• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasy i tunel. Policzyliśmy pieszych na przejściach przy Bramie Wyżynnej

Maciej Korolczuk
29 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

Nieco ponad tydzień po otwarciu naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka sprawdziliśmy, ile osób korzysta z nowej zebry, a ile wybiera stare przejście tunelem.



Jak po dwóch tygodniach oceniasz funkcjonowanie nowego przejścia?

Nasz test przeprowadziliśmy we wtorek, 26 kwietnia, w południe. Przejście i korzystających z niego pieszych nagrywaliśmy przez 30 minut kamerą ustawioną od strony budynku LOT.

Dlaczego akurat tam?



Wybraliśmy tę stronę, ponieważ tylko tu piesi mają równe szanse w podjęciu decyzji: czy chcą iść dołem czy górą.

Liczenie ich po drugiej stronie Wałów Jagiellońskich byłoby kłopotliwe z kilku względów. Po pierwsze wejście do tunelu znajduje się na tym samym poziomie, co wejście do Forum Gdańsk, a to naturalnie generuje tam większe potoki pieszych.

  • Dołem czy górą? Przed takim dylematem stoją piesi zmierzający na przystanki autobusowe i tramwajowe oraz do galerii handlowej od strony Bramy Wyżynnej.
Po drugie tunel dla pasażerów schodzących z przystanków autobusowych i tramwajowych nadal jest pierwszym wyborem. Dzieje się tak z dwóch powodów: albo schodzą do niego z przyzwyczajenia, albo nie wiedzą, że bezpośrednio z przystanku mogą wejść na naziemne przejście.

Dlatego zdecydowaliśmy się na test od strony Bramy Wyżynnej i liczyliśmy tylko osoby kierujące się na przejście lub do tunelu i tylko w kierunku Forum Gdańsk. Nie liczyliśmy poruszających się w przeciwną stronę.

Wnioski? Więcej ludzi w tunelu



W ciągu pół godziny z naziemnego przejścia skorzystało 212 osób. Wśród nich byli zwykli piesi, ale też rowerzyści, matki z wózkami czy osoby starsze.

W ciągu pół godziny niemal dwa razy więcej osób (35 do 65 proc.) skorzystało z tunelu, a nie z pasów na Wałach Jagiellońskich. W ciągu pół godziny niemal dwa razy więcej osób (35 do 65 proc.) skorzystało z tunelu, a nie z pasów na Wałach Jagiellońskich.
W tym samym czasie do tunelu od strony Bramy Wyżynnej weszło 379 osób. Z naszych obserwacji wynika, że wiele osób zbliżając się do tunelu i przejścia, nie chciała czekać na zielone światło i wybierała schody.

A co z korkami? Nie ma ich



Otwarcie przejścia spotkało się z falą krytycznych głosów kierowców obawiających się większych korków. Zarówno w czasie naszego testu, jak i w dniach go poprzedzających nie zaobserwowaliśmy większych utrudnień w centrum Gdańska. Ruch samochodowy w obrębie przejścia odbywa się płynnie.

Opinie (482) ponad 10 zablokowanych

  • Ile matek z wózkami i rowerami czy na wózkach inwalidzkich (1)

    Policzcie ile matek z wózkami czy rowerzystów wybrało opcję tunelowa vs przejście naziemne. Dla sprawnych często szybciej zbiec po schodach i wbiec do nadjeżdżającego tramwaju.. ale to głownie z myślą o tych którym trudno się poruszać tunelem zrobiono to przejście!

    • 4 8

    • wracaj do podstawówki na matmę, człowieczku.

      • 1 3

  • Wyrzucanie pieniędzy w błoto! (2)

    To było z góry do przewidzenia, że to przejście będzie tworzyć dodatkowe korki. Teraz robią takie przejście na Al. Zwycięstwa. To tylko bezsensowne wyrzucanie pieniędzy w błoto!

    • 17 12

    • (1)

      Kierofczyki nie mają prawa decydować o wyglądzie miasta. Wystarczy niszczenia od wojny. Najpierw Armia Czerwona, a potem kierofczyki doprowadzili do kompletnej dewastacji Gdańska.

      • 0 3

      • Nurtuje mnie ważne pytanie

        Dlaczego cykliści w sekcji komentarzy swobodnie demonstrują głębokie upośledzenie intelektualne?

        • 0 0

  • kto w mieście wymysla takie głupoty

    pewnie znowu jakiś fachowiec co sprawdził się w pobliskim miasteczku typu Pcim

    • 10 10

  • Ruch w obrębie przejścia może jest płynny (2)

    ale wystarczy zobaczyć o ile zwiększyły się korki na Armii Krajowej czy Trakcie mimo, że mamy okres około majówkowy i dobrą pogodę sprzyjającą jeździe na rowerze.

    • 11 9

    • (1)

      Niemożliwe! Zbudowano za 300 mln węzeł autostradowy w centrum miasta i nadal są korki! Jak wszyscy mówili, że rozbudowa dróg tylko indukuje ruch, to kierofczyki były oburzone!

      • 4 2

      • Jaki węzeł autostradowy?

        Chyba cię bozia opuściła...

        • 1 0

  • Ciekawe podejście różnych redakcji (1)

    Skoro korków nie ma to jak autor artykułu skomentuje ostatni artykuł w Dzienniku Bałtyckim o zbyt krótkiej zatoczce autobusowej przy Forum? W godzinach szczytu autobusy się nie mieszczą i stoją w kolejce tamując jeden pas.

    • 10 0

    • A mieli ja wydluzyc. Wyszlo jak zwykle. Jest za krotka, krawezniki sa za niskie a posrodku jakas durna wysepka na ktorej autobusy podskakuja

      • 3 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Porównanie liczby przechodzących przez Wały Jagiellońskie przy Bramie Wyżynnej

    zebra (1)

    zastanawia mnie jedno kogo pogrzało z tym przejściem ja rozumiem że w Gdańsku już nie ma miejsca na nowe inwestycje ten tunel miał zagwarantować płynną przepustowość ulicy i zagwarantować swobodę przemieszczania się dla ruchu pieszego zatem kolejna inwestycja za którą ktoś stylem Adamowicza wzioł szmal do kieszeni wprowadzając chaos przez dekady nie przyszedł do głowy tak i**otyczny pomysł żeby ze sto metrów od węzła pod wiaduktem przy budynku UOP i przed samym węzłem na Hucisku postawić następne światła i zakorkować Gdańsk na amen brawo pomysłu !!!!! teraz czas na podobne rozwiązanie przy dworcu głównym

    • 8 4

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Porównanie liczby przechodzących przez Wały Jagiellońskie przy Bramie Wyżynnej

      Jesli przesiądziesz sie na wozek inwalidzki, to zrozumiesz, czemu zrobiono to przejscie

      Nie kazdy dostał zdrowe nogi na cale zycie!

      • 2 1

  • Z głównej przelotówki robią deptak przy tak wielkich już korkach+ ograniczenie do 50 i można się pochlastać. (6)

    Za tej niedobrej komuny potrafili coś po gospodarsku zbudować.Nawet są plany od lat 50 drogi czerwonej.W Gdyni Pani Cegielska swój odcinek wybudowała a Gdańsk z Sopotem zmarnowali 30 lat.
    A szczytem i ewenementem w skali światowej wywołujący śmiech to wybudowanie kliniki bez parkingu.Takich perełek jest wiele w Gdańsku jak np.Przejście dla pieszych na Wita Stwosza i namalowanie linii ciągłej na niej oddzielającą drogę rowerową po której nikt prawie nie jeździ za takie pieniądze że ból głowy wywołuje.

    • 7 7

    • (5)

      To juz nie jest zadna przelotowka

      • 2 4

      • jest bo innej nie ma (1)

        • 3 1

        • jak nie ma?

          są obwodnice, jest sucharskiego z tunelem

          • 0 2

      • a jest alternatywa ? (2)

        bo jakoś nie zauważyłem a ponad 50 lat mieszkam w Gdańsku. Inne miasta jakoś potrafiły wyprowadzić ruch z centrum. Szybciej Kolbudy obwodnicę sobie zbudują

        • 3 2

        • A ja od pokoleń mieszkam 67lat.

          Jest plan drogi czerwonej już od lat 50,ale wtedy myślano strategicznie a nie jak kasę wydoić.Gdynia swój odcinek wybudowała.

          • 2 2

        • To pora otworzyć oczy albo chociaż mapę, bo 3 Maja istnieje jakieś 200 lat, a od kilku lat jest droga podziemna wzdłuż Forum.

          • 0 2

  • (1)

    No dobrze, a kiedy będzie naziemne przejście przy Żabim Kruku. Bo jakoś cicho o tym.

    • 4 5

    • Badz cierpliwy. czeka w kolejce

      • 0 0

  • Jestem kierowcą i jezdzę tamtędy kilka razy dziennie. (4)

    Przejscie zupełnie nie spowalnia ruchu, mawet fajnie jest się na chwilę zatrzymać i pomyśleć o życiu. Uważam że takich przejść naziemnych w centrum powinno być jeszcze kilka.

    Janusz

    • 11 11

    • Mój kuzyn ze wsi też chwali,że na kobitki może popatrzeć zwłaszcza teraz jak się ciepło robi. (1)

      • 3 2

      • Dokładnie tak, krótkie spódniczki i dlugie nogi nie powinny chować się po tunelach

        Marek

        • 5 1

    • Potwierdzam, korków nie ma. (1)

      • 2 6

      • Czyli jak stoisz to jedziesz.

        • 3 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Porównanie liczby przechodzących przez Wały Jagiellońskie przy Bramie Wyżynnej

    Jedynym rozsądnym pomysłem było w wypadku przejścia naziemnego wpuszczenie aut w tunel.

    • 21 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane