• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: ruszają konsultacje nad STEŚ

Maciej Naskręt
5 lipca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Proponowane przez gdański oddział GDDKiA warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. Proponowane przez gdański oddział GDDKiA warianty przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.

Od wtorku drogowcy z GDDKiA wraz projektantami będą konsultować z mieszkańcami dokumentacje STEŚ. Zaplanowano aż osiem spotkań na terenie Gdyni, Gdańska, gminy Żukowo oraz Kolbudy.



Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczyna konsultacje w sprawie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla Obwodnicy Metropolitalnej. W spotkaniach będą brali też udział autorzy dokumentu - projektanci z poznańskiej spółki Lafarenz.

- Podczas spotkań mieszkańcy będą mogli dowiedzieć się więcej na temat przebiegu trasy niż podczas konsultacji, które odbywały się w listopadzie i dotyczyły Studium Korytarzowego dla Obwodnocy Metropolitalnej - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Prawdopodobnie najbardziej gorące konsultacje będą odbywać się w czwartek w gminie Kolbudy. Tam mieszkańcy dzielą się na tych, którzy popierają wariant pomarańczowy i wariant czerwony. Muszą oni wypracować konsensus. Jeśli im się to nie uda, o przebiegu trasy zdecydują względy środowiskowe.

Na początku czerwca właśnie na terenie gminy Kolbudy, na prośbę mieszkańców, został przywrócony jeden z podwariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej.

Plan spotkań z mieszkańcami w sprawie Obwodnicy Metropolitalnej

5 lipca, godz. 18, Zespół Szkół nr 14 w Gdyni, ul. Nagietkowa 73, Gdynia Dąbrowa
6 lipca, godz. 18, Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej w Chwaszczynie, ul. Mickiewicza 16, Chwaszczyno
7 lipca, godz. 18, Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego w Kolbudach, ul. Wybickiego 33, Kolbudy
11 lipca, godz. 18, Szkoła Podstawowa nr 83 w Gdańsku, ul. Stokłosy 1, Gdańsk Kokoszki
12 lipca, godz. 18, Publiczne Gimnazjum nr 2 im. Jana Heweliusza w Żukowie, ul. Armii Krajowej 2e, Żukowo
13 lipca, godz. 17.30, Remiza OSP, Miszewo
14 lipca, godz. 17:30, Zespół Szkół w Straszynie, ul. Starogardzka 48, Straszyn
15 lipca, godz. 18, Szkoła Podstawowa w Glinczu, ul. Brzozowa 6, Glincz
18 lipca, godz. 19, Centrum Kultury i Sportu, Małkowo

Opinie (147) 5 zablokowanych

  • Postrasza wariantami zeby ty i owdzie ceny dzialek spadly (1)

    Ale ludzie co powydawali po kilkaset tysi na chaty, nierzadko na kredyt, beda protestowac. Dobro ogolu powinno byc w tym przypadku "wazone". Ludzie narzekajacy na korki, a wiec w domysle, ludzie z miasta, z blokow, powinni miec mniej do powiedzenia. Ludzie biedni nie powinni rzadzic, bo sa biedni z jakiegos powodu.

    • 3 14

    • Ludzie z miasta, z bloków, nie korkują tras wjazdowych i wyjazdowych rano i po południu, bo już są w mieście. Narzekają ci sami, co pobudowali domy. Mało domyślny jesteś.

      • 10 0

  • Czy frajerstwo, które kupiło "apartamenty" w lansiarskich (5)

    ..."kondominiach" nad "ślicznym, spokojnym jeziorkiem" w Chwaszczynie już utoczyło piany z pysiów, że będą mieć autobanę ORAZ węzeł :)))

    • 16 7

    • Zazdrosny bidulek (1)

      • 4 3

      • Jaki tam zazdrosny...

        Ja bym się wqoorvił, jakby mi deweloper naobiecywał Arkadię, a dał hawrę przy autostradzie.

        • 1 0

    • LOL

      oj boli Cie to prawda, oj boli blokersie zafajdany

      • 0 1

    • LOL

      Zaazdrośc to taka polska cecha, lepiej Ci?

      • 1 0

    • Zawiść ludzka nie zna granic. Sam nie może mieć to sie cieszy jak ktoś ma traci.

      Na szczęście tacy ludzie raczej nigdy nic nie osiągnął :)

      • 0 1

  • trasa kaszubska (4)

    a co z trasą kaszubską? ona powinna powstać wcześniej, albo w tym samym czasie, co OM, bo przecież OM ma do niej dobiegać. a ostatnio jakby ciszej na ten temat. pozdrawiam

    • 8 2

    • to są konsultacje nad STEŚ (3)

      dal Trasy Kaszubskiej konsultacje były 5 lat temu, w zeszłym roku STEŚ klepnęli i trasa miała iść do realizacji, teraz czekają na kasę na realizację, ale Grabarczyk obciął fundusze i czekają dalej

      • 1 1

      • (2)

        to chyba trochę słabo douczony i doinformowany jesteś...

        STEŚ to etap studialny, którego finalnym efektem jest uzyskanie decyzji środowiskowej, czyli de facto pierwszej decyzji administracyjnej, określającej korytarz dla danej drogi- innymi słowy będzie wybrany wariant..
        a od realizacji jeszcze go będzie dzieliła koncepcja, projekt budowlany, wykonawczy, uzyskanie ZRiD, wykup nieruchomości..... STEŚ to tak naprawdę koniec analiz studialnych, nie projekt

        • 1 1

        • wiem co piszę, bo w przyszłości będę mieszkał w odległości 900 metrów od tej trasy (1)

          no właśnie, o tym piszę, wybrano ostateczny wariant, z dokładnym wyznaczeniem gruntów przez które trasa będzię przebiegała, a na realizację nie ma pieniędzy. Realizacja: przygotowanie projektu budowlanego, wykonawczego, wykup nieruchomości, budowa - na to wszystko potrzeba pieniędzy, których nie ma

          • 0 2

          • nieprawda, nie ma wskazanych nieruchomości do wykupu pod inwestycję. Do RDOŚ składa się znacznie szerszy zakres niż pas drogowy, obszar na który POTENCJALNIE inwestycja może oddziaływać. Jest to pas kilkukrotnie szerszy (3, może 4 razy) od pasa drogowego, który będzie określony na etapie PB i pod który zostaną wykupione grunty.

            • 0 0

  • ile będzie kosztował km za przejazd??? (1)

    • 6 1

    • wszysko po 5 złoty - 5 złoty za kilometr

      • 2 2

  • Od 22 kwietnia 2010 napisano tu 11 artykulów o budowie tzw. obwodnicy (1)

    metropolitalnej. W tym czasie nie wybudowano nawet milimetra. Polska żenada.

    • 9 6

    • co wy przezywacie-pseudoobwodnice? czy szybciej dojedziesz do Gdańska??!!!

      • 2 3

  • myślałam że roboty ruszają (1)

    a tu bla bla jeszcze bedzie z rok albo i więcej

    • 3 3

    • rok? w rok to RDOŚ decyzji środowiskowej nie wydaje, dla tak dużych inwestycji trwa to przeważnie dłużej. A najpierw trzeba opracować steś, pozniej uzyskac wspomnianą decyzję, a później opracować KP, PB, PW, pozwolenie (ZRID), wykupy i dopiero budowa. Oczywiście jeśli będą pieniądze...

      • 1 0

  • Ta obwodnica do (9)

    niczego nie jest przydatna. To bubel zaczynający się w Straszynie, a kończący w Chwaszczynie.Komu jadącemu od Pruszcza np będzie się chciało zjeżdzać na OM, nadrabiać km aż do Żukowa żeby na koniec i tak wjechać na powrót na dotychczasową obwodnicę? Jaki jest w tym sens?

    • 25 9

    • obwodnica metropolitalna to "nowe" wersje DK20 i DK7 sprzed paru lat (6)

      obie sa NIEZBEDNE zeby rozladowac ruch do trojmiasta od strony Kaszub, tu nie chodzi o tranzyt Straszyn-Chwaszczyno ale o umozliwienie dojechania rano do trojmiasta i wyjazd po poludniu w druga strone BUDOWAC zanim zabraknie rezerwy terenowej

      • 8 2

      • i dobrze niech stoi

        zamiast tego niech za OPAT sie zabiora...

        • 4 2

      • dojechanie rano do trojmiasta? (1)

        • 1 0

        • dojazd rano do trojmiasta?

          Juz teraz wielkopolska stoi w korkach rano, nie jest z gumy i sie nie rozciagnie.
          Juz widze ten dojazd 6 pasmowka, wpadajaca w chwaszczynska.
          powodzenia dla ludzi mieszkajacych na dabrowie, karwinach i fikakowie, bedziecie miec przerabane.

          • 3 2

      • Wystarczy rozbudować istniejące drogi dojazdowe. (1)

        W jaki sposób droga wzdłuż miasta ma rozładować korki tworzone przez dojeżdżających?

        • 3 3

        • chociazby tutaj sie korkuje codziennie co najmniej na kilkaset metrow:

          - Zukowo od strony Kartuz i Koscierzyny na rondzie przy UM i Gminy
          - Chwaszczyno od strony Tuchomia i Bojana
          - Wezel Chwaszczynska/obwodnica
          i tak codziennie, rano w jedna a po poludniu w druga strone...

          • 5 1

      • a co ma ta droga z dojazdem do Trójmiasta ??

        prowadzi ze Straszyna do Chwaszczyna. Jak ty chcesz się nią dostać np. z tego swojego Tochomia np. do Oliwy ? Pomyśl zanim napiszesz. Dojazdy do Trójmiasta to drogi o przbiegu prostopadłym do planowanej OM np. Kielnieńska, DK 7 z Żukowa itp

        • 0 3

    • Popieram - trzeci pas na obwodowej i lepsze zjazdy i po kłopocie

      ...a to wszystko byłoby za 1/4 ceny obwodnicy metropolitalnej.

      • 3 4

    • Wręcz przeciwnie

      Ta obwodnica jest bardzo potrzebna, aby :

      -rozładować obecną obwodnicę i tranzyt do i z Lęborka i słupska przesunąć dalel od trójmiasta.
      - umożliwi swobodny dojazd mieszkańcom żukowa, kartuz i miejscowości ościennych do Gdańska i Gdyni.
      - rozładuje korki nie sezonowe tworzące się w Wejherowie, Rumi, Redzie oraz Północnej częsci Gdyni. Przestanie tranzyt wreszcie iść przez te miasta.

      Oczywiście ta droga ma sens głównie jak postanie wraz z nią Trasa Kaszubska. Bo to że trasa Kaszubska Postanie to jest pewne, ale lepiej by było aby powstała w podobnym momęcie co Obwodnica Bis, bo w innym wypadku jeszcze większy ruch poleci Trójmiejską obwodnicą i może spowodować jej zakorkowanie.
      -

      • 4 1

  • Oby nigdy nie powstała

    Wielkie martotrawstwo pieniędzy. Te pieniądze powinny iść na kolej, na tramwaje, na wydzielone pasy dla autobusów. To jest metoda nie tyle zmniejszania korków, bo te już zawsze będą, ale umożliwiania ludziom dotarcia na miejsce szybko i na czas.

    • 16 15

  • Po co konsultacje?

    I tak tylko najmłodsi na tych spotkaniach tej drogi dożyją, a ci w średnim weku to już ewentualnie będą śmigać, ale wózkami inwalidzkimi. O ile wcześniej się ropa nie skończy. Bez napinki towarzysze, tak?

    • 6 2

  • o co chodzi z tą drogą? (1)

    bo patrze na mapkę i nie kumam czemu ona ma służyć

    • 9 3

    • wyjaśnię Ci

      jak nie wiadomo o co, to znaczy, że o pieniądze
      paru właścicieli ziem w chce zgarnąć kasę za sprzedaż pól i tyle
      jak z tym Misiem - "nikt nie wie, po co jest, ale my mamy 20% z niego, więc im Miś droższy, tym więcej dla nas" ;)

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane