- 1 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (35 opinii)
- 2 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (100 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (60 opinii)
- 4 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (21 opinii)
- 5 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (132 opinie)
- 6 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (355 opinii)
PKP myśli o biurowcu przy dworcu w Gdańsku
Ponad 40-metrowy biurowiec koło Błędnika, przed dworcem tunele podziemne, a w nich supermarket, odtworzenie dawnego podjazdu cesarskiego i zieleńca zamiast parkingu - PKP w Gdańsku myśli o uatrakcyjnieniu terenów wokół Dworca Głównego. Czy te wizje mają szanse na realizację?
- Rozważamy koncepcję zagospodarowania tego terenu. Zastanawiamy się nad różnymi funkcjami. Celem jest takie przekształcenie terenów kolejowych, by były one atrakcyjne dla podróżnych i mieszkańców, ale także użyteczne dla kolei z biznesowego punktu widzenia - przyznaje Krzysztof Piekarski, dyrektor regionalny
Departament Eksploatacji Nieruchomości w PKP S.A.
Biurowiec miałby powstać na północ od dworca PKP Gdańsk Główny, w okolicy toru piątego, w miejsce nieczynnych już torów odstawczych, gdzie PKP niegdyś przetrzymywały swoje wagony funkcyjne.
Z kolei przed samym wejściem do zabytkowego budynku dworca kolejarze chcieliby wybudować sieć tuneli, w których byłby m.in. supermarket.
- Zagospodarowanie tych terenów wokół dworca wymaga rozmów z konserwatorem zabytków, od którego decyzji będzie zależało co można, a czego nie można tu zrobić - przyznaje Piekarski.
Pomorski konserwator zabytków ma w tej sprawie decydujący głos, ponieważ cały obszar wokół dworca, nie tylko jego konstrukcja, jest objęty ochroną. Jak więc ocenia pomysły PKP?
Bardziej wyrozumiały jest natomiast w stosunku do pomysłu budowy tuneli przed budynkiem dworca PKP. Sugeruje, by projektanci pomyśleli o obniżeniu terenu i połączeniu ze znajdującym się po przeciwległej stronie Podwala Grodzkiego budynkiem City Forum. Podoba mu się także idea przywrócenia ruchu na tzw. podjeździe cesarskim, czyli przestrzenią pomiędzy dworcem i dawną przychodnią kolejową.
Minibrowar i sala balowa: zobacz jak może się zmienić dawna przychodnia kolejowa
Oprócz podjazdu mógłby tu powstać, zamiast istniejącego parkingu, niewielki trawnik.
- Jest kilka ciekawych elementów w tej koncepcji, ale czekają nas jeszcze szczegółowe rozmowy. Teren wokół dworca jest bardzo zaniedbany. Szkoda tym bardziej, że dawniej było to reprezentacyjne miejsce - przyznaje konserwator.
Opinie (193) 7 zablokowanych
-
2013-07-17 13:22
ale pkp ma straty
co to znów za przekręt.???????????????????
- 6 1
-
2013-07-17 13:23
Panie Konserwatorze!
Błagam, niech Pan nie pozwoli postawić przy zabytkowym Dworcu tej szklanej brzydoty...
- 11 4
-
2013-07-17 13:25
sądząc po wizualizacji....
...do budowy będą wykorzystane zużyte podkłady, pokrzywione tory oraz pozamazywane sprayem szyby SKM'ek...
- 4 3
-
2013-07-17 13:25
Podania o prace szykujcie już a nie sie podniecacie budynkiem czy ładny czy nieładny,
czy ma zsypy i jaki kolor ma - i tak nie macie na to wpływu
A jak biurowiec to i firmy będą, takze podanka smarować i do pracy- 2 3
-
2013-07-17 13:27
PKP - patrz komu podajesz :D
- 2 0
-
2013-07-17 13:27
Tak to jest jak PKP zaczęły rządzić banksterzy, vide Szrek-Karnowski - nie liczy się pasażer a biurowce i banki,
a może PKB - Polskie Koleje Biurowe?- 3 4
-
2013-07-17 13:48
Beznadzieja
Na holere tylr biurowców mało mamy lepiej niech wagony zmodernizują na lepsze do podniesienia ich do 200 km/h lub 160 km/h i Lokomotywy a nie jakieś zaszmacone biurowce co to ma być druga warszawa że biurowiec przy biurowcu. Zmodernizujcie porządnie linie E65 a nie gówniane biurowce na kij to komu potrzebne.
- 7 4
-
2013-07-17 13:50
jak to mozliwe??
ze zadluzone na wiele milionow ''firma'' mysli o takiej inwestycji???
- 5 1
-
2013-07-17 13:56
Lepiej niech coś stanie przy podwalu przedmiejskim po warszatach szkolnych nr4.
- 0 0
-
2013-07-17 13:57
No to faktycznie
w PKP bieda aż piszczy :) a na peronach i w pociągach syf i zgroza :D
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.