- 1 Nocna komunikacja do poprawki (156 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (357 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (328 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (51 opinii)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (69 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (66 opinii)
Plaga awarii biletomatów trwa. Brak kar dla operatora
Mennicy Polskiej wciąż nie udało się opanować lawiny awarii nowych biletomatów, jakie w ostatnich miesiącach pojawiły się na ulicach Gdańska. Nasi czytelnicy informują o ciągłych problemach z urządzeniami m.in. na Chełmie, Łostowicach, Oruni i Śródmieściu. Do Gdańska przyjechali już specjaliści ze Słowacji, by usunąć przyczyny licznych usterek. Tymczasem ZTM ma związane ręce, bo umowa z operatorem nie przewiduje kar umownych za niewłaściwe działanie biletomatów.
Jednak sygnały od naszych czytelników, jakie od kilkunastu dni do nas docierają, świadczą o tym, że wymieniane urządzenia są bardziej awaryjne od poprzednich, a usterki niekoniecznie powodują pasażerowie i ich użytkownicy.
Zgłoszenia dotyczą bowiem zawieszania się biletomatów, błędów w oprogramowaniu, wyświetlaniu komunikatów, które uniemożliwiają kupno biletu czy pobieranie opłat bez doładowania karty miejskiej.
- Znów awarie automatów z biletami na ul. Płockiej, Przemyskiej i Wilanowskiej. Ktoś powinien zrobić z tym porządek. Już któryś raz automat albo nie wydał mi reszty, albo wciągnął pieniądze bez biletu i nikt z tym nic nie robi. Reklamację złożyłem, ale ciekaw jestem, ilu ludzi tego nie robi i ile przez takie osoby zarobiła firma od biletomatów - napisał w Raporcie jeden z czytelników.
Dwa dni wcześniej kolejne zgłoszenie. Tym razem z centrum Gdańska.
- Niesprawne biletomaty w centrum Gdańska. Jeden zawieszony, drugi nie czyta karty, trzeci nie przyjmuje monet. Wszystkie w okolicy Forum Gdańsk - napisał inny z czytelników.
I znów Chełm, tym razem biletomat na Sikorskiego.
- Chciałam kupić dwa bilety za 3,2 zł. Zapłaciłam kartą, ściągnęło mi 6,4 zł, a biletomat wydrukował mi tylko jeden bilet. Mam potwierdzenie. To druga tego typu sytuacja z tym biletomatem, za pierwszym razem biletomat działał niewłaściwie w czasie świąt Bożego Narodzenia. Szlag mnie trafił - napisała w Raporcie pani Bożena.
Na jeszcze inny problem zwraca uwagę pani Anna.
- Praktycznie od początku roku nie udało mi się kupić żadnego biletu. Gdy dochodzi do płacenia, biletomat nie pobiera ani monet, ani banknotów. W momencie gdy płaci się kartą, pobiera pieniądze, drukuje jakieś dziwne potwierdzenie biletu, a samego biletu nie. Na uszkodzonych automatach brakuje też widocznego oznaczenia, że jest awaria. W efekcie pasażer przechodzi cały proces kupna biletu, a gdy dochodzi do płatności, okazuje się, że jest problem.
Zgłoszenia naszych czytelników można mnożyć: awaria na Warneńskiej, brak biletomatu na Bajana, połykający monety automat na Platynowej.
Specjaliści ze Słowacji w Gdańsku
Postanowiliśmy ponownie zapytać Mennicę Polską, która jest właścicielem i operatorem biletomatów, oraz Zarząd Transportu Miejskiego, który zamówił urządzenia, o powody tak częstych awarii i termin ich usunięcia.
- Zarówno ZTM, jak i Mennica prowadzą wszelkie możliwe działania, by rozwiązać problem z biletomatami - zapewnia Wojciech Siółkowski, z-ca dyrektora ZTM. - Wszystkim zależy na tym, żeby jak najszybciej wyeliminować dotykające pasażerów niedogodności. ZTM jest w ciągłym kontakcie zarówno z przedstawicielami Mennicy, jak i ze słowackim producentem automatów. Zgodnie z ustaleniami serwis Mennicy prowadzi stałą kontrolę urządzeń na terenie Gdańska i reaguje w możliwie najkrótszym czasie na zgłoszenia usterek.
Jak dodaje, w tygodniu do Gdańska przyjechali ze Słowacji specjaliści zajmujący się automatami. Analizowali problem zarówno pod kątem możliwych wad sprzętu, jak również niedoskonałości oprogramowania.
- Słowacy zobowiązali się, że jak najszybciej przygotują poprawkę oprogramowania - dodaje Siółkowski.
Umowa kar nie przewiduje
Zapytaliśmy też, czy umowa ZTM z Mennicą przewiduje ewentualne kary umowne za niewłaściwe działanie biletomatów. Jak się okazało, umowa "ma charakter operatorski i w związku z tym nie zapisano w niej sankcji z tytułu usterek maszyn".
- Już sam fakt, że automaty nie sprzedają biletów i operator na tym nie zarabia, jest dotkliwą konsekwencją. ZTM na bieżąco analizuje sytuację i gdyby miało się okazać, że awarie biletomatów będą się zdarzać zbyt często, nie wyklucza renegocjacji umowy w zakresie wprowadzenia sankcji - kończy Siółkowski.
Mennica Polska nie odpowiedziała na nasze pytania. Gdy tylko nadejdą odpowiedzi, dodamy je do artykułu.
Problem z biletomatami przy gdańskim dworcu (18 opinii)
Miejsca
Opinie (256) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-19 19:43
Doładowania
Kilka razy próbowałam doładować bilet miesięczny w różnych automatach i za każdym razem jedyne co pokazuje to listę poprzednich doładowań, a odnowienia ważności brak. Od dwóch miesięcy cały czas ten sam błąd...
- 2 0
-
2020-01-19 19:51
Kiedy naprawicie biletomat na Bora-Komorowskiego?
Na Przymorzu też popsute!
- 1 0
-
2020-01-19 20:50
mi zdarza sie ze sa zawieszone
np. "drukowanie potwierdzenia" i pasek postępu. jka dojdzie do konca to od początku.
automat nie reaguje na nic
nowy port
stare automaty były lepsze!- 3 0
-
2020-01-20 12:23
To jest skandal (2)
3 biletomaty byly ostatnio nieczynne w samym centrum Gdanska. Kierowcy tramwajow/autobusow nie sa zdolni wydawac reszty, jesli chcesz kupic bilet za 3,80 zl a masz cala piatke to przykro mi, ale "musza byc odliczone". Generalnie syf i malaria, bo chcesz kupic bilet, masz na nie srodki, ale ani automat ani kierowca autobusu nie sa chetni wydac reszte. Chyba trzeba zainstalowac aplikacje na telefon i kupowac bilety bo to jest jedyna mozliwosc, zeby sie nie wkur***ic. Tylko co maja zrobic ludzie starsi, ktorzy sie spiesza, a z aplikacji nie korzystaja, bo sa technologicznie ciut w tyl? Takie rzeczy wogole nie powinny miec miejsca w tak blahych sprawach jak kupowanie biletow. Jest to pokazanie, ze malo istotnie problemy poprostu przerastaja Rade Miasta Gdanska, a nasze pieniadze sa wyrzucane w bloto.
- 3 1
-
2020-01-20 13:48
Skandalem to jesteś. (1)
Czy tak ciężko wcześniej zakupić więcej biletów np. w kiosku Ruchu itp. i mieć w portfelu na zaś??????
- 0 1
-
2020-01-23 08:37
mam pełno takich biletów w portfelu. niektóre sprzed 10 lat.
- 0 0
-
2020-01-20 19:42
wszystko wiadomo
jeśli w przetargu kupuje się najtansze urządzenia to wiadoma rzecz że najgorsze jakościowo,producent zaoszczędzil na materiale,ale ktoś zyskał na tym,urzędnik
- 1 1
-
2020-01-21 04:57
Postawili złom
Ten w tunelu koło Bramy Żuławskiej, nie działa, kolo Akademii Muzycznej, proszę czekać automat pracuje, kolo Lotu nie działa, po co ten złom postawili, dla ładnych światełek?
- 1 0
-
2020-01-21 05:20
Kolorowy złom.
W tunelu, koło Bramy Żuławskiej nie działa, kolo Akademii Muzycznej wyświetla się komunikat "proszę czekać automat pracuje", a koło Lotu nie działają wszystkie trzy, po co ten złom postawili, dla ładnych światełek?
- 1 0
-
2020-01-21 09:50
Zlodzieje
Wybrałem bilet, włożyłem 20 zl i nie otrzymałem biletu i reszty. Złożyłem reklamacje telefonicznie i do dzis nie otrzymałem pieniędzy na konto.. Porażka.
- 2 0
-
2020-01-21 18:42
Co jest?
Sytuacja z przed chwili, pod galerią bałtycka zepsuty biletomat, pomyślałem, że kupię u kierowcy Ale po dzień dobry na nastepnym przystanku burknal coś I nie odwrócił się nawet ani nie uchylił szybki, na którymś z następnych przystanków wysiadłem bo były tam dwa biletomaty - jeden nie działał a drugi nie przyjmował gotówki...
Jadę na gape, komu ma zależeć w końcu na tych biletach?- 3 0
-
2020-01-21 20:34
Dziadostwo jakich mało
Zjadło mi ostatnio kasę z karty a biletu nie wydrukowało. NASA planuje wyprawę na marsa a nasi geniusze nie potrafią ogarnąć prostej sprzedaży biletów.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.