- 1 Nocna komunikacja do poprawki (132 opinie)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (342 opinie)
- 3 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (50 opinii)
- 4 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (63 opinie)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (327 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (66 opinii)
Plaga awarii biletomatów trwa. Brak kar dla operatora
Mennicy Polskiej wciąż nie udało się opanować lawiny awarii nowych biletomatów, jakie w ostatnich miesiącach pojawiły się na ulicach Gdańska. Nasi czytelnicy informują o ciągłych problemach z urządzeniami m.in. na Chełmie, Łostowicach, Oruni i Śródmieściu. Do Gdańska przyjechali już specjaliści ze Słowacji, by usunąć przyczyny licznych usterek. Tymczasem ZTM ma związane ręce, bo umowa z operatorem nie przewiduje kar umownych za niewłaściwe działanie biletomatów.
Jednak sygnały od naszych czytelników, jakie od kilkunastu dni do nas docierają, świadczą o tym, że wymieniane urządzenia są bardziej awaryjne od poprzednich, a usterki niekoniecznie powodują pasażerowie i ich użytkownicy.
Zgłoszenia dotyczą bowiem zawieszania się biletomatów, błędów w oprogramowaniu, wyświetlaniu komunikatów, które uniemożliwiają kupno biletu czy pobieranie opłat bez doładowania karty miejskiej.
- Znów awarie automatów z biletami na ul. Płockiej, Przemyskiej i Wilanowskiej. Ktoś powinien zrobić z tym porządek. Już któryś raz automat albo nie wydał mi reszty, albo wciągnął pieniądze bez biletu i nikt z tym nic nie robi. Reklamację złożyłem, ale ciekaw jestem, ilu ludzi tego nie robi i ile przez takie osoby zarobiła firma od biletomatów - napisał w Raporcie jeden z czytelników.
Dwa dni wcześniej kolejne zgłoszenie. Tym razem z centrum Gdańska.
- Niesprawne biletomaty w centrum Gdańska. Jeden zawieszony, drugi nie czyta karty, trzeci nie przyjmuje monet. Wszystkie w okolicy Forum Gdańsk - napisał inny z czytelników.
I znów Chełm, tym razem biletomat na Sikorskiego.
- Chciałam kupić dwa bilety za 3,2 zł. Zapłaciłam kartą, ściągnęło mi 6,4 zł, a biletomat wydrukował mi tylko jeden bilet. Mam potwierdzenie. To druga tego typu sytuacja z tym biletomatem, za pierwszym razem biletomat działał niewłaściwie w czasie świąt Bożego Narodzenia. Szlag mnie trafił - napisała w Raporcie pani Bożena.
Na jeszcze inny problem zwraca uwagę pani Anna.
- Praktycznie od początku roku nie udało mi się kupić żadnego biletu. Gdy dochodzi do płacenia, biletomat nie pobiera ani monet, ani banknotów. W momencie gdy płaci się kartą, pobiera pieniądze, drukuje jakieś dziwne potwierdzenie biletu, a samego biletu nie. Na uszkodzonych automatach brakuje też widocznego oznaczenia, że jest awaria. W efekcie pasażer przechodzi cały proces kupna biletu, a gdy dochodzi do płatności, okazuje się, że jest problem.
Zgłoszenia naszych czytelników można mnożyć: awaria na Warneńskiej, brak biletomatu na Bajana, połykający monety automat na Platynowej.
Specjaliści ze Słowacji w Gdańsku
Postanowiliśmy ponownie zapytać Mennicę Polską, która jest właścicielem i operatorem biletomatów, oraz Zarząd Transportu Miejskiego, który zamówił urządzenia, o powody tak częstych awarii i termin ich usunięcia.
- Zarówno ZTM, jak i Mennica prowadzą wszelkie możliwe działania, by rozwiązać problem z biletomatami - zapewnia Wojciech Siółkowski, z-ca dyrektora ZTM. - Wszystkim zależy na tym, żeby jak najszybciej wyeliminować dotykające pasażerów niedogodności. ZTM jest w ciągłym kontakcie zarówno z przedstawicielami Mennicy, jak i ze słowackim producentem automatów. Zgodnie z ustaleniami serwis Mennicy prowadzi stałą kontrolę urządzeń na terenie Gdańska i reaguje w możliwie najkrótszym czasie na zgłoszenia usterek.
Jak dodaje, w tygodniu do Gdańska przyjechali ze Słowacji specjaliści zajmujący się automatami. Analizowali problem zarówno pod kątem możliwych wad sprzętu, jak również niedoskonałości oprogramowania.
- Słowacy zobowiązali się, że jak najszybciej przygotują poprawkę oprogramowania - dodaje Siółkowski.
Umowa kar nie przewiduje
Zapytaliśmy też, czy umowa ZTM z Mennicą przewiduje ewentualne kary umowne za niewłaściwe działanie biletomatów. Jak się okazało, umowa "ma charakter operatorski i w związku z tym nie zapisano w niej sankcji z tytułu usterek maszyn".
- Już sam fakt, że automaty nie sprzedają biletów i operator na tym nie zarabia, jest dotkliwą konsekwencją. ZTM na bieżąco analizuje sytuację i gdyby miało się okazać, że awarie biletomatów będą się zdarzać zbyt często, nie wyklucza renegocjacji umowy w zakresie wprowadzenia sankcji - kończy Siółkowski.
Mennica Polska nie odpowiedziała na nasze pytania. Gdy tylko nadejdą odpowiedzi, dodamy je do artykułu.
Problem z biletomatami przy gdańskim dworcu (18 opinii)
Miejsca
Opinie (256) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-19 15:22
No ale za brak biletu
płaci pasażer. Ciekawe. A możeby tak za opóźnienia i awarie zaczęło płacić miasto?
- 2 0
-
2020-01-19 15:29
Jak księguje się pieniądze, gdy automat nie wyda reszty?
Ktoś wrzuca do zepsutego biletomatu kasę, a ten nie wyda reszty, albo biletu i nie zwróci kasy.
Jak to jest księgowane?- 1 0
-
2020-01-19 15:57
Pisałam tydzień temu e-maila do Mennicy o problemie z doładowaniem karty miejskiej.
Poproszono mnie o podanie numeru biletomatu i miasta.
Odpisałam Panu z Mennicy i od tej pory cisza.- 0 0
-
2020-01-19 16:45
złodziejstwo (1)
Mi zjadł już nie jednokrotnie kasę i biletu nie wydał a jak już drukował to przez 10 min i nie wydał reszty co to pytam się sposób na łatwy zarobek ?
- 2 0
-
2020-01-19 16:52
Nie umiesz pisać po polsku, Sebixie.
- 0 0
-
2020-01-19 17:01
Kaczka kaczce łba nie urwie
- 0 2
-
2020-01-19 17:22
A technicy z Gdańska jadą usuwać usterki w automatach na Słowacji albo w Czechach?
Tak to dzisiaj działa - musi się kręcić , musza być kilometry , hotele , delegacje - co by koszt był europejski i nasi z Trojmiasta pewnie jadą usuwać usterki do Czech albo na Słowację . . .
- 2 0
-
2020-01-19 17:48
Dramat te autlmaty, nawet jak działają to strasznie wolno
- 2 0
-
2020-01-19 17:49
Nie kupuję już od 3 miesięcy biletów w biletomatach i nic a nikt tego nie zmieni.
3x się zawiodłem i 4-tego razu nie będzie chodź by automat to każdego biletu dawał karnet na Japoński striptiz z grillem i sztabkę złota.- 2 0
-
2020-01-19 18:50
Gdańsk NIE-EKO
Obecne ceny biletów wręcz zachęcają do jazdy autami po mieście.
- 3 0
-
2020-01-19 18:55
po prostu super
Cudownie takie piękne te automaty nie przyjmują monet..nie wydają biletów,..nie wydają reszty...no naprawdę o co nam klientom może chodzić? hmmm
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.