznaczanie buspasów w sieci dróg dojazdowych.
Wśród postulatów pojawiła się też propozycja dotycząca wprowadzenia mikrokursów do szkół w godzinach rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych.
Najpierw analiza, później propozycje
- Cieszy wysoka frekwencja - ankieta była reklamowana wyłącznie w Internecie, a udało się zachęcić do wypełnienia prawie 10 proc. osób wykazujących zamieszkanie na Chwarznie i Wiczlinie. To dowód, że transport publiczny jest bardzo ważny dla mieszkańców, jednak konieczne są zmiany odpowiadające kierunkom rozwoju dzielnicy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Teraz wyniki badań będą jeszcze raz dokładnie analizowane, później kolejna ankieta ma trafić do biorących udział w pierwszej edycji badania, a na końcu propozycje pojawią się na biurku dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
- Jesteśmy przekonani, że możliwie najlepiej dopasowana siatka połączeń autobusowych spowoduje, że większa liczba osób pozostawi swoje samochody i będzie regularnie korzystała z komunikacji publicznej - dodaje Jakub Ubych.
Miejsca
Opinie (165) 8 zablokowanych
-
2017-05-02 09:56
Tylko 10% mieszkańców wyraziło swoją opinie.
"...udało się zachęcić do wypełnienia prawie 10 proc. osób wykazujących zamieszkanie na Chwarznie i Wiczlinie."
No ja nie wiem, czy jest się czym chwalić. Należałoby dotrzeć do znacznie większej ilości mieszkańców.- 21 3
-
2017-05-02 05:42
172 do Rumi przez Łężyce
- 20 3
-
2017-05-01 07:55
(1)
Zacznijcie w końcu modernizację ul.Chwarznieńskiej. Poszerzyć ul.Małokacką i Rolniczą!!! Dopiero wówczas mają sens Buspasy.
- 18 10
-
2017-05-01 23:09
Dlaczego ludzie mają mieć pod oknami drugą Morską?
Bo Wy chcieliście mieszkać z dala od hałasu? Ludzie przy Chwarznieńskiej mieszkają od lat i mają dość tych samochodów jeżdżących pod oknami. Chcesz mieszkać na wsi - znajdź sobie tam robotę a nie terroryzuj całe centrum swoimi pomysłami!
- 13 1
-
2017-04-30 15:39
Potrzeba szerszych drog a nie buspasow (1)
Mieszkam na jednym z osiedli w Wiczlinie i pracuję w Gdańsku. Dojazd komunikacją to dramat i strata czasu, ze wzgledu na konieczne przesiadki. Zostaje samochód. Te osiedla to sypialniane i większość ludzi dojeżdża do pracy samochodami. Moim zdaniem dlugofalowo pomoże tylko poszerzenie Chwarznienskiej do 2 pasów na zachód od obwodnicy i odkorkowanie Witomina nową drogą przez las.
- 33 11
-
2017-05-01 20:31
Przeprowadz sie do redlowa i przestan fanzolic!
- 6 5
-
2017-05-01 13:05
wszystkie pieniadze ida na korupcje w ARCE na buus nie ma
- 19 8
-
2017-05-01 13:05
O, mieszkańcy Chwarzna! To tylko półśrodki.
Jest Was coraz więcej, mieszkacie coraz dalej centrum. Praktycznie jesteście oddzielnym miastem. I macie własne biedronki.
Każcie sobie zrobić PKM. Czyli rozwidlenie linii nr 201 w Małym Kacu w Waszą stronę które po przejściu przez Was, Wiczlino i może Koleczkowo wróciłoby do linii nr 201 w Wielkim Kacu. Tak na skromny początek.
Każcie se zrobić linię skm wzdłuż Obwodnicy. Mieszkać w jej pobliżu to masakra bo jest diabelnie daleko od kolei. A tyle tam centrów handlowych. Od Cisowej po Pryszcz tak wiele wiele węzłów a przy nich tak wiele osiedli, centrów handlowych i innych miejsc pracy. Atrakcyjnych tylko dla tambylców. Mieszkać u Was, a pracować w Pryszczu lub Wejherowie przestanie być wyczynem.
Zagłosujcie na tych, którzy mają plan na PKM. Dotychczasowy samosąd już nawet nie próbuje kłamać, że coś zrobi.- 17 10
-
2017-05-01 11:31
tak zgadzam się...niech zorganizują sobie komunikację w ramach SOKOŁKA PATIO czy tam
WICHROWE WZGÓRZA
- 20 6
-
2017-04-30 13:05
wciąż na chodzie (3)
5240 , 5250 z 1993 roku . podobno Gdynia wygrała jakiś konkurs na miasto przyszłości?
- 26 8
-
2017-05-01 09:36
Pojazdy są w dobrym stanie, poza tym potrzebne są przegubowce, a dostawa nowych autobusów będzie za rok.
- 11 1
-
2017-04-30 14:53
spod jak juz
- 13 1
-
2017-04-30 13:07
a wszyscy mówią że nie da się a jednak da się jeździć szrotami.
szczur kiedy jakieś inwestycje? ??
- 16 0
-
2017-05-01 09:04
Tak to jest, jak najpierw się buduje, a potem odkrywa, że są problemy z dojazdem. Ot Polandia. Ciekawe kiedy ktoś chociażby obejrzy archiwalne fotografie, na których widać wytyczone ulice w szczerym polu. Najpierw projekt potem budowa. Kwiatkowski i Wenda w grobach się przewraca.
- 13 17
-
2017-05-01 07:44
Cóż wymgać od doktora Stępy skoro on ... (1)
codziennie dojeżdża do firmy i przejeżdża przez totalnie sknocone skrzyżowanie { za jego kadencji zresztą przebudowane !} Chwarznieńska -Obwodnica !!! , tam aż się prosi aby byłto bezkolizyjny Węzeł bez regulacji świetlnej o płynnym bez potrzeby zatrzymywania się ruchu , Tak, tak ! jedziesz -stoisz tam na światłach to się przyjrzyj . Takie zresztą były plany budowniczych obwodnicy ,to wifać gołym okiem po po przygotowanym tam terenie. chodzi o to ,że bezkolizyjny zjazd z chwarznieńskiej w kierunku chyloni jadąc w kierunku Wiczlina powinien być przed dojazdem pod Obwodnice w prawo ,a zjazd w kierunku Gdańska po przejechaniu pod Obwodnicą też w prawo {przd l0ości0ołem } ! w tym samym miejscu powinny być zjazdy z obwodnicy !!! . To nawet paronasto letnia młodzież wie a nie wie pan doktór Stępa !!! . Nie tworzyły by się tam korki !
- 19 8
-
2017-05-01 08:40
Takie
rozwiazanie potocznie nazywa się "koniczynka".
Wystarczyło napisac ze należy zbudowac tam koniczynke, lub ze powinna tam byc pełna koniczynka.- 8 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.