- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (250 opinii)
- 2 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (74 opinie)
- 3 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (71 opinii)
- 4 Oni będą teraz rządzić województwem (70 opinii)
- 5 W Gdyni odłowią 80 dzików (351 opinii)
- 6 Z zakazem i narkotykami jeździł po Gdyni (46 opinii)
Nowe przejście do Nowej Warszawskiej najwcześniej za ponad rok
Nowego przejścia do przystanku Częstochowska przy Nowej Warszawskiej szybko nie będzie. Powstanie najwcześniej na przełomie 2024/2025 r. Do końca lipca tego roku urzędnicy zamierzają ogłosić przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla tego zadania. Mieszkańcy, którym zagrodzono drogę płotem z bramką zamykaną na klucz, muszą się więc uzbroić w cierpliwość.
Nie ma jednak do niego dojścia (na skróty) od strony ul. Warszawskiej, bo przejście biegnie przez teren osiedla domków Jabłoniowy Sad.
Jego mieszkańcy przechodniów tam sobie nie życzyli i w związku z tym postawili ogrodzenie z bramką zamykaną na klucz. Przypomina o tym tabliczka z hasłem "Teren prywatny. Przejścia nie ma".
Zawinili ewidentnie urzędnicy prowadzący inwestycję, bo na obu końcach przystanku Częstochowska wykonano zejścia i chodniki, które łączą się w jeden - prowadzący właśnie na osiedle Jabłoniowy Sad.
Gdy sprawa urosła do rangi konfliktu społecznego, urzędnicy ci zadeklarowali, że zbudują nowe dojście do odgrodzonego przystanku. Którędy? Jeszcze nie wiadomo. Wiadomo już jednak, że nie nastąpi to szybko. Sprawdziliśmy, na jakim etapie jest obecnie ten temat.
Przetarg w lipcu, realizacja pod koniec przyszłego roku
- Obecnie trwa kompletowanie dokumentów przetargowych. Ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej chodnika na tym odcinku planowane jest do końca lipca. Same prace projektowe planowane są do połowy 2024 r. - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Urzędnicy pytani o termin realizacji inwestycji odpowiadają, że dążą do tego, by do realizacji przystąpić jak najszybciej, tuż po tym, jak gotowy będzie projekt. I wskazują, że chcieliby, by nowe przejście było gotowe w okolicach przełomu 2024/2025 roku.
Miejsca
Opinie (186) 7 zablokowanych
-
2023-06-29 07:28
Opinia wyróżniona
(9)
Za rok to przejście nie będzie już potrzebne, ludzie znajdą sobie inną drogę do i z przystanku tak więc obecne starania urzędników są całkowicie bezzasadne. Podobna sytuacja ma miejsce z zamkniętym osiedlem Błękitna Laguna które to zamknęło przejście wzdłuż Potoku Siedlickiego. I co minęły juz ponad 2 lata i nic się nie dzieje, zarząd osiedla
Za rok to przejście nie będzie już potrzebne, ludzie znajdą sobie inną drogę do i z przystanku tak więc obecne starania urzędników są całkowicie bezzasadne. Podobna sytuacja ma miejsce z zamkniętym osiedlem Błękitna Laguna które to zamknęło przejście wzdłuż Potoku Siedlickiego. I co minęły juz ponad 2 lata i nic się nie dzieje, zarząd osiedla wymyślił sobie pretekst by to przejście zamknąć a ludzie z Jasienia muszą maszerować dookoła 2 kilometry by dojść do PKM. I kogo to obchodzi??? Ale jak to jest że wszyscy mają swobodny dostęp do mojej własności do terenów WSM Jasień? korzystają z placów zabaw, wożą swoje dzieci do szkół i przedszkoli a za utrzymanie porządku na osiedlu płace ja i mieszkańcy mojego osiedla. Kabaret i żenada. Wg zasady , do mnie na mój teren nie wchodzić ale ja mogę i chcę wszędzie mieć dostęp.
- 163 6
-
2023-06-29 09:57
Oczywiście, że będzie potrzebne i wiedza to Ci co korzystają
Chociażby dla dużych Słonecznych Wzgórz, na dziś aby dojechać do szkoły z czego korzysta bardzo dużo dzieci trzeba się cofać na wcześniejszy przystanek na Piotrkowską albo iść na pętlę. Niby jest tramwaj ale niema dojścia na najbliższy przystanek. To jest kuriozalna sytuacja.
- 5 1
-
2023-06-29 08:24
W myśl Prawa Wodnego: (5)
2 metry od brzegu cieku wodnego Muszą vyć ogólnodostępne.
Właściciel terenu ma Obowiązek zapewnić przejście- 10 1
-
2023-06-29 09:03
Jest wyrok sądu (3)
Jest wyrok sądu nakazujący otworzyć przejście. "Falowcy" nic sobie z niego nie robią, państwo jest bezsilne.
- 11 1
-
2023-06-29 12:09
jest też wyrok NSA, który kasuje wyrok WSA, o którym mówisz (1)
więc Falowcy nie muszą nic robić.
- 3 0
-
2023-06-29 12:19
Szkoda
Przykre, że nie ma tam przejścia. Bardzo się zdziwiłam, bo na mapie to przejście do Myśliwskiej jest i wydawało się to fajną alternatywą i bardzo przyjemną drogą na spacer, niestety napotykamy na bramkę i trzeba się zawrócić, bo dojścia do Myśliwskiej nie ma.
- 2 1
-
2023-06-29 11:02
Skoro jest wyrok to dziwię się że jeszcze nikt nie otworzył tego przejścia szlifierką kątową.
- 6 3
-
2023-06-29 08:45
Pisałem w tej sprawie do Gdańskich i Polskich Wód - niestety ten ciek wodny nie jest ciekiem a wg nich rowem melioracyjnym, więc nic z tego.
- 6 0
-
2023-06-29 07:39
100% racji (1)
to samo dotyczy pijawek z okolicznych "osiedli" pokroju Gardenii - zamknięte na furtkę i szlabany place zabaw, kartki i krzyki mieszkańców do dzieci, żeby tam nie przychodziły się bawić - a karawany rodziców ze swoimi bombelkami z tychże bloków zasuwają na place zabaw na terenie spółdzielni.
- 38 1
-
2023-06-29 07:56
To ludzie z moralnością Kalego
Jak mogę korzystać z infrastruktury twojego osiedla, ale ty od mojego trzymaj się z daleka.
- 20 2
-
2023-06-29 07:03
Opinia wyróżniona
(4)
Najpierw budują setki bloków a potem myślą nad infrastrukturą,drogami czy placami zabaw.A data zrobienia przejścia w 2025....to już się w głowie nie mieści.
- 197 10
-
2023-06-29 10:38
Chcialbym napisac inaczej
, nie da się, gdańscy urzędnicy to ludzie specjalnej troski. Oczywiście można napisać dosadniej. Chciałbym napisać, że to są ludzie myślący, patrzący w przyszłość, przewidujący skutki swoich działań, ale się nie da. Gdansk zasługuje na lepsze zarządzanie. Nie mam na myśli takiej, czy innej partii, chodzi o ludzi. Taka warszawa jest znacznie lepiej zarządzana
- 6 1
-
2023-06-29 09:43
A najgorsze jest to, że ludzie dalej, od lat na tych samych głosują....
- 5 1
-
2023-06-29 08:36
ale gdanscy urzednicy mieli mnostwo czasu. przed tym jak powstaly osiedla wiele lat tworzone byly miejscowe plany zagospodarowania przestrzeni.
- 12 1
-
2023-06-29 08:34
Gdańscy urzędnicy w natarciu.
- 15 1
-
2023-06-29 09:11
Opinia wyróżniona
ale w czym problem, jak widać na mapie, (19)
ci ze słonecznego mogą iść na przystanek "piotrkowska" - prawie ta sama droga...
- 44 13
-
2023-06-29 12:25
zaden problem. A podobno urzednicy rozwazaja zawieszenie przystanku częstochowska. i bardzo dobrze. wszyscy sie skieruja na piotrkowska a tramwaj bedzie szybciej pokonywal trase bez jednego zbędnego przystanku.
- 9 6
-
2023-06-29 11:02
Dodatkowe 70metrów to zdrowie.
I tak potem siedzą 8godzin w pracy/szkole.
A na mapce widać, że mogą iść na drugi przystanek. Więc faktycznie, marudzą na maxa.- 7 5
-
2023-06-29 09:18
(16)
Różnica w odległości to 70-80 metrów. No ale lepiej kwiczeć "dej mi to przejście". :-)
- 16 10
-
2023-06-29 10:19
(14)
Kilkadziesiąt metrów codziennie razy dwa to dużo. A poza tym kwestia wolności. Mogą chodzić tą drogą, którą jest im najbardziej dogodna. A grodzenia istniejącego przejścia, tylko dlatego, żeby innym uniemożliwić przechodzenie, narusza zasady współżycia społecznego.
- 7 39
-
2023-06-29 10:42
Grodzenie terenu prywatnego (4)
To prawo właściciela terenu. Urzędnicy mogli najpierw się zapytać, czy właściciele zgodzą się na wędrówki ludów po swoim terenie.
- 18 5
-
2023-06-29 11:03
Czemu zatem budujemy ułatwienia dla prywatnych posesji z budżetu miasta? (1)
Jak chcą się bawić w konserwatywny kapitalizm, to niech sobie kupią chodnik na wolnym rynku.
- 15 5
-
2023-06-29 17:33
A to ci odgrodzeni podatków nie płacą?
- 3 1
-
2023-06-29 11:03
Grodzenie terenu osiedli jest niezgodne z prawem. (1)
Przeczytaj sobie uchwale krajobrazową.
- 4 8
-
2023-06-29 11:08
Skoro zagrodzili niezgodnie z przepisami, to powinni dostać nakaz rozbiórki. No chyba, że jednak zgodnie z przepisami
- 10 0
-
2023-06-29 10:40
(7)
Mogą chodzić drogą, która jest dla nich dogodna, ale niekoniecznie prywatną. Do mieszkania też ludziom wejdą, bo im dogodnie?
- 15 8
-
2023-06-29 11:31
(6)
Mieszkanie to nie droga. Droga służy do chodzenia. I publiczna, i prywatna.
- 2 15
-
2023-06-29 11:46
(5)
Droga prywatna jak sama nazwa wskazuje jest prywatna i służy do chodzenia dla właścicieli
- 16 2
-
2023-06-29 12:54
(4)
Nie. Prywata, to znaczy, że jest własności osoby prywatnej. Ale to nadal droga. A droga służy po przemieszczania się. Wszystkich osób. Tka samo jak prywatnym autobusem każdy może jechać, nie tylko jego właściciel.
- 0 17
-
2023-06-29 14:18
Jak Ci szło w szkole podstawowej? Ale tak szczerze. :-D
- 3 0
-
2023-06-29 13:36
(2)
Haha, prywatnym autobusem, dobre. Może do prywatnego auta tez każdy może wsiąść.
- 12 1
-
2023-06-29 15:41
(1)
Każdy pks jest prywatny.
- 1 4
-
2023-06-29 15:46
Ale odróżniasz prywatne przedsiębiorstwo świadczące określone usługi od prywatnej własności osoby fizycznej?
- 9 0
-
2023-06-29 10:32
Kilkadziesiąt metrów to dużo powiadasz?
Zróbmy małą matmę
Przyjmijmy 75m
X2 to 150
1,5min dziennie
Pół godziny miesięcznie (20 dni pracy). Co byś z tym zarobionym czasem? Napisał powieść? :)
Można więcej zaoszczędzić nie czytając trójmiasto.pl na kiblu ;)
Rozumiem jak by doszło 750m. To kwadrans dziennie, no lipa. Ale 75?- 17 5
-
2023-06-29 09:59
Dej mi się pobawić na waszym placu zabaw XD ale do nas nie przychudź!
- 18 8
Wszystkie opinie
-
2023-06-29 07:02
Czy w tej sytuacji (4)
Nie nalezy zawiesic przystanku?
- 24 12
-
2023-06-29 09:11
Co za ...pomysł..
Czy mieszkańcy częstochowskiej i nowych bloków wzdłuż torów nie korzystają z tego przystanku?
- 5 1
-
2023-06-29 09:27
Przecież z tego przystanku korzystać może 6-7 tysięcy mieszkańców osiedla Czestochowska, którzy mają dostęp i dla nich został zbudowany. Halo tu ziemia.
- 4 0
-
2023-06-29 09:44
wez sie ogarnij i jedz zobacz gdzie to jest
z drugiej strony masz ogromne osiedla tez
- 5 0
-
2023-06-29 11:05
Nie. Należy postawić płot po drugiej stronie bramki.
Skoro sami nie chcą dać przejsc to niech też nie chodzą.
PS. Grodzenie osiedli jest niezgodne z prawem, patrz uchwała krajobrazowa.- 4 2
-
2023-06-29 07:02
Wczoraj słup na środku ronda, a dzisiaj przystanek bez dojścia dla pieszych (7)
Miasto z dykty i kartonu.
- 44 4
-
2023-06-29 07:10
Drużyna Budynia. (1)
Ściśle wyselekcjonowani, najlepsi,o wysokich kompetencjach :D Pociotkowie, krewni i znajomi królika
- 12 2
-
2023-06-29 13:04
Kapciowi
- 0 0
-
2023-06-29 07:14
(3)
Słup to wina energi. Przeczytałeś artykuł?
- 4 5
-
2023-06-29 07:47
A Ty przeczytałeś? Chyba nie!
- 4 3
-
2023-06-29 08:28
Tak (1)
Co jest winą Energi? To, że ktoś z urzędników nie potrafi tak zaplanować i skoordynować prac, żeby potem nie musieć rozwalać zakończonej inwestycji?
- 3 2
-
2023-06-29 14:41
Wszystkie instytucje podległe PiS sabotują miasto jak mogą.
Dziwne że jeszcze konserwator nie uznał tego słupa za zabytkowy.
- 1 1
-
2023-06-29 07:15
kąstytucja, serdeczność, elgiebety i sława Ukrainie - to jest coś co im najlepiej wychodzi
Dodałbym jeszcze wypas owiec, rydwan i parę innych kwiatków ale to by maksymalną długośc komentarza przekroczyło.
i żeby nie było że to jest złe słowo Polaka przeciwko innym narodom- 10 6
-
2023-06-29 07:03
Opinia wyróżniona
(4)
Najpierw budują setki bloków a potem myślą nad infrastrukturą,drogami czy placami zabaw.A data zrobienia przejścia w 2025....to już się w głowie nie mieści.
- 197 10
-
2023-06-29 08:34
Gdańscy urzędnicy w natarciu.
- 15 1
-
2023-06-29 08:36
ale gdanscy urzednicy mieli mnostwo czasu. przed tym jak powstaly osiedla wiele lat tworzone byly miejscowe plany zagospodarowania przestrzeni.
- 12 1
-
2023-06-29 09:43
A najgorsze jest to, że ludzie dalej, od lat na tych samych głosują....
- 5 1
-
2023-06-29 10:38
Chcialbym napisac inaczej
, nie da się, gdańscy urzędnicy to ludzie specjalnej troski. Oczywiście można napisać dosadniej. Chciałbym napisać, że to są ludzie myślący, patrzący w przyszłość, przewidujący skutki swoich działań, ale się nie da. Gdansk zasługuje na lepsze zarządzanie. Nie mam na myśli takiej, czy innej partii, chodzi o ludzi. Taka warszawa jest znacznie lepiej zarządzana
- 6 1
-
2023-06-29 07:03
Teren prywatny to świętość (4)
- 24 19
-
2023-06-29 09:45
to zaden argument
95% drog pieszych i jezdnych na osiedlach to tereny prywatne. Zdecydowana wiekszosc nie jest zagrodzona
- 8 2
-
2023-06-29 11:44
Kolejny, co czci złotego cielca. Żadna świętość, jedna z wielu regulacji, która ma określać sposób korzystania z rzeczy dla dobra społeczeństwa.
- 3 0
-
2023-06-29 12:09
Najgłupsze stwierdzenie świata.
Jakoś parkując swój samochód nie zastanawiasz się czy to prywatne miejsce, czy państwowe, do kogo należy droga itp.
Mieści się, to już ok.- 3 2
-
2023-07-03 08:00
Szczególnie dla kmiotków nowoprzybyłych do miasta.
- 0 0
-
2023-06-29 07:05
Co na to dyrektor DRMG? (2)
Ktoś panuje nad tym co się dzieje? Czy poniesie ktoś jakieś konsekwencje za to że urzędnicy zapomnieli o chodniku do przystanku?
- 36 1
-
2023-06-29 07:14
Chodniku na skróty
- 3 1
-
2023-06-29 08:57
Konsekwencje? hahaha dla urzędników w Gdańsku? hahhahahehehehue
- 3 0
-
2023-06-29 07:06
Niestety w polsce nadal jest wszystko budowane na zasadzie "ee jakoś to będzie "
- 29 0
-
2023-06-29 07:08
(2)
Co za d**il.myslal że ludzie udostępnia prywatne tereny na przejście xD
Przepraszam za nazywanie rzeczy po imieniu- 37 11
-
2023-06-29 07:15
(1)
Ale ci mieszkańcy z chęcią korzystają z infrastruktury innych osiedli. I to jest w porządku?
- 16 14
-
2023-06-29 08:39
ale miasto z checia nie bedzie odsniezalo tego przejscia bo prywatne, natomiast juz udostepnic przejscie to trzeba bo urzednicy sie nie wykazali przy konstruowaniu MPZP
- 5 4
-
2023-06-29 07:13
Wystarczy zlikwidować przystanek (2)
Tramwaj przyśpieszy, bo będzie miał minuty przystanków, a mieszkańcy sami zlikwidują swoją furtkę i jeszcze przeproszą za całe zamieszanie.
- 50 17
-
2023-06-29 09:13
A co powiesz mieszkańcom z drugiej strony torów?
- 8 0
-
2023-06-29 09:29
Przecież do tego przystanku ma dostęp całe osiedle Czestochowska i nowe TBSy. Tylko autorka artykuły zapomniała wspomnieć, że mieszka po złej stronie torów więc sobie odgrzała kotleta żeby wierszówkę wyrobić.
- 7 1
-
2023-06-29 07:14
Niby jest zakaz grodzenia osiedli (6)
Który został wprowadzony wraz z ustawą krajobrazowa a tu jednak widać że można dalej prowadzić chów klatkowy
- 57 18
-
2023-06-29 07:18
Ciekawi mnie czemu przeszkadzalo im (5)
Przechodzenie ludzi po ulicy przed ich domami gdy mikroogrodki mają na tyłach domów i jedyne co Ci ludzie mogli zobaczyć to drzwi. Przykre że takim jesteśmy społeczeństwem które musi w ogóle używać płotów, barier, słupków i szlabanów i nie potrafimy beż tego żyć we wzajemnym poszanowaniu cudzej własności
- 18 11
-
2023-06-29 07:37
Przykre to jest tylko i wyłącznie to (4)
Że ludzie nie szanują cudzej własności. Mieszkańcy wspólnoty nie muszą ponosić dodatkowych kosztów za nadmiar śmieci produkowanych przez przechodzących, ani potem tłumaczyć się w sądzie, jak ktoś się zima wywróci.
- 13 10
-
2023-06-29 08:28
Mieszkańcy sąsiedniej wspólnoty z pocztą, Żabką i przedszkolem niedawno postawili nowe śmietniki aby wszystkim było łatwiej (3)
Mieszkańcy tej woleli zainwestować w bramkę. Świadczy o nich samych.
- 12 9
-
2023-06-29 14:33
(2)
Czytasz to co podpisujesz? Pocztę, Żabkę i inne lokale dostaliście w pakiecie w dniu zakupu mieszkania w akcie notarialnym, zapewniając im klientom służebność przechodu. W przypadku tych domów w momencie ich sprzedaży żadnej służebności nie było, więc nie dziwie się im właścicielom, że nie chcą zmiany warunków użytkowania w postaci zmiany wewnętrznej prywatnej drogi na chodnik publiczny.
- 4 6
-
2023-06-29 14:39
(1)
Podstawowa kultura nakazywałaby w takim razie powiadomić miasto o tym że im się nie podoba ta sytuacja zanim wydało pieniądze na chodnik donikąd.
- 1 5
-
2023-06-29 18:00
Podstawowa kompetencja urzędników wymagałaby to uzgodnić przed wydaniem publicznych pieniędzy
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.