• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od poniedziałku większa strefa płatnego parkowania w Gdańsku

Maciej Naskręt
30 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nowe parkomaty czekają już na uruchomienie. Nowe parkomaty czekają już na uruchomienie.

Od nowego tygodnia na ulicach Gdańska zacznie obowiązywać powiększona strefa płatnego parkowania. Trzeba uważać, gdzie stawia się auto, bo brak opłaty za postój może skończyć się 50-złotowym mandatem. Podpowiadamy kierowcom, gdzie trzeba szczególnie uważać.



Czy dostałeś kiedykolwiek karę za brak opłaty w parkomacie?

Od poniedziałku, powiększy się strefa płatnego parkowania w Gdańsku - kolejne ulice zostaną włączone do istniejących stref. Mieszkańcy i kierowcy mogli dostrzec wymieniane lub ustawiane na nowo parkomaty.

Największe zmiany wprowadzone zostaną w centrum Gdańska - do strefy zostanie włączone Młode Miasto zobacz na mapie Gdańska i tereny wokół Urzędu Miejskiego na ul. Nowe Ogrody zobacz na mapie Gdańska. Koronnym argumentem urzędników w tej sytuacji jest zapewnienie rotacji samochodów na wolnych miejscach w godz. od 9 do 17 w dni powszednie.

W Oliwie natomiast strefę poszerzono o ulice przy Olivia Business Center zobacz na mapie Gdańska i Hali Olivia. zobacz na mapie Gdańska Na Aniołkach z kolei opłatę za postój będzie trzeba dodatkowo wnosić przy ul. Smoluchowskiego zobacz na mapie Gdańska, gdzie znajduje się Centrum Medycyny Inwazyjnej. We Wrzeszczu za parkowanie kierowcy zapłacą w rejonie Galerii Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańskaul. Lendziona zobacz na mapie Gdańska.

Opłaty, przynajmniej na razie, nie będą pobierane w nowej strefie parkowania w Brzeźnie. O ewentualnym kasowaniu kierowców zdecydują sami mieszkańcy, jeśli okaże się, że trudno im tam zaparkować auto.

  • Strefa płatnego parkowania w Śródmieściu.
  • Strefa płatnego parkowania w rejonie ul. Nowe Ogrody.
  • Strefa płatnego parkowania w Oliwie.
Za postój zapłacimy kartą bankomatową

Urzędnicy zapewniają, że nowe parkomaty są dostosowane do niezawodnej pracy na otwartej przestrzeni, przy temperaturze od minus 25 do plus 55 stopni Celsjusza, przy wilgotności względnej do co najmniej 95 proc. Mają być też odporne na akty wandalizmu, a stalowa obudowa ma być zabezpieczona powłokami antygraffiti oraz antyplakatowymi.

Na parkomatach pojawią się klawiatury, bo aby wykupić bilet w parkomacie, trzeba będzie wprowadzić numery tablic rejestracyjnych pojazdu. Dlatego wszystkie przyciski funkcyjne są podświetlane przy słabej widoczności oraz odporne na uszkodzenia mechaniczne i możliwość zablokowania (np. klejem szybkoschnącym). System obsługi będzie intuicyjny i trwale opisany słownie w trzech językach (polskim, angielskim i niemieckim). Zmiany uszczelnią system i sprawią, że kierowcy nie będą już mogli przekazywać sobie niewykorzystanych biletów parkingowych.

Za postój będzie można płacić bilonem (w złotówkach i w euro), przy pomocy telefonów komórkowych, a także żetonami i kartami bankomatowymi metodą zbliżeniową. To nie tylko ułatwi płatności, ale także usprawni rozliczanie się.

Nowe parkomaty - podobnie jak te obecnie działające - nie będą wydawać reszty, a w przypadku awarii powinny wyświetlać lokalizację najbliższego sprawnego parkometru.

  • Strefa płatnego parkowania we Wrzeszczu.
  • Strefa płatnego parkowania w Aniołkach
  • Strefa płatnego parkowania w Brzeźnie.
Większa strefa już budzi kontrowersje

Choć poszerzona strefa jeszcze nie obowiązuje, już wywołuje niezadowolenie wśród mieszkańców.

- Jej wprowadzenie w rejonie Politechniki Gdańskiej uważam za nieprzemyślane rozwiązanie. Mnóstwo studentów na wykłady dojeżdża do Gdańska z odległych miejscowości na Pomorzu, co narazi nas na dodatkowe koszta - mówi Tomasz, który mieszka w Żukowie.
Mieszkańców dziwi także większa strefa parkowania w rejonie GUM-edu.

- Moim zdaniem to jest skandal, co chcą nam zrobić, bo my pracujemy, żeby ratować życie innych, a pod Akademię nikt nie przyjeżdża na zakupy i opalać się, tylko to są pacjenci chorzy, którzy przyjeżdżają się leczyć - mówi wzburzona pani Marzena.
Również właściciele firm w Oliwie nie kryją niezadowolenia.

- Mam zatrudnionych trzech kierowców do rozwożenia pizzy. Ten dodatkowy koszt, jakim jest opłata za postój dla trzech pojazdów prawdopodobnie przerzucę na klientów, ale przez to stanę się mniej konkurencyjny - opowiada nam właściciel oliwskiej pizzerii.
Miasto twierdzi, że strefa płatnego parkowania sprawi, że skończą się problemy ze znalezieniem miejsca postojowego - będzie większa rotacja aut, a ponadto skłoni ona dotychczasowych kierowców do korzystania z komunikacji miejskiej.

Jakie koszty za postój?

Za pierwszą godzinę w SPP trzeba będzie zapłacić 3 zł, za drugą - 3,60 zł, trzecią - 4,30 zł, a za czwartą i następne - 3 zł.

Aby nowe strefy płatnego parkowania mieszkańcy w pozostałych dzielnicach przyjęli z większym zrozumieniem, władze miasta postanowiły znacząco obniżyć ceny abonamentów miesięcznych. Opłaty spadły do 20 zł miesięcznie. Jeszcze mniej - bo nawet 10 zł za miesiąc - płacą kierowcy, którzy wniosą opłatę za cały rok z góry (120 zł).

Ci kierowcy, którzy chcą parkować samochód legalnie we wszystkich strefach płatnego parkowania muszą wnieść opłatę do ZDiZ w wysokości 500 zł miesięcznie.

W ubiegłym roku miasto z tytułu opłat za parkowanie w strefach płatnego parkowania uzyskało przychód w wysokości 4,4 mln zł (z czego 401 tys. zł pochodziło z opłat abonamentowych). Rok wcześniej do budżetu miasta wpłynęło 3,9 mln zł, a w 2013 r. - 3,7 mln zł.
08:32 3 PAźDZIERNIKA 16

Rośnie strefa płatnego parkowania w Gdańsku (13 opinii)

Kierowcom przypominamy że od dzisiaj rośnie strefa płatnego parkowania. Zainteresowanym polecamy powyższy artykuł.

Tymczasem na drogach korki. Powoli jedziemy al. AK do centrum przed ul. Łostowicką. Kierowcy powoli jadą też ul. Kartuską w stronę centrum od Jasienia do Siedlec.
Kierowcom przypominamy że od dzisiaj rośnie strefa płatnego parkowania. Zainteresowanym polecamy powyższy artykuł.

Tymczasem na drogach korki. Powoli jedziemy al. AK do centrum przed ul. Łostowicką. Kierowcy powoli jadą też ul. Kartuską w stronę centrum od Jasienia do Siedlec.

Miejsca

Opinie (568) 8 zablokowanych

  • No nareszcie! (3)

    Dziękujemy za odblokowanie chodników i trawników. Teraz pozostaje tylko wyczyścić z plam oleju i wyprostować chodniki oraz wyrównać i zasiać trawniki zniszczone przez moto-plebs którego nie stać na miejsce parkingowe pod własnym biurowcem.

    • 4 14

    • (1)

      Pod moim domem właśnie wszystkie parkujące samochody z ulicy przeniosły się na trawnik. Trawy tam już dawno nikt nie widział. A teren zalicza się do podwórka więc jest darmowym parkingiem.

      • 3 2

      • a straż miejska co na to?

        • 0 0

    • Trawniki?

      Po co miastu trawniki? Żeby pieski miały gdzie sr*ć? A jaka z tego może być kasa? "Wdzięczni mieszkańcy" to chyba wpis budynia. A dbanie o wygodę mieszkańców to Adamowicz ma w głębokim poważaniu. Chyba że można z tego mieć kolejne mieszkanie (które to już?).

      • 5 2

  • (3)

    Boże, jak dobrze że zwiałam z tego miasta ....każde moje dawne miesjce zamieszkania zostało właśnie objęte strefą parkowania...no jakaś masakra ....człowiek chyba na hulajnodze ma się po Trójmieście przemieszczać....

    Niech się miasto potem nie dziwi że ludzie uciekają na wieś .

    • 17 3

    • (2)

      Ta albo kupuja mieszkania w dalszych dzielnicach a później mówi im się ze to ich wina ze czują smród z szadolek.

      • 7 3

      • Przestan juz pieprzyc i lepiej zajmij sie robota a nie siedzisz na forum i trolujesz. (1)

        • 2 2

        • rozumiem, że trafił w sedno

          • 0 0

  • (2)

    Człowiek czeka do specjalisty 7 miesięcy i jeszcze pod szpitalem ma płacić za parking

    • 20 2

    • idź ty roszczeniowy głąbie

      ofiaro losu

      • 0 1

    • Z całym szacunkiem

      Co ma piernik do wiatraka. Jak jesteś głodny to chleb czy wędlinę da Ci ktoś za darmo?

      • 3 4

  • (1)

    A kiedy parkometry zostaną ustawione na ulicy Schumana, tam powstają hotele, ludzie są przyjmowani chętnie ale już ich samochody podrzucane są sąsiadom pod bramy wyjazdowe.

    • 2 2

    • od blokowania bramy wjazdowej jest Policja albo straż miejska

      i firmy odholowujące takie auta poza miasto

      • 0 0

  • Kara za mieszkanie we Wrzeszczu (3)

    Mieszkamy przy ul. Lendziona i zostaliśmy za to ukarani. Nikt z nami nie konsultował wprowadzenia płatnych stref parkowania. Nakazuje się nam płacić abonament bez zapewnienia miejsc dla nas. Płać, a parkować będziesz jeżeli znajdziesz miejsce dla siebie- totalna bzdura. Przykład "prawidłowego" działania miasta to ustawienie jesienią poidła z wodą dla zwierząt oraz kraniku dla ludzi przy przejściu dla pieszych z ul. Klonowej w kierunku parku de' Galle'a. Władze miasta zapomniały pewnie o walce mieszkańców przy ul. Hallera w Brzeżnie.

    • 11 2

    • (2)

      Słuchaj, nie masz mieszkania z miejscem postojowym - to dlaczego miasto miałoby Ci to miejsce zapewniać?! Kup sobie miejsce - albo mieszkanie z miejscem i możesz tam trzymać nawet kangury dzień cały. Ale publicznej własności na swój prywatny użytek mówimy stanowcze nie.

      • 6 8

      • Stanowcze nie .mowimy dyrektorowi tego calego cyrku i jego malpa tez. (1)

        • 3 1

        • jaką małpą

          może naucz się odmieniać przez przypadki w języku ojczystym,
          kiedyś tego uczyli w 3 klasie podstawówki

          • 0 0

  • zdzierstwo ! (1)

    Dlaczego zmusza się kierowców do wpisywania nr. rejestracyjnego pod pretekstem odstępowania biletu za parkowanie i niezgodnie z prawem pobiera się dwa razy opłatę za to samo miejsce wcześniej już opłacone a niewykorzystane do
    końca opłaconego czasu ????

    • 13 1

    • ja nie narzekam

      wszędzie na świecie tak jest, że się podaje numer rejestracji,

      bilety autobusowe też masz niewykorzystane jak jedziesz jeden przystanek?
      opłatę przesyłową też nazywasz kradzieżą,
      podatki pewnie też są kradzieżą
      a infrastruktura, szkoły i szpitale za darmo z nieba przychodzą

      kup sobie komórkę, tam się płaci na minuty

      • 0 0

  • (7)

    Ja wiem że w Gdańsku już blisko połowa to słoiki - i ciężko im zrozumieć że każdy skrawek wolnej przestrzeni miejskiej jest na wagę złota. I że posiadanie samochodu nie daje uprawnienia parkowania go tam gdzie popadnie. Rozumiem że jak się zarabia 2 kawałki netto to żal tyłek człowiekowi ściska żeby zapłacić bo nie ma z czego specjalnie - ale to jest znak że na samochód Cię nie stać, nie stać w dużym mieście. I nie ma się co obrażać tylko zrozumieć. Grunt w centrum ma duży popyt więc i cena rośnie - a ceny zaczną spadać tylko jeśli popyt zmaleje. W mieście się więcej zarabia i łatwiej o pracę ale to ma swoje wady - zanieczyszczone powietrze, wieczne korki i drogie parkingi - bo każdy chce wygodnie - ale nie każdego na to stać.
    U nas w Polsce jak nie wlepią zakazu to ludzie rozjadą wszystko (bo ja z małym dzieckiem, ja tylko na chwilkę, ja z dziadkiem chorym) i każdy kawałek chodnika, trawnika, pod każdym drzewkiem samochód - absolutny chaos!

    • 18 13

    • Wyjaśnienie jest bardzo proste - bo nie buduje się nowych parkingów! (3)

      Stawia się tylko skarbonki (parkomaty) aby zedrzeć z ludzi kasę.
      Jak wprowadzą opłaty za przejście chodnikiem (a to jest dopiero dochodowy interes) to zobaczysz sama jaki jest cenny grunt w mieście.
      Tylko że ceny ustalają złodzieje z rady miasta, czerpią zyski i nie dzielą się z mieszkańcami

      • 13 6

      • (2)

        W umie rozumiem problem, bo teraz matematyka i logika są w odwrocie w szkołach.

        Ale zadanie na weekend - gdzie wybudować miejsca parkingowe, aby były blisko pracy, szkoły czy mieszkania. A że maja być darmowe, to kto ma zapłacić za ich budowę i utrzymanie.

        • 9 4

        • (1)

          Odpowiedź jest prosta - miasto. A potem (żeby to sfinansować) ustanawia się SPP

          • 1 1

          • bzdura

            Spp nie zarabiają, one tylko utrzymują same siebie - amortyzację urządzeń, cieciów co wlepiają mandaty oraz koszty obsługi administracyjnej. Zatem nie mają żadnego uzasadnienia ekonomicznego.

            jest to wyraz opresji przeciwko znakomitej większości, których wolną wolą jest dojeżdżać samochodem do pracy. Administracja, która z tym walczy, działa opresyjnie wobec społeczeństwa, któremu ma służyć.

            • 0 0

    • (1)

      jestem słoikiem i jestem z tego dumny filiżanko!

      • 3 3

      • a ja to jestem prawdziwym słojem

        już 15 lat mieszkam nie u siebie :)

        (to gdzie ja kurka mieszkam?)

        • 0 0

    • Od opłaty za parkowanie nie przybywa miejsca tylko kasy do budżetu miasta. Trzeba budować parkingi a nie poidełka dla psów.

      • 5 1

  • Moim zdaniem to jest skandal, co chcą nam zrobić, bo my pracujemy, (1)

    Moim zdaniem to jest skandal, co chcą nam zrobić, bo my pracujemy i KAŻDY z nas musi podjechać samochodem, który w małych uliczkach zajmuje tyle co mały pokój. Samochód stoi cały dzień. Nie rozumiecie tego ??

    • 4 0

    • to dowcip, prawda? ironia?

      • 0 0

  • Gdańska komunikacja (1)

    Z "Moreny" dodano połączenie tramwajowe do Śródmieścia ale zlikwidowano ( ciągu dnia i wieczorem ) kursy autobusów 129 do Wrzeszcza - gdzie logika?

    • 18 1

    • logika jest taka, że kup auto

      to będzie najlogiczniejsze (mogę użyć takiego słowa :)?)

      taka jest logika w waszym kraju,
      autobusy są za drogie i zbyt rzadko
      OC jest za tanie = szrot na ulicach i szalejąca g*wnażeria za kierownicą, korki

      • 0 0

  • (2)

    Pierwszy efekt nowej SPP - powoli znikaj wraki z ulic. Ostatnio w mojej okolicy stały 3 takie porzucone złomeksy, dziś został już tylko jeden.

    • 12 3

    • jeszcze tylko zwiększyć OC 5 krotnie i sprawdzić stacje przeglądów

      i zniknie 100% szrotów

      • 0 0

    • No to teraz wiem skąd ten złom na moim podwórku.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane