- 1 Zamkną przedszkole przez koncert Sheerana (134 opinie)
- 2 Znów pies pogryzł dziecko (446 opinii)
- 3 Ograniczenie do 50 km/h nie ma sensu (337 opinii)
- 4 Handel narkotykami w sopockim klubie? (48 opinii)
- 5 Zabrał kartę i ją zniszczył. "Procedury" (522 opinie)
- 6 Wpadli, gdy wyłudzali kody BLIK (83 opinie)
Co zrobić, żeby ulepszyć działanie SKM?
Szybka Kolej Miejska ma w planach na najbliższe lata modernizację swojej linii kolejowej. O tym, jak szeroki ma być to zakres, zadecyduje studium wykonalności. Dokument będzie powstawał do końca roku.
Nie ma nowych pociągów, ale przystanki będą jak nowe
Pasażerom wciąż najbardziej brakuje nowych pociągów. SKM od kilku lat przymierza się do zakupu 10 składów. W zeszłym roku odbył się nawet pierwszy przetarg na zakup jednego pojazdu, ale nikt się nie zgłosił.
Lepiej wygląda sytuacja jeśli chodzi o modernizacje przystanków. W Gdańsku wiele z nich zostało już wyremontowanych, chociaż nie wszystkie. Obecnie prace koncentrują się na terenie Gdyni, gdzie trwają remonty peronów w Leszczynkach, Orłowie i na Grabówku.
Zobacz także: Stary przystanek znika w oczach
Przygotowania do perspektywy UE 2021-27
Trwają również przymiarki do budowy nowego przystanku SKM na wysokości ul. Wielkopolskiej, między Orłowem a Redłowem.
By być gotowym na kolejną perspektywę unijną (2021-2027), spółka ogłosiła właśnie przetarg na opracowanie studium wykonalności dla modernizacji linii kolejowej nr 250.
Oferty można składać do 13 kwietnia. O wyborze zadecyduje cena w 90 proc. oraz termin realizacji w 10 proc. Przy czym opracowanie studium nie może trwać krócej niż sześć i nie dłużej niż osiem miesięcy.
Czytaj też:
Pomorze kupi 31 pociągów za 600 mln zł
Ogólny cel modernizacji linii SKM:
- poprawa komfortu podróży, jakości świadczonych usług i dostępności kolei,
- przystosowanie przystanków dla potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się,
- redukcja hałasu na linii kolejowej,
- poprawa płynności ruchu kolejowego,
- likwidacja miejsc niebezpiecznych.
Wybrany wykonawca ma przygotować dwa autorskie warianty modernizacji, przeanalizować skutki wariantu 0, czyli takiego, w którym żadne prace nie zostałyby podjęte. Kolejnym zadaniem jest opracowanie wariantu nr 1 częściowo w oparciu o wytyczne SKM.
Wytyczne do wariantu nr 1:
- szlifowanie i wymiana szyn w celu redukcji hałasu,
- budowa ekranów dźwiękochłonnych,
- montaż absorberów szynowych w miejscach, gdzie nie można postawić ekranów dźwiękochłonnych,
- modernizacja przystanku SKM Gdańsk Zaspa (w jej ramach ma powstać m.in. przejście pod torami, większa wiata z instalacją fotowoltaiczną, winda z wiaduktu nad torami),
- modernizacja przystanku SKM Gdańsk Politechnika.
Dla wariantu rekomendowanego oszacowane zostaną koszty oraz przygotowany będzie wstępny harmonogram prac z podziałem na etapy.
Miejsca
Opinie (180) 4 zablokowane
-
2022-04-06 19:14
Wycofać się z planów przystanków co 3 bloki! (1)
Czyli Biała Rzeka i kolejnego w Redzie. Totalny bezsens.
- 4 2
-
2022-04-06 19:37
A czemu bezsens, akurat przystanek Biała Rzeka jest mega potrzebny, proponuję zlikwidować Gdynia Chylonia, taka sama odległość między Leszczynkami a Cisowa co budowa przystanka między Rumia a Reda
- 0 1
-
2022-04-06 19:43
Poprawa płynności ruchu
Poprawa płynności ruchu kolejowego . Wczoraj jedna SKM w ogóle nie jechała. Dzisiaj rano zamknęli drzwi pasażerom schodzącym z przystanku tramwajowego. I odjechali.. Już nie mówię o koszmarze przesiadania się na ZTM. To jakiś żart. Prima aprilis już minął.
- 6 0
-
2022-04-06 20:36
Oddac ukrainie, wybudowac tam szyny, cala infrastrukture, dzieki ktorej USA bedzie moglo ciagle dowozic bron
- 0 3
-
2022-04-06 20:59
Wiaaaaaty, wiaty i jeszcze raz wiaty!
Na Wzgórzu Maksymiliana na peronie dosłownie zrywa majtki, a w tunelu można razem z innymi inhalować się dymem z różnych papierosów. Nie mówiąc o zadaszeniach, pomimo których ludziom i tak pada na głowę.
- 2 0
-
2022-04-06 21:57
Skansen Kolei Miejskiej w 67% należy do GrYpy PKP we wArschawej
Poki nie będzie trójmiejska nic się nie zmieni...
- 0 1
-
2022-04-06 22:26
Kurt
zadaszyć perony + nowy klimatyzowany tabor, parkingi park and ride przy przystankach odjazdy co 3 min również w weekendy.
- 1 0
-
2022-04-06 22:51
SKM powinno działać jak Metro - szybkie i częste, a nie powolne stare, które nie mogą się rozpędzić
i widzisz jak wszystkie auta wyprzedzają super wolny pociąg.
pociągi co 5-6 minut rano, co 10 poza godzinami szczytu, co 15 minut wieczorem i weekendami, a nie co pół godziny w sobotę/niedzielę jak obecnie.- 1 0
-
2022-04-07 04:52
proponuję kolczasty płot wzdłuż całej trasy
żeby zmniejszyć ilość samobójców
- 2 0
-
2022-04-07 06:51
przeniesc pod ziemię
- 0 0
-
2022-04-07 07:24
Może trzeba zmienić prezesa SKM i członków rady
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.