• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy nie chcą połączenia drogowego Orłowa z Małym Kackiem

Patryk Szczerba
16 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga mogłaby odciążyć ważną arterię
Nowa Łużycka ma na skrzyżowaniu z Sieradzką łączyć się z ul. Wrocławską. Nowa Łużycka ma na skrzyżowaniu z Sieradzką łączyć się z ul. Wrocławską.

Mieszkańcy Orłowa i Małego Kacka liczą, że uda im się przekonać władze Gdyni do zmian w projekcie planu miejscowego, zakładającym na terenie ogródków działkowych budowę ulicy łączącej rondo Macieja Brzeskiego zobacz na mapie Gdyniul. Wrocławską zobacz na mapie Gdyni. Miasto odpowiada, że takie rozwiązanie było w planach od dawna i jest konieczne.



Czy dodatkowe połączenie drogowe Orłowa z Małym Kackiem jest potrzebne?

Projekt planu miejscowego porządkujący sytuację na granicy Orłowa i Małego Kacka w okolicach Rzeki Kaczej po raz pierwszy ujrzał światło dzienne rok temu. Od początku największe kontrowersje wzbudziło połączenie ronda Brzeskiego z ul. Wrocławską. Planowana droga, nazywana roboczo Nową Łużycką, ma rozładować coraz większy ruch w okolicy i pozwolić na szybszy przejazd pomiędzy dzielnicami. W praktyce umożliwi wyjazd na ul. Wielkopolską zobacz na mapie Gdyni z pominięciem al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni lub Drogi Gdyńskiej zobacz na mapie Gdyni.

Nowa droga w planach, bo w okolicy coraz większy ruch

Nie bez znaczenia przy projektowaniu są także plany inwestycyjne. Jak informowaliśmy, w najbliższym czasie powstanie kolejny biurowiec przy ul. Sportowej zobacz na mapie Gdyni, w planach jest budowa budynku mieszkalnego z aparthotelem przy ul. Kazimierza Górskiego zobacz na mapie Gdyni. Z kolei przy al. Zwycięstwa obok stacji Redłowo mogą powstać niebawem mieszkania. Trzeba też pamiętać, że w najbliższych miesiącach zostanie uruchomiona stacja PKM Stadion.

Planowana droga w zamierzeniu ma przebiegać przez teren Rodzinnych Ogródków Działkowych "Kaszubskie". To rozsierdziło działkowców, którzy jako pierwsi próbowali wpływać na władze miasta i podległych im planistów, by przelotówkę zaplanować w inny sposób albo w ogóle z niej zrezygnować.

Obecnie ulica ma charakter osiedlowy, choć jest szeroka, stąd plany miasta, by ją w przyszłości wykorzystać. Obecnie ulica ma charakter osiedlowy, choć jest szeroka, stąd plany miasta, by ją w przyszłości wykorzystać.
Po kilku miesiącach dołączyli do nich mieszkańcy Orłowa i Małego Kacka, obawiający się wzrostu natężenia ruchu na ul. Wrocławskiej, do której ma "wpinać się" planowana "Nowa Łużycka". Obecnie ulicę można traktować jako osiedlową. Panuje na niej średni ruch, można parkować po obydwu stronach i jest bezpiecznie. Przy skrzyżowaniu z ul. Wielkopolską zwłaszcza rano i po południu bywa jednak tłoczno.

Mieszkańcy: będzie paraliż drogowy i wytną drzewa

- Zmiany przyczynią się do paraliżu komunikacyjnego Orłowa poprzez zwiększenie obciążenia i tak przeładowanego skrzyżowania. Ponadto pogorszą wyjazd z Placu Górnośląskiego, a mieszkańcom Wrocławskiej zabiorą możliwość parkowania na ulicy - podkreśla Piotr Czajkowski, przewodniczący Rady Dzielnicy Orłowo.
Proponowany przebieg Nowej Łużyckiej. Droga jest w planach i nie wiadomo, kiedy powstanie, ale wzbudza obawy. Proponowany przebieg Nowej Łużyckiej. Droga jest w planach i nie wiadomo, kiedy powstanie, ale wzbudza obawy.
Mieszkańcy i radni dzielnic powołują się też na ochronę dziedzictwa kulturowego dzielnic. Podkreślają, że zespół urbanistyczny Małego Kacka w rejonie pl. Górnośląskiego podlega szczególnej ochronie i zezwolenie na przejazd potoku pojazdów może zniszczyć ich charakter, a na pewno zaburzy wewnętrzną spójność dzielnicy.

- Warto pokreślić, że inwestycja będzie wymagała wycięcia rosnących wzdłuż całej ul. Wrocławskiej jesionów, nieodwracalnie degenerując szlachetne założenia urbanistyczne z okresu powstawania Orłowa - dodaje.
Opozycja wspiera

Wśród innych propozycji pojawia się poprowadzenie drogi w okolicach ul. Żmudzkiej - ul. Góralskiej zobacz na mapie Gdyni lub zakończenie inwestycji na ul. Przemyskiej zobacz na mapie Gdyni.

Podczas pikiety wsparcie dla mieszkańców, w imieniu radnych PiS, zadeklarował Marcin Horała, poseł z Prawa i Sprawiedliwości.

- Radni PiS złożyli uwagi do projektu planu i na pewno, gdy dojdzie do głosowania nad przyjęciem dokumentu na sesji, będą wyłuszczali postulaty mieszkańców. Mnożenie ulic w środku spokojnych osiedli nie jest najlepszym rozwiązaniem, stąd nasze wsparcie - wyjaśnia.
Miasto: droga była w planach od dawna

Władze Gdyni oficjalnie zapewniają, że żadna decyzja w sprawie Nowej Łużyckiej nie zapadła. Jednak lektura odpowiedzi do uwag wnoszonych przez mieszkańców podczas drugiego wyłożenia planu nie pozostawia wątpliwości, że droga będzie realizowana w zaproponowanym przez urzędników kształcie.

Miasto tłumaczy, że coraz więcej inwestycji w okolicy zmusza do planowania nowych rozwiązań drogowych. Miasto tłumaczy, że coraz więcej inwestycji w okolicy zmusza do planowania nowych rozwiązań drogowych.
- Rozwój miejskiego układu ulicznego planowany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego zakłada połączenie ulic Łużyckiej i Wrocławskiej, tworząc dodatkową alternatywę wjazdu i wyjazdu przez skrzyżowanie z ul. Stryjską. Z realizacją ul. Nowej Łużyckiej zakłada się przebudowę skrzyżowania ul. Wrocławskiej z Wielkopolską z dodatkowymi pasami skrętów oraz korektą zagospodarowania pasa drogowego ul. Wrocławskiej z wyznaczeniem miejsc bezpiecznego parkowania - odpowiadają planiści na uwagi zgłoszone przez mieszkańców.
Jak dodają, nierealne jest poprowadzenie drogi w inny sposób, bo wymagałoby to dodatkowych inwestycji, a nawet wyburzeń domów, co w przypadku ul. Wrocławskiej posiadającej szerokość od 18 do 20 metrów nie będzie konieczne i znaczenie ułatwi budowę Nowej Łużyckiej.

Zobacz Orłowo z lotu ptaka

Miejsca

Opinie (225) ponad 10 zablokowanych

  • (5)

    Wyprowadzić się! Opornych eksmitować. Orłowo, czy kaźda inna dzielnica nie jest własnością ich mieszkańców! Gdynia potrzebuje nowych połączeń drogowych i modernizację istniejących!!!!!!!

    • 29 36

    • (1)

      Ale mieszkańcy je tworzą i trzeba o nich myslec. Sorry ale nie po to ludzie wydawali nie małe pieniądze by mieszkać w pięknym miejscu by teraz walnęli im drogę i wycięli drzewa. Ale nie zrozumie tego nikt kto tam nie mieszka. Po co Wam nowa droga ? Odciąży tylko odcinek od różowej do skrzyżowania wielkopolskiej z wrocławska czyli jakies 300m... pogratulować myślenia...

      • 15 0

      • korek

        Już dzisiaj aby wyjechać z wrocławskiej trzeba postać w korku. Co trzeba zrobić aby wjechać na wrocławska (kierunek łużycka) z karwin. Jaki wtedy robi się piękny korek na wielkopolskiej. Apeluję o ograniczenia na wrocławskiej którą jest drogą osiedlową ograniczenia prędkości do 30km/h i do 3,5T

        • 3 0

    • A dla kogo?
      Skoro mieszkańcy mają się wyprowadzić...

      • 6 1

    • Jest wiele miejsc w Gdyni, które pilniej niż Orłowo potrzebują rozbudowy infrastruktury drogowej z widokami na znacznie lepsze efekty.
      Chciażby rozwiązanie kolizyjnych skrzyżować z siecią kolejową czy prace wokół komunikacji na północ.
      Czekanie na "centralę" to czekanie na Godota.

      • 7 0

    • Kazda dzielnica jest w pewnym sensie wlasnoscia mieszkancow

      Sa wlascicielami gruntow i domow, wiec jakis wplyw powinni miec na otoczenie swojego miejsca zamieszkania

      • 6 0

  • trzeba rozbudowaćc skrzyżowanie Wielkopolska-al.Zwycięstwa

    • 19 1

  • (3)

    Błazen Horała otrząsnął się już po nokaucie 27:1?

    • 15 18

    • błazny się cieszą z rzekomego 27:1 (2)

      (rzekomego, bo przecież nawet głosowania nie było) bo jeszcze nie rozumieją, że Kaczyński przerobił tym manewrem Merkel i przy okazji Tuska wręcz koncertowo. Ale spoko, proponuję poczekać na kolejny szczyt RE i zobaczyć, co też Donald ma tam w grafiku :D

      • 5 5

      • Sukces na miarę Lizbona albo śmierć - tam też wygrał

        z tym że pytanie o szczegóły sukcesu grozi wykluczeniem z PiS. ...

        • 3 0

      • Zapewne ma w grafiku zmienić sekretarko-narciarkę na stanowisku Prezydenta RP.

        • 1 0

  • Do Orłowa ! (3)

    A kiedy nareszcie połączenie choćby sezonowe z Kacka i Witomina do Orłowa w pobliżu mola. Tam w sezonie horror na parkingach a komunikacji miejskiej brak. Prosimy !!!

    • 12 5

    • Na kolana i błagać! (1)

      • 1 0

      • szczur to ty?

        • 1 1

    • Spacerek od Klifa (pociąg, autobus, trolejbus) przez Kolibki, potem brzegiem do mola, powrót Orłowską (trolejbus, autobus). Albo odwrotnie...

      Na Redłowo koło szpitala, lasem do brzegu, plażą do mola, powrót Orłowską.
      Piesze spacerki w sam raz na niedzielne popołudnie z dojazdem komunikacją miejską...
      ;)

      • 4 0

  • (2)

    Przecież Szczurek i tak nic tam nie wybuduje. Z przebudową skrzyżowania niedaleko dworca pkp się od kilku lat męczą i dalej nic nie powstało, a co dopiero taka droga

    • 16 4

    • szczur za tę kasę da nam redbulla:)! (1)

      • 3 1

      • Pan Szczurek, popraw się

        jeśli jesteś na tyle poważny i odważny
        i dojrzały

        • 0 0

  • sprawa jest troszke bardziej skomplikowana... (1)

    chcą zrobić drogę na działkach a potem zajumać wszystkie działki pod biurowce...taki niecny plan :) ... po wybudowaniu drogi działkowców będzie łatwiej klepnąć w d*pę

    • 29 3

    • Dokładnie a z ładnej i spokojnej dzielnicy zrobi sie korpo zakątek. Co za kretyn wymyślał ten plan...

      • 8 0

  • Jest potrzebna czy nie jest (1)

    Nieważne...i tak jak zwykle władze Gdyni nie będą się liczyć ze zdaniem mieszkańców.

    • 17 2

    • Tego sie wlasnie obawiam...po co możliwość składania wniosków i zażaleń do planow jak władze mają je w głębokim poważaniu...Szkoda ze zaden radny nie mieszka ba wrocławskiej, moze sprawa miała by inny obrót

      • 4 0

  • Boje sie patrzec na ten stromy klif. Zawsze sobie wtedy wyobrazam, ze tam ktos kogos moglby zrzucic !

    • 3 1

  • Gdynia Bangladeszem Europy? (5)

    Widać w naszym zaściankowym państwie nadal rozwiązania rodem z Bangladeszu, gdzie po pierwsze wpuszcza się prywatny ruch samochodowy do centrum (absurd nr 1), po drugie ciągle buduje się drogi i je poszerza, chociaż oczywista dla każdego interesującego się tematem wiedza mówi dokładnie coś innego.

    Rozwiązaniem korków jest zamykanie dróg, likwidacja miejsc parkingowych w centrum miasta itp.

    • 19 16

    • wypowiedział się (1)

      niedomyty pasażer komunikacji miejskiej, który nigdy nie miał samochodu

      • 2 9

      • widac ze cos czyta, wiecej niz ogloszenia z uzywanymi samochodami

        sorry, ale w centrum mieszkaja bogatsi, ktorzy nie maja ochoty poswiecac swojej okolicy, by bidaki zza obwodnicy mialy wygodniejszy dojazd

        • 4 1

    • Sam sie zlikwiduj

      • 0 0

    • Bangladesz Gdynią Azji!

      a bardziej serio: To więcej dróg, drogi są potrzebne ludziom. Jest w azji takie przysłowie: Chcesz być bogaty? Buduj drogi!

      • 0 1

    • Bangladesz jest wspaniałym i rozwiniętym krajem

      Ich kultura istniała kilka tysięcy lat przez europejską,
      Europa do dziś mówi Sanskrytem czyli Hindi,
      bo stamtąd języki europejskie pochodzą (jak i sami europejczycy)
      także kula w płot kolegosławie

      • 0 0

  • Budować

    ... i wprowadzić jeden kierunek (do centrum) + jeden kierunek na łowickiej (z centrum)

    • 1 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane