• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKM z przewodami od mola w Sopocie do plaży w Stegnie

szym
13 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

PKM - jak długa jest sieć trakcyjna? Gdyby połączyć ze sobą przewody jezdne i liny nośne sieci trakcyjnej elektryfikowanej trasy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, jeden koniec znajdowałby się na molo w Sopocie, a drugi na plaży w Stegnie. Mija właśnie rok od rozpoczęcia inwestycji.



Interesujesz się koleją?

Elektryfikacja PKM rozpoczęła się w połowie czerwca 2021 r. wbiciem fundamentu pod pierwszy słup trakcyjny.

Jej wykonawca - firma Torpol - prowadzi obecnie prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.

Sieć trakcyjną zainstalowano już nad torem nr 2 (w rejonie budowanego w ramach elektryfikacji przystanku PKM Gdańsk Firoga), a już niedługo zostanie zawieszona również nad torem nr 1.

  • W sierpniu 2022, czyli nieco ponad rok od rozpoczęcia elektryfikacji, wykonawca prowadzi prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.
  • W sierpniu 2022, czyli nieco ponad rok od rozpoczęcia elektryfikacji, wykonawca prowadzi prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.
  • W sierpniu 2022, czyli nieco ponad rok od rozpoczęcia elektryfikacji, wykonawca prowadzi prace polegające na wywieszaniu przewodów jezdnych i lin nośnych sieci trakcyjnej.

Długość PKM: od mola w Sopocie do plaży w Stegnie



- Gdyby połączyć ze sobą rozwieszone w ramach tej inwestycji przewody jezdne i liny nośne sieci trakcyjnej, jeden koniec znajdowałby się na molo w Sopocie, a drugi na plaży w Stegnie - mówią kolejarze.
Dzięki inwestycji pasażerowie korzystający z linii PKM, oprócz nowego przystanku Gdańsk Firoga, budowanego pomiędzy Matarnią i Portem Lotniczym, zyskają przede wszystkim możliwość korzystania z nowszych i bardziej ekologicznych pociągów elektrycznych.

Trakcja w rejonie przystanku PKM Gdańsk Firoga.

szym

Miejsca

Opinie (260) ponad 20 zablokowanych

  • A jakiś nowy element w tym artykule?

    Same ogórki? Nie podacie chociaż, kiedy zawieszą nad drugim torem?

    • 3 0

  • I po co...

    I nie można było tak od razu ? A teraz nowe składy itd koszty... tego kraju nie da się zrozumieć !

    • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    Ci co krytykują PKM gdzie operatorem przejazdów jest SKM nie mają racji (12)

    Ja bardzo pochlebnie będę mówił,wbrew wiecznym malkontentom.PKM to jedno z najlepszych rozwiązań komunikacyjnych i odpowiedni tabor napewno się znajdzie.Osobiście chciałbym,aby to był sprawdzony tabor z Newagu,czyli składy EZT Impuls.Natomiast największy kłopot jest z molochem państwowym pkp plk ,a szczególnie z ich pionem zarządzającym.Kadra tej firmy jest prawie niereformowalna.Ptzecież budowa i elektryfikacja drugiego toru z Gdyni do Kościerzyny jest jak najbardziej korzystna dla tej firmy, tym bardziej jeżeli zostanie połączona z Bydgoszczą.Jak mocno poprawi ruch na trasie np.Warszawa Gdynia ile pociągów CARGO można puścić inną trasą itd.No ,ale my wciąż musimy czekać na nowego Kwiatkowskiego,tylko ,czy uda się go znaleźć,czego czytelnikom i sobie życzę

    • 84 16

    • Poco elektryfikacja skoro w Niemczech mają rozwiniętą infrastrukturę (1)

      • 7 6

      • Ogólnie rzecz biorąc słabe,

        ale jak na osobę niepłnosprawną intlektualnie doceniam wysiłek

        • 3 3

    • To półprawda. (4)

      Operatorem na PKM jest nie tylko SKM,które jeździ do Kościerzyny. Jest też drugi przewoźnik -Polregio, który jeździ z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni Głównej przez Osobę

      • 12 0

      • (3)

        Nie pisze się "przez osobę "
        Tylko
        "przez człowieka "

        • 4 6

        • (1)

          czytaj ze zrozumieniem człeku, a pomylić się każdy może. Zasada jest jedna: Nie myli się ten co nic nie robi....

          • 8 1

          • czyli ty

            • 1 5

        • miało być przez Osowę

          • 10 0

    • (1)

      Impulsy to składy do obsługi tras regionalnych a nie aglomeracyjnych. To że nie nadają się do obsługi aglomeracji pokazała ich eksploatacja w służbie SKM Trójmiasto.

      • 19 1

      • Czyli jak znalazł...

        ...na przyspieszony do Kościerzyny.

        • 6 0

    • Drugi tor do Kościerzyny

      pkp plk niedawno ogłosiły przetarg na elektryfikację i budowę drugiego toru na odcinku Maksymilianowo-Gdańsk Osowa oraz planują elektryfikację+3 tor na odcinku Gdańsk Osowa -Gdynia Główna. Pozdrawiam

      • 7 0

    • to ćwierćprawda

      PKM w postaci linii na górny taras i komunikującej pobliskie miasta, to samograj, to zaspokojenie istotnej potrzeby społecznej, wymyślone jakieś 100 lat temu.
      Rozwiązanie prowadzone ścieżkami wydeptanymi przez setki lat handlu i współpracy regionu z miastem.

      Odtworzono je w atmosferze kłótni i swarów, dzięki stanowczej postawie samorządu województwa. Jednak ta stanowczość nie była spowodowana świadomością oczekiwań a zagrożeniem kompromitacją i niewykonem środków pochodzących z dotacji.

      Budowa PKM to zmiana o 180 stopni strategii województwa, które jest liderem w likwidacji systemu komunikacji zbiorowej. Może to z biedy, może głupoty (albo z biedy umysłowej), ale samorząd dopuścił do likwidacji większości sieci, nie wykazując zainteresowania jej utrzymaniem. Inaczej postępowały inne województwa, obecnie stawiane ze wzór (śląskie, mazowieckie, wielkopolskie, ...), zapewniając podstawowe funkcjonowanie i stopniowo odtwarzając i rozbudowując sieć PKP.
      Wiecie, że można dojechać do Cieszyna?!

      Wielką wartością dodaną zamieszania związanego z Euro, że pomimo grzechów pierworodnych przypadkiem powstała PKM. Jest tak potrzebnym rozwiązaniem, że ciągłe zainteresowanie i sukces tego połączenia opiera się nawet próbom "wygaszania popytu". Nie będzie to łatwe, a samorząd zmuszony jest do składania nowych obietnic, podążając za głosami mieszkańców satelitów Trójmiasta.

      Tabor ma tu niewielkie znaczenie. Pewnie, każdy chciałby być piękny, młody i bogaty. Ważniejsza jest jednak siatka oraz częstotliwość połączeń i ich niezawodność. Zamiast piekielnie drogich, ale jednostkowych realizacji, których główną zaletą jest możliwość zrobienia sobie przez notabli sweetfoci na ich tle.

      Więc samorządy potrafią się dogadywać ze sponsorami i źródłami decyzji. Może czas na korepetycje, zamiast trwać jako "oblężona twierdza WMG" (Wyimaginowana Metropolia Gdańska)? Chociażby do "małego Trójmiasta", gdzie tak pożądane tunele pod główną magistralą kolejową rosną jak grzyby po deszczu?

      • 13 2

    • tylko dlaczego PKM nie zatrzymuje sie w orłowie???

      • 7 3

  • Dno

    To Kaszuby.

    • 1 4

  • Czytam takie teksty to od razu pojawia się "człowiek miesiąca"

    technik Maliniak i beton z budowy dworca przerobiony na autostradę do Raciborza

    • 1 0

  • (1)

    polregio chojnice-Kościerzyna i powrót, jedna para w niedziele...podziękowania dla dygnitarzy z Okopowej i ciężkich głów z Krzywoustego.

    • 8 0

    • Grunt, że tczewski Geniusz - Eugeniusz ma zapewnione dojazdy do i z pracy w UMWP przez Tureckiego Kuriera. Nawet po godzinach urzędowania.

      • 2 0

  • I to ma komus imponowac? Dwadziescia kilometrow zelektryfikowanej trasy kolejowej? (1)

    To takie porownania dla jankesow, cos jak "to mniej wiecej tyle samo co 1000 boisk do amerykanskiego futbolu". Nadal zaden d**il nie bedzie mial bladego pojecia, ile to faktycznie jest, ale z cala pewnoscia powie "wow".

    • 6 0

    • To w Polsce masz porównania typu "to tyle co x stadionów piłkarskich"

      • 0 0

  • firoga bez sensu, brak północnej Gdyni (1)

    Jak w tytule: przystanek firoga, to niemalże przystanek sponsorowany przez jedną firmę, której pracownikom za daleko na lotnisko. Ta kolejka z założenia miała być szybką opcją przemieszczania się na i z lotniska, a dodawania kolejnych przystanków jak firoga totalnie ten proces psuje.
    Sprawa druga: Gdynia. No żeby się wydostać za osowę, to raz na godzinę kurs - istne szaleństwo. PKM na trasie Gdynia - Osowa - Lotnisko - Wrzeszcz powinna jeździć co 30min all day long, a nie tylko czasami w godzinach szczytu. Inaczej będzie ciekawostką a nie realną opcją na komunikację. A zapotrzebowanie jest spore, biorąc po uwagę tłumu na gdyńskim odcinku.
    I sprawa trzecia, czyli marzenia...PKM pociągnięta za estakadę...

    • 12 1

    • Szybką opcją? On jedzie tam pół godziny, i co pół godziny albo i godzinę w tamtą stronę w ogóle jedzie.

      • 2 0

  • I co po tej elektryfikacji jak na osowę i inne lotniska dalej będzie jechała pół godziny jak teraz?

    • 4 1

  • I co da elektryfikacja, jak i tak dalej będą jeździły składy spalinowe. (3)

    • 9 0

    • A skąd taka pewność ? jesteś w zarządzie PKM ? że wiesz takie rzeczy ?

      Czy to efekt wybujałej wyobraźni i chęci zamieszania i dezinformacji !

      • 0 4

    • da wykonanie dotacji, bo terminy cisną

      a przebudowa 201 się opóźnia...

      Zabawnie będzie, gdy ktoś pójdzie po rozum do głowy i dostrzeże, że powody tak desperackiego przebiegu "magistrali węglowej" na Pomorzu zniknęły 80 lat temu i "premia górska" przez Wzgórza Szymbarskie na wysokich brzegach jezior i morenie czołowej w Trójmieście nie ma obecnie uzasadnienia.

      Na zachód od "kółka raduńskiego" jest dość "placu" aby ta linia miała bardziej racjonalny przebieg.
      A wtedy obecny przebieg od Kościerzyny będzie jedynie lokalnym, samorządowym połączeniem.

      • 4 0

    • Może puszczą zabytkowe kible. Będzie atrakcja turystyczna

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane