• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co zrobić, żeby ulepszyć działanie SKM?

Michał Brancewicz
6 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Remont przystanku na Zaspie ma być jednym z ważnych elementów przyszłej modernizacji linii SKM. Remont przystanku na Zaspie ma być jednym z ważnych elementów przyszłej modernizacji linii SKM.

Szybka Kolej Miejska ma w planach na najbliższe lata modernizację swojej linii kolejowej. O tym, jak szeroki ma być to zakres, zadecyduje studium wykonalności. Dokument będzie powstawał do końca roku.



Korzystam z SKM, bo:

Ocena stanu Szybkiej Kolei Miejskiej przypomina ciągłe przeciąganie liny. Przedstawiciele SKM szarpią w swoją stronę, przekonując, że robią wszystko co w ich mocy i finansach, by poprawić komfort podróżnym. Pasażerowie ciągną do siebie narzekając na wieczne awarie, spóźnienia i archaiczność.

Nie ma nowych pociągów, ale przystanki będą jak nowe



Pasażerom wciąż najbardziej brakuje nowych pociągów. SKM od kilku lat przymierza się do zakupu 10 składów. W zeszłym roku odbył się nawet pierwszy przetarg na zakup jednego pojazdu, ale nikt się nie zgłosił.

Brak nowych składów jest jedną z ważniejszych bolączek pasażerów SKM. Brak nowych składów jest jedną z ważniejszych bolączek pasażerów SKM.
Lepiej wygląda sytuacja jeśli chodzi o modernizacje przystanków. W Gdańsku wiele z nich zostało już wyremontowanych, chociaż nie wszystkie. Obecnie prace koncentrują się na terenie Gdyni, gdzie trwają remonty peronów w Leszczynkach, Orłowie i na Grabówku.

Zobacz także: Stary przystanek znika w oczach

Przygotowania do perspektywy UE 2021-27



Trwają również przymiarki do budowy nowego przystanku SKM na wysokości ul. Wielkopolskiej, między Orłowem a Redłowem.

By być gotowym na kolejną perspektywę unijną (2021-2027), spółka ogłosiła właśnie przetarg na opracowanie studium wykonalności dla modernizacji linii kolejowej nr 250.

Oferty można składać do 13 kwietnia. O wyborze zadecyduje cena w 90 proc. oraz termin realizacji w 10 proc. Przy czym opracowanie studium nie może trwać krócej niż sześć i nie dłużej niż osiem miesięcy.

Czytaj też:

Pomorze kupi 31 pociągów za 600 mln zł



Ogólny cel modernizacji linii SKM:

  • poprawa komfortu podróży, jakości świadczonych usług i dostępności kolei,
  • przystosowanie przystanków dla potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • redukcja hałasu na linii kolejowej,
  • poprawa płynności ruchu kolejowego,
  • likwidacja miejsc niebezpiecznych.

Wybrany wykonawca ma przygotować dwa autorskie warianty modernizacji, przeanalizować skutki wariantu 0, czyli takiego, w którym żadne prace nie zostałyby podjęte. Kolejnym zadaniem jest opracowanie wariantu nr 1 częściowo w oparciu o wytyczne SKM.

Wytyczne do wariantu nr 1:

  • szlifowanie i wymiana szyn w celu redukcji hałasu,
  • budowa ekranów dźwiękochłonnych,
  • montaż absorberów szynowych w miejscach, gdzie nie można postawić ekranów dźwiękochłonnych,
  • modernizacja przystanku SKM Gdańsk Zaspa (w jej ramach ma powstać m.in. przejście pod torami, większa wiata z instalacją fotowoltaiczną, winda z wiaduktu nad torami),
  • modernizacja przystanku SKM Gdańsk Politechnika.

Dla wariantu rekomendowanego oszacowane zostaną koszty oraz przygotowany będzie wstępny harmonogram prac z podziałem na etapy.

Miejsca

Opinie (180) 4 zablokowane

  • Nowe składy później przystanki

    najpierw powinny zostać wymienione składy zwłaszcza na klimatyzowane, żebym nie musiała jechać w 40 stopniach latem i na sprawne żebym nie musiała czekać zimą na przystanku aż łaskawie jakiś przyjedzie.

    • 1 0

  • Hehehe

    Róbcie róbcie siek będzie miał co malować z bashem kc (kocham cię)

    • 0 0

  • SKM - syf, brak bezpieczeństwa, mnóstwo zasikanych lumpow, a po godz. 18 można dostać w gębę za nic. W dodatku przystanki są zbyt daleko od głównych dróg pieszych, strach jeździć

    • 1 0

  • Najlepszy punkt planu

    poprawa komfortu podróży, jak można w wypadku tej nędzy mówić o komforcie?

    • 0 1

  • Zatrudnić Szwajcarów lub Niemców jako managerów SKM. Kupić tabor przystosowany do SKM.

    Wagony powinny mieć po 4 pary drzwi do szybkiej wymiany pasażerów. Tak już kiedyś było.

    • 1 0

  • Nie wiem po co nowe perony jak jest dużo innych rzeczy do poprawy. Na peronie powinniśmy spędzać jak najmniej czasu a niżeli czekać. Sam na peron przychodzę prawie na ostatnią chwilę aby tylko wsiąść do pociągu i jechać dalej. Co mi da to, że ładnie wygląda jak pociągi się spóźniają. Chyba, że mam dzięki spóźnionym pociągom popatrzeć sobie jaki to jest ładny peron. Nie wiem kiedy osoby rządzące zrozumieją, że najważniejsze aby komunikacja w Trójmieście była ze sobą dobrze skomunikowana czyli możliwość przesiadki z pociągu na np. autobus lub tramwaj. Małe opóźnienia a przejazd pociągiem powinien być znacznie szybszy.

    • 0 0

  • Liftingu nie trzeba

    SKM musi mieć więcej składów. Więcej sok w pociągach. Kiedyś jeździły sprintery które z Wejherowa do Gdańska w 45 min dojeżdżały a nie 1h20 min. Po co kolejny przystanek, i tak są średnio co 1500m. Kupcie składy, zapłacicie ludziom i się będzie kręcić.

    • 0 0

  • Serio nie wie SKM co nie działa ?

    1. Stare i za mało składów
    2. Brak toi toi przy peronach
    3. Nie ma SOK poza odcinkiem Gdynia główna Sopot
    4. Ciągle zmiany rozkładów
    5. Likwidacja sprinterów
    6. Wieczne opóźnienia
    7. Niedostosowanie długości/ częstotliwości do godzin szczytu
    8. Dziura w rozkładach nocnych - po 1 mam do wyboru taxi lub 2h na peronie
    9. Brak konkurencji - to by zmusiło SKM do działania albo utopiło ich

    • 0 0

  • Pociągów dajcie!!!!!!!!

    Nie potrzebuję ślicznych peronów a efektywniej komunikacji. Czyste nowe klimatyzowane składy. Pociągi z Lęborka do Pruszcza. Reaktywacja Sprinterów. Drugi tor w Wejherowie. Wiecznie się tam czeka aż jakieś regio czy TLK pojedzie .

    • 0 0

  • Remont remontem

    Remont remontem, ale częstotliwość SKM to jakaś kpina. W tygodniu jeżdżą prawie tak często jak w weekend. Całe zapchane. Ludzie do pracy/szkoły jeżdżą i są pelne a zaraz zacznie ruch turystyczny i będzie trzeba zatrudnić pracowników do upychania ludzi aby wszyscy się zmieścili......

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane