• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Oruni dłużej poczekają na tunele pod torami

szym
18 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Mieszkańcy Oruni czekają na poprawę bezpieczeństwa na przejściach kolejowych. Mieszkańcy Oruni czekają na poprawę bezpieczeństwa na przejściach kolejowych.

O około pięć miesięcy opóźnią się prace nad projektem inwestycji, w ramach której powstać mają trzy przejścia dla pieszych i przejazd dla aut przez magistralę kolejową w dzielnicy Orunia-św.Wojciech-Lipce. Oferty, które złożono na wykonanie prac, przekraczały bowiem zaplanowany budżet. Teraz urzędnicy chcą, by projekt powstał do maja 2021 roku - w najbliższych dniach zostanie ogłoszony kolejny przetarg.



Twoim zdaniem należy poprawić bezpieczeństwo na przeprawach przez tory w Trójmieście?

Jak zapowiadają miejscy urzędnicy, nowe tunele i przejazdy mają zastąpić istniejące kolizyjne przejazdy w poziomie torów.

- Zamiast nich mieszkańcy mają zyskać trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami wraz z dojściem do przystanków SKM i PKP - mówi Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
  1. Pierwszy tunel dla pieszych zostanie zbudowany w ciągu ul. Sandomierskiej.
  2. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowejul. Smętnej.
  3. Z kolei do stacji PKP Gdańsk-Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.

- Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ulicami Dworcową/Smętną a Niegowską. W projekcie uwzględniony zostanie montaż monitoringu i elementów małej architektury - mówi Aneta Niezgoda.
Dokumentacja projektowa ma powstać do końca maja 2021 r. Oferty złożone w przetargu poznamy pod koniec lipca. W tym miejscu warto przypomnieć, że według pierwotnych planów miejskich urzędników, projekt inwestycji miał powstać do końca 2020 roku. W związku z tym jednak, że w ogłoszonym na początku roku przetargu złożono zbyt wysokie oferty, został on unieważniony.

Jak jeżdżą pociągi w Trójmieście? Rozkłady SKM i PKM



Pieniądze na inwestycję z Unii Europejskiej



Co ważnie, zamówienie może być w przyszłości przewidziane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę".

W Gdyni przetarg na projekt



W Gdyni też pojawi się wygodniejszy przejazd przez tory. Wiadukt w ciągu ul. Puckiej między ul. Hutniczą i UnrugaMapka czeka na ogłoszenie przetargu na projekt. Inwestycję opiniowała już m.in. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, więc niebawem powinna pojawić się też pozytywna decyzja środowiskowa. Kosztujące 138 tys. zł opracowanie miało być gotowe w maju.

Tunel na Puckiej coraz bliżej



W planach PKP PLK pojawia się wciąż budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej, na linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę PKP w tej sprawie.
szym

Opinie (84) 5 zablokowanych

  • Budżet się nie dopiął, bo pomniejszony o rydwan!

    Rydwanica zadbała o siebie, nie o miasto...

    • 7 0

  • Jeżeli 5 rok czekamy na naprawę wind do tramwaju w śródmieściu miasta, na Oruni nie może być lepiej.

    • 5 0

  • (1)

    nielepiej puscic pociag w tunel? moze drozej ale bardziej przyszlosciowo..

    • 6 1

    • A czy w Gdańsku w urzędzie ktokolwiek myśli przyszłościowo?

      Jedynie co mogą zaoferować przyszłościowego w ich mniemaniu to zatrzymywanie pociągu na czerwonym świetle żeby przepuścić pieszych...ot takie myślenie przyszłościowe

      • 1 1

  • Idzie to jak po grudzie ....

    Brak motywacji, czy co ???

    • 1 0

  • Miasto (Gdynia) czeka na inicjatywę PKP?? (1)

    Przecież PKP z gruntu nie jest zainteresowaniem wydawaniem pieniędzy na tunel, którym będą się poruszać ... samochody. Gdyby poruszały się pociągi, to co innego.
    A tak opuści się szlabany, pociągi przejadą i dopiero wtedy jadą samochody.
    Gdynio! Trzeba się samemu zabrać do roboty i naciskać na PKP! Wiecie ile lat ludzie czekają na ten przejazd?

    • 0 0

    • PKP jest zainteresowane podnoszeniem prędkości

      a to wymaga likwidacji takich kwiatków jak kolizyjne przejazdy. Kwestią strategiczną jest również decyzja, w jakim miejscu powinny powstać nowe przejazdy. Z punktu widzenia portu, rozwiązaniem jest Północna, potrzeby kolei zaspokoi Pucka. Co z punktu widzenia ruchu samochodowego i potrzeb portu jest bardzo słabym rozwiązaniem.
      Niestety, kierunek zachodni nie jest objętym priorytetami a PKP ma duże problemy z wydajnością przerobu kasy, która spłynęła na nią z Unii.
      Kwintesencją działań "miasta" jest opinia prominentnego przedstawiciela magistratu "Gdynia nie jest zainteresowana powstaniem drogi czerwonej"... Czyli magistrat liczy na to, że port i kolej rozwiążą problem a miasto "przy okazji" się zoptymalizuje.
      Jednak brak wspólnego interesu portu i kolei raczej nie rokuje optymistycznie i pokazuje na potrzebę istnienia siły, która zmityguje "wysiłki" w bardziej społecznie oczekiwanym kierunku.

      A tymczasem w Wejherowie i w Rumi powstają kolejne tunele.

      To też demobilizuje gdyński magistrat, bo ktoś załatwia za nich problemy a ludzie "najwyżej pojadą do Rumi"...

      • 0 0

  • moze w 2030 sie doczekamy

    • 0 0

  • Co wy w tym Gdańsku?!

    Farby nie macie?!
    ;)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane