• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od lutego kolejne zmiany w komunikacji na Chwarznie

Patryk Szczerba
27 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Linia K pojedzie z Chwarzna na Obłuże, ale z tego powodu w niedziele zakończy funkcjonowanie linia 160. Linia K pojedzie z Chwarzna na Obłuże, ale z tego powodu w niedziele zakończy funkcjonowanie linia 160.

Od lutego linia K zmieni swoją trasę i pojedzie z Chwarzna do Chyloni oraz Obłuża. Z tego powodu dzielnica straci niedzielne połączenia linii 160, które - jak przekonują radni dzielnicy - były rzadko wybierane przez mieszkańców Chwarzna.



Czy lepszy dostęp do komunikacji na Chwarznie zmniejszy korki na drogach dojazdowych?

Niedawno informowaliśmy o zmianach trasy linii 147. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę sfinansowanym z budżetu miasta, rady dzielnicy i jednego z deweloperów, od 10 grudnia autobusy jadą co drugi kurs, niezależnie od kierunku ulicami Staniszewskiego i Zaruskiego wewnątrz osiedla Sokółka, zamiast - jak wcześniej - ul. Chwarznieńską (na odcinku pomiędzy ul. Staniszewskiego i ul. Zaruskiego).

Czytaj więcej: Linia 147 wjedzie w głąb osiedli na Chwarznie

Linia K z Chwarzna na Obłuże



W nadchodzącym roku szykowane są kolejne korekty. Od lutego 2018 roku autobus K zmieni swoją trasę. Z Chwarzna i Wiczlina pozwoli dostać się bez przesiadki do Chyloni i na Obłuże.

Było to jednym z postulatów mieszkańców w przeprowadzonej na początku roku ankiecie, po analizie której radni zaczęli modyfikować komunikację w dzielnicy.

- Niezwykle cieszy, że ostatnia zmiana jest już wykorzystywana przez pasażerów, co widać po osobach stojących na nowych przystankach Zaruskiego, Bryla i Staniszewskiego. Linia K obecnie zahacza o jeden przystanek na pętli Apollina, a po zmianie przemierzy prawie całą dzielnicę, jadąc "starym przebiegiem" 147, a następnie obwodnicą do Chyloni i Estakadą na Obłuże - mówi Jakub Ubych, przewodniczący rady dzielnicy Chwarzno Wiczlino.

Linia 160 w niedzielę nie pojedzie



Zmiana trasy linii K pociągnie za sobą konsekwencję w postaci likwidacji linii 160 w niedzielę. Obecnie przez cały dzień jeździ osiem kursów.

Co ciekawe, jeszcze w sierpniu radni dzielnicy przekonywali, że zależy im na tym, by linia 160 w weekendy jeździła co 20 minut.

Obecnie zapatrują się na tę sprawę inaczej.

- Z obserwacji wynika, że kursy te były bardzo rzadko wybierane przez mieszkańców. Oczywiście dążymy do zwiększenia zarówno częstotliwości, jak i zwiększenia liczby linii, jednak przyjęliśmy model ewolucji transportu publicznego w naszej dzielnicy. Stąd aprobata do wymiany połączeń, które w naszej ocenie są korzystne. Tracimy kilka niedzielnych kursów, a zyskujemy linię pośpieszną w dni powszednie - tłumaczy zasadność zmiany Ubych.
Według zapowiedzi, w następnych miesiącach lepszy dostęp do komunikacji miejskiej mają zyskać Dębowa Góra i Niemotowo.

Sprawdź cały rozkład ZKM Gdynia


Nie musisz być na przystanku, by na bieżąco znać realny, uaktualniony wobec oficjalnego rozkładu czas odjazdu każdego tramwaju czy autobusu w Gdańsku.

Przyznajmy: elektroniczne tablice na przystankach tramwajowych i autobusowych w Gdańsku działają różnie, czasem lepiej, czasem gorzej. Przeważnie jednak wszystko z nimi jest ok i wtedy pokazują nie tylko autentyczny czas przyjazdu kolejnych pojazdów - z uwzględnieniem korków - ale także informacje o utrudnieniach w ruchu.

Tak bardzo się do nich przyzwyczailiśmy, że na przystankach z takimi tablicami mało kto zerka już na papierowy rozkład jazdy, wywieszony w wiacie przystankowej.

Od teraz dane wyświetlane na elektronicznych tablicach przystankowych dostępne są także na stronie mobilnej m.trojmiasto.pl/ztm oraz w darmowej aplikacji Trojmiasto.pl (dostępnej na telefony z Androidemsystemem iOS).

Można je znaleźć poprzez wyszukiwarkę przystanków lub w zakładce z rozkładami jazdy, na podstronie każdego gdańskiego przystanku. Najczęściej używane przystanki warto dodać do ulubionych, by szybciej je wyszukiwać.

Co ważne, dysponujemy danymi nawet dla tych przystanków, na których nie ma tablic elektronicznych.

Jak to możliwe? Informacje przekazuje na bieżąco system Tristar, wysyłając je zarówno do tablic przystankowych, jak i do serwerów ZTM Gdańsk, z których pobiera ją Trojmiasto.pl.

Dzięki temu, że wiemy, o której naprawdę przyjedzie nasz autobus lub tramwaj, możemy uniknąć zbędnego czekania na przystanku lub właśnie przyspieszyć kroku, by nie przegapić naszego połączenia.

Dowiedz się więcej: aplikacje mobilne Trojmiasto.pl

Miłego korzystania!

Miejsca

Opinie (149) 2 zablokowane

  • Usprawnienie po gdyńsku czyli jak zniechęcić pasażerów. (8)

    Ciągle brak automatów do sprzedaży biletów w zamian pasażerowie skazani są na kupowanie u kierowcy karnetów 5 biletowych, nowe kursy kosztem likwidacji innych.

    • 109 19

    • ile szczur przez 25 lat siedzenia przy korycie postawił biletomatow? (5)

      Dlaczego karnet to 5 biletów a nie 4 lub 6?

      • 27 9

      • Zamiast biletomatu korzystaj z kupowania w smartphonie- szybciej taniej i wygodniej

        • 24 15

      • Antyszczur (3)

        Ciekawe, myślę, że około 4 lata temu pisałem w sprawie K przez Chwarzno do ZKM. Jaka była odpowiedź - łatwo się domyślić. ZKM ma to do siebie, że nie myśli zbyty szybko i każde działanie ma spóźnione o kilka lat. Podobnie jest ze 147 przez Staniszewskiego. Autokrata oczywiście nie pomógł, bo ulicy nie nakazał od początku zrobić o pełnym przekroju. Zlikwidowanie 160 w niedziele już raz przerabialiśmy i ZKM po protestach się z tego wycofał. Ostatnio nawet nieco poprawili koordynację ze 147, a więc teraz likwidowanie dowodzi, że tam pomyślunku w działaniach nie ma żadnego.

        • 20 3

        • "około 4 lata temu pisałem w sprawie K przez Chwarzno" (1)

          Bo to jest tak. Jednej głupol w autobusie to jeszcze nie popyt. Ale 30 pasażerów i jeden głupol to już popyt. Więc można uruchamiać połączenie. Taką mam koncepcję.

          • 14 6

          • No i tak ma byc.

            Bardzo dobra koncepcja panie kierowniku, chcialem zauwazyc. Bardzo dobra ;)

            • 11 8

        • kwik zawisci PiSu

          wywołuje uśmiech na mojej twarzy

          a Gdynia spokojnie płynie do przodu,
          jedna z najlepszych komunikacji w Polsce,
          zawsze lepsza od gdańskiej,

          Gdynia jest ością zazdrości ,
          tą ością udławimy zazdrośników,
          zakwiczą się na śmierć

          • 6 14

    • SKA-ZA-NI!!!

      Dokładnie tak, zaraz po wejściu do autobusu pasażera przykuwają do kierowcy i każą mu kupować karnet. Skandauuuuuu!

      • 10 11

    • odezwał się "niedzielny pasażer". Albo się ma miesięczny, albo kupuje przez internet

      • 13 4

  • Linie literowe czyli pośpieszne linie za które trzeba płacić dodatkowo (3)

    a i tak stoją w korku, obok tego autobusu z normalną taryfą - to jest dopiero chore! Płacić więcej bo autobus zamiast numeru linii, ma literkę... Komunikacja po gdyńsku normalnie rozwala systemy. Może i rozkłady macie dopracowane i nadzór ruchu który pilnuje przewoźników, ale wyglądowo to leżycie, bo pasażerom nie chce się myśleć czy na ten autobus skasować bilet za 3,60 czy już za 4zł, albo czy na godzinnym pojadę i tym, i tym. Po co to? Ujednolicone jest przejrzyste!

    • 106 14

    • (1)

      Rzeczywiscie to takie skomplikowane
      Literka - pospieszny
      3 cyfry - autobus zwykly
      2 cyfry - trolejbus

      Ciezkie do zapamietania....

      • 25 15

      • Dla leminga z Gdańska to już problem.

        • 20 8

    • Ot. Mentalność słoika.

      • 5 11

  • (22)

    Ciężko mi zrozumieć ludzi, którzy kupują mieszkania na peryferiach za obwodnicą, a później narzekają, że nie ma dojazdu do miasta.
    Kto wam kazał się wyprowadzać na dobrowolne zesłanie?
    Trzeba było myśleć, kiedy się mieszkanie na wygwizdowiu kupowało!

    • 84 99

    • Tez tak mysle... (3)

      ...ze ciezko Ci.
      Tylko w sumie pojawia sie pytanie co Ci ubylo po wprowadzeniu tych zmian, jesli nie jestes mieszkancem chwarzna/wiczlina (a po komentarzu wnioskuje ze tak jest).
      Co Ci przybylo po wylaniu z siebie tego "zalu"?
      Temat dotyczy zmian i usprawnien w trasach, ktore od czasu do czasu wprowadzane sa wszedzie, gdzie mieszkancom to potrzebne i zglaszaja takie wnioski, niezaleznie od tego czy mieszkaja w zewnetrznych dzielnicach czy w centrum.
      Paplasz byle paplac, bez pomyslunku i mysli przewodniej.

      • 37 16

      • Polac mu.

        Madrze prawi.

        • 15 10

      • już, już cielaku

        Paplasz byle paplac, bez pomyslunku i mysli przewodniej.

        • 17 8

      • Czyli teraz wracajac z Karwin z pracy do domu na Obłużu zwiedzę jeszce dodatkowo Chwarzno..... Rzeczywiscie ułatwienie..... Dla kogo? Czy Zkm i urzednicy wogole mysla??

        • 15 8

    • mieszkaniec wiczlina (8)

      wole mieszkać w mieszkaniu 70 m2 za obwodnicą niż w centrum Gdyni w klitce 30 m2 w tej samej cenie i gorszym standardzie

      • 47 21

      • To cwaniaczku teraz nie jęcz że transport słaby! (6)

        Albo się dopłaca za chatę albo za transport; jesteś typowym przedstawicielem grupy,która chce zjeść ciastko i mieć ciastko (jak ci wszyscy,którzy uciekli z Trójmiasta na wioski zlokalizowane w powiatach GWE,GKA czy nawet GKS).

        • 31 25

        • Nie pi...dol (1)

          Od tego jest administracja miasta, żeby dbać o rozwój jego systemu komunikacji (podobnie jak mediów - woda, ścieki i inne) wraz z rozwojem rzeczonego miasta. Mieszkańcy tej dzielnicy to z tego co wiem nadal mieszkańcy Gdyni. Nigdzie nie jest napisane że miasto ma zostać takie jakie było 100 lat temu.
          Wiec skoro miasto rozwija się i powstają nowe osiedla, to rolą administracji jest je skomunikować, budując drogi i rozwijając komunikację miejską.
          Typowa menda - nie mi zrobili lepiej, to po co to, niech inni nie mają.

          • 25 20

          • Nie,głupi ..ku!Zupełnie nie zrozumiałeś!

            Zawsze jest coś za coś: albo płacisz więcej za coś i masz bliżej/więcej albo płacisz mniej i wtedy innych korzyści też masz mniej. Nie można mieć wszystkiego za niską cenę,bo wtedy popyt przewyższy podaż; trzeba po prostu pozycjonować towary i takim towarem jest też lokalizacja mieszkania,czy ci się to podoba czy nie.
            Natomiast co najbardziej zwraca moją uwagę,to fakt że jakoś główne inwestycje komunikacyjne idą w kierunku rejonu Szczura plus promień ok. jednej dzielnicy; to co Szczur miał od zawsze w d...,to dalej w czarnej d... zostało. Całe szczęście,że Śródmieście pozostanie Śródmieściem niezależnie od sympatii Szczura i tu tak czy siak się będzie inwestować. Widzę,że komuś się SzczuroElizjum zachciewa,ale ni chu chu ;)

            • 16 20

        • (1)

          Przecież zdecydowanie lepiej jest mieszkać w tym mniejszym trójmieście niż na Wiczlinie/Chwarznie a nawet Witominie. Ja na witomino dłużej wracałem ze śródmieścia niż kolega do Wejherowa...

          • 21 18

          • ty Witomino to najwyżej na pocztówce widziałeś kiełku fasoli

            mieszkam na Witominie od ponad 10 lat, świetnie skomunikowana dzielnica, 5 minut się jedzie i nigdy nie ma problemu
            wiec w jakim celu kłamiesz?

            • 24 1

        • Gdynianin 77 przejdź się może do lekarza, tego od problemów z głową (1)

          • 16 8

          • to nędza intelektualna

            żal mi tej kreatury, taki Kaczyński tylko bez nóg, nic tylko zawiść i pusta nienawiść do ludzi z niego bije

            • 21 1

      • Spokojnie. Wszystko wg uznania.

        • 11 10

    • Tak miły przyjacielu. Wszyscy pomieści się w centrum miasta. (1)

      Mieszkania będą takie jak w Japonii. Po 20 m2 dla całej rodziny. A jak będą budować budynki po 100 pięter to będziesz narzekał że psuje się Gdynię Wendy i Kwiatkowskiego. Parkingi też wybudują ci piętrowe. Tu nie chodzi o narzekanie tylko o usprawnienie. I tyle

      • 27 11

      • hura! wszyscy będziemy mieszkać w centrum!

        cudownie!
        alleluja!

        zaraz zaraz.....

        • 12 9

    • (1)

      To nie rozum, po co masz się zajmowac takimi problemami skoro cię przerastają

      • 18 11

      • jakbyś nie miał życia

        to też byś w internecie komentował wszystko
        co popadnie

        • 20 1

    • to zrozum:) (2)

      Sa szkoły,sklepy tereny zielone ....wszytko co trzeba. W centrum można tylko pracować....Sokółka cisza spokój,nie martw się nas

      • 21 10

      • to po co tyle kursów do centrum jak wszystko macie na miejscu?

        wystarczy jeden pks rano i jeden wieczorem

        • 10 14

      • Z głupkiem sie nie dyskutuje, głupka sie olewa. Bo głupek nie zrozumie, ze 10 km dalej jest o polowe taniej.

        A nie każdy nosi w kieszeni pol miliona i nie każdego stać na ratę od mieszkania za 600-700 tysięcy, jak w centrum.

        • 15 9

    • Gdy zabiera się głos też trzeba myśleć

      Mieszkam w centrum a pracuję na peryferiach - czy wszystkie firmy powinny być w centrum miast. Pozdrawiam.

      • 11 10

    • obrzeża

      Nie zrozumiesz bo nigdy nie bedzie cie stac na mieszkanie poza centrum - mieszkaj dalej z rodzicami.

      • 16 7

  • Rady dzielnic mogą jedynie prosić (4)

    Jednym, tym zaprzyjaźnionym, władza da, inne mogą pisać do św.Mikolaja. Chwarzno to przykład.

    • 57 18

    • (1)

      Przyklad czego? Skuteczności?

      • 13 8

      • Kolejna zmiana. Obiecują i realizują i to tematy które realnie dotykają wielu mieszkańców. Brawo!!

        • 16 6

    • Przez Chwarzno idzie po prostu trasa na Wiczlino... (1)

      ... (lub nazywając po imieniu: na SZCZURzyno) ;)

      • 17 5

      • kwik jazgot słyszę

        czyżby zmęczenie materiału?
        jak tam samotne święta pisowsko-ruski trolu,
        chlałeś pewnie jak zwykle

        • 12 3

  • ..a dostanie się z Chylonii/Grabówka na Dąbrowę/Dąbrówkę (5)

    Będzie wiązało się znów z godzinną jazdą (tak jak trolejbusem 27), X nie jeździ K stanie się autobusem zwiedzającym zamiast faktycznie ekspresowym..

    • 82 19

    • (3)

      A sprawdzales jaka to roznica w czasie? Na Dąbrowie będziesz po 5 minutach dłużej

      • 15 13

      • i będzie to pewniejsze połączenie. Ile razy K (i X) ładowały się w korek na Obwodnicy między Dąbrową a Karwinami? (1)

        Albo i tak jechały przez Chwarzno-Wiczlino bez zatrzymania?

        • 14 10

        • Ta bo na Sokółce to nie ma rano korka

          • 16 0

      • Hahahaha

        5 minut. Z samych przystanków uzbiera się 30 minut. 147 od Chwarzna do Dąbrowy realnie20- 25 minut. W korku dłużej

        • 15 5

    • Racja, teraz wydluzy się czas przejazdu linia K i to już nie będzie linia pośpieszna , tylko zwykła! Także nalezaloby zmienić numer i opłaty jak za zwykly! Po co zmieniac trase linii K?? Było dobrze jak jest. Powinni zmienić trase dla 160 , a nie zmieniac i wydluzac trase dla pospiesznych linii!! Jeżeli mieszkają na Chwarznie to niech inne autobusy zmieniają trase !

      • 20 6

  • (2)

    W niedziele tez ludzie pracują i korzystają z komunikacji. Jak będzie zbyt mała częstotliwość to normalne że ludzie wybiorą samochód i będą jeszcze większe korki w tygodniu

    • 63 11

    • szczur w swej limuzynie wie lepiej:)!

      • 14 8

    • co 20 minut to dla tej dzielnicy nie za mała częstotliwość

      • 12 6

  • Po pierwsze trasa (3)

    Linia K w przypadku korka na obwodnicy po przystanku Tesco/Obi zawracała i jechała skrótem przez las Wiczlinem i Chwarznem nie zatrzymując się na tamtejszych przystankach i wracała na obwodnicę. To już w było genialne w swej prostocie. Szacun dla kierowców. Nota bene, czemu na zmianie ma skorzystać jedynie Chwarzno? Wiczlino jest równie szybko rozrastającą się dzielnicą po pierwsze primo. Secundo, że Chwarzno już się nie rozrośnie bo nie ma jak, a na Wiczlinie w dalszym ciągu są i będą budowane i "oddawane" kolejne inwestycje.

    • 71 11

    • Jak nie skorzysta Wiczlino? Przecież pojedzie jak kiedyś 147...

      ... czyli od Chwarzna do Dąbrowy NIE przez Obwodnicę.

      • 6 16

    • primo, srundo, secundo, pisz normalnie po Polsku, albo wcale (1)

      • 1 18

      • po pierwsze primo, po drugie primo i po trzecie primo - ultimo! Nikt nie otwiera tych drzwi!

        • 9 5

  • (2)

    Gdynia dżiwne miasto do życie. Ja być student z Gabon. Ja studiować medycyna w tym pieknym Polski kraj. U nas w Gabon ja móc kupić jedna bileta w kierowcy autobus w dżungla za jedna przejazd. W Gdyni ja musieć kupić 2,5 bileta u kierowca.

    • 70 24

    • (1)

      Nikt nie każe Ci kupować 2,5 biletu, możesz iść z buta (sandała) lub pojechać mułem/na mule, w Gabonie to najpopularniejszy środek transportu

      • 13 11

      • Nie zauwazylbys zartu nawet gdyby Cie ugryzl w d*pe, co?

        • 4 12

  • likwidacja kolejnej lini!!! (2)

    Samorzadnosc Wojciecha Szczurka i jej radni wiedzą lepiej.
    kasę wydadzą na samolociki!

    • 64 23

    • (1)

      Zamiast kilku niedzielnych kursów będzie zyskana linia przez 6 dni w tygodniu. I to jezdzaca w godzinach szczytu. Jezeli twierdzisz ze to nieopłacalne to jesteś chyba z PIS a matematyki uczyl Ciebie Horala

      • 28 10

      • nie przypominaj tego nawiedzonego wieśniaka horały pisiej idioty!

        • 23 8

  • zamiast autobusu pośpiesznego będzie powolny!!!!!

    • 65 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane