• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe zachęty do jazdy autobusem po Wielkim Kacku

rb
18 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Wiata na przystanku Górnicza-Damroki pojawiła się w zeszłym roku. Wiata na przystanku Górnicza-Damroki pojawiła się w zeszłym roku.

Gdyńscy urzędnicy liczą, że nowe wiaty i dodatkowe przystanki zwiększą popularność linii dzielnicowej 153 jeżdżącej po Wielkim Kacku.



W twojej dzielnicy jest wewnętrzna linia autobusowa?

Linię 153 obsługują midibusy, czyli małe autobusy dobrze radzące sobie na wąskich, dzielnicowych ulicach. Pojazdy kursują w dni powszednie co kilkanaście minut. Chętnych do podróżowania nie brakuje. Częstotliwość kursowania zwiększyła się rok temu. Popularność linii przekłada się na propozycje ulepszania tras i poprawy komfortu pasażerów.

W ostatnim czasie na przystanku przy ulicy Gryfa Pomorskiego wymieniona została wiata, po interwencjach mieszkańców u dzielnicowych radnych, którzy z problemem zgłosili się do rady miasta.

Nowe wiaty dla komfortu i estetyki



- Na modernizacji przystanku zyskają nie tylko osoby korzystające z komunikacji miejskiej, ale i pozostali mieszkańcy. Przestrzeń w centralnym punkcie osiedla stała się bardziej komfortowa i estetyczna - mówi Anna Szpajer, radna Gdyni, która zgłosiła problem w Zarządzie Komunikacji Miejskiej.
Linia 153 to jedna z popularniejszych dzielnicowych linii w Gdyni. Linia 153 to jedna z popularniejszych dzielnicowych linii w Gdyni.
Druga nowa wiata pojawiła się jeszcze w zeszłym roku na przystanku Górnicza-Damroki.

Nowe przystanki, bo istnieje potencjał



Pasażerów powinny także ucieszyć dwa dodatkowe przystanki, które w tym roku pojawią się na trasie linii 153. Pierwszy z nich utworzony zostanie na ul. Starodworcowej w kierunku ul. Wielkopolskiej, u zbiegu z ul. Krętą.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia


- Popularność przystanku "Nałkowskiej 04" przy ulicy Starodworcowej pokazała, że istnieje potencjał dla podobnego rozwiązania dla autobusu linii 153 jadącego w kierunku Karwin PKM i Fikakowa. Przystanek na żądanie na wysokości ulicy Krętej zdecydowanie poprawi dostępność transportu publicznego. Co ważne, przy okazji powstanie przejście dla pieszych, które pozwoli spiąć ciąg pieszy od strony kościoła z chodnikiem wzdłuż Starodworcowej - mówi Kajetan Lewandowski, radny dzielnicy Wielki Kack zabiegający o nowy przystanek.
Drugi przystanek powstanie na ulicy Zwinisławy u zbiegu z ulicą Witosławy.

- Wsłuchujemy się w głosy lokalnej społeczności. Troska o pasażerów naszych autobusów i trolejbusów wiąże się z zapewnieniem im bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy, a także wygodnej infrastruktury przystankowej - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
rb

Miejsca

Opinie (68) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Linię 153 wpisać do Księgi Guinnessa

    Linię 153 należy wpisać do Księgi Guinnessa za:
    a) najkrótszy odcinek pomiędzy dwoma przystankami (który wynosi jakieś 120-130 m) Popatrzcie na odległość przystanków Górnicza Damroki 02 i Górnicza Kościół 02.
    b) brak możliwości przejścia chodnikiem przy przystanku na Gryfa Pomorskiego 04 przez wysiadających
    c) brak możliwości bezpiecznego dotarcia do szkoły rejonowej i przedszkoli na Chwaszczyńskiej

    • 2 0

  • 153 nie dowozi dzieci z Fikakowa do szkoły zgodnie z rejonizacją (4)

    Linia 153 powstała kilka lat temu aby dowozić dzieci z Fikakowa do szkoły na Starodworcowej. Ale kilka lat później zmieniono rejonizację i dzieci z Fikakowa nie mają autobusu do Zespołu Szkolno-Przedszkolny nr 4 w Gdyni. na Chwaszczyńskiej. Dlatego rodzice wożą dzieci autobusami bo przejście przez wielopasmówkę jest niebezpieczne. Trudno jest wdrapywać się z tornistrem najpierw z górki a potem pod górkę. Rodzice z Fikakowa zastawiają miejsca parkingowe na Karwinach. A jakby tak trochę zmienić trasę 153 aby autobus zjeżdżał Górniczą do Myśliwskiej i dowoził dzieci do właściwej szkoły ?

    • 5 2

    • (1)

      Co za bzdury piszesz. Linia 153 powstała, żeby wozić wszystkich mieszkańców, w tym mnóstwo dorosłych na Źródło Marii na przesiadki do pracy. Wtedy przecież nie było 29.

      • 1 2

      • Podstawowym argumentem powstania trasy 153 kilka lat temu był dojazd dzieci do szkoły

        Podstawowym argumentem powstania trasy 153 kilka lat temu był dojazd dzieci do szkoły nr 20, która przestała być szkołą rejonową dla dzieci z Fikakowa. Kto próbował jeździć, ten pamięta jak wyglądały godziny na rozkładzie jazdy i pamięta że do pracy większość maszerowała pieszo na przystanek Myśliwska lub Źródło Marii.
        Podstawowym argumentem powstania linii 29 był dojazd do pracy dorosłych bo 153 było ni przypiął ni przyłatał.

        • 0 0

    • (1)

      "A jakby tak trochę zmienić trasę 153 aby autobus zjeżdżał Górniczą do Myśliwskiej i dowoził dzieci do właściwej szkoły ?"

      ... to i tak nie puściłabyś dzieciaka, bo "przejście przez wielopasmówkę jest niebezpieczne" i "potem pod górkę".

      • 0 1

      • szkoda że "z wiaty" nie widać rozwiązania

        Szkoda że "z wiaty"{ nie można dostrzec sposobu aby dzieci dojeżdżały do szkoły na Chwaszczyńskiej bez przechodzenia przez wielopasmówkę i wracały też bez przechodzenia. A jakby wyjrzeć "zza wiaty" ?

        • 0 0

  • (2)

    Lepszy byłby chodnik, dzięki któremu można byłoby dość do tego przystanku z drugiej strony.

    • 26 0

    • Pamiętam

      Że miał być chodnik wzdłuż całej Górniczej - projekt sprzed dwóch lat chyba. Jak poszerzyli ulicę dla autobusów, to już chyba miejsca im brakło, żeby to zrobić zgodnie z normami.

      • 1 0

    • Chodnik

      z tym chodnikiem to dramat :) inwestycja wygrala glosowanie w BO w roku 2017 a do dzisiak nie zrobiono nic :D smiech na sali

      • 1 0

  • Gdynia XXI w. (4)

    A jak dojechać z Dąbrowy na Fikakowo czy z powrotem ?

    • 2 1

    • Tak jest! (1)

      Jak wrócić z Tesco na Fikakowo jednym autobusem :)

      • 1 0

      • Górniczą nie da się. Choć były takie plany. Podobno kostkę brukową położono odwrotnie i nie da się.

        • 0 0

    • 23/24/27/31/R/181 + 29/153

      • 0 0

    • Nie ma takiej możliwości. Nie będzie ponieważ radny ceni sobie ciszę i spokój.

      • 0 1

  • Trojmiasto.pl publikuje artykuł o ustawieniu jednej (2)

    j e d n e j nowej wiaty w Gdyni? No ja nie wiem jak mam to skomentować...
    I jeszcze mówią o zachęcie do podróży...
    No mi się wydaje że WIATA to jakby standard w mieście?

    • 36 4

    • jeżeli szczurek nic nie robi, to o czym mają pisać?!?!?!? (1)

      • 2 0

      • Ale za to jego paź Łucyk szaleje, tu donica, tam wiata. Burza!

        • 0 0

  • Linia Fikakowo - Orłowo/ Redlowo skm.

    Kiedy?

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Nowe wiaty (4)

    Warto przy następnej inwestycji pomyśleć o projekcie nowych wiat w całym mieście. Obecne nie są złe, ale wiele miast stosuje już sporo ciekawsze rozwiązania. Wzorem będzie tu chyba Warszawa. Nie ma co porównywać bo nie ta wielkość miasta i nie ten ruch, ale kształt wiat jest już jak najbardziej do skopiowania w Gdyni. Nie mniej, dobrze, że ktoś dba o teoretycznie "mniej istotne" linie wewnętrzne

    • 18 11

    • WOOW a gdzie ty w widziałeś w warszawie gdzieś nowe ładne wiaty przystankowe?

      • 0 1

    • wazne i wazniejsze

      W publicznych przedszkolach brakuje miejsc dla dzieci, ale to chyba zbyt wymagajacy temat dla portalu...

      • 1 3

    • (1)

      Proszę pamiętać o gęstym oznakowaniu szyb ze względu na niedowidzących i na ptaki. Te dwie grupy rozbijają się na tych szybach. Jeden pasek nie wystarcza niestety. Badania naukowe wskazują, że najlepiej funkcjonują gęste poziome paski albo rzędy punktów, które nie naśladują kształtów biomorficznych. Te mogą od połowy wysokości być stopniowo bardziej przezroczyste. Czy farba, czy szlif, nieważne, ale dla 100% pewności, 50% powierzchni powinna być oznakowana.

      • 3 0

      • Ciekawy temat... Nie ma na to jakiś przepisów w budowlance? Wydawało mi się, że tam na wszystko są normy

        • 1 0

  • Wiaty

    Niestety ale autor sie pomylil bo wiata na przystanku Gornicza Damroki jest od jakiegos miesoaca max dwoch a nie od zeszlego roku....

    • 0 0

  • Psu na budę taka wiacina (1)

    Co to jest, ani schować się przed deszczem ani wiatrem. Drodzy projektanci, od siedmiu boleści, jak już coś tworzycie to przynajmniej z głową a nie pipidówki najwyżej dla grupy przedszkolnej,. jadącej do kina

    • 5 0

    • :)

      Popieram tego Pana :)

      • 1 0

  • (1)

    Wielki Szok

    • 15 0

    • Wielki szok, ze lokalna PiSowska patologia z komunalnych jeszcze nie zniszczyla.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane