- 1 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (47 opinii)
- 2 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (41 opinii)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (282 opinie)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (322 opinie)
- 5 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (127 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (65 opinii)
Mniej przeciążonych ciężarówek w Gdańsku
Port w Gdańsku zamawia 18 wag dla ciężarówek. Mają one sprawić, że na ulice wyjedzie mniej przeciążonych pojazdów. Inspektorzy transportu drogowego zapewniają, że zyska na tym całe Trójmiasto.
- Przede wszystkim kontrahentom i zarządowi portu. Wagi zapewnią skuteczną kontrolę towarową na poszczególnych terminalach, poprawiającą bezpieczeństwo i eliminującą ryzyko kradzieży. Badanie przeciążeń aut ciężarowych ma też swoje znaczenie zwłaszcza w kontekście ewentualnego niszczenia wewnętrznych dróg portowych oraz nowych parkingów, które budujemy - wyjaśnia Marcin Osowski, wiceprezes zarządu ds. Infrastruktury Zarządu Morskiego Portu Gdańsk
Na tej inwestycji zyska też Gdańsk. W jaki sposób?
- Dla miasta jest to korzystne, o tyle że będziemy mogli sprawdzać ciężar pojazdów na terenie Portu, zatem eliminując przeciążone ciężarówki z naszych terenów jednocześnie ograniczymy ich negatywny wpływ na drogi w mieście. To kolejny przykład, jak inwestycje portowe służą mieszkańcom Gdańska - mówi Osowski.
Zainteresowane firmy mają czas na składanie ofert do 21 stycznia tego roku. W 100 proc. o wyborze oferty zdecyduje cena.
ITD: mniej przeciążonych aut to więcej bezpieczeństwa
Inspektorzy Transportu Drogowego wyjaśniają, jaki to przyniesie zysk dla miasta i mieszkańców.
- Montując taką infrastrukturę działamy pozytywnie w trzech obszarach. Po pierwsze, zabezpieczamy drogi przed ciężkimi pojazdami, co prowadziło do nadmiernego zużycia. Po drugie, poprawiamy bezpieczeństwo uczestników ruchu, bowiem przeciążone auta są dla nich zagrożeniem - m.in wydłuża się droga hamowania czy stabilności takich pojazdów. Po trzecie, likwidujemy szarą strefę - nieuczciwe działanie przewoźników, którzy zabierają na zestaw dodatkowe tony towaru - mówi Janusz Staniszewski, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Kary administracyjne za przeciążone pojazdy są bardzo wysokie. Najwyższe wnioski o ukaranie kierowców sięgają kwoty nawet 80 tys. zł.
Miejsca
Opinie (108) 4 zablokowane
-
2019-01-04 10:35
estakada w Gdyni
połowa kierowców ciężarówek do więzienia .
- 5 2
-
2019-01-04 10:33
zlikwidujemy też cbś
jedno z mott PO.
banda lewackich idiotów.- 5 1
-
2019-01-04 10:32
mniej?
wcale a nie mniej ! co to ma znaczyć , że niektóre będą przeciążone? równi i równiejsi? że będą takie co będą przeciążone? zaostrzyć prawo i sprawdzać stan techniczny tych złomów,o prędkości nie wspomnę. 60% tirów nie powinno wyjechac na drogę. Gdzie jest Policja.
- 1 1
-
2019-01-04 10:22
Doładowują się na ul. Kontenerowej
- 3 0
-
2019-01-03 20:30
(6)
MNiej bo nikt tego nie kontroluje regularnie. Ostatnio stali na Trasie Sucharskiego między tunelem, a Mostem Wantowym to cięzarówki jechało ulica obok i tyle.
- 23 2
-
2019-01-03 20:53
(5)
Ulica obok ma, 3,5t
- 4 0
-
2019-01-03 21:09
(3)
Na pewno? Ta, która prowadzi do stacji Lotosu, na której jest parking dla ciężarówek? I ta, na której rozpinkowicze często zostawiają swoje drugie połówki?
- 9 2
-
2019-01-03 21:37
(2)
Od zjazdu na Lotos już nie ma tonażówki, tam zostawiają rozpinki. Żeby ominąć inspekcję musieli by jechać przez 3,5t. A na to nikt nie pójdzie, jeżeli stoją...
- 8 0
-
2019-01-03 22:29
(1)
Tyle ze stoja blokujac droge bo tam jest juz dwukierunkowa i zostawione naczepy blokuja jeden pas
- 3 0
-
2019-01-04 09:48
Ale to nie w temacie... Zakazu nie ma, to mogą stać.
- 0 0
-
2019-01-03 21:24
a w czym to przeszkadza kierowcom tirów? Przez Przeróbkę też jechać nie mogą ale jadą 24 na dobę.
- 7 0
-
2019-01-03 22:31
Buuuuahahaha. (1)
Kit. Przeładowani jeżdżą po 15stej, kiedy ITD zjeżdża na fajrant. I tyle w temacie.
- 13 1
-
2019-01-04 09:46
Po 14 wchodzi II zmiana. Nie wiesz, nie wychylaj się.
- 2 1
-
2019-01-03 20:17
(4)
Czy na estakadzie w Gdyni też?
- 40 2
-
2019-01-03 23:03
W Gdyni pewnie dopiero planują... (2)
a później będzie wizualizacja a następnie informacja że się nie da...
- 17 2
-
2019-01-04 09:35
Zapomniałeś jeszcze o konsultacjach
Ale co tam za 4 lata znów wybierzemy Szczórka
- 3 3
-
2019-01-03 23:57
Można to namalować
- 8 2
-
2019-01-04 07:15
Oczywiście że nie
Chodzi właśnie o to aby do portu w Gdyni przyciągać brakiem takiej kontroli lub dziurawą kontrolą
- 5 2
-
2019-01-04 05:49
Itd dobrze zna firmy które woza po 2 pudła ciężkie i nic nie robia
Wystarczy zabrać licencję i walić kary po kilkadziesiąt tyś a nie max15
- 5 0
-
2019-01-04 04:10
Dlaczego dopiero teraz ????
Gdzie są wagi przy wjezdzie na A1, na 7, na obwodowa ??? Co do TEJ pory robili tfu urzędnicy ??? Kto mial w tym interes albo był tak głupi i niekompetentny, ze przeladowane tiry jezdza do tej pory ??? Niewazne czy chodzi tu o kartofle z pisu czy cwaniaczki z po, zadna wladza nie ma interesu w poprawie bezpieczenstwa na drogach.
- 9 1
-
2019-01-03 23:36
Jestem zawodowym kierowca TIR-a.
To wazenie juz mnie denerwuje, ciagle nagonki na nasz biznes. Mam 2 tiry i zatrudniam kierowcow w Ukrainy, dziarskie chlopaki, jezdza jak trzeba. Najgorski sa kierowcy co jezdza malymi samochodami jak rajdowcy
- 3 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.