- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (176 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (91 opinii)
- 3 Schody samoróbki zastąpi chodnik (41 opinii)
- 4 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (210 opinii)
- 5 Promenada po remoncie hitem sezonu (126 opinii)
- 6 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (185 opinii)
Nowa Bulońska i co dalej? Nowe drogi i linie tramwajowe w Gdańsku
Wiosną zacznie się budowa przedłużenia ul. Bulońskiej wraz z linią tramwajową do skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową. W najbliższych latach dróg ze słowem "nowa" Gdańsk planuje wybudować więcej - sprawdzamy, na jakim etapie są pozostałe projekty.
Gdańsk ma rozległe plany inwestycyjne dotyczące budowy nowych dróg i linii tramwajowych. Ich skala jest tak duża, że na pewno nie wszystkie projekty uda się zrealizować. Na ten moment przesądzona jest budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej, która ma już wybranego wykonawcę - firmę NDI, która zainkasuje za to 191,7 mln zł. Druga w kolejce jest Nowa Warszawska. Obie inwestycje znalazły się w dofinansowanym przez UE Gdańskim Programie Komunikacji Miejskiej Etap IVA.
A co z pozostałymi przedsięwzięciami?
Inwestycja będzie realizowana, przynajmniej na razie, wyłącznie w formie trasy tramwajowej, bez drogi. Nowe torowisko zostanie wyprowadzone na wysokości ul. Łódzkiej z istniejącej trasy tramwajowej biegnącej wzdłuż al. Havla i dojdzie aż do pętli, która powstanie w ramach Nowej Bulońskiej, przy skrzyżowaniu z Jabłoniową.
Projekt Nowej Warszawskiej ma być gotowy do czerwca tego roku. Z kolei jesienią rozpoczną się poszukiwania wykonawcy.
Ta inwestycja ma dokładnie odwrotne założenia. W przypadku tego przedsięwzięcia miasto zdecydowało się zrezygnować z budowy linii tramwajowej, a pozostać jedynie przy rozbudowie układu drogowego. Nowa Jabłoniowa powstanie na odcinku od skrzyżowania z Nową Bulońską i Warszawską aż do ul. Przywidzkiej.
Aktualnie projekt jest wciąż w opracowaniu, chociaż pierwszą datą jego powstania miał być kwiecień 2015 roku. Miasto musiało jednak zerwać umowę z wykonawcą i poszukać nowego. W międzyczasie projekt okrojono z tramwaju (będą buspasy), chociaż zachowana zostanie rezerwa terenu pod torowisko. Projekt ma być gotowy jeszcze pierwszym półroczu 2018. Niestety, próżno jest spodziewać się w tym roku ogłoszenia przetargu na realizację.
W tym przypadku również w grę wchodzi jedynie budowa samej ulicy kosztem linii tramwajowej. Trasa miałaby połączyć pętlę Łostowice Świętokrzyska z istniejącą ul. Świętokrzyską w pobliżu granicy miasta z Kowalami, biegnąc przez osiedla znajdujące się na południe od ul. Świętokrzyskiej.
Co ciekawe, inwestycja ma opracowaną dokumentację projektową, ale jej realizacja nie jest priorytetem, dlatego ani w w tym roku, ani w kolejnym nie należy wypatrywać początków jej powstawania.
Wciąż nie wiadomo dokładnie, jaki będzie dokładny przebieg trasy tramwajowej, która połączy Morenę (a dzięki Nowej Bulońskiej, także część dzielnic południowych) z Wrzeszczem. Chodzi tutaj głównie o miejsce włączenia się jej w al. Grunwaldzką. Jej powstanie pozwoli podróżować mieszkańcom między wspomnianymi dzielnicami bez konieczności przejazdu przez centrum miasta.
Tutaj również prace projektowe wciąż trwają, chociaż zaczęły się już dwa i pół roku temu. Inwestycja ma wysoki priorytet, ale jej realizacja na pewno nie rozpocznie się w tym roku
- Nowa Wałowa - drugi etap
Inwestycja nie posiada projektu i trudno wskazać jakikolwiek termin realizacji, ale należy spodziewać się go dopiero w kolejnej dekadzie.
- Droga Zielona i tunel pod Pachołkiem
Czytaj też: Trzy wizje zabudowy terenów wzdłuż Drogi Zielonej
Inwestycja jest na etapie pozyskiwania decyzji środowiskowej, co ma nastąpić w maju. W ostatnim kwartale może zostać ogłoszony przetarg na opracowanie projektu, pod warunkiem pozyskania zewnętrznego dofinansowania.
- Nowa Małomiejska i Podmiejska oraz Nowej Myśliwskiej
Opinie (310) 4 zablokowane
-
2018-01-22 11:11
NOWA Świętokrzyska????
".....inwestycja ma opracowaną dokumentację projektową, ale jej realizacja nie jest priorytetem, dlatego ani w w tym roku, ani w kolejnym nie należy wypatrywać początków jej powstawania..." POCZEKAJMY AŻ PĘKNIE "W SZWACH" obecna Świętokrzyska. Korki w godzinach szczytu zaczynają się już na Trakcie Św.Wojciecha no ale nie jest to priorytet
- 25 3
-
2018-01-22 11:00
czekamy na Nową Jabłoniową
- 7 5
-
2018-01-22 10:56
Papier wszytko przyjmie.
Tak naprawde 2% z tych bajek przedwyborczych ujrzy światło dzienne
- 18 3
-
2018-01-22 06:55
Ale wcześniej (1)
Ale wcześniej były teksty o Nowych: Politechnicznej, Jabłoniowej, Warszawskiej, Świętokrzyskiej Co z nimi ?
- 18 10
-
2018-01-22 10:52
Przejścia naziemne
Ale lobbowanie zamiany przejść podziemnych na naziemne w okolicy Podwale Grodzkie/Wały Jagiellońskie oraz Podwale Przedmiejskie to pasuje????
Może warto planowane-owe miliony złotych przeznaczyć na budowę jakiejś potrzebniejszej drogi Np PRZEBUDOWA STAROGARDZKIEJ jako drogi dwujezdniowej??/ Byłaby kolejna wyjazdówka do obwodnicy- 2 6
-
2018-01-22 09:53
Gdfańsk się rozwija. (1)
pis wyje z zawiści
- 9 11
-
2018-01-22 10:48
To nie rozwoj to slepa rozbudowa .
- 3 5
-
2018-01-22 10:39
Letnica Gdanczanam a Ukraincam
Letnica Gdanczanam a Ukraincam.
Tak.- 1 7
-
2018-01-22 10:38
I więcej osiedli nowe biedne południe.
- 6 8
-
2018-01-22 10:35
Nowa Warszawska jak najszybciej
I Nowa Politechniczna
- 15 10
-
2018-01-22 09:43
Inwestycje nic nie dadza bo obok developerzy pobuduja kolejne osiedla i wszystko sie zakorkuje
- 12 1
-
2018-01-22 09:37
A żem się objadł tą kiełbasą. WINCEJ, WINCEJ...
- 20 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.