• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co zrobić, żeby ulepszyć działanie SKM?

Michał Brancewicz
6 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Remont przystanku na Zaspie ma być jednym z ważnych elementów przyszłej modernizacji linii SKM. Remont przystanku na Zaspie ma być jednym z ważnych elementów przyszłej modernizacji linii SKM.

Szybka Kolej Miejska ma w planach na najbliższe lata modernizację swojej linii kolejowej. O tym, jak szeroki ma być to zakres, zadecyduje studium wykonalności. Dokument będzie powstawał do końca roku.



Korzystam z SKM, bo:

Ocena stanu Szybkiej Kolei Miejskiej przypomina ciągłe przeciąganie liny. Przedstawiciele SKM szarpią w swoją stronę, przekonując, że robią wszystko co w ich mocy i finansach, by poprawić komfort podróżnym. Pasażerowie ciągną do siebie narzekając na wieczne awarie, spóźnienia i archaiczność.

Nie ma nowych pociągów, ale przystanki będą jak nowe



Pasażerom wciąż najbardziej brakuje nowych pociągów. SKM od kilku lat przymierza się do zakupu 10 składów. W zeszłym roku odbył się nawet pierwszy przetarg na zakup jednego pojazdu, ale nikt się nie zgłosił.

Brak nowych składów jest jedną z ważniejszych bolączek pasażerów SKM. Brak nowych składów jest jedną z ważniejszych bolączek pasażerów SKM.
Lepiej wygląda sytuacja jeśli chodzi o modernizacje przystanków. W Gdańsku wiele z nich zostało już wyremontowanych, chociaż nie wszystkie. Obecnie prace koncentrują się na terenie Gdyni, gdzie trwają remonty peronów w Leszczynkach, Orłowie i na Grabówku.

Zobacz także: Stary przystanek znika w oczach

Przygotowania do perspektywy UE 2021-27



Trwają również przymiarki do budowy nowego przystanku SKM na wysokości ul. Wielkopolskiej, między Orłowem a Redłowem.

By być gotowym na kolejną perspektywę unijną (2021-2027), spółka ogłosiła właśnie przetarg na opracowanie studium wykonalności dla modernizacji linii kolejowej nr 250.

Oferty można składać do 13 kwietnia. O wyborze zadecyduje cena w 90 proc. oraz termin realizacji w 10 proc. Przy czym opracowanie studium nie może trwać krócej niż sześć i nie dłużej niż osiem miesięcy.

Czytaj też:

Pomorze kupi 31 pociągów za 600 mln zł



Ogólny cel modernizacji linii SKM:

  • poprawa komfortu podróży, jakości świadczonych usług i dostępności kolei,
  • przystosowanie przystanków dla potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • redukcja hałasu na linii kolejowej,
  • poprawa płynności ruchu kolejowego,
  • likwidacja miejsc niebezpiecznych.

Wybrany wykonawca ma przygotować dwa autorskie warianty modernizacji, przeanalizować skutki wariantu 0, czyli takiego, w którym żadne prace nie zostałyby podjęte. Kolejnym zadaniem jest opracowanie wariantu nr 1 częściowo w oparciu o wytyczne SKM.

Wytyczne do wariantu nr 1:

  • szlifowanie i wymiana szyn w celu redukcji hałasu,
  • budowa ekranów dźwiękochłonnych,
  • montaż absorberów szynowych w miejscach, gdzie nie można postawić ekranów dźwiękochłonnych,
  • modernizacja przystanku SKM Gdańsk Zaspa (w jej ramach ma powstać m.in. przejście pod torami, większa wiata z instalacją fotowoltaiczną, winda z wiaduktu nad torami),
  • modernizacja przystanku SKM Gdańsk Politechnika.

Dla wariantu rekomendowanego oszacowane zostaną koszty oraz przygotowany będzie wstępny harmonogram prac z podziałem na etapy.

Miejsca

Opinie (180) 4 zablokowane

  • Wycofać się z planów przystanków co 3 bloki! (1)

    Czyli Biała Rzeka i kolejnego w Redzie. Totalny bezsens.

    • 4 2

    • A czemu bezsens, akurat przystanek Biała Rzeka jest mega potrzebny, proponuję zlikwidować Gdynia Chylonia, taka sama odległość między Leszczynkami a Cisowa co budowa przystanka między Rumia a Reda

      • 0 1

  • Poprawa płynności ruchu

    Poprawa płynności ruchu kolejowego . Wczoraj jedna SKM w ogóle nie jechała. Dzisiaj rano zamknęli drzwi pasażerom schodzącym z przystanku tramwajowego. I odjechali.. Już nie mówię o koszmarze przesiadania się na ZTM. To jakiś żart. Prima aprilis już minął.

    • 6 0

  • Oddac ukrainie, wybudowac tam szyny, cala infrastrukture, dzieki ktorej USA bedzie moglo ciagle dowozic bron

    • 0 3

  • Wiaaaaaty, wiaty i jeszcze raz wiaty!

    Na Wzgórzu Maksymiliana na peronie dosłownie zrywa majtki, a w tunelu można razem z innymi inhalować się dymem z różnych papierosów. Nie mówiąc o zadaszeniach, pomimo których ludziom i tak pada na głowę.

    • 2 0

  • Skansen Kolei Miejskiej w 67% należy do GrYpy PKP we wArschawej

    Poki nie będzie trójmiejska nic się nie zmieni...

    • 0 1

  • Kurt

    zadaszyć perony + nowy klimatyzowany tabor, parkingi park and ride przy przystankach odjazdy co 3 min również w weekendy.

    • 1 0

  • SKM powinno działać jak Metro - szybkie i częste, a nie powolne stare, które nie mogą się rozpędzić
    i widzisz jak wszystkie auta wyprzedzają super wolny pociąg.

    pociągi co 5-6 minut rano, co 10 poza godzinami szczytu, co 15 minut wieczorem i weekendami, a nie co pół godziny w sobotę/niedzielę jak obecnie.

    • 1 0

  • proponuję kolczasty płot wzdłuż całej trasy

    żeby zmniejszyć ilość samobójców

    • 2 0

  • przeniesc pod ziemię

    • 0 0

  • Może trzeba zmienić prezesa SKM i członków rady

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane