• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim

Krzysztof Koprowski
12 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Już w grudniu br. piesi nie będą musieli schodzić do podziemi, by dostać się na przystanek tramwajowy lub drugą część ul. Łąkowej.
  • W ramach robót przewiduje się także przebudowę torowiska w obrębie nowego skrzyżowania.
  • W ramach robót zostanie nieco poszerzony ten wąski przesmyk przy gmachu Akademii Muzycznej. Nie będzie też przylegał bezpośrednio do jezdni, lecz pasa rowerowego.

To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.



Czy w centrum miasta powinny istnieć podziemne przejścia dla pieszych?

Przypomnijmy, po budowie przejścia naziemnego na wysokości ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska, które nieco ograniczyło notoryczne łamanie ograniczenia prędkości przez kierowców na Podwalu Przedmiejskim, a jednocześnie ułatwiło pokonywanie rozciętej tą arterią Wyspy Spichrzów, urzędnicy postanowili pójść za ciosem i ponownie połączyć także ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska przejściem naziemnym i skrzyżowaniem.

Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?


Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).

Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej


W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania. W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania.

Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta



W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)

- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.

W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy


[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?



Opinie (420) 10 zablokowanych

  • Beznadziejny pomysl (1)

    Już się koruje całe podwale w godzinach szczytu, powrót w pracy ok 15 to 40 minut stania,a teraz będzie jeszcze gorzej.
    Podziemia złe, to można byli postawić kładki nad ulicą, nawet takie na które mogą wjechać rowery, ale po co? Lepiej zakorkowac cały Gdańsk

    • 9 5

    • lepiej tunele dla aut

      chcesz przepustowość to zapłać za tunel.

      • 0 0

  • (2)

    Super pomysł. Teraz korki będą zaczynały się już koło rafinerii

    • 9 4

    • jak zezłomujesz blachosmroda to nie bedziesz stał w korkach :) (1)

      • 1 3

      • szybciej na wyborach wymienią tych cwaniaków niż zezłomują samochód, Dulkiewicz ma coraz lepsze sondaże. Parę miesięcy temu miała całkiem spore poparcie teraz pikuje ona bardzo szybko zresztą nie ma się co dziwić

        • 0 0

  • Brawo za kolejne przejscie naziemne!!Nastepne powinno być na Przymorzu przy zielonym rynku obok tunelu. (2)

    Zielony rynek to największe targowisko i jednocześnie dojście do przystanku z drugiej strony do tramwaju ludzie przebiegają przez ulice w tym miejscu .A tunel straszy rozbojami i służy tylko jako ubikacja dla meneli bezdomnych !Każde kolejne przejście przybliża nas w końcu do Europy zachodniej bo obecnie jesteśmy na etapie Białorusi .
    A ciemnota niej wbije sobie do tego pustego łba zatrutego spalinami 20 letnich blachoszrotów ze ich miejsce jest tam skąd przyjechali czyli powrót na Niemieckie złomowisko.

    • 1 7

    • przecież jest obok przejście od dawna.

      i mało kto z tunelu korzysta. takie cudowne są te tunele że chętnych chodzić tam nie ma komu.

      • 1 0

    • Chodzi o bezposrednie przejscie rowerowo piesze w lini prostej z parku oliwskiego jak to było dawniej

      • 0 0

  • Brak logiki u dysydentów. (1)

    Chciał bym się dowiedzieć czy ul.Łąkowa to będzie trzy pasy parkingowe a tylko jeden pas przeznaczony do ruchu wahadłowego jak teraz ???

    • 1 1

    • a sam chwalisz sie głupotą

      • 0 0

  • Jestem na tak

    szkoda tylko że tak późno

    • 3 6

  • Ale to już było.... (2)

    Nie bez powodu zrobiono przejście podziemne... Nie rozumiem, dlaczego jesteśmy tak tępi, że powtarzamy stare błędy!

    • 7 2

    • (1)

      tępy był ten który pozwolił na taką przelotówkę. czas ucywilizować centrum. mamy już XXI wiek

      • 3 1

      • cywlizuje ile wlezie tylko daj ludziom możliwość szybkiego dojazdu

        • 0 1

  • wybudowaliśmy właśnie nowy tunel 150 metrów od Podwala Przedmiejskiego na Okopowej (2)

    ten na Podwalu można zamknąć

    a ten na Okopowej zamkniemy jak wybudujemy jakiś nowy

    normalnie jak u Barei

    • 5 2

    • (1)

      jak byś nie zauważył tam jest dojście do peronów

      • 0 1

      • przejście przez jezdnię jest tylko i wyłącznie tunelem

        a co dalej to inna bajka

        • 0 0

  • Wincyj korków. Wincyj. Teraz będą sięgać do Sztutowskiej.

    • 1 1

  • (3)

    Jeżdżę tamtędy autem a czasem poruszam się również jako piesza... wg mnie jest to i**otyczne rozwiązanie zarówno dla jednych, jak i dla drugich. Samochodziarze będą stali w korkach, piesi czekali na światłach. Nic mnie bardziej nie wkurzało jak przejście od strony forum w kierunku skarbówki przez szereg świateł i czekanie na każdych z nich... 20minut nadwyżki... A drugą stroną tunelkiem do lotu, kolejny tunel, bez stania, czekania, denerwowania się...czego Wy ludzie chcecie od tych przejść podziemnych?

    • 4 3

    • Magistracie jest lobby i lobbuje jak widać po sondzie dla mniejszości.

      • 1 0

    • powtarzasz brednie jak typowa i**otka zacznij kobieto myslec

      • 1 1

    • zgadzam się całkowicie z powyższym

      Niestety, z przyczyn które są dla mnie kompletną zagadką, obecnie jest trend "przez ulicę".
      Widocznie jest jakieś lobby które bardzo lubi tracić czas i ot tak postać sobie na światłach przed przejściem.
      Trzeba za to podziękować prezydentowi i radzie miasta.......

      • 0 0

  • Był wywiad zawodowych kierowców ,opisujacy patologie blachosmrodów w Polsce. (4)

    Wniosek był prosty Polacy przez zacofanie nie mieli okazji nacieszyć się motoryzacją. W tym kraju auto to nadal synonim luksusu!!Gdy na zachodzie już świadomość jest tak bardzo wysoka ,ale oni dochodzili do tego 20lat.Polacy nie chcą się uczyc na błędach dlatego mamy złomowisko Europy tym bardziej ze nadal ich nie stać na nowe czy nawet 5 letnie auta tylko złom 10-20letni. Jednoczesnie wydaje się im roszczeniowo ze jak kupi taki typowy szrot z Niemiec to staje się kims uprzywilejowanym ,komu się należy wyjątkowe traktowanie wszyscy maja mu wtedy ustępować miejsca ,może parkować gdzie chce bezpłatnie a jak nie to postawi ten trujący złom spalinami na trawniku albo chodniku. A i jednocześnie teraz przejścia naziemne to jakiś zamach na jego dobrobyt :) Ciemnota jak zawsze jak czegos nie rozumie staje się agresywna ,wiec jeden burak pisze ze będą ginac ludzie .A z jakiego powodu? Inny burak ze to tworzy korki nie on :) .Gdańsk chce dogonić Europę zachodnią w której priorytetem jest komunikacja miejska zbiorowa czy indywidualna rowerami czy pojazdami elektrycznymi jak skutery elektryczne czy hulajnogi ,oraz pieszo. Jeszcze niedawno te same nazywały rowerzystów biedakami ze nie stać ich na auto bo przecież on ma blachosmroda za 3 tys zł a rower to pewnie 100zł kosztuje :) A już stawianie stojaków rowerowych Mevo na parkingach samochodowych dostali normalnie ataku nienawiści!!
    Niestety ale brakuje jeszcze usprawnienia komunikacji miejskiej i ogromnej liczby stojaków zadaszonych i całych parkingów rowerowych w mieście.

    • 8 6

    • Szkoda ze tak nie edukujesz rządzących tym miastem na temat nowoczesnej komunikacji publicznej.Zrób porządną komunikacje najpierw a później mozesz opłaty wprowadzać.To miasto ma problem zeby wprowadzić bilet rodzinny weekendowy o czy ty chcesz ty dyskutować.

      • 3 0

    • i znowu rozprawka jak to my Polacy jesteśmy żli, zacofani, niezbyt rozgarnięci itd...

      • 1 1

    • Mało (1)

      kolego wiesz o tym zachodzie który tak ci imponuje. Jakoś nie mieszkałem w specjalnej strefie a każdy miał po 2-3 auta. Komunikacją jak mówili sami to szwendają się dziadki (babcie też), część młodzieży (np do szkoły) i biedota. Jak mam 500 m do przystanku to zimą czy w deszcz w d*** mam takie na ramię broń. O ludziach z bagażami czy dużymi zakupami lub w garniturze nie wspomnę. Samochody są dla ludzi i nie cofnie się postępu, tylko że to trzeba umieć ułożyć. Nas zabija wieczna pogoń za czasem a to wynik zaszczucia ekonomicznego Polaków najpierw przez komunę a potem ich kontynuatorów-sprzedawczyków PO. To trzeba przeczekać i edukować. Rower nie jest żadnym rozwiązaniem. Mieszkałem w Danii gdzie się zachłysnęli rowerami 40 lat wstecz a teraz?

      • 1 0

      • A teraz Dunowie jezdza na potege

        rowerami.
        Oczywiscie, nie jest to podstawowy srodek lokomocji ale czesto i chetnie uzywany. Do tego stopnia, ze mi rower skradziony. Choc byl przypiety. Bo nieprzypiety oznacza "feel free" ;)
        Jest jedna zasadnicza roznica, kazdy srodek lokomocji jest na swoim miejscu, ma wlasciwy infrastrukture i cel zastosowania. Bez ideologii a pragmatycznie. Miejska komunikacja jest droga ale z Jutlandii do Kopenhagi mozna dojechac tanie niz z Gdanska do Wawy.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane