• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Trójmiasta trzecią najmniej bezpieczną ekspresówką w Polsce

Maciej Naskręt
26 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Kierowcy, którzy korzystają na co dzień z obwodnicy, mogą liczyć straty czasu nawet w dniach, a nie godzinach. Kierowcy, którzy korzystają na co dzień z obwodnicy, mogą liczyć straty czasu nawet w dniach, a nie godzinach.

Od początku 2017 r. średnio na każdym kilometrze obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska dochodziło do 40 wypadków i kolizji, które przynajmniej raz na trzy dni powodowały poważny paraliż drogi. To plasuje obwodnicę na trzecim miejscu wśród ekspresówek z największą liczbą "zdarzeń drogowych" w Polsce.



Co należy zrobić, by poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy?

Operatorzy aplikacji Yanosik postanowili sprawdzić, jakie drogi w Polsce są najmniej bezpieczne. Wzięli pod uwagę statystyki zdarzeń, zgłaszanych przez użytkowników systemu od 1 stycznia do 10 grudnia 2017 roku.

- Uwzględniając częstotliwość występowania wypadków na drogach, stworzyliśmy mapy najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce - mówi Julia Rachwalska, administrator systemu Yanosik.
Wśród wszystkich dróg ekspresowych na terenie Polski wytypowanych zostało 10, które odznaczały się największą liczbą wypadków w przeliczeniu na 1 km drogi. Na wspomnianych mapach jest też obwodnica Trójmiasta. Od początku 2017 r. średnio na każdym jej kilometrze dochodziło do 40 wypadków i kolizji. Oznacza to, że skoro obwodnica ma 38 km, to codziennie dochodziło tam do około czterech zdarzeń drogowych.

Jak wyliczono ten wynik?

System Yanosik umożliwia wysyłanie i odbieranie różnego rodzaju ostrzeżeń (zdecydowanie najczęściej są to ostrzeżenia przed patrolami policji) przez kierowców, w tym również zgłoszeń o kolizjach i wypadkach. Ich autentyczność weryfikowana jest przez kolejnych kierowców przejeżdżających przez dane miejsce, poprzez zatwierdzenie lub odrzucenie wcześniej dodanego komunikatu. W ten sposób system jest w stanie określić lokalizacje, w jakich najczęściej dochodzi do wypadków.

Dodajmy, że najczęściej do kolizji dochodziło na drodze S86 łączącej Katowice i Sosnowiec. Na drugim miejscu uplasowała się droga ekspresowa S2 w okolicach Warszawy.

Powiadomienia o utrudnieniach możesz otrzymywać z aplikacji Trojmiasto.pl Powiadomienia o utrudnieniach możesz otrzymywać z aplikacji Trojmiasto.pl

Powiadomienie na telefon o utrudnieniach na obwodnicy



Od ponad dwóch lat użytkownikom aplikacji Trojmiasto.pl dziennikarze wysyłają istotne informacje ostrzegające o korkach, wypadkach i kolizjach, także na obwodnicy Trójmiasta.

Od początku tego roku do 19 grudnia wysłaliśmy 99 powiadomień o poważnych utrudnieniach na obwodnicy. To oznacza, że średnio co trzy dni mamy do czynienia z paraliżem lokalnej ekspresówki.

O tym, jak pobrać aplikację Trojmiasto.pl możecie przeczytać na specjalnie przygotowanej stronie.

Opinie (410) 7 zablokowanych

  • Poprawa bezpieczeństwa

    Dobrym sposobem na ogólną poprawę bezpieczeństwa było by ponoszenie wszystkich kosztów przez sprawcę kolizji lub wypadku całkowicie z jego kieszeni. I tak za spowodowanie kolizji drogowej mandat 500 zł. Przyjazd do zdarzenia Straży Pożarnej to nie mniej niż 2.500 zł. Naprawa uszkodzonych barierek np.2-3 mb. do 1000 zł. dla GDDK i A .Pokrycie kosztów transportu/laweta/ pojazdu kierowcy poszkodowanego w wyniku tej kolizji minimum 300 zł. Poszkodowany wynajmuje samochód z wypożyczalni na koszt sprawcy itp.Także dodatkowo niejako z "urzędu" utrata 20% ulgi w OC sprawcy. Jeżeli natomiast był by sprawcą po raz kolejny( np. w okresie 1-2 lat) to utrata całkowita ulgi w OC. Wprowadzić tak na próbę na ekspresówkach w 2018 r....i liczyć kasę.

    • 1 1

  • Pustaki (1)

    Nakaz jazdy powyżej 80 kilometrów na godzinę kazdy się spodziewa jadącego z tylu goscia z wyzsza predkoscia ale jadac 120 prawym pasem można przegapić babę przed maską jadąc 70kmh z rąbanym tel przy uchu ona nie winna a za nia siwo i karambol maksymalna jazda z zestawem auta osobowego np.przyczepa lekka to 80 więc tej prędkości powinno się trzymać los bojach się jeździć ekspresową wypad na miasto

    • 1 2

    • jan, masz wąsa?

      • 0 1

  • Dzisiaj godz. 16.25 na odcinku leśnym estakady - cztery rozkraczone auta, wyłączony pas, policja,

    już na obwodnicy zepsuta ciężarówka i za nią schowany kolejny radiowóz. Jeden wielki burd*l. A natężenie ruchu małe, bo bębny mają ferie, więc ich macherzy też wzięli sobie wolne, żeby pobyć z Dżejsikami i Brajanami.

    • 1 1

  • W kilku miejscach muszą być 3 pasy (9)

    nie ma innej opcji

    • 167 53

    • nawet 5 pasów nic nie zmieni. Brawura i tyle.

      • 3 1

    • 3 pasy

      Od obwodnicy południowej Gdańska do Estakady Kwiatkowskiego co najmniej.

      • 0 3

    • Co należy zrobić, by poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy? (3)

      Nie wpuszczać GKA GWE GKS oraz przyjezdne słoiki.

      • 25 30

      • to niepotrzebne, Ty już odizolowałeś się od reszty społeczeństwa :) jesteś bezpieczny, bardzo bezpieczny :)

        • 2 3

      • Jeźdźę w słuźbach ratowniczych. Nie chciej wiedzieć na jakich tablicach auta biorą najczęściej udział w zdarzeniach na obwodnicy. To niestety nasi kierowcy...

        • 30 2

      • Nie wpuszczać chamów drogowych,numery nie maja nic do rzeczy.

        • 37 2

    • Za dodatkowe pasy (1)

      Ciezko o dodatkowe mieszkanie. Zapomnij więc...

      • 25 12

      • obwdnica jest GDDKiA, a nie miasta. budyn nie ma nic do powiedzenia

        • 14 3

    • Jest, kultura jazdy ,ale to są zbyt duże wymagania.

      • 7 1

  • Typowa Polska

    Jeżdżę komunikacją miejską ponad 3 lata w jednym kierunku i codziennie widze te korki na autostradzie to odrazu się żyć odechciewa ludzie całe życie muszą marnowac w korkach powinni zrobic 3 pas napewno by wszystkim ułatwiło życie.
    Niemieckie autobany to jest coś

    • 2 0

  • Obwodnica

    Po co trzeci pas? Chyba że chcemy aby z dotychczasowych debili co latają za nisko jakieś 50% dołączyła kolejna grupa oblatywaczy.
    Odcinkowy pomiar prędkości i mandat taki że przy podpisywaniu kleksa by w gacie narobił.
    I obowiązkowo konfiskata pojazdu debilom
    Przecież auto to biała broń.Kto nie zrównoważony nie powinien obsługiwać

    • 3 1

  • Zadne z tych rozwiazan z ankiety

    To że obwodowa ma 2 pasy to nie problem, ograniczenie prędkości i patrole policji też nic nie zmienią. Głównym problemem jest odległość od poprzedzającego pojazdu czyli jazda na zderzaku. Wielokrotnie zastanawiam się że gdybym musiał raptownie zahamować to wiem że drivera którego widzę w lusterku miałbym w bagażniku.

    • 3 1

  • Odległość (12)

    Nie zachowujemy odpowiedniej odległości bo każdy myśli że jego wspaniały pojazd zatrzyma się w miejscu ,chwila nie uwagi i już siedzi komuś w "zadzie" a jak zrobisz sobie bezpieczna odległość to trzeba się przecież wcisnąć ...

    • 362 13

    • Obwodnica

      Dokładnie tak jest,stada baranów pędzą na złamanie karku,jakby 0,0001 sekundy szybciej że dotrze do miejsca coś by mu/jej dawało.

      • 3 0

    • Problem jest w myśleniu kierowców (1)

      Co z tego, że zostawię odpowiednią odległość od auta poprzedzającego jak zaraz wciśnie mi się tam jakiś Janusz w swoim TDIku lub bawarze

      • 27 0

      • niby tak, ale zawsze myślenie kierowców warto poprawiać poczynając od siebie

        • 2 0

    • (4)

      Ale po co. janusz mysli ze jazda na zderzaku jest ok. Jeszcze mruganie dlugimi.

      • 35 1

      • Ja mruganie dlugimi odbieram za ostrzeżenie (1)

        Więc jak je widze z tylu, to zwalniam...

        • 15 0

        • Ja ostro hamuję, widać niebezpieczeństwo musi być poważne

          • 3 0

      • janusz z wawy? (1)

        • 3 2

        • Janusze są wszędzie.

          • 14 1

    • (3)

      W Niemczech są fotokomórki w barierach. Mierzą odległości pomiędzy autami. Jak za blisko to 500 euro kary

      • 33 9

      • a co najlepsze

        taka bariera jak widzi zbyt blisko jadącego kierowcę, sama zagradza mu drogę i nie pozwala jechać dalej

        • 6 0

      • w szwaicarii a nie w niemczech

        • 9 1

      • Kto ci to opowiadał?

        • 10 8

  • Ustawić zakaz wjazdu GKA, GKS, GWE, GLE, GPU i leasingów i będzie bezpiecznie ! (6)

    STOP d***lom !! :)

    • 15 16

    • Ty tak naprawdę sadzisz, czy tylko przyłączasz sie do tych niemądrych opinii o rejestracjach "dobrych" i "złych"
      A co latem? Kto może w/g ciebie jeździć? A ty możesz wszędzie/ A co, jesli spotkasz takiego jak ty, który powie "Rafały precz z mojego miasta" :-)
      Oj chłopie, chłopie...

      • 0 0

    • Stary a kim ty jestes zeby komukolwiek czegos zakazywac? Nienawidzisz rodakow. Slabe.

      • 1 0

    • I jeszcze zakaz wjazdu dla

      GD,GDA i GA,a reszta niech jeździ,będzie luźno.

      • 1 2

    • Tak???? (1)

      Idz sie leczyc!!!

      • 0 0

      • zakazać w ogóle jazdy, wszystkim !! :)

        • 0 0

    • gwe

      a ty to jesteś rodowity gdańszczanin ???

      • 1 0

  • Budowana za Gierka (2)

    W tamtych czasach spełniała z naddatkiem swoje funkcje. Minęło 40 lat i nic lub prawie nic się nie zmieniło, a samochodów przybyło o kilkaset procent. Ja widzę 2 wyjścia
    1 Drakońskie podwyższenie wysokości mandatów (w Szwajcarii czy w Skandynawii mandat boli naprawdę) Za rażące naruszanie przepisów odbieranie dożywotnio prawa jazdy.
    To może poprawić sytuacje na drogach natychmiast
    2 Nic oryginalnego, ale rozbudowa i budowa dróg musi ulec przyśpieszeniu

    • 43 6

    • nie za gierka, tylko później! (1)

      • 1 0

      • Gdynia-Pruszcz Gdański 1973-1977...to czas Gierka, potem, owszem dobudowywano, rozbudowywano, remontowano...

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane