• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć centymetrów dało kilkaset tysięcy oszczędności

Maciej Korolczuk
25 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Podniesienie przewodów sieci trakcyjnej ograniczyło podobne zdarzenia do minimum. W tym roku było tylko jedno takie zdarzenie. Na zdjęciu ciężarówka pod wiaduktem w 2018 r. Podniesienie przewodów sieci trakcyjnej ograniczyło podobne zdarzenia do minimum. W tym roku było tylko jedno takie zdarzenie. Na zdjęciu ciężarówka pod wiaduktem w 2018 r.

Jedno uszkodzenie rocznie zamiast siedmiu - taki jest efekt przeprowadzonej prawie rok temu modernizacji sieci trakcyjnej pod wiaduktem kolejowym na al. HalleraMapka w Gdańsku.



Czy kiedykolwiek uszkodziłe(a)ś swoje auto, bo wcześniej zlekceważyłe(a)ś obowiązujące oznakowania?

Stalowy wiadukt kolejowy w ciągu al. Hallera między Operą Bałtycką a ul. Wyspiańskiego był jednym z czarnych punktów na drogowej mapie Gdańska.

Za gapiostwo albo celowe łamanie przepisów przez kierowców ciężarówek, którzy mimo zakazu wjeżdżali pod wiadukt, płacili przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej. Zerwanie przewodów powodowało konieczność zmian linii tramwajowych i uruchamianie autobusowej komunikacji zastępczej.

To z kolei przekładało się na opóźnienia transportu miejskiego, nerwy pasażerów (i kierowców) i wymierne straty finansowe.

"Ja się nie zmieszczę?" Nierówna walka kierowców z trójmiejskimi wiaduktami



Na kierowców samochodów ciężarowych, którzy przez to wąskie (i niskie) gardło próbowali skrócić sobie drogę, nie działały ani dodatkowe znaki, ani kamera rejestrująca wykroczenia, ani doraźne kontrole policji, ani nagłaśnianie problemu w mediach.

Pula rozwiązań została wyczerpana



W połowie 2019 r. miasto doszło do ściany. Do tego czasu tylko w ciągu kilku miesięcy sieć była zrywana dwukrotnie. Jeszcze gorzej było w 2018 r. Wówczas służby techniczne były wzywane na miejsce aż siedmiokrotnie.

Najbardziej spektakularnie wyglądało zdarzenie z 2 października 2018 r., gdy ciężarówka - dosłownie - wbiła się pod wiadukt.

Wideo z 2018 r.



Po analizach urzędnicy uznali, że oprócz dodatkowego oznakowania (zakaz ruchu dla pojazdów ciężarowych) potrzebna jest modernizacja samej infrastruktury. Zapadła więc decyzja o kilkucentymetrowym podniesieniu przewodów.

Z roku na rok jest coraz lepiej



W grudniu minie rok od przeprowadzenia modernizacji sieci. Prace kosztowały niespełna 600 tys. zł, ale - jak pokazują statystyki - inwestycja już się zwraca.

- W 2018 r. doszło do siedmiu uszkodzeń sieci trakcyjnej przez samochody ciężarowe, które mimo zakazu wjeżdżały pod wiadukt kolejowy - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Rok później odnotowaliśmy dwa takie zdarzenia, a w 2020 r. jedno. W tym roku pod wiaduktem również doszło do jednego zdarzenia. Koparka uszkodziła konstrukcję poprzeczną na wjeździe pod wiadukt od strony ul. Klinicznej. Ruch tramwajowy odbywał się zarówno na al. Zwycięstwa, jak i ul. Klinicznej. Nie była wprowadzona komunikacja zastępcza. Tramwaje przez 67 minut nie kursowały tylko na odcinku od Opery do ul. Klinicznej.
O październikowym zdarzeniu informowaliśmy w Raporcie z Trójmiasta.

Także w Raporcie nasi czytelnicy odnotowali incydent z 19 maja. Wówczas pod niski wiadukt wjechała ciężarówka przewożąca kontener. Choć pojazd wjechał pod sam wiadukt, to nie uszkodził sieci trakcyjnej.



Urzędnicy podkreślają, że poza ubiegłoroczną korektą sieci trakcyjnej organizacja ruchu w tym miejscu (zasady i obowiązujące zakazy) pozostała bez zmian.

- Można powiedzieć, że cele, którym służyła przebudowa, a więc utrzymanie ruchu tramwajowego na sąsiednich szlakach w przypadku zerwania sieci oraz zmniejszenie samego ryzyka jej uszkodzenia przez pojazdy ciężarowe, zostały osiągnięte - ocenia Kiljan. - Zarówno w jednym, jak i drugim aspekcie ograniczyliśmy skutki do minimum.
11:46 15 GRUDNIA 21

Znowu problem z TiR-ami na Hallera (15 opinii)

Dziś był kolejny inteligentny tirowiec na Hallera
Dziś był kolejny inteligentny tirowiec na Hallera

Miejsca

Opinie (184) ponad 20 zablokowanych

  • Ten wiadukt pamięta jeszcze Bismarka -już dawno powinien być wymieniony na nowy - a tym samym można by było poprawić warunki prz (1)

    • 2 20

    • Bismark to taki katar z obu dziurek naraz.

      • 2 0

  • Wiele osob zaminusuje, ale (5)

    niech przekopią ulicę i obniżą o 20-40 cm.Co prawda jest to wydatek, ale na głupich nie ma rady... A wstrzymanie ruchu tez kosztuje! I nie tylko miasto, ale i mieszkańców! Wszystkim to sie opłaci!

    • 37 13

    • Czy tam przyoadkiem po każdym większym deszczu (2)

      nie stoi woda po kokana?

      • 10 1

      • A tego jeszcze nie słyszałem. (1)

        Ja na swojego "kokana" mówię Wacek.

        • 12 1

        • A ja Conan.

          • 0 0

    • Jak obniżą ulicę o 20-40-cm (1)

      To trakcję również trzeba obniżyć o 20-40 cm
      Oczywiście masz tego minusa, którego chciałeś

      • 1 6

      • Niby dlaczego? Tramwaje mają pantografy i jest duży zapas, jak widać na zdjęciu.

        • 5 0

  • (14)

    A wystarczyło o 20 cm obniżyć w tym miejscu jezdnię....

    • 10 31

    • Jak obniżyć?

      Widziałeś co się dzieje pod wiaduktem przy dużych ulewach? A ty chcesz basen kopać?

      • 0 0

    • Jest prostsze rozwiązanie.

      Przestrzeganie przepisów i stosowanie się do znaków, byłoby najtańszym oraz najlepszym rozwiązaniem.

      • 0 0

    • 20 cm to byłoby ok, będzie bezpiecznie ?

      Tak dla przypomnienia, 2 lata temu jakiś pojazd uderzył w wiadukt na Armii Krajowej.
      Jest on na wysokości ok 4,5 metra...

      • 2 0

    • (3)

      I potem po każdym deszczu byś miał tam jezioro.

      • 16 1

      • Pompa i czujnik - i nie ma wody. Albo podziemny zbiornik. To nie jest technologia z (2)

        kosmosu.

        • 4 9

        • Ale czemu mamy płacić za januszerkę? (1)

          • 2 2

          • Bo też korzystamy z tej drogi

            • 2 1

    • a po co się tak ograniczasz (3)

      a czemu nie obniżyć jezdni o metr albo lepiej od razu o 3m?

      • 12 5

      • Bo takie obniżenie jest logiczne (1)

        ,, logika,, nie mieści się 2 POspolitym łbie?

        • 1 7

        • nie mieści to wybudowanie energobloku za 1.6mld i jego zburzenie albo sasin co bezprawnie wywala 70mln itd

          • 3 0

      • Sekta wielkiej D w natarciu

        • 0 2

    • i oczywiście obniżyć trakcję o 20 cm, bo inaczej się nie da....

      hahaha

      • 0 1

    • Co to za głupota... "w tym miejscu"

      Tramwaje mają nawet 40 m długości (chcą kupić dłuższe)
      Musiałbyś przebudować torowisko i trakcję minimum 100 metrów w każdą stronę, wraz z torowiskiem na Klinicznej, bo byłoby na innym poziomie
      Oczywiście trzeba byłoby przebudować też jezdnię, a właściwie całe skrzyżowanie, bo inaczej z Klinicznej byś nie wjechał ponieważ torowisko byłoby niżej, ponadto na pewno kanalizację i podziemne uzbrojenie.

      "Gratuluję" pomysłu

      • 7 1

    • Taaak:)z naszych podatków hi hi:) Potem Tirowcy podlapali ten skrot i miałbyś tam ciezarowkowe safari:)

      • 8 1

  • trzeba tylko chcieć !!! (16)

    widzicie urzędnicy, jednak dało się!! A ile było płaczu przez kilka lat, że się nie da!! Teraz przywrócić jeszcze ruch na Piramowicza, a pomysłodawcy tego nieudanego pomysłu, obciąć premię świąteczną.

    • 111 28

    • tak seba lepiej robic plastikwoe noze nic stalowe

      to uchroni ludzi przed zabijaniem...a nie czekaj...jesl izrozumiałes alegorie to swojej wypowiedzi...Prosze minimum matura aby moc sue wypowiadac na trojmaisto prosze...

      • 0 0

    • Niestety dalej są deb... Wylanie na przestrzeni lat 20.cm asfaltu obniżyło o 20 cm przejazd. (8)

      Normalnie takie działanie to jest sabotaż. Ale w folwarku Starosty D to jakoś tam będzie.

      • 6 9

      • Nawet w PRLu pod wiaduktem musiały przejechac w razie potrzeby wojskowe samochdy (7)

        Sabotazysci wmówili gdańszczanom że się nie da żeby było 4 metry. Uwierzyli i dalej na nich głosują.

        • 3 7

        • Taki sam przejazd jest obok dworca we Wrzeszczu, ten był tej samej wysokości. (6)

          Ale po co skuwac stary asfalt jak można nalać nowy. Brawo gdanscy mędrcy na usługach Putina.

          • 5 11

          • Normalnie wszędzie to należałoby skuć asfalt obniżyć szyny tramwajowe zrobić dołek pod wiaduktem. (5)

            Ale Gdańsk zarządzany przez kogoś kto chce światło wyłączać bo pieniędzy nie ma wpadł na pomysł właśnie taki. Za 4 lata proponuję spiłować konstrukcje stalowa wiaduktu o 4 cm, może wytrzyma a jak nie to się wstrzyma przejazd kolei. Taniec Świętego Wita cd.

            • 4 6

            • A wodę kto będzie wypompowywał? (4)

              Jest zakaz. Dlaczego wszyscy mają latać na paluszkach i kombinować, bo Janusz musi jechać na skróty?

              Dowalić grzywnę, razem z karą za zatrzymanie komunikacji i tyle.

              • 3 3

              • A z tunelu pod Wisłą kto wypompowuje?

                • 0 0

              • Dlaczego ktos mialby wypompowywac wode? W miescie istnieje system kanalizacji. (2)

                • 2 2

              • Ponieważ woda nie bardzo lubi płynąć sama do góry. (1)

                • 3 1

              • Na głupotę nie ma rady, ale tak pospólstwo będzie się wypowiadało

                • 0 0

    • tia, napisz jeszcze że rowerzyści są najważniejszym źródłem narastającego od wielu lat zakorkowania miasta (5)

      w godzinach szczytu, które niedługo będą trwały od rana do wieczora, zwłaszcza na obwodnicy Trójmiasta w piątkowe popołudnia. Organizacja ruchu na Piramowicza jest OK i powinna taka pozostać.

      • 9 24

      • Da radę przejechac pod nim 107 km/h? (3)

        • 2 13

        • da radę i 150, jak Kurski po Warszawie (1)

          .

          • 5 1

          • Hau hau

            • 2 1

        • Sa tacy co wjeżdżali z prędkością 149km/h. A była taka co swojemu kierowcy kazała jechać 120km/h w terenie zabudowanym.

          • 6 2

      • nie pluj jadem

        dla twojej wiadomości: jeżdżę zarówno samochodem i rowerem. Jakoś nigdy nie miałem problemu z przejechaniem wzdłuż Grunwaldzkiej ze skrzyżowaniem z Piramowicza na rowerze, zarówno w stronę Wrzeszcza, jak i centrum miasta. Jedynie co robię to zwalniam i mam oczy dookoła głowy. A zamknięcie Piramowicza dla kierowców od strony Klinicznej to wylanie dziecka z kąpielą.
        Jakby urzędnicy pomyśleli i przeanalizowali ruch to mogliby wprowadzić ruch obecny na czas trwania wakacji. Rowerów statystycznie jest więcej pewnie o 80% jak nie więcej, a samochodów na pewno znacznie mniej. A w roku szkolnym gdzie rowerów jest znacznie mniej, zwłaszcza teraz, ruch mógłby odbywać się po staremu.

        • 17 9

  • (11)

    5cm...to ile wychodzi tych tysięcy na milimetr?)Jakże mało może dać tak dużo.

    • 10 11

    • (5)

      Ja powiem tak, centymetry robią robotę, ale potem dostaje się sądowe zawiadomienie o alimentach.

      • 1 4

      • Panie redaktorze

        Widać, że stosuje pan wybiórczą cenzurę.
        Określenie nos Pinokia panu i pana kolegom cenzorom bardzo przeszkadza, natomiast Erasmus 9cali jest dla Was w porządku .
        Co z Waszą rzetelnością i bezstronnicxością?
        Czyżby w redakcji trojmiasto.pl stosowano podwójne standardy ?
        Chyba tak , bo 5 (pięć) wpisów z zapytaniem o nos kukiełki, która marzyła by zostać chłopcem, z namiętnością pan wykasował.
        Jakież to wykształcenie pan posiada, że kaauje wpisy nie kojarzące się dwuznacznie ze sferą intymną, zaś przyzwala pan by dziwne nicki , wręcz wprost nawiązujące do rozmiarów wiadomo czego, wręcz pan uwielbia.

        • 0 0

      • (2)

        Erasmus lepszy był Twój poprzedni, długi nick :)

        • 1 0

        • (1)

          Też za nim tęsknię:) Już nie mogę go używać

          • 0 0

          • erasmus , czy ty nie masz czegoś wspólnego z rowerem ?

            • 1 0

      • Jak zwykle

        Mówią o rybkach a ty o akwarium ehhh....

        • 2 0

    • Brawo Svencjusz (4)

      Twoje opinie zawsze ale to zawsze są na samej górze .
      Ty na wszystkim się znasz .
      Dobrze, że jesteś.
      Czym byłaby jakakolwiek dyskusja bez Ciebie ?

      • 7 1

      • Cicho , niech pisze ,taką mu na sreberku terapię zalecili . Niech lepiej pisząc wyrzuci z siebie swe frustracje i kompleksy niż miałby na swoim rodos ganiać z siekierą

        • 0 0

      • "Czym byłaby jakakolwiek dyskusja bez Ciebie ?" (1)

        Przyjemnością

        • 8 0

        • Dyskusja nieskalana Svenem

          Tak, miło byłoby tak zacząć dzień...

          • 3 0

      • 16 cm to ja rozumiem ale 5?

        Jednak wielkość ma znaczenie

        • 2 0

  • (1)

    Czekamy na zawalenie się Mostu Siennickiego od ciężarówek olewających zakaz

    • 0 0

    • hola hola , dlaczego czekasz na zawalenie mostu którym jeżdżę codziennie ?

      • 0 0

  • Kierowca (1)

    Powinien sprawca placic jak na skóry jeździ

    • 1 0

    • Skoro w skórach jeździ to go stać

      • 0 0

  • (1)

    Jakie oszczędności? Przecież naprawa musiała iść z AC sprawcy..

    • 0 1

    • jak już to z OC

      • 0 0

  • Bo 5 cm naprawdę robi różnicę!

    Każda kobieta potwierdzi

    • 0 0

  • Gdyby podnieśli o 10 cm (6)

    To oszczednosci byłyby ponad milion?

    • 16 2

    • To ciągle 1/70 tego co Sasin wywalił na nielegalne wybory (1)

      albo budowanie elektrowni za ponad 1,5mld po to żeby ją za chwilę zburzyć.

      • 2 1

      • oddawaj hajs z OFE i gazpromu ofiaro losu.

        • 0 1

    • i jest z nami tzw. głupiomądry

      • 1 0

    • nie bądźmy tacy zachłanni

      • 2 0

    • Serdeczny milion!

      • 6 0

    • a gdyby podnieśli o 2 metry to Gdańsk by wyszedł z długów

      • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane