- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (141 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (99 opinii)
- 3 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (51 opinii)
- 4 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
- 5 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (151 opinii)
- 6 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (117 opinii)
Następne buspasy w Gdyni powstaną na ul. Morskiej
Do końca przyszłego roku na ul. Morskiej w Gdyni ma powstać 1,2 km buspasów w obydwu kierunkach. Miasto zaczęło poszukiwania wykonawcy prac.
Bez ciągłości
Ciągłości zatem nie będzie, ale rozwiązanie - jak zapewniają urzędnicy - i tak znacząco ułatwi przejazd pojazdom komunikacji miejskiej, pozwalając zaoszczędzić czas wybierającym transport publiczny.
Buspasy oraz pasy ruchu dla aut będą miały po 3,5 m szerokości. Dla dróg i chodników przewidziano minimalną szerokość po 2 metry. Przy okazji inwestycji nie znikną miejsca parkingowe, czego obawiali się mieszkańcy i kierowcy.
Wybrany wykonawca będzie przede wszystkim zagospodarowywał na buspasy prawoskręty. Konieczne będą jednak miejscowe poszerzenia lub dobudowanie jezdni. Oprócz tego trzeba będzie m.in. przebudować zatoki autobusowe, sygnalizację świetlną, sieć trolejbusową oraz kanalizację deszczową i sanitarną. Nie obędzie się też bez wycinki drzew, którą zrekompensują nowe nasadzenia.
- Od lat wydawało się, że to projekt nierealny, choć bardzo potrzebny i w sumie technicznie prosty. Przedłużenie wyjazdów z zatoczek przystankowych, drobne przebudowy i usunięcie aut, które z części jezdni uczyniły prywatny parking, to może być niezwykła zmiana i najważniejsze wsparcie dla komunikacji zbiorowej. Jeśli do niej dopłacamy i chcemy ją promować, to podróż autobusem i trolejbusem musi być realną alternatywą dla jazdy samochodem stojącym w korku. Jeśli autobus i auto i tak wspólnie jadą ślimaczym tempem, mało kto wybierze komunikację zbiorową - przypomina Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, radny Gdyni.
W trakcie prac należy spodziewać się sporych utrudnień, ale - jak zapewniają przedstawiciele miasta - wykonawcy będą starali się, by były one jak najmniejsze.
Prace nie dłużej niż rok
Termin składania ofert mija 18 grudnia. Najważniejszym kryterium będzie cena - 60 proc., ale już następnym łączny okres zajęcia jezdni pasa drogowego dla wszystkich odcinków robót - 20 proc. Kolejne to czas wykonania - 10 proc., czas udzielonej gwarancji i rękojmi - 5 proc. oraz ryzyko poniesienia kosztów wykonania robót dodatkowych - 5 proc.
Na realizację inwestycji przeznaczono maksymalnie rok. Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w styczniu, to prace nie powinny potrwać dłużej niż do końca 2018 roku.
Całość jest realizowana w ramach projektu współfinansowanego przez UE, w którym planuje się m. in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia.
Przypomnijmy, że póki co, na ul. Morskiej funkcjonuje jeden 350-metrowy buspas od ul. Zakręt do Oksywia w kierunku Rumi. Ostatnim wydzielonym pasem dla autobusów w Gdyni jest odcinek ul. Małokackiej w kierunku Witomina.
Czytaj też: Autobusy jadą po Małokackiej buspasem
Opinie (202) 1 zablokowana
-
2017-11-13 16:36
Zagadka
Niech zgadnę - znów wygra MTM ?
- 12 0
-
2017-11-13 16:41
Przebudowacskrzyzowanua !!!!!
Bus pasy nie uratują sytuacji. Dabka Kwiatkowskiego i przejazdy na Chyloni to piorytety a nie bus pas. Bus pas na Morskiej tylko blokuje wyjazd z Zakret do Oksywia a autobusy i tak nie jada bus pasem.
- 11 0
-
2017-11-13 16:43
Tyle milionow na Tristar i co!!!!
Gdzie jakies sprawozdanie z jego wynikow. To jakaś masakra. Jest co raz to gorzej. Cala Gdynia w korkach. Szczurek do dymisji nie robi nic. Tylko kwiatki sadzi.
- 20 2
-
2017-11-13 17:11
to jest jakaś pomylka,zamiast udrożnić ulice to robią sie coraz ciaśniejsze,niech ten zza biurka który te decyzje podejmuje ruszy sie i sam zobaczy jak to jest jezdzić po gdyni
- 10 3
-
2017-11-13 17:15
czy przydatność i funkcyjność Tristara Ktoś sprawdzał ? , co robi do jasnej cholery gdyńska opozycja ??? (2)
i czy takowa w ogóle jest ? . Ile na to gó..o zostało wywalonej kasy? - -co to dało ? ,czy tym nie powinna zająć się prokuratura ? ,jeżeli sama nie chce albo nie może to niech odpowiednie służby lub odpowiednie organa skierują to do zbadanie i skontrolowania !!! zostały w końcu "wydane" grube miliony !!!
- 22 1
-
2017-11-13 23:49
dokladnie 168 milionów !
- 2 0
-
2017-11-15 00:59
Opozycji nie zauważono.
Lewica podkuliła ogon, do wyborów znów wyśle jakiegoś starego aparatczyka lub prezesa spółdzielni. PIS walczy o ognień, poza tym faktyczna władza miasta-deweloperzy chce mieć carte blanche. Żadnego CBA po nocy I znów prezydentem zostanie...
- 2 0
-
2017-11-13 17:17
No i super, tylko dlaczego bez ciągłości i takie krótkie? Jak już robić to dobrze a nie niewiadomoco
- 4 1
-
2017-11-13 17:21
A kiedy będą buspasy na Wielkopolskiej?
- 6 6
-
2017-11-13 17:21
Możne najpierw dokńczyć remont 10 lutego, guzdrają się jak mucha w smole, płacą na godziny???
Oszczędź Pan wstydu i odejdź...
- 14 1
-
2017-11-13 17:33
Taka korzyść.... (1)
Nigdy nie wpuszczam autobusów z buspasa na pas, którym jadę.
- 4 8
-
2017-11-14 05:53
Bo jesteś cham i prostak.
- 0 2
-
2017-11-13 17:49
Ale jaja, ale jaja...
Jaki % pasażerów jedzie autobusem, a jaki samochodami? Dlatego blokujemy pas dla autobusów, aby mniejszą część zawieźć eliminując efekt stania w korkach, za to większa część ma utrudnione poruszanie się samochodami.
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.