- 1 Parking przy Kieleckiej. "Pusty, bo płatny" (150 opinii)
- 2 Pociąg tak popularny, że omija przystanki (183 opinie)
- 3 Dużo aut na cmentarzu, bo Dzień Matki (43 opinie)
- 4 Spotkanie z mieszkańcami ws. jarmarku (51 opinii)
- 5 Dziki na plaży w Gdyni wśród ludzi (293 opinie)
- 6 Nie-tak-stary hotel jest ruiną (173 opinie)
Przegląd parkingów przy sklepach i centrach handlowych
Mieszkańcy Trójmiasta ruszają do sklepów, galerii i centrów handlowych, by zrobić ostatnie przedświąteczne zakupy. Duży ruch czeka nas też po świętach, gdy rozpoczną się zimowe wyprzedaże. Podpowiadamy, gdzie zostawić swoje auto bezpłatnie, a na których parkingach trzeba za to zapłacić.
W Gdańsku opłaty za parkowanie trzeba wnosić przy czterech galeriach handlowych. Wszystkie znajdują się w obrębie albo tuż przy granicy miejskiej strefy płatnego parkowania. Zarządcy tych obiektów na wprowadzenie opłat decydują się głównie po to, by uniknąć blokowania miejsc przez kierowców, którzy nie są klientami sklepu, a szukających wolnych i bezpłatnych miejsc.
W Galerii Bałtyckiej

Pierwsza godzina parkowania w Galerii Bałtyckiej jest bezpłatna. Druga kosztuje 2 zł, trzecia - 3 zł, a każda następna - 4 zł. Można też wykupić bilet całodzienny w cenie 25 zł. Tyle samo wynosi opłata za zgubiony bilet parkingowy.
Podobnej wielkości parkingiem dysponuje Galeria Metropolia

Na parkingu wewnętrznym klienci kina Helios po okazaniu biletu parkingowego w kasie kina mogą parkować przez 3 godziny bez opłat. Pozostali za darmo parkują przez pierwszą godzinę, druga kosztuje 2 zł, trzecia - 3 zł, a każda następna - 4 zł, a więc dokładnie tak samo jak w sąsiedniej Galerii Bałtyckiej.
Do dyspozycji klientów jest również parking zewnętrzny (przy ul. Nad stawem

Dwupoziomowy parking czeka na klientów także w C.H. Manhattan

Kameralny parking na niespełna 120 miejsca posiada Galeria Madison

Darmowy parking atutem sklepu
Zdecydowanie więcej jest sklepów i galerii z parkingami ogólnodostępnymi i przede wszystkim - bezpłatnymi. Zarządcy tych obiektów wskazują na kilka czynników wpływających na tę decyzję.
- Darmowy parking dla klientów jest dużym atutem centrum handlowego. Odwiedzający nas klient zostawia samochód na parkingu i nie musi martwić się upływającym czasem, za który w innych centrach musiałby zapłacić. Chcemy, by nasz klient robił zakupy w spokoju i spędził tyle czasu w centrum, na ile ma ochotę, robiąc przy tym zakupy, jedząc czy oglądając film w kinie - tłumaczy Urszula Lipińska, dyrektor Alfa Centrum przy ul. Kołobrzeskiej

Po drugiej stronie ulicy w Hipermarkecie Auchan

- To ukłon z naszej strony do klienta. Nie planujemy wprowadzenia opłat - dodaje.
Zdaniem Agnieszki Wojtaszczyk, dyrektor Galerii Przymorze

- Obiekty handlowe wprowadzają opłaty zasadniczo z dwóch powodów - albo taki mają model biznesowy, albo wymuszają to okoliczności zewnętrzne. Opłaty za parkingi pozwalają pozyskiwać dodatkowe środki finansowe na ich eksploatacje i utrzymanie (często zarządzanie systemem parkowania powierza się firmom zewnętrznym), ale wprowadza się je też w celach porządkowych, aby ograniczyć nadużycia związane z zajmowaniem miejsc parkingowych przez osoby niebędące klientami centrum. W przypadku Galerii Przymorze stawiamy jednak przede wszystkim na komfort naszych gości. Zależy nam, aby nasza przestrzeń była w pełni przyjazna dla odwiedzających. Zakładamy, że jeżeli ktoś zdecydował się zrobić zakupy w naszym centrum, to my musimy zapewnić mu przyjemny i wygodny pobyt. Dlatego dla odwiedzających oferujemy bezpłatnie wszystkie nasze parkingi - podziemny i naziemny. Aktualne rozwiązania są optymalne i nasz parking pozostanie miejscem udostępnianym klientom bezpłatnie - podkreśla.
Oczekiwania i preferencje klientów wobec sklepów i otaczającej je infrastruktury - także parkingowej - to dla zarządców takich obiektów jedno z najistotniejszych zagadnień. To właśnie bezpłatny parking klienci wskazują jako jeden z atutów danego sklepu. Podobnie jest w przypadku Galerii Morena

- W związku z tym Carrefour Polska nie planuje w najbliższej przyszłości wprowadzenia opłaty za parkowanie. Na zmotoryzowanych klientów Galerii Morena czeka jednak inna zmiana. Obecnie trwa tzw. remodeling parkingu, w ramach którego do użytku została już oddana powierzchnia na poziomie -1. Wkrótce, w wydzielonej części parkingu na poziomie -2, otwarty zostanie nowoczesny tor kartingowy, na którym każdy będzie mógł spróbować swoich sił - informuje Biuro Prasowe Carrefour Polska.
Przy obwodnicy też bez opłat
Na wprowadzenie opłat za parkowanie nie decydują się też centra handlowe i sklepy wielkopowierzchniowe przy obwodnicy Trójmiasta. Pytani przez nas zarządcy poszczególnych sklepów wskazują, że komfort klientów jest dla nich najważniejszy.
- Klucz to lokalizacja. Parkingi galerii w centrach miast mogą być wykorzystywane do pozostawienia aut pracowników okolicznych biur czy innych miejsc pracy, blokując miejsca klientom. Mamy ponad 1700 miejsc i pełne obłożenie występuję kilkadziesiąt dni w roku - zaznacza Biuro Prasowe Morskiego Parku Handlowego w Szadółkach

Płacić nie trzeba także przy sklepach sieci Tesco. Darmowe i pojemne parkingi czekają na klientów na Chełmie w Gdańsku.
Zdecydowana większość klientów dojeżdża do sklepów, galerii i centrów handlowych własnym autem. Park Handlowy Matarnia

- Mamy świadomość, że problem przepełnionych parkingów istnieje w każdym centrum, również w naszym, i jest bardzo uciążliwy dla zmotoryzowanych klientów, dlatego zapewniamy, że pracujemy nad jego rozwiązaniem. Na ten moment uruchomiliśmy razem ze sklepem Ikea specjalną linię 809 dla mieszkańców Gdyni. Dzięki temu można bez problemu, bez przesiadek, dostać się do nas w każdy weekend grudnia. Być może przyczyni się to również do rozładowania ruchu samochodowego na terenie PH Matarnia - liczy Katarzyna Kaczmarek, Marketing Manager PH Matarnia.
Gdynia
W Gdyni sytuacja jest bardziej klarowna. Bezpłatne parkingi posiadają trzy największe centra handlowe. Przy Centrum Handlowym Klif

Centrum pomaga fakt, że znajduje się ono w Orłowie i - mimo że jest stamtąd niedaleko do stacji SKM - to mało kto zostawia tam samochód spoza odwiedzających centrum, więc udaje się znaleźć miejsce praktycznie o każdej porze.
Czytaj też: Gdzie parkować, żeby nie zbankrutować?
Podobne położenie ma Galeria Szperk

- Zdecydowanie. Nie mamy problemów z miejscami, także poprzez nasze położenie na obrzeżach miasta - informują przedstawiciele galerii.
Riviera w centrum, ale płacić nie trzeba
O tym, że lokalizacja w centrum nie zawsze oznacza, że trzeba płacić pokazuje przykład Centrum Riviera

- Razem posiadamy 2,5 tys. miejsc na parkingu wewnętrznym i zewnętrznym. Od początku przyjęliśmy strategię, w której nie pobieramy opłat za parkowanie i tego się trzymamy. Chcemy, by pieniądze, które goście wydaliby na postój, pozostawały w ich kieszeniach. Warto zaznaczyć, że przyjeżdżają do nas osoby nie tylko z Gdyni, ale także z miejscowości ościennych: Wejherowa, Rumi oraz Kościerzyny i Kartuz i zostają u nas nawet kilka godzin. Nie ma planów wprowadzenia opłat w przyszłości - zapowiada Paweł Brach z Centrum Riviera.
Hipermarkety bez opłat, z dyskontami różnie
Opłatę pobierają za to dwa inne obiekty znajdujące się w ścisłym centrum Gdyni. CH Batory


Opłaty są konieczne, bo parkingi mają służyć przede wszystkim przyjeżdżającym do obiektów na zakupy, a nie kierowcom chcącym parkować w śródmieściu bezpłatnie, z czym w Gdyni od lat jest problem.
Za parking kierowcy nie zapłacą przy hipermarketach: Tesco na Karwinach




Do tego czasu parkowali tu studenci okolicznej Akademii Morskiej i innych placówek. Dla klientów często brakowało miejsca.
Czytaj też:Parking obok Biedronki będzie płatny
- Nieliczne parkingi przy sklepach Biedronka, na których wprowadzono opłaty za postój dłuższy niż podany w regulaminie, są wyjątkami i mają na celu przede wszystkim zapewnienie możliwości postoju naszym zmotoryzowanym klientom w lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu i niewielkiej liczbie ogólnodostępnych miejsc postojowych. Dotyczy to placówek, gdzie często sami klienci przekazywali nam liczne uwagi dotyczące braku miejsca do parkowania. W Trójmieście takie rozwiązania wprowadzono jedynie przy ul. Morskiej w Gdyni - tłumaczą przedstawiciele biura prasowego Jeronimo Martins Polska S.A.
Opłaty trzeba wnosić po godzinie postoju, tyle, że dokument z parkometru trzeba zabrać nawet jeśli parkowanie nie będzie dłuższe. Później parkowanie kosztuje 2 zł za godzinę.
- Czas bezpłatnego parkowania został określony na bazie naszego doświadczenia, opartego na analizach czasu robienia zakupów w tych lokalizacjach. Z naszych obserwacji wynika, że jest to czas w zupełności wystarczający do zrobienia zakupów w naszym sklepie - dodają.
Opłaty przy Lidlach tylko gdy to konieczne
W przypadku sklepów sieci Lidl jest podobnie. Opłaty wprowadza się tylko tam, gdzie jest to uzasadnione i konieczne. Aktualnie płatne parkingi funkcjonują w Trójmieście przy sklepach przy (ul. Zawodników





- Rozwiązanie to stosujemy wyłącznie na prośby klientów, w przypadku gdy miejsca parkingowe są regularnie blokowane przez osoby niebędące klientami sklepów Lidl. Planujemy również wprowadzenie płatnej strefy parkowania przy nowym sklepie Lidl w Gdańsku przy al. Grunwaldzkiej w Oliwie

Lidl Polska.
Określone zasady
Podobne zasady obowiązują też m.in. na parkingu przy supermarkecie Merkus przy ul. Gryfa Pomorskiego

- Wyszedłem jak zawsze do sklepu by zrobić zakupy a gdy wyszedłem otrzymałem mandat. Z powodu pośpiechu nie zdążyłem pobrać biletu. W budynku zainstalowany jest system monitoringu, przy użyciu którego można by zweryfikować czy moja wersja jest prawdziwa. Najdziwniejsze jest jednak to, że wychodząc ze sklepu z zakupami napotkałem kontrolera, jednak wyjaśnienia na nic się zdały. Pracownik nie przyjmował informacji przekazywanych ode mnie do wiadomości. Dodam, że byłem jedną z wielu takich osób - relacjonuje.
Przekonuje, że warto, by kontrolerzy patrzyli łaskawszym okiem na gapiostwo klientów, zwłaszcza w okresie przedświątecznym.
Autobus blokuje Grunwaldzką obok galerii w stronę Gdańska (31 opinii)
Miejsca
Opinie (217) 6 zablokowanych
-
2017-12-16 12:01
Już od dawna nie lubię tego świątecznego blichtru! (12)
- 93 35
-
2017-12-16 12:23
Ciebie (2)
Też nikt nie lubi
- 22 23
-
2017-12-16 16:37
on sam siebie nie lubi
bo łańcuch nielubienia zaczyna się w głowie nielubiącego,
to takie wołanie o pomoc- 9 7
-
2017-12-17 18:40
wszędzie to świąteczne zoombie sklepowe, szajba ostra...
to już żadne święta a kult konsumpcji :)- 1 2
-
2017-12-16 12:48
Nie lubisz bo nie masz nikogo bliskiego (5)
I to kłopotliwy czas dla ciebie. Na szczęście możesz komentować. Spowiedź też przez kompa?
- 14 22
-
2017-12-16 13:34
(1)
Przecież może nie lubić co wam to przeszkadza , ja też na początku nie lubię , bo mam dużo pracy , a potem mi przechodzi , a samotną sąsiadkę zapraszam , nigdy bym nie sprawiła przykrości
- 12 5
-
2017-12-16 16:38
ale przyszedł z tym płakać tutaj
a to jest wołanie o pomoc,
trzeba pomóc człowiekowi jeśli o to rozpaczliwie woła- 5 5
-
2017-12-16 13:34
Co przez kompa?
A, spowiedź... Nie, wybacz, nie korzystam, bo nie wierzę w szamaństwa.- 9 4
-
2017-12-16 16:06
Hmmmmm... (1)
Spowiedź przed katabasem który sam grzeszy to jakaś parodia, myślisz że taka jest ważniejsza niż przed Bogiem?
- 6 3
-
2017-12-16 16:38
to perwersja
- 3 2
-
2017-12-16 18:50
Maliniak matole (1)
ciebie twoja matka nie lubi. Pasożytujesz , POszukaj wreszcie uczciwego zajęcia . Wypisywanie bżdzin do nich nie należy. Nawet jak ci za nie płaca.
- 7 7
-
2017-12-17 08:42
znów sam ze sobą gadasz ruski trollu?
- 4 1
-
2017-12-16 19:23
A my nie lubimy ciebie...od zawsze ;)
- 5 5
-
2017-12-16 12:02
Zaraz jadę do Auchana w Rumii i Decatchlona po zakupy. (9)
Stać mię to mogę. Dobże, że parking jest darmowy to i nie bedzie problemuw
- 42 48
-
2017-12-16 12:05
(8)
To po drodze wykup lekcje ortografii
- 22 12
-
2017-12-16 12:23
Synek ty mnie nie ucz ortografii bo dawno sie jej uczylem i na nic mi nie potrzebna jest (6)
mam swuj zaklad samochodowy i tacy jak ty wyksztalciuchy zostawiaicie u mnie pieniadze bo nie umeie glupuej zaruwki wymienic pisze to bo taka jesr prawda bedy nie sa najwazniejsze, pisze szybko to i moge zle napisac przyznaje sie racja !a parking niech bedzie zawsze darmowy bo i nalezy sie jak ktos kupuje w markiecie koniec zeganam
- 12 19
-
2017-12-16 12:24
imbecyl
- 15 7
-
2017-12-16 13:03
Cytryn i Gumiak naprawiajo co kto nie umiał.
- 3 2
-
2017-12-16 13:35
Hihihi No jasne
- 1 0
-
2017-12-16 18:53
Zacny troll milordzie :) (1)
- 8 1
-
2017-12-16 20:08
Dzięki paniczu;p
- 1 3
-
2017-12-16 19:44
Chyba pod dużą górkę
do szkoły miałeś.
- 3 0
-
2017-12-16 13:04
Nie jedzie dzigdzie bo to chory debil
- 8 2
-
2017-12-16 12:06
) (11)
Centra handlowe omijam szerokim łukiem,szczególnie w tym okresie.Pseudo promocje i koszulki za 99,90zł które normalnie powinny być za 10 zł,nie dziękuję.Hedonizm i konsumpcjonizm w czystej postaci.Wszyscy gdzieś się spieszą,ciągła pogoń za nie wiadomo czym.I te ogromne SUV-y w lizingu.A 2 złote za parking to już cena z kosmosu dla takiego zakupoholika.
- 133 17
-
2017-12-16 12:12
(1)
A co, boli ze innych stac? A chocby i sprzedawali z 199,90 za koszulke!
Ale wiadomo, każdy komentarz pozwalający spojrzec na innych z góry sie prydaje- 8 36
-
2017-12-16 12:25
komentarz może być dowodem umiejętności patrzenia z boku
patrzenie z góry w anonimowych komentarzach dotyczy zwykle osób, które nie mają dystansu ani do siebie, ani do problemów, z którymi inni sobie radzą w sposób niestandardowy.
- 25 2
-
2017-12-16 12:50
(4)
10 zl za koszulke? ok chetnie u ciebie zamowie wieksza ilsoc- jestes taki kozak bo nie masz pojecia o biznesie. W Chinach, Pakistanie, Indiach, Bangladesz koszt koszulki (przy wiekszej produkcji) to tylko ok 2-20 zl (zalznosci od jakosci, nadruku) ale sprowadzenie, transport, clo, magazyn i dodaj podatki, koszty firmy to zobaczmy czy dalej bedziesz wypowiadal sie na temat o ktorym nie masz pojecia!
- 10 17
-
2017-12-16 13:31
zobacz sobie ile kosztują fruit of the loom koszulki (3)
jaką mają gramaturę i ile kosztują a później znajdź takiej jakości bawełnianą koszulkę w galerii poniżej 100zł, powodzenia
- 13 3
-
2017-12-16 14:37
(2)
akurat znam sie na branzy i fruit of the loom naleza do najgorszego sortu- bardzo niska jakosc bawelny jakosc szycia ok (wielomilionowa produkcja nadajaca sie na firmowe jednorazowa koszulki) Nawet H&M, Esprit, S.Olivier maja znacznie lepsza jakosc. Sami znawcy tematu pisza tutaj komentarze. A jesli ktos uwaza ze fruit of the loom ofertuje jakosc, noc coz to potwierdza ze wielu mieszkancow europy srodkowo-wschodnia ma bardzo niskie wymagania. Milej soboty bez jadu!
- 9 3
-
2017-12-16 15:26
knut of the loom
- 3 1
-
2017-12-17 11:21
nie, nie oferuje jakości super
ale kosztują 10zł, 10zł za grubą bawełnę może i słabe szycie ale po 2 latach wyglądają lepiej jak te za 50-80zł z sieciówek, które mają porozciągane obszycia wokół szyi. Owszem są porządne ciuchy ale 150-200zł za kosztulkę ze zbliżoną gramaturą ale lepszej jakości to jest srogie przegięcie.
- 2 1
-
2017-12-16 12:51
Skomentować potrafi, żyć jak inni nie może. (1)
Technik maliniak jako pierwszy skomentował, a tu ponownie. Zasada jest taka, debil zawsze komentuje jako pierwszy, a za chwilę dalej i dalej..
- 7 4
-
2017-12-17 07:28
i sam sobie odpowiada po kilka razy w wątku
- 3 0
-
2017-12-16 13:09
Omijasz je szerokim łukiem bo tam są ludzie
Ty siedzisz w domu i komentujesz 24h/24h
- 6 9
-
2017-12-16 15:33
można zawsze walnąć to wszystko i wyprowadzić się do lasu
tylko czy jesteś w stanie żyć bez zdobyczy cywilizacji? Pewnie bez SUVa za 200 tys. tak, ale bez prądu, edukacji i opieki medycznej już nie. Cywilizacja to to wszystko do kupy i jak się rozwija tak jak chce tego większość to właśnie tak wygląda.
- 3 2
-
2017-12-16 12:08
Pudelek (2)
Załamka.
- 35 4
-
2017-12-16 14:20
(1)
pasy malowane dla Tico
- 8 2
-
2017-12-16 19:25
Ty...
Ale Tico to ty szanuj xD
- 2 4
-
2017-12-16 12:10
Parkingów jest dużo, ale one i tak zawsze będą miały problem z zaparkowaniem. (3)
- 39 11
-
2017-12-16 12:19
ciekawa konstatacja: parking mający kłopoty z parkowaniem (1)
wydawało mi się, że kłopoty z parkowaniem mają głównie kierowcy.
Dlatego od wielu lat wybierając się po zakupy decyduję się na przejazd tramwajem lub rowerem - nigdy po takiej decyzji nie miałem kłopotów z parkowaniem ani z płaceniem za parking.
Kiedyś zapłaciłem za parkowanie na placu przed Amber Expo a automat nie wydał biletu.
W podobnej sytuacji znalazło się kilkunastu klientów, trzeba było jechać na chama po wysepce odgradzającej wyjazd z parkingu - przede mną i za mną stał sznur samochodów długości kilkudziesięciu metrów.- 6 10
-
2017-12-16 13:40
Ojej , ale miałeś pecha bardzo ci współczuję jak to dobrze , że masz rower
- 5 3
-
2017-12-16 15:30
za prawdę powiadam, nie wszyscy będą w stanie zmieścić swoje pasaty w drzwiach wejściowych
- 7 0
-
2017-12-16 12:18
WTF ??!! (8)
Jedzie autem, jedzie na zakupy ale 2 zł na parking to koszt taki powalający, że musi parkować na chodniku i w miejscach niedozwolonych. Nowobogaccy ze słomą w butach... tfuuuu
- 133 14
-
2017-12-16 12:41
A Policja i straż miejska przejeżdżają obok i nic nie robią
- 24 0
-
2017-12-16 13:41
A co cię to obchodzi , dywany wytrzepane
- 2 20
-
2017-12-16 17:22
weź daj spokój. tam są promo takie ze hoho (5)
A później się okazuje ze na hali targowej masa spozywkę, owoce czy warzywa taniej
- 6 1
-
2017-12-16 17:27
Byłem dziś na hali targowej w Gdyni (4)
Pierwszy raz od chyba dwóch lat, bo nigdy mi tam nie po drodze. Przecierałem oczy, jak ceny zobaczyłem. Warzywniak u mnie na osiedlu, choć dość drogi, jest jakieś 20% tańszy. Z sieciami handlowymi to nawet nie ma co startować.
- 13 3
-
2017-12-17 07:30
jakość kolego, jakość (3)
nigdzie takiej jakości nie znajdziesz,
tylko hala, chyba ze nie widzisz tej różnicy a to już nie mój problem- 1 7
-
2017-12-17 10:40
a ci z hali nie zaopatrują się na tej samej giełdzie co warzywniaki? (2)
- 2 1
-
2017-12-17 10:50
nie, nie zaopatrują się tu gdzie warzywniaki osiedlowe (1)
po pierwsze dlatego, że mają pietruszkę a nia pasternak,
po drugie warzywa nie gniją po dwóch dniach,
po trzecie pomidor pachnie poidorem a nie powietrzem
to samo dotyczy mięsa, szczególnie wołowiny,
najlepsza i najświeższa wołowina jaką w życiu dostałem była kupiona na hali,
najświeższe ryby jakie w całym trójmieście jadłem były z hali
(był jeden dobry rybny na morenie ale to stare dzieje)- 1 2
-
2017-12-18 07:16
Nie gadaj pan. Dobrego pomidora można i w markecie dostać, tylko trzeba się trochę orientować a nie brać najtańsze. O hali rybnej to legendy już 20 lat temu krążyły, chcesz świeżą rybę to jedź do Mechelinek, umów się z rybakiem i wyjmij z kutra, bo ta Twoja świeżyna to mogła czasem aż z Chin przypłynąć. A co do mięsa to jak kupowałem rok temu na hali do wędzenia to niby odcinali z półtuszki ale policzyli jak za zboże a boczek można było w zasadzie nazwać smalcem. Jakoś tam nie wracam.
- 2 0
-
2017-12-16 12:20
Bardzo ważny poradnik (5)
Takich artykułów właśnie potrzeba na t.pl! Ja już teraz zaczynam przygotowania do wojaży po supermarketach. Łańcuch na koła, Last Christmas w radiu, i wrzeszczące dzieciaki z tyłu w mojej Dacii.
- 72 6
-
2017-12-16 12:22
) (2)
I obok skrzecząca Grażynka)
- 18 1
-
2017-12-16 13:05
Lepiej taka, jak żadna.
Coś wiesz o tym.
- 6 5
-
2017-12-17 12:01
nie skrzecząca tylko
mordę drąca. przydała by się też teściowa służąca dobrą radą na każdy temat
- 2 0
-
2017-12-16 12:23
Wrzeszczy Brajanek i Dżesika?
- 12 2
-
2017-12-16 13:05
To jest chory debil.
- 3 11
-
2017-12-16 12:23
Samochodoza prowadzi do sensownej refleksji (12)
Problemem nie jest niedobór miejsc do parkowania.
Problemy w mieście się biorą często z nadmiaru samochodów i nadmiernej skłonności do korzystania z nich nawet na niewielkie odległości.
Sama promocja komunikacji zbiorowej nie rozwiąże tego problemu. Potrzebne jest rozumienie sensu odwróconej piramidy mobilności. Kumaci rozumieją o co chodzi, chętnych zapraszam do lektury Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Miasta Gdańska: dostępne na stronie BRG.- 36 31
-
2017-12-16 12:26
Zapraszasz na strone BRG czyli urzedasow ktorzy nadal trzymaja plany drogi czerwonej w gdnasku oraz pozwolili na zbudowanie wielkich galerii w centrum gdanska i wezeszcza.
To tak jakbym w celu poprawy jakosci zycia obywateli nawolywal do czytania madrosci w main kampf...- 21 5
-
2017-12-16 12:34
(1)
Ja doskonale pamietam PRL i wole zakorkowane miasto i parkingi niz zatloczone szaro-bure tramwaje i autobusy, ktorymi wtedy prawie wszyscy jezdzili.
- 20 11
-
2017-12-16 15:21
oh i ochłap w mięsnym władczyni wydzielała
- 11 0
-
2017-12-16 13:03
Hej mamy XXI wiek tak ludzie się poruszają w samochodach
To jest zaplanowane jak wszystko w twoim życiu pomimo tego, że nie zdajemy sobie z tego sprawy, specjaliści nie śpią, Musisz mieć problem bo inaczej oszalejesz ze szczęścia parkując na 10 minut pod ulubiną piekarnią. Musisz robić zakupy w Galerii tam masz zostawiać swoje pieniądze gdzie ci zasugerują specjaliści od marketingu. Piekarnia zaś zginie tak samo jak ryneczek i będziesz musiał kupować w Galerii. Proste. Wtedy wprowadzimy opłaty za parkowanie w naszej Galerii i nie masz wyjścia. Hajs będzie się zgadzał bogatym - jak zawsze.
- 10 7
-
2017-12-16 13:40
(1)
Miejsca parkingowe są ale Janusze aby oszczędzić 3zł będą krążyć godzinę po okolicy, a na końcu i tak zastawią chodnik albo trawnik.
- 17 3
-
2017-12-16 15:01
KIedyś było tak, że kierowca mógł się zatrzymać przed sklepem, zrobić zakupy i pojechać do domu.
Teeraz galerie robią wielką łaskę, że zezwalają klientom na parkowanie. Niech splajują! Róbmy zakupy u swoich.
- 5 11
-
2017-12-16 13:53
Odwóconą piramidę to tylko sobie w głowie stworzyłeś
Piramidy były budowane kilka tysięcy lat temu i stoją do dziś. Twoja piramida jest bezsensowna albo dotowana z UE bo to tak samo. Patrz na historię bo dzięki niej przeżyliśmy. Jutri stawiaj swoją odwróconą piramidę. Popatrzymy jak ci idzie.
- 7 3
-
2017-12-16 14:47
Internetoza
Problemem jest to, że każdy ma dostęp do internetu i każdy może pisać (a nie powinien)!
- 8 1
-
2017-12-17 10:59
Samochodoza - termin wymyślony przez chorych na rowerozę, jej przyczyną jest ucisk gaci na mózg, znajdujący się w... (1)
Sądzisz, że gdyby ludzie nie jeździli samochodami, to byliby w stanie przewieźć siebie i zakupione towary komunikacją miejską, albo jeszcze lepiej: na rowerze? Trzeba być niespełna rozumu, aby za sytuację obwiniać samochody. Miasto jest źle rozplanowane, głównie z powodu centralizacji: usług, mieszkań i miejsc pracy. To powoduje bezsensowny korowód przemieszczających się z tych centrów każdego ranka i każdego wieczora. Rozwiązaniem nie jest "zrównoważony transport" tylko zrównoważony urbanista, nie ulegający deweloperom.
- 3 5
-
2017-12-17 11:48
cos w tym jest...
- 1 1
-
2017-12-17 22:09
Bardzo kumaty
Ok. Jedź po zakupy rowerem.
- 2 0
-
2017-12-17 22:13
Odrobinę odwagi!
Zacznijmy od likwidacji parkingu BRG, UM oraz tego największego - przy Radzie Miasta. Jak zadziała, zajmiemy się resztą piramidy.
- 1 0
-
2017-12-16 12:23
Korki do wyjazdu :) (2)
Jeszcze powinniście przypomnieć ile się w zeszłym roku stało do wyjazdu z tych parkingów :)
Pamiętam raporty drogowe, gdzie czytałem, że ludzie stoją po 2h do wyjazdu z tych parkingów.
Jakoś kompletnie nie żal mi tych frajerów, którzy koniecznie muszą wszędzie samochodem i koniecznie na ostatnią chwilę.
W nadchodzącym tygodniu znów będę się z was śmiał, tak jak rok temu.- 50 19
-
2017-12-16 13:07
Każdego roku i dnia śmiejesz się z innych.
My polewamy z twojego powodu, co minutę każdego dnia. W końcu tylko jeden jest naczelny debil.
- 7 1
-
2017-12-16 13:43
A co tak to przeżywasz , nie masz własnych spraw
- 3 0
-
2017-12-16 12:24
nie można jechać komunikacją albo rowerem? (37)
- 24 45
-
2017-12-16 12:28
Rowerem na zakupy przedświąteczne (18)
Padłem
- 50 11
-
2017-12-16 12:33
(15)
Nie wiem dlaczego.
Normalna sprawa. Pomieszkalbys w Holandii to byś widział, jak ludzie choinki rowerami wożą i nikogo to nie dziwi.- 14 31
-
2017-12-16 13:05
(10)
To kup 3 x mleko 1 litr, woda 5 l, proszek do prania 5kg, płyn do płukania, 10 jaj, jogurty w delikatnych opakowaniach, 2 słoiczki dżemu, mąkę, cukier, irt itp i jedź z tym na rowerze. No proszę Cię ... A, jeszcze kilka zeszytów dla dziecka do szkoły, tylko uważaj żeby się rogi nie pozaginały :-)))
- 43 10
-
2017-12-16 13:22
(4)
No cóż, próbować przekonywać Cię nie mam zamiaru, ale po takie albo nawet sporo większe zakupy to ja regularnie jeżdżę rowerem. Nie widzę potrzeby wyciągania auta z garażu z powodu wymienionych przez Ciebie rzeczy.
I nie tacham tego w reklamówkach na kierownicy czy w plecaku, jak sobie niektórzy pewnie wyobrażają, ale w sakwach rowerowych na bagażniku. Spokojnie wchodzi do nich 30 kg zakupów i ani mi się jogurciki do tej pory nie porozwalały ani zeszyty nie pogniotły, a kupuję jedno i drugie.
Czasem warto zmienić perspektywę, bo targanie ze sobą 1.5 tony stali do osiedlowego marketu, żeby kupić cukier i mąkę ma naprawdę średni sens.- 15 35
-
2017-12-16 22:43
(2)
I nie przekonasz mnie. Ja tez jeżdżę rowerem i po kilka rzeczy wpadam do sklepu i wrzucam na plecy. Ale duże zakupy to co innego. I owszem, masz rację, można tez rowerem je zrobić - to jest możliwe, ale czy jest wygodne, komfortowe? Poza tym rowerem jeżdżę tylko ja (niestety) a na zakupy wybieram się zwykle z żoną (+ ew. z dzieckiem). Więc nie widzę potrzeby, możliwości i uzasadnienia dla realizowania tego rowerem. Nie te zakupy, nie ten czas, nie ta pogoda, ...
- 13 4
-
2017-12-17 08:45
tylko krowa nie zmienia zdania (1)
przemyśl to
- 2 8
-
2017-12-17 11:01
krowa na rowerze to już na pewno nie zmienia zdania
- 6 1
-
2017-12-17 20:32
A dzieciaka z przedszkolaka to gdzie mam zmieścić ?
W foteliku na bagażniku ;-)
A żonę i teściową na przyczepce- 4 0
-
2017-12-16 15:29
słyszałeś trollu o zakupach z dostawą do domu? (1)
- 7 14
-
2017-12-17 11:01
a ta dostawa do domu jest wykonywana przez rowerzystę, prawda?
ludzie, wy zwyczajnie postradaliście rozumy.
- 6 1
-
2017-12-16 17:44
i na co ci to wszystko? tak się szykujesz na Jezuska
- 5 6
-
2017-12-17 19:15
Jakoś wożę te artykuły (1)
w autobusie i żyję
- 0 0
-
2017-12-17 21:47
... ale co to za życie.
- 2 0
-
2017-12-16 13:44
Aleś światowy, byłeś w Holandii
- 9 9
-
2017-12-16 13:47
Gdybym zarabiał tyle co w UE (1)
To zapewne zrezygnowabym z auta. Jeżeli jest inaczej to spadaj i jedź do Holandii.
- 8 10
-
2017-12-16 13:54
Zarabiasz za mało, więc wszędzie jedziesz samochodem? Z takim logicznym myśleniem to pewnie jeszcze długu nie będzie cię stać na rezygnację z auta.
- 8 8
-
2017-12-17 22:21
Romet 4x4
Unia nie pozwoli. Mamy nowy system sądowniczy zaadoptowany z tamtej części Euroislamu, a komisji weneckiej to się nie podoba.
- 0 2
-
2017-12-16 14:17
(1)
Ubrany w cienkie leginsy z lata na jajach,w kasku i plecakiem na plecach,spocony z gilem u nosa wchodzi do sklepu.Tak wygląda ten co przyjechał rowerem na zakupy.Totalny debil.
- 27 12
-
2017-12-16 21:20
I w zabce obmacuje bulki w rekawiczmach. Widzialam wiele razy. Fuuuj.
- 11 2
-
2017-12-16 12:31
No nie można (4)
Nie po to Dżessika dostała od swojego misia SUVa, żeby tramwajem przyjechać.
Trudno, się postoi w korku, się zapłaci, ale ważne, że sąsiadka widziała, jakie auto wyjeżdża spod bloku.- 13 14
-
2017-12-16 14:24
Jesteś typowym zakompleksionym nosaczem... (1)
- 11 7
-
2017-12-16 17:45
chyba Ty jesteś nosaczem. siedzisz w swojej piwnicy
I robisz memy o swojej rodzinie ...oj piter
- 3 8
-
2017-12-17 15:40
tak, bo każdy ma samochód po to by sąsiedzi widzieli... wystarczy poczytać trochę komentarze na trojmieście i od razu widać jak wielkie kompleksy ma polskie społeczeństwo.
- 1 1
-
2017-12-17 22:17
Sanepid
Dżesika raz na jakiś czas bierze swojego SUVa do myjni. Nawet fotele czyści parą. W tramwajach i autobusach nie czyszczą foteli. Czy pisać o tym co jest na tych fotelach?
- 1 0
-
2017-12-16 12:36
(1)
Mozna ale po co? Tak samo mozna tez smarowac chleb srubokretem bo sie da tylko po co?
- 20 5
-
2017-12-16 12:44
A w sumie masz rację.
Można dojechać sprawnie i bez stania w korku, ale po co, skoro można sobie postać i jeszcze za to zapłacić.- 6 8
-
2017-12-16 12:57
Nie można,bo w komunikacji przed świętami można zakupy stracić (1)
Albo stracić portfel i zakupów nie zrobić. Lepiej już stać w korku.
- 17 5
-
2017-12-17 08:47
złodziejscy polacy kradną?
niemożliwe
- 1 3
-
2017-12-16 13:50
(3)
Tak, z siatami pełnymi zakupów. Współpasażerowie z pewnością będą patrzeć na to przychylnym okiem, jak jeden z drugim będzie się pchał z tabołami do autobusu czy innej komunikacji miejskiej.
- 16 5
-
2017-12-17 08:49
do niedawna żyliśmy bez aut (2)
jak ten fakt wytłumaczysz?
- 4 2
-
2017-12-17 09:47
Komunizmem (1)
Z którego na szczęście się wyzwoliliśmy
- 2 3
-
2017-12-17 10:54
to w USA był komunizm?
niedowiary! wszędzie był komunizm bo nie było samochodów,
według ciebie brak samochodu = komunizm?
niezły dekiel, ile klas podstawówki przeszedłeś
zanim nauczyciele się zorientowali?- 5 2
-
2017-12-16 14:42
Podobne, jak można dyskutować z idiotą
Tylko po co?
- 9 2
-
2017-12-16 22:19
(1)
A może skorzystać z własnych nóg.
- 5 0
-
2017-12-17 10:54
o tym im ksiądz nie mówił
- 2 1
-
2017-12-17 22:14
motorniczy (1)
Po choinkę tylko rowerem.
- 0 0
-
2017-12-19 14:42
Wartości DOBRE – transmisja na żywo
Wiadomo
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.