- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (56 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (44 opinie)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (284 opinie)
- 4 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (100 opinii)
- 5 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (61 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (117 opinii)
Nie potrafią zapamiętać pięciu kolorów śmietników. Kary płacą później wszyscy
Zielony, niebieski, żółty, brązowy i czarny. Zapamiętanie, co te pięć kolorów oznaczają w śmietniku, zdawałoby się dziecinnie proste. Po raz kolejny przekonałam się jednak, że wcale tak nie jest i opanowanie tej teorii niektórych przerasta. Do wszystkich tych mam prośbę: jeśli nie odróżniacie kolorów pojemników, to przynajmniej nie narażajcie innych na płacenie kar i swoje śmieci wrzucajcie do pojemnika czarnego. Może chociaż ten jeden kolor uda się zapamiętać.
Zdaję sobie jednak sprawę, że nie wszyscy tak mają i nie wszyscy do segregacji się przykładają. Są oczywiście też tacy, którzy nie segregują w ogóle, czego nie rozumiem, ale ten tekst nie jest o tym.
Nie narażaj sąsiadów na kary finansowe
Ten tekst jest o tym, by ci, którzy nie odróżniają kolorów pojemników, przynajmniej nie narażali tych, którzy to robią, na kary finansowe. Bo za stwierdzenie braku odpowiedniej segregacji śmieci są kary, a odpowiedzialność jest zbiorowa. Upraszczając: jeśli firma odbierająca śmieci stwierdzi, że np. w pojemniku na plastik zalega szkło, powiadamia o tym miasto, a to nakłada na wszystkich mieszkańców danego bloku podwójną opłatę za wywóz śmieci.
"Sąsiadka segreguje moje śmieci"
Załóżmy więc, że za wywóz śmieci płacisz 50 zł i posegregowane śmieci wyrzucasz do odpowiednich pojemników. Ale już twój sąsiad notorycznie myli przeznaczenie pojemników, więc ostatecznie jego śmieci trafiają do nieodpowiedniego kontenera. Przez jego zachowanie, po nałożeniu kary, zapłacisz za śmieci już 100 zł mimo, że nie zawiniłeś. Niesprawiedliwe? Takie są przepisy.
Takich kar (decyzji o podwyższeniu opłaty) w Gdańsku od sierpnia tego roku nałożono 200. Upomnień w tym samym czasie aż 465.
Nie wiesz, gdzie coś wyrzucić? Wyrzuć do czarnego pojemnika
Jeśli więc przerasta cię umiejętność zapamiętania pięciu kolorów, zapamiętaj jeden: czarny. I tam wyrzucaj swoje śmieci, bo to mniejsze zło.
Nie rób kłopotu sąsiadom, dlatego, że nie chce ci się opanować pięciu oznaczeń. Dużo mniejsze prawdopodobieństwo nałożenia kary (praktycznie zerowe) na całą wspólnotę jest wtedy, gdy torbę pełną papieru wrzucisz do odpadów resztkowych, a nie do pojemnika na szkło.
Segregujcie śmieci, to naprawdę nie boli
Ten przykład podaję nie bez powodu. Akurat w wiacie śmietnikowej mojego bloku pojawił się ostatnio taki problem. Zielony pojemnik na szkło został zasypany sporą ilością ścinków papieru, ktoś dorzucił później też kartony.
Inna sprawa jest taka, że z tego samego śmietnika korzystają nie tylko mieszkańcy, ale też lokale usługowe - wśród nich poczta, której pracownicy już kilka razy udowodnili, że kolorów pojemników na śmieci nie odróżniają. Podobnie jak pracownicy sklepu w bloku obok, którzy też - brzydko mówiąc - "mają wywalone" w to do jakiego pojemnika wywalają swoje śmieci.
Na koniec ciekawostka: na początku tego roku miasto opublikowało wyniki badań nt. segregacji śmieci przeprowadzonych na zlecenie urzędu przez Uniwersytet Gdański. Przepytano nie tylko dorosłych, ale też dzieci. Okazało się, że dzieci wiele rzeczy wiedzą lepiej, jak np. to, gdzie wyrzucić karton po mleku.
Skoro więc dzieci potrafią opanować zasady segregacji śmieci, najwyższa pora, żeby nauczyli się tego też dorośli.
W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako nieposegregowane odpady komunalne i powiadamia o tym urząd oraz właściciela nieruchomości.
Jeżeli taka sytuacja ma miejsce pierwszy raz lub występuje nie częściej niż raz na 6 miesięcy, wysyłane jest upomnienie. W piśmie jest informacja kiedy doszło do naruszenia zasad prawidłowej segregacji odpadów, jakiej frakcji dotyczyło naruszenie oraz kiedy odpady zostały odebrane jako zmieszane.
Jest również pouczenie, że kolejne naruszenie zasad prawidłowej segregacji w okresie 6 miesięcy skutkować będzie wszczęciem postępowania i naliczeniem opłaty wg podwyższonych stawek.
Właściciele nieruchomości o nieprawidłowej segregacji powiadamiani są czerwonymi kartkami naklejanymi na pojemnikach, w których doszło do naruszenia zasad segregacji.
Przy kolejnym naruszeniu zasad prawidłowej segregacji w ciągu 6 miesięcy wszczyna się postępowanie w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Następnie określona jest wysokość opłaty za miesiąc lub miesiące, w których nie dopełniono obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W takim przypadku stosuje się wysokość stawki opłaty podwyższonej.
Opinie (575) ponad 20 zablokowanych
-
2022-11-20 19:58
Opinia wyróżniona
przede wszystkim edukować nie karać! (14)
i ograniczyć osobom postronnym dostęp do śmietników przeznaczonych dla mieszkańców
- 155 30
-
2022-11-21 11:45
A po co edukować w państwie policyjnym?
Lepiej karać prawda? prawo rzecz jasna nigdy nie dotyczy nierządu tej firmy (kraju) zarejestrowanej w USA.
- 1 2
-
2022-11-21 07:48
Co to da?
Podejrzewam, że część osób robi to celowo, na złość UM. Tu tylko edukacja pięścią pomoże.
- 8 1
-
2022-11-20 22:38
Edukować chodzi ci o propagande ??Bogacze maja sie dorabiac kosztem biednych i ich wyzyskiwac a oni maja byc posłuszni i jeszce
Mieszkancy maja pracowac za darmo a i dodatkowo jeszcze za to zaplacic !!A w Nagrode POwcy podniosą stawki za wywóz śmieci
- 9 6
-
2022-11-20 20:32
(9)
Edukować i nagradzać darmowym wywozem śmieci. to będzie najlepsza eko edukacja, no ale ktoś musi tu zarabiać, więc cała idea idzie w pi.du.
- 33 4
-
2022-11-21 14:00
wy to wszystko chcielibyście mieć za darmo. polska patologia
- 0 2
-
2022-11-21 06:59
Produkujcie jeszcze więcej śmieci, to napewno będzie taniej.
Śmiecisz - płacisz, proste jak zwoje mózgowe carycy Suskiego.
- 0 2
-
2022-11-20 21:05
Dodałbym jeszcze darmowe przejazdy komunikacją miejską,...
.. paliwo, fajki i pół litry na głowę
- 5 3
-
2022-11-20 20:44
(5)
To by naprawdę działało.
Tak samo powinno być z komunikacją. To jedyne, co naprawdę by zachęciło ludzi do rezygnacji z jazdy samochodem.- 13 3
-
2022-11-20 21:11
(4)
Nie, wolę płacić za benzynę i jeździć sam samochodem niż zbiorkomem, a szczególnie gdyby był darmowy. Wtedy to cała patologia i żulia by w nim siedziała... a czekaj, to coś jak teraz... no ale byłoby jeszcze więcej gadających, narzekających / śmiejących się w głos ludzi, słuchający muzyki bez słuchawek i ryczących dzieci. No fkn way.
- 14 7
-
2022-11-24 12:06
Już niedługo ;-)
Za 2 lata swoim wypasionym TDI do centrum nie wjedziesz ;-)
- 0 2
-
2022-11-20 21:16
(2)
Coś za coś. Ja bym skorzystał. Kwestia indywidualna.
Chodziło mi o to, że obecnie komunikacja miejska nie ma żadnych zalet, a ma wady.- 14 3
-
2022-11-21 17:08
więcej wiary! (1)
kiedyś byliśmy w większym stopniu bantustanem niż teraz.
jestem stary, jeszcze pamiętam czasy, gdy brało się akumultor do domu,
zabezpieczlało reflektory przed wydłubaniem, do kół zakładano śrubę na klucz,
a z kibla w pracy znikał papier toaletowy
przeszło nam
więc żuleria w komunikacji publicznej, rzadkakiedyś byliśmy w większym stopniu bantustanem niż teraz.
jestem stary, jeszcze pamiętam czasy, gdy brało się akumultor do domu,
zabezpieczlało reflektory przed wydłubaniem, do kół zakładano śrubę na klucz,
a z kibla w pracy znikał papier toaletowy
przeszło nam
więc żuleria w komunikacji publicznej, rzadka dzis, też by nam przeszła, nawet w komunikacji darmowej
w krajach i miastach, gdzie komunikacja publiczna jest darmowa, tj. z podatkow, w Belgii, w Estonii, nie ma więcej, a jest mniej patusów w miejscach publicznych, niż u nas, mimo fal migracji.
podobnie nagrodzeni nie powinni być. skłonni by zejść z zpiedestału...
dlaczego nie wierzycie w Polskę i Polaków, katolików i wykształciuchów?! przecież chyba dali byśmy radę!?!- 1 1
-
2022-11-24 12:15
Nierealne...
Jak mogłeś przeczytać z artykułu, dzieci wiedzą więcej od swoich starych. Czemu? Bo starzy cały tydzień jadą na totalnym automacie - bez używania mózgu. Mózgi przebodźcowane smartfonami i "zajobem" w pracy. Jak dodasz do tego wieczny pospiech, brak wzajemnego szacunku, to masz efekt taki jak m.in. na zdjęciach. Młody Polak albo ma wywalone na
Jak mogłeś przeczytać z artykułu, dzieci wiedzą więcej od swoich starych. Czemu? Bo starzy cały tydzień jadą na totalnym automacie - bez używania mózgu. Mózgi przebodźcowane smartfonami i "zajobem" w pracy. Jak dodasz do tego wieczny pospiech, brak wzajemnego szacunku, to masz efekt taki jak m.in. na zdjęciach. Młody Polak albo ma wywalone na innych, albo jego mózg już nie ogarnia, i tyle w temacie. Jak sam twierdzisz, że jesteś stary, to masz inną optykę na rzeczywistość, więcej dystansu do wszystkiego, i zapewne nie masz w bani tak narąbane, żeby się przez całe życie gdzieś śpieszyć ;-)
- 0 0
-
2022-11-20 20:23
Odpowiedzialność zbiorowa, czyli wal w ryj niepokornego sąsiada, bo policja ma to gdzieś.
- 26 5
-
2022-11-20 19:58
Opinia wyróżniona
Część osób jest odporna na wiedzę i nie rozumie że: (57)
1. Papier tłusty i mokry wrzucamy do zmieszanych, bo nie nadaje się do przetworzenia.
2. Papierowe słomki wrzucamy do zmieszanych, bo nie nadają się do przetworzenia.
3. Kartony po mleku i sokach wrzucamy do plastiku.
4. Opakowania po pizzy wrzucamy do zmieszanych.
5. Paragony wrzucamy do zmieszanych, bo nie nadaje się do przetworzenia.- 106 136
-
2022-11-24 12:17
Paragony przede wszystkim to nie papier...
- 0 0
-
2022-11-21 14:10
papier to papier, jak nie podoba Ci się to sobie posegreguj. (1)
- 1 3
-
2022-11-22 01:03
Dorośnij
- 1 2
-
2022-11-21 13:49
?
A skorupki od orzechów?
- 1 0
-
2022-11-21 11:39
(1)
a np w gminach osciennych juz taki papier wrzuca sie do bio. i badz tu madry. raz tak, raz sr*k. obecnie do sortowania smieci trzeba skonczyc studia z sortowania
- 3 0
-
2022-11-21 18:26
Niedługo
Powstanie taki kierunek na UG
- 3 0
-
2022-11-21 10:09
O raju
6. Opakowania po sezamkach wrzucamy do plastików tylko w trzecią kwartę księżyca.
7. Utylizacja siatki wymaga przeprowadzenia rytuału przejścia.
8. Wrzucamy wszystko do zmieszanych i wracamy do czasów przed segregacją.- 12 1
-
2022-11-21 10:01
dlatego ja wszystko wrzucam do zmieszanych, bo mam wszystko mokre i tluste
- 4 0
-
2022-11-21 09:55
i styropian! do czarnego, bo nie nadaje się do przetworzenia!
- 4 1
-
2022-11-21 08:25
I to jest niepotrzebna komplikacja
Jedne papiery do papierów, inne papiery do plastików, a jeszcze inne papiery do zmieszanych.
- 7 0
-
2022-11-21 08:23
To po co zwracają głowę i robią papierowe słomki.
Nieużywalne. Do tego nieprzetwarzalne? Komu przeszkadzały plastikowe??? Taa wymyślona ekologia. Jabłka eko już można pakować w folię, wodę w plastik, do tego zafoliować i zgrzać. Słomki złe!
- 14 1
-
2022-11-21 08:18
3. Kartony po mleku i sokach wrzucamy do plastiku.
I tutaj zaczyna się karuzela śmiechu...
A to zależy od miasta. Jeszcze do niedawna w Gdyni wszystkie Kartony szły do papieru. I ludzie mieli duży problem z oganięciem bo na terenie samego trójmiasta były takie duże różnice z segregacją śmieci, Gdańsk - Plastik, Gdynia - Papier. Dopiero niedawno to ujednolicili. Ale nie wiem czy na całąI tutaj zaczyna się karuzela śmiechu...
A to zależy od miasta. Jeszcze do niedawna w Gdyni wszystkie Kartony szły do papieru. I ludzie mieli duży problem z oganięciem bo na terenie samego trójmiasta były takie duże różnice z segregacją śmieci, Gdańsk - Plastik, Gdynia - Papier. Dopiero niedawno to ujednolicili. Ale nie wiem czy na całą Polskę, czy tylko w Gdyni zmienili, a w innych miastach nadal jest różnie. A później ludzie nauczeni w jakiś sposób nie ogarniają po przeprowadzce, czy byciu w innym miejscu, że śmieci wyrzuca się inaczzej....- 8 1
-
2022-11-21 07:12
Taaa
Płacę tyle, że jak już muszę segregować to po prostu wrzucam np papierowa słomkę, a osoby z segregacji niech sobie segregują na tłuste, ale suche/ suche ale kolorowe itp
- 16 0
-
2022-11-21 07:00
Jest prostszy sposób, wrócić do śmieci niesegregowanych i niech sobie Szadółki segregują, przecież płacimy niemało za wywóz.
- 23 1
-
2022-11-21 03:20
smieci
Smutne to wszystko Enczklopedia
- 1 0
-
2022-11-20 23:12
(1)
kategoria słoiki:
1. słoik z naklejką oczyszczamy z naklejki
...
74. słoik z plastikową wytopioną naklejką wyrzucamy do punktu A
...
153 słoik czysty do pojemnika ze szkłem
kategoria kartony po mleku kolejne 200 punktów do zapamiętania? a opakowanie po frytkach pierogach elektronice *dopisz co Ci się podoba*
w takim razie ja podziękuje i będę sobie wyrzucał wszystko do lasu- 23 4
-
2022-11-20 23:26
Nie no
Do lasu to nie
- 16 0
-
2022-11-20 22:36
Dzbanie ty jestes odporny na wiedze jak by ci kazali Płacic za oddychanie tez bys to robił to taki typowy POkemon
jak sie mu na leb odlewaja to jeszce dziekuje i usprawiedliwia ze to deszcz pada !
- 20 6
-
2022-11-20 22:16
Tak, ale to nie jest dokładne (2)
1. Kiedy papier jest za tłusty, bo czy jedna plamka na pudełku od pizzy to już problem?
2. To jest głupota totalna.
3. No to wiadomo.
4. I tu jest głupota! Niektóre są mega czyste, bo mają podkładki.
5. I to jest żenada totalna.- 21 1
-
2022-11-20 23:12
I to jest wartościowy komentarz (1)
Pierwszy słyszę, że paragony nie do papieru
- 10 6
-
2022-11-21 01:32
Niestety paragony na zmieszane/mix, czyli do czarnego
Niestety to nie jest papier do odzyskania. Czekam aż w ogóle przestaną drukować paragony
- 6 7
-
2022-11-20 22:05
będę wrzucać śmieci tam gdzie mi się podoba - i co mi zrobisz?
- 14 6
-
2022-11-20 21:34
A plastikowe słomki się nadają do przetworzenia panie wszechwiedzący? I gdzie wrzucić gąbkę kąpielową?
- 27 0
-
2022-11-20 21:06
Co to są "papierowe słomki"? (1)
Pierwsze słyszę o czymś takim.
- 2 23
-
2022-11-20 21:10
Takie jak w McDonaldzie. Z papieru zamiast plastiku.
Nim skończysz napój już rozmakają.
- 39 1
-
2022-11-20 20:59
pudełka od pizzy jak nie są tłuste to do papieru
- 13 1
-
2022-11-20 20:59
Zadrukowany papier to wciąż papier, a gazety to nie makulatura ?
- 29 2
-
2022-11-20 20:58
Papier do peleciarki i rozdrobnione płyty meblowe i Palet jak wygiel
- 5 0
-
2022-11-20 20:59
"Część osób jest odporna na wiedzę"
Przestań pierdzielić, bo się słabo robi od takich bzdur. Mokry ale tłusty, suchy ale mokry, po mleku ale plastikowy, po pizzy to nie karton. A papierowa słomka nie jest papierowa.
Ty serio nie widzisz tej bzdury?- 78 6
-
2022-11-20 20:57
Przyjdą dziki i wszystko zmieszają. Paragony wrzuca do tłustego papieru i po twoich mądrościach. (1)
- 39 2
-
2022-11-23 13:07
wytresowac dziki aby sortowaly
- 2 0
-
2022-11-20 20:36
(4)
Naprawdę nie stać Cię intelektualnie na jakieś ambitniejsze hobby?
1.1. Co złego w mokrym papierze? Gdy wyschnie, będzie suchy. Jak udowodnić później, że faktycznie był mokry w chwili wyrzucania?
1.2 Od jakiego procentu powierzchni / objętości liczy się, że jest tłusty? Czy jak duża musi być plama tłuszczu? I najważniejsze. Gdzie toNaprawdę nie stać Cię intelektualnie na jakieś ambitniejsze hobby?
1.1. Co złego w mokrym papierze? Gdy wyschnie, będzie suchy. Jak udowodnić później, że faktycznie był mokry w chwili wyrzucania?
1.2 Od jakiego procentu powierzchni / objętości liczy się, że jest tłusty? Czy jak duża musi być plama tłuszczu? I najważniejsze. Gdzie to jest oficjalnie napisane, żeby nie było różnic w interpretacji przez obie strony.
2. Co jest nie tak z papierowymi słomkami? Dlaczego to nie jest papier? Bo jest w nim klej? W kartonach też jest.
4. Czy znowu chodzi o tłuszcz? A jeśli nie jest zatłuszczone lub minimalnie?
5. Co jest nie tak z paragonami, że "nie są" papierowe? Chodzi o "drukowanie" termotransferowe? Po pierwsze, to jakaś połowa ogółu. Po drugie, co z tego?
No to jeszcze kilka pytań. Przypomnę, że nie wolno przetwarzać śmieci, czyli rozdzielać ich na części.
1. "Koperty z okienkiem"?
2. Karton oblepiony taśmą.
3. Od którego momentu papier w czasopiśmie jest uznawany za lakierowany i nie może być wrzucany do "niebieskiego". Gdzie wyrzucić czasopismo, które ma tylko taką okładkę?
Przykłady można mnożyć. Pokazuje to absurd próby szczegółowej kodyfikacji zagadnienia.- 124 4
-
2022-11-21 17:17
fakt faktem
koperty z okienkiem i torebki na chleb z okienkiem
powinny być szczegółowo zakazane przez prawo
kary powinni płacić ich producenci i sklepy
jako sabotaż segregacji śmieci- 4 0
-
2022-11-21 09:20
"Co złego w mokrym papierze? Gdy wyschnie, będzie suchy. Jak udowodnić później, że faktycznie był mokry w chwili wyrzucania?"
A jak wyrzucisz suchy, a ktoś nie zamknie pojemnika i będzie padać deszcz, to wtedy już jest mokry. Wówczas wszyscy mieszkańcy powinni wyjść pod śmietnik i kolektywnie posegregować wszystko jeszcze raz przed przyjazdem śmieciarki :D
Cała ta segregacja to jeden wielki i**otyzm!- 29 0
-
2022-11-21 08:30
Jeszcze lepszy przykład - herbata w torebce (1)
Papierek do papierów, fusy do bio, zszywacz do metali, sznureczek i torebka do zmieszanych.
- 29 2
-
2022-11-21 13:55
Nie wolno. To podpada pod przetwarzanie odpadów i może się tym zajmować tylko wyspecjalizowana firma.
- 10 0
-
2022-11-20 20:36
(3)
Dziwne, mieszkam w Anglii od 15 lat. Od początku segreguję śmieci. Pierwsze słyszę o jakiś suchych, mokrych, tłustych itp bzdurach. Papier i karton niebieski kosz, szkło i plastikowe butelki zielony, bio i ogrodowe odpady brązowy. Karton po mleku jak sama nazwa mówi to wciąż karton. Ktoś kosi na Was kasiorę i nie zakupuje odpowiednich maszyn do
Dziwne, mieszkam w Anglii od 15 lat. Od początku segreguję śmieci. Pierwsze słyszę o jakiś suchych, mokrych, tłustych itp bzdurach. Papier i karton niebieski kosz, szkło i plastikowe butelki zielony, bio i ogrodowe odpady brązowy. Karton po mleku jak sama nazwa mówi to wciąż karton. Ktoś kosi na Was kasiorę i nie zakupuje odpowiednich maszyn do przetwarzania odpadów. Gdyby tutaj kogoś ukarano za złą segregację to następnego dnia wszystko wylądowałoby do zwykłego - ogólego kosza. Sprzedaż odpadów typu szkło, papier to żyła złota. U nas dostępne są analizy ile urzędy lokalne na tym zarabiają.
- 93 8
-
2022-11-21 06:00
o różnicy między "jakiś" a "jakichś" też pierwsze słyszysz. Pierwsza klasa szkoły podstawowej.
- 8 16
-
2022-11-20 20:53
(1)
Dokladnie. Mieszkalem kiedys w uk i byly 3 frakcje. W zasadzie to na upartego 2. Zmieszane oraz papier+plastik+szklo. Nalezy jeszcze pamietac, ze tam sa domy wiec kazdy ma swoj kubel. Nie jest tez problem w duzej kuchni miec 2 pojemniki... tymczasem w Polsce 5 frakcji, wspolna wiata na 100 mieszkan, i 5 pojemnikow na odpady w mieszkaniach 40-60m2?? Zart jakis
- 87 2
-
2022-11-21 06:49
u nas tez byly 3 w latach 90 -tych
ale glupki unijni i gdanskie urzedniczasy narobili balaganu.
- 18 11
-
2022-11-20 20:31
I problem się rozbija...
o te wszystkie wyjątki i wyjątki od wyjątków.
- 69 2
-
2022-11-20 20:31
odpad to odpad, nie bede sie doktoryzowac z odpadow
- 84 15
-
2022-11-20 20:31
mam to gdzieś (5)
Papier to papier. Wstępnie sortuję odpady, a szczegółowo niech sobie robią na sortowni.
- 165 9
-
2022-11-20 21:58
Krzesło, a krzesło elektryczne (3)
Niby na obu możesz posiedzieć, a różnica jednak olbrzymia.
Narzekanie i lenistwo - sposób na wszystko. Skocz po browara i kontynuuj leżakowanie na kanapie. A w kraju samo się posprząta i poprawi.
Zero poczucia wspólnoty, troski o dobro ogółu, ambicji, chęci zmiany i w ogóle takie życiowego pozytywnego podejścia.
dramat z wami (celowo z małej), tego egoizmu jest coraz więcej, na każdym kroku.- 24 80
-
2022-11-23 08:37
Wywóz śmieci jest strasznie drogi, tych segregowanych też. I najgorsze, że rzadko to robią. Raz na 2 tygodnie bio i zmieszane, raz na 4 tygodnie szkło i plastik. I to ma zachęcić do segregacji? śmieci gnijące tygodniami pod domem i powalające opłaty za to?
- 1 0
-
2022-11-20 23:14
dobro ogółu jest wtedy gdy mi się nikt nie wpie***la do mojego życia i do tego co gdzie i jak robie tak długo jak długo nikomu nic złego nie robię
- 37 6
-
2022-11-20 22:43
Trudno troszczyć się o innych, gdy ci inni głosują na to, by za cenę rozp... gospodarki dostawać "plusy".
- 31 8
-
2022-11-20 21:32
Sortowanie
Idealna odpowiedź
- 23 3
-
2022-11-20 20:25
dlatego to jest tak chore (8)
Mokry tłusty, tłusty ale suchy, suchy ale kolorowy, kolorowy ale bez folii.
Kto normalny będzie wiedział że papierowa słomka nie nadaje się do przetworzenia?- 206 18
-
2022-11-21 10:41
Ja wiem, ale ja się trochę interesuję światem, w tym ekologią. A poza tym masz wszystko napisane na śmietniku.
- 3 6
-
2022-11-21 08:32
Jeszcze najlepiej zrywać papier ze słoików i klej zeskrobać.
Umyć je i pokrywkę odtłuścić. Potem zająć się kartonem po mleku i mamy wieczór z głowy. W weekend można jeszcze cała rodziną jeszcze raz przejrzeć tzw zmieszane w domu żeby nie zawieść siebie i społeczeństwa!
Niech się cieszą jak butelki odłożę do siatki i plastiki osobno.- 53 7
-
2022-11-21 05:59
(2)
ktoś kto umie czytać zasady segregacji.
- 5 21
-
2022-11-21 08:55
(1)
Znam lepsze książki niż wielka encyklopedia segregacji śmieci. Te 5 punktów pokazuje tylko margines problemu. Bo nawet coś co wydaje się bio nie jest bio albo jednorazowa maszynka do golenia nie jest plastik/metal. To jest chre i tyle.
- 36 4
-
2022-11-21 13:53
Poważnie? Ciekawe, jaka teoria za tym stoi.
- 0 5
-
2022-11-20 21:52
Małymi krokami (2)
Zacznij od odróżniania pojemników, z czasem ogarniesz kolejne detale. Już nie rób z siebie takiej infantylnej osoby, to naprawdę nie jest trudne, wystarczy włożyć w to trochę energii.
- 25 93
-
2022-11-20 22:26
(1)
Nie napisał, że nie odróżnia pojemników, a, że nie wie, co gdzie wrzucać. Mam podobnie i nie widzę powodu, by się "doktoryzować" w tym temacie. Mam ciekawsze hobby.
- 103 10
-
2022-11-24 12:18
Fejs, instagram czy tik-tok??
Nie podejrzewam, żebyś był zdolny do czegokolwiek innego ;-)
- 0 1
-
2022-11-20 19:59
Opinia wyróżniona
Na Chłopskiej juz weszła dodatkowa opłata za brak segregacji (16)
drugie tyle w pozycji opłaty
- 27 23
-
2022-11-20 20:33
(4)
A smoki też tam latają i krasnale biegają?
- 8 4
-
2022-11-21 00:17
Odwrotnie - krasnale latają a smoki biegają. (3)
- 3 1
-
2022-11-21 14:27
(1)
A które zieje ogniem?
- 0 0
-
2022-11-21 20:33
segregator na szadółkach
- 1 0
-
2022-11-21 13:53
Krasnale jak ty ;)
- 0 0
-
2022-11-20 20:01
I bardzo dobrze, może ludzie nauczą się segregować (10)
- 10 48
-
2022-11-20 23:24
Nie nauczą się
Potrzeba ze dwóch pokoleń by to każdy rozumiał
- 3 7
-
2022-11-20 22:37
(4)
Ja bym grosza nie zapłacił a w razie czego sąd i niech mi udowodnią za co mam płacić
- 20 2
-
2022-11-21 00:00
(1)
Słusznie.
Karne opłaty administracyjne muszą być poprzedzone postępowaniem wyjaśniającym.
Ergo - musi być wykazane, która osoba ma zostać ukarana.- 12 0
-
2022-11-21 12:48
Przekombinowałeś
To nie jest kara administracyjna, tylko wyższa opłata za odbiór nieposortowanych odpadów. Nic nie wskórasz.
- 1 0
-
2022-11-20 23:20
za wywóz śmieci i tyle...prosta rada, przestań pracować za kogoś (w tym wypadku za urząd miasta i sortownie odpadów)
- 14 0
-
2022-11-20 23:24
Nie w tym kraju
- 3 0
-
2022-11-20 21:48
I dobrze. Może to coś pomoże.
- 2 16
-
2022-11-20 20:08
Po dodatkowych oplatach (2)
Przestaną się w to bawić.
- 54 3
-
2022-11-20 20:13
Dokładnie (1)
Ci co sortowali, a również dostali karę - przestaną się w to bawić, bo po co się starać?
- 66 3
-
2022-11-21 05:12
Czas iść z tym do sądu. Pozew zbiorowy.
- 12 1
Wszystkie opinie
-
2022-11-20 18:01
(5)
Odkąd zwiększyli opłaty za wywóz większość ludzi przestała segregować.Takie fakty.Do tego kubły są bagrowane przez bezdomnych,jeden wielki miks.Kiedy w końcy przy sklepie jak na zachodzie będzie można zdać butelki szklane i plastykowe?
- 110 18
-
2022-11-20 18:03
(1)
Jakieś źródło tych danych (inne niż Instytut Danych z Dudy)?
- 7 15
-
2022-11-20 18:11
Instytut Absurdów i Wiecznego Narzekania im.Dra Svencjusza.
- 6 9
-
2022-11-20 23:26
Nigdy
Przecież i tsk klient zapłaci przy zakupie .
Koncern nie będzie stratny, więc ma to gdzieś- 5 0
-
2022-11-21 09:13
Butelki "plastykowe"??? (1)
Jakiś plastyk je robił?
- 1 5
-
2022-11-21 19:23
Forma "plastykowe" jest poprawna od jakichś 25 lat. Skąd się urwałeś.
- 3 0
-
2022-11-20 18:04
Ludzie są "antysystemowi".. (5)
Czytaj za głupi by się do tego dostosować. Widzę to po własnym śmietniku całej wspólnoty;) Żeby to chociaż do zmieszanych wrzucał ..a wrzuca do butelek:) jaki kraj tacy mieszkańcy;)
- 37 70
-
2022-11-20 18:11
Ludzie zaczęli myśleć (1)
A jak ty dalej za miskę ryżu pańszczyznę odrabiasz to proszę bardzo.
- 28 8
-
2022-11-20 19:00
Milijoooooner się znalazł. W Monopoly.....:D
- 6 10
-
2022-11-20 19:27
Ty już jesteś wytresowany, mnie to nie czeka bo jestem człowiekiem, a nie małpą do tresury.
- 8 6
-
2022-11-20 20:32
Ty, pro-systemowcu, zaraz ci dop... jeszcze kaucje
i będziesz bulił więcej za zakupy by potem posortować kaucyjne opakowania i je wieźć do punktu skupu - bo małe sklepy nie będą nawet miały możliwości technicznych/logistycznych by się tym zajmować. I jeszcze większe koszty, więcej samochodów, bardziej skomplikowana logistyka - po wuj? Czy ilość śmieci się przez to zmniejszy? Nie, nie i jeszcze raz nie! Wszystko i tak wyląduje na wysypisku, poza jakimś tam przydatnym procentem, który i tak był odzyskiwany (jak puszki, złom czy szkło).
Cały ten system jest tylko po to, by nas wydy...ć - tylko widocznie żeby to dostrzec to trzeba widzieć coś więcej niż kolorowe kubły na śmieci. Ludzie słusznie się burzą i mają rację a ja zawsze będę stawał po stronie ludzi a nie kapitalistów.- 13 3
-
2022-11-20 22:56
Rób ta co chce ta
I co zrobisz tym co chce ta nie sortowac?
- 3 2
-
2022-11-20 18:04
(3)
Firmy odpowiedzialne za recykling powinny kupować śmieci od ludzi.Gdyby szkło,plastik czy makulaturę można było sprzedać nawet za parę zł problem niesegregowania by zniknął.A tak firmy handlują sobie śmieciami ,za wywóz płaci mieszkaniec.Paranoja,takie to pseudo eko.
- 137 2
-
2022-11-20 20:45
Większość plastiku taniej jest wyprodukować niż odzyskiwać.
- 5 1
-
2022-11-20 20:59
Surówce wtórne
Które nawet posegregujesz będą ponownie posegregowane, a firmy wywożące muszą za dostarcsenie ww surowca zapalacic kto płaci na końcu ten placze
- 0 0
-
2022-11-20 22:54
Nikt nie chce plastiku
Miałem busa jednakowej czystej pianki z kartonów po serwerach. Nikt tego nie chciał w Trójmieście darmo z dostawą. To mit . Będzie spalarnia to ciepło będzie
- 3 0
-
2022-11-20 18:05
W tej cenie powinna do domu przychodzić striptizerka i wyrzucać za mnie śmieci (7)
- 146 13
-
2022-11-20 18:27
wykluczenie z segregacji daltonistów i towarzyszący temu ostracyzm, także w tym artykule, to banderyzm czystej wody
- 21 1
-
2022-11-20 18:28
10/10! Bo to czyste zdzierstwo jest!
- 19 0
-
2022-11-20 18:45
I jeszcze sprzątać i odkurzać w stroju Ewy!
- 10 0
-
2022-11-20 18:51
Jak bedziesz znał kolory lgbt
To w gdansku mozesz wszystko
- 17 1
-
2022-11-20 19:33
To samo pewnie inni mówią o twojej pracy.
- 1 11
-
2022-11-20 20:41
Potem jak ktoś ma dom to nie podpisuje umowy na wywóz śmieci (1)
tylko zamawia kuriera, który sam przyjeżdża i je odbiera - i tak wychodzi taniej :)
A jeszcze taniej podrzucić komuś lub wyp... do lasu.- 2 7
-
2022-11-20 20:45
Ale Polackie, won do lasu i po problemie. Oby ci ktoś sr*ł pod drzwiami, htfu!
- 5 8
-
2022-11-20 18:05
(2)
Tak drobno pomielone by sie szkło nie potłukło.
- 25 2
-
2022-11-23 12:59
Zielony, niebieski, żółty, brązowy i czarny (1)
wchodzisz do smietnika jak do cyrku... Kto to wymyslil to Nobla powinien dostac... W Szwajcarii mam JEDEN smietnik, czarny :D czasami jest obok zielony na bio. i tyle ale W Polsce do wyboru, do koloru XD
- 0 0
-
2022-11-23 13:11
Matka mnie wyslala wyrzucic smieci, wrocilem po 30 min XD
- 0 0
-
2022-11-20 18:06
(2)
powinny byc czarne do szkła i plastiku i nie było by problemu
- 3 16
-
2022-11-20 18:30
tak z ciekawości - są oznaczenia dla niewidomych? To przecież stosunkowo łatwo zrobić (1)
inaczej to segregowanie klientów
- 10 0
-
2022-11-20 19:56
A chcialbys jako niewidomy macac kubly na smieci?
- 3 3
-
2022-11-20 18:06
(20)
Kochani, styropian do czarnego pojemnika (nie do żółtego!), tłuste kartony po pizzy też do czarnego, a nie do makulatury. Kartony po mleku czy sokach do żółtego, a nie do niebieskiego. Przecież to łatwe!
- 32 58
-
2022-11-20 18:12
(4)
Akurat styropian do żółtego.
- 15 15
-
2022-11-20 20:05
Zależy od miasta (1)
Papier kredowy do jednego, lakierowany do innego, spożywczy do bio a pozostały do makulatury. Za trudno ogarnąć kilkadziesiąt tysięcy stron nowego prawa rocznie? Co się z Wami w ogóle dzieje haha.
Pisałem wiele razy: segregujesz na dwie kategorie? To w nagrodę teraz na 5 plus podwyżka. Płacisz podatku 20%? To super, podniesiemy do 25. Tak to działa i dlatego nie powinno być z naszej strony żadnych ustępstw. Tylko płać i płać i poświęcaj swój czas a w zamian g... i patrz jak bogaci coraz bogatsi.- 23 0
-
2022-11-24 15:45
a ja czekam az bedzie 10 pojemnikow, w tym rozowy i teczowy
- 0 0
-
2022-11-20 20:22
(1)
W Gdańsku do czarnego, w Gdyni i Sopocie do żółtego.
- 15 0
-
2022-11-20 22:04
Taki to recykling. Śmiechu warte.
- 16 0
-
2022-11-20 18:12
Czyli tłusty karton (9)
To już nie karton??
- 23 2
-
2022-11-20 18:29
EU głupota jest wielka.
- 24 3
-
2022-11-20 18:31
Tak, a czego nie rozumiesz? (7)
Że segregacja jest po to żeby pozyskać surowiec do recyklingu, a tłusty karton się nie nadaje? Ile Ty masz lat, 5?
- 10 30
-
2022-11-20 19:28
(1)
To niech posegregują na śmietnisku, ja mam w to wywalone :)
- 27 3
-
2022-11-21 19:34
Prawdziwy postępowy PolakxD Dorośnij
- 0 0
-
2022-11-20 20:37
A jak się utlusci (1)
Po drodze?
- 15 0
-
2022-11-20 20:54
Powinieneś jechać w śmieciarce na samo wysypisko i pilnować by sie nie zatłuściło.
- 14 3
-
2022-11-20 22:24
"żeby pozyskać surowiec do recyklingu"
To dlaczego ja jeszcze za to płace?
- 16 0
-
2022-11-21 01:36
Jak tłusty jest tłusty? (1)
Weź nie pieprz. Karton 50 cm z jedną tłustą plamą nie nadaje się do przetworzenia? Wiesz jak recyklinguje się papier? Wyobraź sobie, że na dzień dobry się go moczy w wodzie.
- 7 1
-
2022-11-21 14:03
I rozdrabnia do postaci "papki".
- 1 0
-
2022-11-20 18:29
Ty jesteś łatwa ;)
- 6 4
-
2022-11-20 20:15
A przed wyrzuceniem 10 przysiadów (1)
Przy 5 frakcjach to 50 przysiadów! Od razu zapobiegniemy epidemii chorób ukladu krążenia.
- 14 0
-
2022-11-20 21:26
nie wierz w to. Popatrz na lekarzy. Są grubi, przepracowani i mają fit w du**e. Jedzą, piją, żyją.
bo wiedzą, że 90% to genetyka.
A jak masz złe geny (jak większość z nas) to 10% sport a 90% leki.
I dlatego futrują się lekami ale nie tymi dla plebsu.
5 lat temu dostałem taki lek na jedną z moich dolegliwości. 37lat się męczyłem a teraz kropelka raz na miesiąc do pół roku. Oczywiście nie lekarz mi go przepisał a a pediatra mojemu dziecku :-D
Bo dzieci im szkoda a czasem starych ludzi.- 7 2
-
2022-11-21 09:18
daj sobie spokoj z tym infantylnym "kochani" (1)
- 0 2
-
2022-11-21 12:42
dobrze misiu
- 1 0
-
2022-11-20 18:07
(48)
Ludzie są pokorni, karni, ulegli i mają krotką pamieć.
Oplaty za wywóz nieczystości na przestrzeni lat wzrosly wielokrotnie wraz z dołożeniem ludziom roboty przy segregacji czyli darmowe wyręczanie pracowników wysypisk. Skoro segreguję czyli wykonuję pracę i oddaję surowiec to mi powinno się za to płacić a nie odwrotnie.
Ludzie są robieni w bambuko na żywca. Odpady to wielki biznes a nie żadna ekologia.- 258 20
-
2022-11-20 18:15
(8)
Tylko masowe nieposłuszeństwo może coś zmienić czyli nikt nie segreguje i gmina może wszystkim skoczyć.
- 43 9
-
2022-11-20 18:47
Dobrze, że są tu eksperci od śmieci. Mi się nie wydaje, że oni są w stanie wysegregować te śmieci od każdego po zmieszaniu..
Potrzeba działania zespołowego. Niestety my mamy w tym tyły względem zachodu, co widać na każdym kroku. Nawet w śmietniku.
- 4 15
-
2022-11-20 19:12
Wtedy masowo wszyscy będą płacić więcej za wywóz śmieci (6)
Albo będziesz miał górę śmieci pod domem jak przestaniesz płacić. Myślisz że coś zdziałasz bo będziesz esedl pod prąd?
- 2 19
-
2022-11-20 19:30
(5)
Tak wiele to zmieni, Ty dalej liż buty władzy.
- 13 7
-
2022-11-20 19:44
Hehe guzik to zmieni szaraku (3)
Nikt ci nie każe segregować, będziesz płacił więcej ty i sąsiedzi. Bo co zrobisz? Przestaniesz czynsz płacić?
A może pójdziesz pod urząd poskakać z transparentem?- 1 7
-
2022-11-20 20:10
(2)
Coś Ciebie boli? W czymś pomóc?
- 5 3
-
2022-11-20 23:45
Chyba ciebie boli skoro tu jojczysz (1)
- 1 2
-
2022-11-21 09:48
Jesteś idealnym przykładem homo sovieticusa.
- 3 2
-
2022-11-21 06:02
Niszczysz własną planetę, i bredzisz coś o butach i władzy xD
- 1 3
-
2022-11-20 18:27
(7)
Odpady to wielki biznes pod przykrywka ekologii! Cała UE emituje zaledwie tylko ok. 7% światowego CO2...
- 36 5
-
2022-11-20 18:36
Produkcja odpadów to jedno, emisja Co2 to drugie (6)
Ale tej wiedzy od miłośników teorii spiskowych wymagać nie można, bo zaraz ci odpiszą "włącz myślenie"
- 12 21
-
2022-11-20 19:04
jedno i drugie to odpad (1)
a podejście do obu realizacji tego samego problemu jest identyczne.
Administracyjno - biurokratyczne i nakazowo - rozdzielcze...
Zakaz, nakaz i z głowy...- 14 2
-
2022-11-20 19:26
Pojemnki na śmieci bio powinny stać na zewnątrz budynku,tak jak na szkło,papier czy plastik.Nie bedzie wtedy w falowcu mrówek faraonek.
- 2 0
-
2022-11-20 19:07
włącz myślenie (1)
- 4 3
-
2022-11-21 06:02
tekst ludzi bez mózgu
- 2 1
-
2022-11-20 19:59
Włącz myślenie
- 2 3
-
2022-11-20 23:46
CO2 id to jest potrzebny roślinom do procesu fotosyntezy wiedza z biologii klasa 5 jest to gaz obojętny nie trujący po drugie deklu z geografii skład atmosfery ziemskiej 78 procent azot 21 procent tlen reszta to inne gazy w tym CO2 z tego za obecność tego pół procenta CO2 w 99 procentach składają się morza i oceany id. To stanowiące 70 procent powierzchni świata i wulkany. Cywilizacja ludzka odpowiada za część procenta a Europa za kilka procent tej małej ilości
- 3 2
-
2022-11-20 18:36
(18)
lepiej już załóż swoją foliową czapeczkę.
- 9 22
-
2022-11-20 18:42
(17)
Co prawda boli Januszku polski? Wytłumacz mi zatem dlaczego mam za darmo poświęcać swój czas na babranie się w śmieciach i płacić za to jeszcze kilkaset procent więcej niż 10 lat temu?
- 42 8
-
2022-11-20 18:52
Za wszystko płacę więcej (15)
Chleb, masło, paliwo, wodę, prąd, itd
Bo drożej, to mam się na sklepy obrazić i nie kupować?- 7 30
-
2022-11-20 19:31
(13)
Jeść muszę, segregować mogę, ale nie muszę i tego nie robię z czystym sumieniem :)
- 20 4
-
2022-11-20 19:46
I płacicie wiecej z wywóz śmieci, proste (12)
- 3 13
-
2022-11-20 20:05
(5)
Na jakiej podstawie? Czyjegoś widzimisię czyjegoś urojenia bolszewickiej odpowiedzialności zbiorowej? Sorry deklu ale zabawny jesteś z tą gadką zwłaszcza że śmietniki są zwykle ogólnodostępne a lokatorzy nie są obowiązani pracować jeszcze jako ciecie pilnujący wiat smietnikowych
- 20 3
-
2022-11-20 23:47
Dekli masz pełno w rodzinie to raz (1)
A dwa że że jak ci się coś nie podoba to leć do urzędu protestować a nie tutaj śmierdzisz
- 1 7
-
2022-11-21 09:29
Deklu podstawa prawna do nakładania wyższych opłat widzimisię śmieciarza po podstawówce?
- 2 0
-
2022-11-21 06:03
(2)
To, że jeśli ludzie nie będą dbać o środowisko to nie przetrwają to też bolszewicka odpowiedzialnosć zbiorowa? Dorośnij.
- 0 5
-
2022-11-21 09:30
(1)
Podstawa prawna czubie dlaczego lokatorzy mają płacić więcej bo śmieciarz z jakiegoś puku sam podrzucił worek? Nie ma dowodów a ja mam więcej płacić? Główka boli szczyno?
- 3 0
-
2022-11-21 19:32
Pytanie o podstawę prawną i już wiadomo kto to pisze.xD
- 1 0
-
2022-11-20 20:07
Można jeszcze nie sortować - trochę wyższa stawka za niesortowane / zmieszane? Wydaje mi się, że miała zniknąć ta opcja.
- 0 4
-
2022-11-20 20:12
(4)
Ale jakim sposobem mam płacić więcej skoro mam pojemnik na zmieszane i tam wrzucam śmieci? Zmieszane to zmieszane o co chodzi? Na smietnisku posegregują nie martw się, kiedys to tak sie odbywało, ale po co zatrudniać pracowników skoro frajer to zrobi w domu za darmo :)
- 16 0
-
2022-11-20 20:30
Nie, zmieszane (3)
Czarny to nie jest na zmieszane, ale na te których nie powinno wrzucać się do pozostałych jak np. kieliszki czy kości.
Nie rozumiem jak w segregacji można doszukiwać się ucisku państwa lub innych iluminatów.- 0 12
-
2022-11-20 20:32
kieliszki to szkło
szkło to szkło, a o resztę niech się martwi sortownia. Może jeszcze mamy myć słoiki i butelki? :D
- 12 0
-
2022-11-20 20:37
Ty sie nie doszukujesz niczego w tym dziwnego, choćby w tym, żd płacisz 3 razy więcej niż przed segregacją, ale widzę lubisz być dojony więc ok, nie ma tu zadnego ucisku, płać i się nie zastanawiaj.
- 12 1
-
2022-11-20 21:24
nie rozumiesz...
i w tym jest właśnie problem...
- 3 1
-
2022-11-20 20:03
A dlaczego mam za darmo wykonywać pracę za kogoś kto bierze za to pieniądze?
- 17 2
-
2022-11-22 21:01
Bo po każdy śmieć przyjeżdża inny samochód.
- 0 0
-
2022-11-20 18:38
Otóż to (2)
Wystarczy wprowadzić system kar i ludzie będą się między sobą żarli. I nie zobaczą jak są rozgrywani przez tych na górze. Zamiast domagać się uproszczenia tego chorego systemu, będą donosić, śledzić, szydzić. Kto zapłacił za ten propagandowy artykuł? Może dociekliwa p. Ewelina znajdzie źródło finansowania tego typu "dziennikarstwa"?
- 31 8
-
2022-11-20 20:35
Uprościć ? (1)
Jak można jeszcze bardziej uprościć? 5 frakcji to jest taki wysiłek? Ciężko mi to zrozumieć. Ilość śmieci jest tak duża, że na wysypiskach setki osób musiały by to segregować.
- 1 13
-
2022-11-21 01:40
Spoko, mogę sortować
Ale dlaczego mam płacić za to więcej?
- 4 1
-
2022-11-20 19:00
Dokładnie tak , z domów nam zrobiono sortownie śmieci pod pseudo ekologie (3)
Opłaty rosną, usługi coraz mniej coraz gorzej coraz rzadziej jak ze śmietaną 500g ktora jest 375g i wmawia się nam że to ekologia a nic podobnego. Wyżyna się lasy i wprowadza jakieś nienormalne segregacje a pół miasta cuchnie z Szadółek, ja nie segreguję i nie będę rebel!
- 35 4
-
2022-11-20 19:08
(2)
tak ze wszystkim. dawno temu płaciło się czynsz od metra, wodę od osób, prąd i gaz wg liczników
śmieci nie uwzględniano w kosztach, za sprzedaż surowców i butelek jeszcze można było kasę dostać
a teraz co? woda i do tego jeszcze ścieki za kasę, śmieci podwójnie, prąd i grzanie x 3 niedługo, i zbieranie kup po psie - nie na taki rozwój czekaliśmy przed 89r
już za deszcze podatki biorą, niedługo za powietrze- 20 2
-
2022-11-21 20:38
Za powietrze też. Nawet jak pojedziesz do Krakowa (1)
w sezonie grzewczym, to zapłacisz 'klimatyczne'...
- 1 0
-
2022-11-22 21:00
W Nowym Porcie miał węglowy gorszy, bo zagraniczny.Bardziej pyli ze składowisk portowych,.ludzie zaczynają chorować na pylicę.Chyba Barbórki nie dożyją.
- 0 0
-
2022-11-20 19:06
Ostatnio mi smieciarze powiedzieli że z domku nie będą już odbierać worków z liśćmi, pan poradził żeby do lasu wyrzucać (1)
Bo on tak robi. Żyjemy w teatrze, pseudo ekologia pseudo dostęp do służby zdrowia, pocztak nie przynosi przesyłek wrzuca awiza, ale na wykrresach i karteczkach i arkuszach wszystko się zgadza i rośnie, gorsza fikcja niż za Gierka
- 37 2
-
2022-11-20 22:29
Poza tym nie wiem czy zerociliscie uwage ale w donkach systematycznie magicznie zmniejsza sie wielkosc worka i to nie jest juz 120 L.
- 1 1
-
2022-11-20 19:22
Opłaty za życie wzrosły wielokrotnie. Pensje też.
- 0 14
-
2022-11-20 20:22
Dramat (1)
Śmieciowi buntownicy. Teorie spiskowe nawet przy segregacji odpadów. Prawda, jest taka, że śmieci jest coraz więcej. I segregacja to żaden wysiłek No chyba, że walczy się z systemem ;)
- 1 17
-
2022-11-20 23:11
Serio id. To tak trudno użyć mózgu że cała ta segregacja to tylko bezczelny sposób na wyciągnięcie pieniędzy?
- 12 1
-
2022-11-20 18:09
Drogi niewolniku (8)
Naucz się odróżniać kiedy ktoś robi Cie w balona każąc Ci segregować śmieci, które potem ktoś sprzedaje i jeszcze placisz za to niebotyczne kwoty. Płacić, żeby odwalić robotę za sortownie, która potem na tym zarabia.
- 145 15
-
2022-11-20 18:42
To są te nowe ekologiczne biznesy - bo ekologia musi słono kosztować aby ktoś na tym mógł dobrze zarobić.
- 23 1
-
2022-11-20 19:00
Grzmi autorka (2)
Skoro więc dzieci potrafią opanować zasady segregacji śmieci, najwyższa pora, żeby nauczyli się tego też dorośli
Co jeszcze powinnismy? Wyrazić szczęście z likwidacja jednak jakiejś konkurencji istniejącej wcześniej która gwarantowała możliwość wyboru i zmiany firmy na tańszą? Z wciąż rosnących cen bo został jeden monopolista który teraz dogadują się z urzędnikami? Oczywiście w najbardziej uczciwych przetargach na świecie- 23 1
-
2022-11-20 20:53
Skoro więc dzieci potrafią opanować zasady segregacji śmieci,
To niech dzieci wynoszą śmieci. Dwie minuty bez smartfona - przeżyją. A może nawet spotkają kolegów i powiedzą słowo zamiast pisać sms-y
- 14 0
-
2022-11-20 21:28
Dzieci mają proste życie i proste problemy. Dorośli mają dużo więcej poważniejszych problemów i nie obciążają sobie głów pierd... tzn. rzeczami nieistotnymi.
- 6 2
-
2022-11-20 19:12
Wszystko zostało zapisane. Obudźcie się ludzie! Otwórzcie oczy (2)
- 7 2
-
2022-11-20 21:07
Wszystko zamieszczono w księdze św. Barnaby. Dzień sądu blisko
- 2 1
-
2022-11-20 21:49
Weź się...
- 0 4
-
2022-11-20 21:09
Płaćcie goje
- 6 3
-
2022-11-20 18:11
(5)
To samo jest w Sopocie,7 lokatorow ale jedna patologia smieci nie segreguje,podopieczni MOPSU,młoda rodzinka z dziećmi
- 24 29
-
2022-11-20 18:16
a co dla daltonistów? System jest od początku zepsusty, bo dyskrymitacyjny (4)
- 12 4
-
2022-11-20 18:38
Daltonista nie widzi zielonego (3)
Ewentualnie myli go z czerwonym. Nie ma czerwonych pojemników na odpady, więc nie widzę problemu
- 3 8
-
2022-11-20 18:42
o, ekspert od czyichś "oczów"! I niedoskonałości (2)
daltoniści mają problem z większością kolorów i odcieni, zielony z czerwonym to tylko najpopularniejsze stadium, są daltony nawet monochromatyczne
- 10 1
-
2022-11-20 18:53
Owszem, i dotyczy wg statystyk mniej niż 0,0001 populacji (1)
Więc bardzo trafny komentarz
- 0 5
-
2022-11-20 19:33
Dziękuję, wiem o czym piszę
Różne formy daltonizmu to 5% ludzkości
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.