• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: za rok pojedziemy tramwajem z Ujeściska do centrum

ms
10 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla

Nowa Warszawska w Gdańsku. Stan budowy na początek marca 2022 r.

500 metrów torowiska, 66 słupów trakcyjnych i 25 lamp ustawiono w ciągu roku prac na budowie trasy tramwajowej Nowa Warszawska. Droga rowerowa jest już gotowa w ok. 65 proc. Prace zakończą się w listopadzie, nową linią pojedziemy za rok.



Miasto powinno płacić więcej za inwestycje, by były realizowane szybciej?

Budowa trasy tramwajowej łączącej al. Havla z pętlą Ujeścisko ruszyła dokładnie rok temu. Prowadzą ją firmy MTM i Rajbud. Koszt inwestycji to niemal 60 mln złotych.

Nowa linia tramwajowa będzie miała długość około 2 km. Wzdłuż torowiska biec będzie droga rowerowa i chodnik dla pieszych. W ramach prac przebudowywane jest skrzyżowanie z al. Havla, aby nowa trasa wpięła się w linię Chełm - Łostowice.

- Dotychczas ułożono ok. 500 metrów torowiska. Obecnie prace koncentrują się na odcinku od ul. Piotrkowskiej do pętli Ujeścisko - informuje Zbigniew Korduła, inżynier kontraktu z ramienia Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Na odcinku od ul. Łódzkiej do ul. Piotrkowskiej ułożono 100 proc. torów z podbiciem i balastowaniem. Zauważyć można już także kształt peronów przy ul. Łódzkiej i ul. Piotrkowskiej.
Całkowicie gotowe jest ok. 500 metrów torowiska tramwajowego. Na pozostałych odcinkach 2-kilometrowej trasy prace przebiegają zgodnie z planem. Całkowicie gotowe jest ok. 500 metrów torowiska tramwajowego. Na pozostałych odcinkach 2-kilometrowej trasy prace przebiegają zgodnie z planem.
Wzdłuż trasy zamontowano już także 66 słupów trakcyjnych, a dziewięć kolejnych zostanie ustawianych do końca tygodnia. Stoi już także 25 słupów oświetleniowych.

Droga rowerowa i chodniki gotowe w 65 proc.



Wzdłuż trasy tramwajowej powstają równocześnie droga rowerowa i chodniki. Zaawansowanie prac na poszczególnych odcinkach waha się od 55 do 85 proc.

Wzdłuż trasy tramwajowej powstaje także droga rowerowa. Zaawansowanie jej budowy na różnych odcinkach waha się od 55 do 85 proc. Wzdłuż trasy tramwajowej powstaje także droga rowerowa. Zaawansowanie jej budowy na różnych odcinkach waha się od 55 do 85 proc.
W pobliżu al. Havla wykonano już ok. 60 proc., na odcinku od ul. Łódzkiej do ul. Piotrkowskiej - ok 85 proc., za skrzyżowaniem z ul. Piotrkowską ok 55. proc, a na odcinku przy pętli Ujeścisko - ok. 60 proc.

Budowa Nowej Warszawskiej: utrudnienia na ul. Piotrkowskiej



W najbliższym czasie prace skupią się na odcinku w pobliżu pętli tramwajowej Ujeścisko (przed skrzyżowaniem al. Adamowicza z Jabłoniową i ul. Lawendowe Wzgórze), czyli najodleglejszym - z perspektywy centrum Gdańska - krańcu trasy.

Przebieg trasy tramwajowej Nowa Warszawska. Przebieg trasy tramwajowej Nowa Warszawska.
Za ok. dwa tygodnie, na przełomie marca i kwietnia, robotnicy przystąpią do prac w miejscu przecięcia trasy tramwajowej z ul. Piotrkowską. Będzie się to wiązało z wprowadzeniem ruchu wahadłowego na odcinku w rejonie torowiska. Aby zminimalizować utrudnienia dla mieszkańców, ruch będzie sterowany ręcznie.

Nowa Warszawska: uruchomienie na początku 2023 r.



Harmonogram inwestycji przewiduje zakończenie robót w listopadzie 2022 r. Potem rozpoczną się procedury odbiorowe, które mogą potrać ok. trzech miesięcy. Nowa linia tramwajowa uruchomiona zostanie w pierwszym kwartale 2023 roku.

Budowa Nowej Warszawskiej jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej, który jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
ms

Miejsca

Opinie (165) 2 zablokowane

  • Czy ktoś spadł z wysoka na głowę? (1)

    Ruch wahadłowy na Piotrkowskiej? Przecież teraz już się nie da tamtędy poruszać. Może niech całkiem zamkną skrzyżowanie, bo przecież jakoś to będzie. Te budowa, w każdym wymiarze, od zakresu prac, przez rozwiązania technologiczne aż po sposób prowadzenia prac to jedna wielka KPINA!!

    • 8 0

    • Ależ zamkną!

      Inaczej nie da się położyć torów. A wtedy dojazd płytami przez Unruga.

      • 0 0

  • czy ktos zna jakas inwestycje wykonana przez MTM w terminie

    bez reklamacji?

    • 2 2

  • Nie nazywajcie tego "Nowa Warszawska", to nazwa propagandowa (5)

    to nie jest żadna nowa ulica, bo nie ma tam jezdni dla samochodów. To tylko tory tramwajowe i ścieżka rowerowa, a one nie zasługują na własną nazwę.

    • 63 28

    • (1)

      A co to dlaczego nie?
      Samochody na nic nie zasługują i będą nakładane na nie coraz większe sankcje

      • 9 18

      • Czy wszyscy rowerzyści to głupki czy tylko ci z trojmiasto.pl?

        • 11 0

    • Sam nie zasługujesz na nazwisko (1)

      Kolejny zbuntowany kierofczyk

      • 9 10

      • Ten portal jest dziwny

        Ja wiem, że cykliści to nie są najostrzejsze kredki w piórniku, a oni i tak do komentowania selekcjonują tych absolutnie najgłupszych.

        • 5 0

    • nie zasługują

      tak jak ty na samochód ale jednak psim swendem go masz

      • 3 2

  • Czas chyba już na konsultacje społeczne (1)

    Co ZTM proponuje utworzyć, przedłużyć, skrócić i zlikwidować :)

    • 6 3

    • Będą węzły przesiadkowe

      Dojazd do pracy bez trzech przesiadek po drodze, na każdej dziesięć minut w ryj, to żaden dojazd.

      • 1 1

  • (3)

    Chociaż raz coś dla mieszkańców, a nie roszczeniowych kierowców z Banina i Żukowa.

    • 29 24

    • Pewnie będzie dla ciebie szokiem

      Jak się dowiesz, ilu mieszkańców Trójmiasta (nie Banina czy Żukowa) dojeżdża na co dzień samochodem do pracy. Może niech wtedy będzie przy tobie ktoś dorosły, szok może być zbyt wielki.

      • 0 0

    • I tu sie mylic bo tramwaj nie jest dla mieszkanców ale dlatego ze mozna na tym miliony zarobic (1)

      • 2 6

      • Naucz się pisać po polsku...

        ...a potem trolluj.

        • 1 2

  • Czy będzie zablokowany linią tramwajową dojazd z ulicy Białostockiej do ulicy Przemyskiej ?

    Zostaliśmy odcięci- my mieszkańcy od skrótu na Przemyską. Przed budową linii tramwajowej był przejazd ulicą Białostocką przez Przemyską do Łódzkiej a teraz nie ma. Tory qwa mać . Mieszkańcy omijali korki na rondach na Łódzkiej i do Havla na Warszawskiej. W zamian na jedynym wyjeździe z osiedla będą tory pewnie z sygnalizacją. Dzisiaj wyjazd z Piotrkowskiej do Łódzkiej o 7 rano zajął mi 40 minut. Super.

    • 7 3

  • A gdzie droga? (1)

    Jak zwykle zapomnieli o drodze. Pewnie lepiej zrobić chodnik szerokości pasa drogowego ale droga? A po co to komu? Komu to poczebne

    • 6 6

    • Samoorganizja

      Sam zrób za swoje...

      • 1 0

  • Nowa Letnica

    A kiedy reaktywacja kolejki SKM przez Nową Letnicę?

    • 1 5

  • razem 4 km toru w dwa lata , strasznie długie czasy na wykonanie daje sie dzis wykonawcom..

    Czy jakość wykonania bedzie taka sama jak na Stogach?

    • 6 3

  • Błyskawicznie (10)

    Pracę idą jak się patrzy.
    Jeden robi dwóch się patrzy.
    500m torów i kilkanaście słupów.
    Nic tylko trzeba zrobić fetę na 100 fajerk, z księdzem i oficjelami.

    • 85 16

    • (6)

      Według autora i plusujących wystarczy wysypać kamieni, szyny położyć na zaciski i heja, można jechać xD

      • 6 2

      • (2)

        predzio na trytki by polaczyl!!.predzio!ile partia rzadzaca PZPPiS dolozyla do tej inwestycji,ze tak pyszczysz???

        • 0 0

        • Mieszkam (1)

          przy tej wspaniałej inwestycji i widzę jaki ruch jest robotników i jaki jest postęp.
          Partia nie ma tu nic do rzeczy PO czy PiS nie budują tego połączenia.

          • 3 1

          • predzio ja tez nie daleko mieszkam,bez szmalu to se mozesz .....!bylo zatrudnic katarzyne D.ona bez technologi i procedur remontuje!!w trzy dni by to zaltwila!!!

            • 0 0

      • Czy możesz wobec tego wytłumaczyć... (1)

        Dlaczego w listopadzie zakończą się prace a tramwaje pojadą tamtędy dopiero po 4-5 miesiącach? Bo cały czas zachodzę w głowę i nijak nie mogę pojąć czasu realizacji tej inwestycji.

        • 2 2

        • Nie wiem, napisz maila do zarządu dróg i zieleni czy co to tam jest odpowiedzialne za inwestycje tego typu i zapytaj, to się dowiesz. Ja się na tym nie znam, ale nie zatruwam sobie głowy ciągłymi myślami, że gdzieś kradną lub spiskują. Poza budową na pewno trzeba wdrożyć wszystko do systemu. Co tam pojedzie, kiedy, jak to wpłynie na rozkład jazdy linii, pozmieniać tablice na przystankach i mógłbym nadal wymyślać, ale najlepiej pytać u źródła.

          • 3 1

      • Zamiast tramwaju trzeba było dzbanku zrobic buspas dla autobusu było by 100razy szybciej i taniej!!

        • 0 4

    • Dziękuję za ekspercką wypowiedź. Teraz wiem więcej.

      • 6 2

    • było samemu zostać wykonawcą inwestycji

      • 11 4

    • Beda otwierać

      Przed wyborami

      • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane