- 1 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (74 opinie)
- 2 Napad na bank czy głupi żart? (81 opinii)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (113 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (642 opinie)
- 5 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (317 opinii)
- 6 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (99 opinii)
Nowa Warszawska: trasa tramwajowa prawie gotowa
Już tylko kilku metrów torów brakuje, by połączyć Nową Warszawską z pętlą przy al. Adamowicza. Latem torowisko włączy się także w al. Havla. Wszystkie prace trwać będą do jesieni, a uruchomienie linii nastąpi na początku 2023 r.
Wciąż wiele elementów, które złożą się na Nową Warszawską, jest jeszcze do zrealizowania.
To wszystko sprawia, że roboty budowlane trwać będą do listopada. Potem, po testach i odbiorach, tramwaje zaczną regularnie kursować na początku przyszłego roku.
Czytaj też: Pojedziemy 45-metrowymi tramwajami?
Tory niemal na całej długości
Jakie prace wykonywane są obecnie na Nowej Warszawskiej?
- Trwają roboty przy budowie dwóch peronów tramwajowych na starej pętli autobusowej przy ul. Piotrkowskiej. Na środkowym odcinku trasy niemal w całości gotowa jest infrastruktura torowa. Zamontowano również większość słupów trakcyjnych i lamp. W pobliżu pętli Ujeścisko trwa budowa drogi rowerowej i chodników - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Dodatkowo na odcinku w okolicy al. Havla trwają prace związane z budową przejazdu drogowo-torowego na jezdni al. Havla w kierunku pętli Świętokrzyska.
Za budowę trasy wartej 60 mln zł odpowiadają firmy MTM i Rajbud.
Wakacje bez tramwajów na Havla
Wspomniane wpięcie Nowej Warszawskiej w al. Havla, gdzie powstanie niespotykane dotąd w Gdańsku skrzyżowanie torowe, wymagać będzie zamknięcia dla ruchu tramwajowego całej al. Havla na okres wakacji.
Inżynier kolejnictwa Wojciech Trzciński przekonywał w artykule na Trojmiasto.pl, że nie ma takiej potrzeby. Miasto postawiło jednak na swoim.
Jakie linie pojadą Nową Warszawską?
ZTM Gdańsk prowadzi analizy i konsultacje dotyczące tego, jakie linie tramwajowe puszczone zostaną Nową Warszawską. Na razie organizator przewozów nie chce jeszcze zdradzać szczegółów.
Przypomnijmy zatem, że pod koniec 2019 r., gdy Nowa Warszawska była dopiero w planach, założenia były następujące. Po otwarciu trasy miała zostać uruchomiona linia nr 13 kursująca z Brętowa do pętli Stogi Pasanil, przez Nową Warszawską, al. Havla do Śródmieścia i Podwale Przedmiejskie.
Linia nr 6, zamiast kończyć bieg na pętli Łostowice-Świętokrzyska, ma zacząć kursować do samego końca al. Adamowicza.
Z kolei tramwaje linii nr 12 mają nawracać na węźle przesiadkowym łączącym al. Adamowicza z Nową Warszawską.
Słupki na Nowej Warszawskiej (17 opinii)
Opinie (199) 1 zablokowana
-
2022-06-15 20:01
bedziecie płakać , za ten wyjazd z Piotrkowskiej (3)
brak prawoskrętu, antyprzystanki i tramwaj.
Będzie się działo.- 13 3
-
2022-06-15 20:51
(2)
tu skoncza ,wezma sie za czluchowska w wawozie, i po problemie!.
- 2 2
-
2022-06-15 22:16
pół roku w korkach , frajerze (1)
- 2 1
-
2022-06-16 06:54
nie zabiegalem,ale milo poznac frajera!!.,,dobrze rano wstac"!!.
- 0 0
-
2022-06-15 20:05
Skrzyżowanie z segregacja już jest w Gdańsku - przy Operze :)
- 3 2
-
2022-06-15 21:02
Spokojnie
ZTM pozmienia numerację i będzie dobrze...
- 3 1
-
2022-06-15 21:08
Do Brzeźna
Tworzy się nowe linie, długie linie,a z dolnego Wrzeszcza i z Zaspy do Brzeźna nie ma bezpośredniego połączenia. Lewoskręt jest. Trzeba się przesiadać na Mickiewicza, a nie jest to przystanek przesiadkowy. Trzeba pokonać 3 skrzyżowania . Może chociaż w okresie wakacji. Zamiast 63 Świętokrzyska -Brzeźno, uruchomić Zaspa- Brzeźno.
.- 8 0
-
2022-06-15 21:11
6 ma konczyc na ,,Ujescisku"? (2)
Sam ,,dyrektor" ztm zapowiadał zmianę trasy lini 3 celem późniejszego przedłużenia do ujesciska. Jednym słowem miasto oboecuje jedno a potem robi zupełnie coś innego.
- 12 0
-
2022-06-15 22:13
(1)
Przedłużenie 3 miałoby o niebo więcej sensu niż zabieranie tramwajów z zatłoczonej pętli łostowickiej
- 5 0
-
2022-06-15 22:16
Cały Seba. Dyrektor, który dostał stanowisko za znajomości a nie za kompetencje. Pokazuje to dobitnie co chwila i wyłącznie wykonuje polecenia Borawskiego. Takich mamy specjalistów na najwyższych stołkach a tych co mają coś do powiedzenia się po prostu ucisza
- 2 1
-
2022-06-15 21:24
Szkoda
Szkoda, że nie było więcej pieniędzy w budżecie aby odrazu zrobić bus pas po torach dzięki czemu autobusty omijały by korki
- 3 3
-
2022-06-15 21:24
(1)
Chory pomysł z zabieraniem tramwaju 6. Po zabraniu 11 to jedyny tramwaj którym można dostać się do Wrzeszcza...
- 7 0
-
2022-06-15 21:26
Do tego brak połączenia z PKM - Łostowice-Brętowo
- 3 0
-
2022-06-15 21:40
Myślę, że ten artykuł powstał po to (2)
Żeby oburzeni mieszkancy pisali duzo komentarzy i była klikalność.
6 pewnie nie zabiorą z Łostowic, jak już to 2 albo 4, ale w zamian dadzą 3.
3 raczej nie pojedzie na Lawendowe Wzgórze gdyż wtedy na obu końcowych nie byłoby kibla dla motorniczych. Na Ujeścisku 3 od strony Śródmieścia nie zawróci bo ta cudowna pętla ma skopany układ torowy.- 7 1
-
2022-06-15 22:17
Jak zabiorą 4 to po co w ogóle tory pod urzędem miasta i dworcem PKS? Rozebrać je. Jedyna linia która jedzie krócej bo omija niewydolne hucisko i Śródmieście SKM...
- 7 0
-
2022-06-16 08:12
zostaw 2 w spokoju.
- 2 0
-
2022-06-15 21:56
Ile dopłaci miasto ?
Budują opieszale. Zamiast kończyć zadania na odcinkach to nadal wszystko jest rozgrzebane. Coś zrobią, ułożą a potem znowu ryją b.... do kwadratu. Brak nowej ulicy ( pierwotnie była w planach) w świetle tej linii tramwajowej to kolejnie nieporozumienie. Zamiast budować drogi fakultatywne, Miasto dyplomatycznie pomija je milczeniem. I dodatkowa kwestia ..ciekawe ile miasto dopłaci za inwestycję ze względu na zmianę sytuacji ekonomicznej w kraju?
- 5 1
-
2022-06-15 22:49
Hehehehe a z petli lawendowe da sie wjechac
Na warszawska i do havla? xdxdxd
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.