- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (56 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (44 opinie)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (284 opinie)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (118 opinii)
- 5 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (100 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (61 opinii)
Nietypowe skrzyżowanie już widoczne
Skrzyżowanie torowisk, jakiego nie ma nigdzie indziej w Gdańsku, a które powstaje w ramach Nowej Warszawskiej, jest już coraz bardziej widoczne.
Na skrzyżowaniu powstały w sumie trzy tory. Dzięki temu tramwaje jadące do centrum nie będą musiały czekać, aż inny tramwaj skręci w lewo w Nową Warszawską. Dla tych pojazdów dedykowany będzie środkowy tor wyprowadzony kilkadziesiąt metrów wcześniej z toru prowadzącego na wprost.
Zmiany będą również po drugiej stronie skrzyżowania. Przystanek od strony Chełmu zyska dodatkowy peron, skąd wsiadać będą pasażerowie skręcający w Nową Warszawską. Ten fragment do złudzenia przypomina rozwiązanie, jakie zastosowano przy Operze Bałtyckiej.
Skala przebudowy była tak duża, że na czas wakacji zdecydowano o całkowitym wstrzymaniu ruchu tramwajów.
Wykonawcą wartych 59,8 mln zł robót jest konsorcjum firm MTM oraz Rajbud.
Pierwsi pasażerowie pojadą nową trasą tramwajową na początku 2023 roku.
Opinie wybrane
-
2022-08-04 13:35
"Jak widać, prace na skrzyżowaniu realizowane są zgodnie z projektem" (2)
Ale tylko w zakresie torów. Ja tam na projekcie widzę jeszcze ładnie uciętą drogę dwujezdniową w kierunku Ujeściska.
- 39 23
-
2022-08-04 15:04
Dziwisz się. To jest nowe rozwiązanie wyciszenia ruchu aut. (1)
- 5 2
-
2022-08-05 08:00
Nie ma żadnej Nowej Warszawskiej, tu nie powstaje żadna nowa ulica!
Pierwotnie miała być droga, ale patrząc jak intensywnie rozbudowują się okoliczne osiedla urzędnicy z niej zrezygnowali, aby nowym mieszkańcom od dobrobytu nie poprzewracało się w głowach.
- 5 1
-
2022-08-04 17:46
Zamiast dróg po inni się inwestować (4)
Tylko w komunikację publiczną i parkingi kubaturowe na obrzeżach miast. Więcej linii tramwajowych, reaktywacja zamkniętych połączeń PKP, ścieżki rowerowe. Czas pozbyć się aut z miast. Gdańsk dla ludzi nie dla samochodów.
- 47 66
-
2022-10-02 22:14
W jakim języku jest ten komentarz , bo chyba nie po polsku.
- 0 0
-
2022-08-05 00:35
A niby dlaczego? (2)
Gdańsk powinien inwestować w drogi przede wszystkim bo po nich jeżdżą wszyscy: i komunikacja miejska i samochody prywatne. Niby dlaczego dyskryminować kierowców samochodów prywatnych? Gdańsk szczyci się miastem wolności równości, wypisuje różne ciekawe hasła na autobusach. Skoro szanujemy i nie dyskryminujemy to bądźmy konsekwentni
- 10 1
-
2022-08-05 08:12
Auto to symbol wolności i niezależności (1)
Uważaj na tych, co chcą go zakazać i kontrolować jak, gdzie i kiedy możesz się przemieszczać.
- 3 2
-
2022-08-05 08:48
symbol wolności stoi w korku na drodze za publiczne pieniądze
konfiarska święta własność prywatna kończy się na infrastrukturze publicznej i lamencie jak to państwo nie chce zapewnić dróg. Jezu komunis!!!
- 0 2
-
2022-08-04 16:16
A ja się pytam (20)
Dlaczego Gdańsk inwestuje w infrastrukturę tramwajową w dobie rozwoju pojazdów elektrycznych?
Taki autobus elektryczny jest cichszy od tramwaju i łatwiej go zdjąć z drogi, gdy się zepsuje. Osobna jezdnia dla autobusów też byłaby chyba tańsza, a w dodatku mogłaby służyć np. pogotowiu ratunkowemu- 43 165
-
2022-10-02 20:33
Akumulatory
Problemem są akumulatory. Tramwaj ich nie potrzebuje (poza tym co zwykle), a autobus musi mieć dużo drogich i niestety nadal zawodnych.
- 1 0
-
2022-08-06 14:46
Elektryki odejdą .
Bo pojazdy elektryczne skazane są na klęskę . Ma to związek z dostępem do litu.
- 1 1
-
2022-08-05 11:50
Może warto zwrócić uwagę na fakt, że tramwaj jest pojazdem elektrycznym...
- 0 0
-
2022-08-05 07:44
(1)
Ponieważ tramwaj - szczególnie w miastach, gdzie komunikacja tramwajowa jest dobrze rozwiązana (priorytet na światłach, dobry stan torowisk, zintegrowanie z koleją) - osiąga zdecydowanie lepsze parametry jazdy (przyspieszenie i prędkość), jest bardziej ekologiczny, przewozi równocześnie co najmniej dwa razy więcej osób, jest bardziej elastyczny
Ponieważ tramwaj - szczególnie w miastach, gdzie komunikacja tramwajowa jest dobrze rozwiązana (priorytet na światłach, dobry stan torowisk, zintegrowanie z koleją) - osiąga zdecydowanie lepsze parametry jazdy (przyspieszenie i prędkość), jest bardziej ekologiczny, przewozi równocześnie co najmniej dwa razy więcej osób, jest bardziej elastyczny (może być spinany w kilka składów i może też osiągnąć długość niedostępną dla autobusów) i osiąga znacznie wyższą prędkość komunikacyjną niż jakikolwiek autobus.
- 2 2
-
2022-08-06 18:32
"może, może, może..." ale nie jest. Może osiągać lepsze przyspieszenie, ale nie osiąga. MOże być dłużysz, a nie nie w praktyce, bo perony za krótkie. itd.
- 0 0
-
2022-08-04 22:52
po co są tramwaje
Po to, by ludzie mogli dojechać w rozsądnym czasie, gdy korkoroby w samochodach blokują drogi.
- 4 2
-
2022-08-04 21:42
Gdańsk
Lubi jeździć 20km/h
- 2 2
-
2022-08-04 21:01
Takie pytanie zadaje tylko geniusz.
Oczywiście trzeba by wyjaśnić, że tramwaje są jak najbardziej pojazdami elektrycznymi.
- 8 3
-
2022-08-04 16:41
Żywotność (2)
... tramwaju (40 lat) jest średnio 3 razy wyższa niż autobusu (15 lat).
- 22 2
-
2022-08-04 23:39
co z tego jeśli tramwaj kosztuje 3 razy więcej? (1)
- 1 6
-
2022-08-25 07:14
To z tego, że na dłużej starcza
- 0 0
-
2022-08-04 16:41
Eh (5)
Byłeś kiedyś w Berlinie? Nie ? To szybko tam jedź i zobacz jaką oni mają komunikację miejska. Metro, autobusy, tramwaje, kolej naziemną i oczywiście samochody.
- 21 2
-
2022-08-05 00:36
dokładnie (1)
Tu wszystko jedzie, przesiadki, połączenia, synchronizacja. U was to za 200 lat nic się nie zmieni.
- 1 1
-
2022-08-05 07:36
nie spróbujesz nie przekonasz się
- 0 0
-
2022-08-04 21:39
Ja bylem
Metro nie stoi w korki czy na swiatlach
- 4 1
-
2022-08-04 20:38
Seba to ty?
- 1 1
-
2022-08-04 18:23
Krystian, weź idz dymy rób na phototrans. Wystarczy, że tam arogancki jesteś z wystrzelonym ego
- 6 5
-
2022-08-04 16:21
Przepustowość (2)
przepustowość - jeden tramwaj zabierze pod 200 osób, autobus maksymalnie 100 (żeby przewieźć tyle samo ludzi trzeba zatrudnić 2 razy więcej kierowców).
- 37 5
-
2022-08-06 18:30
Tramwaj na 200 osób nie zmieści się na peronie w Gdańsku. Polecam porównać w necie pojemności obecnych nowych tramwajów i autobusów przegubowych, żeby nie robić z siebie idi0ty.
- 0 1
-
2022-08-04 23:38
ale bzdura
- 2 12
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.