- 1 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (594 opinie)
- 2 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (89 opinii)
- 3 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (32 opinie)
- 4 Dużo atrakcji w Sopocie na Dniach Kurortu (43 opinie)
- 5 Radni zdecydują o miejscu do rekreacji (27 opinii)
- 6 Chciał zabić psa. Przejechał po nim autem (371 opinii)
Po naszym artykule stworzył stronę do śledzenia ruchu tramwajów
Po naszym artykule, w którym informowaliśmy o pomyśle wydłużenia przystanków w celu przyspieszenia tramwajów, ze swoimi propozycjami na usprawnienie transportu publicznego w mieście odezwał się pan Marcin, motorniczy Gdańskich Tramwajów i Autobusów. Jego idee zainspirowały z kolei naszego czytelnika - pana Michała, który w ciągu jednej nocy stworzył prostą stronę, na której można w czasie rzeczywistym śledzić poruszające się po mieście tramwaje.
Na własny użytek stworzył wówczas prostą stronę, na której sprawdzał rozkłady i śledził ruch tramwajów na liniach, z których na co dzień korzystał.
Po przeczytaniu na Trojmiasto.pl artykułu przedstawiającego pomysły motorniczego GAiT na usprawnienie transportu publicznego postanowił działać. Z internetu pobrał dane udostępniane przez ZTM i na ich podstawie w ciągu zaledwie jednej nocy stworzył prostą wersję strony służącej do śledzenia bieżącego ruchu tramwajów.
- To bardzo surowa wersja, która wymaga jeszcze dopracowania - zastrzega pan Michał. - Przede wszystkim zainteresowała mnie kwestia przepustowości Huciska, wskazywanego przez pana motorniczego jako najbardziej newralgiczny - pod względem wydolności komunikacji - punkt w mieście. Dane rzeczywiście to potwierdzają. Na stronie można zobaczyć, jak tworzą się tam tramwajowe korki, ale najważniejsze jest to, że na podstawie tych danych można określić, jak ten problem rozwiązać.
Odfiltrowanie tramwajów od autobusów
Pan Michał wskazuje, że kluczową sprawą jest tzw. retencja danych, a więc zbieranie wszystkich informacji dotyczących transportu publicznego. Według niego na ich podstawie za pomocą programu statycznego lub sztucznej inteligencji można dokonać np. precyzyjnej analizy przyczyn tworzenia się korków tramwajowych w danym miejscu.
- Sama baza jest czytelna, ale też obarczona niewielkimi błędami np. przy geolokalizacji tramwajów, co powoduje, że strona może się zawieszać albo wskazywać, że tramwaj jedzie w poprzek torowiska. To wszystko to jednak drobne rzeczy, które można łatwo poprawić. Zdarzają się też pomyłki we wskazywaniu czasu przyjazdu tramwaju. Inny jest czas oczekiwany, a inny - rzeczywisty. Trochę czasu zajęło mi też odfiltrowanie tramwajów i autobusów, bo ZTM podaje o nich dane zbiorczo. Podobnie rzecz ma się w przypadku przystanków, bo ZTM podaje słupki przystankowe, a wiele przystanków ma po kilka takich słupków. To też ważna funkcja pod kątem ewentualnego korzystania ze strony przez podróżnych, by mogli sobie wybrać linię, z której najczęściej korzystają, albo zobaczyć, co na danym przystanku wyświetla tablica systemu informacji pasażerskiej.
Prace nad ulepszeniem strony trwają
Nasz czytelnik podkreśla, że wersja stworzonej przez niego strony jest bardzo wstępna i wymaga jeszcze wielu poprawek i ok. tygodnia pracy, by móc ją udostępnić pasażerom. Na razie działa tylko w wersji desktopowej.
- Dodatkowej pracy wymaga dopracowanie strony graficznej i np. animacji polegającej na przełączaniu widoku mapy ze statycznej na satelitarną. Pomijając już kwestie techniczne, to najważniejszą sprawą jest fakt, że takie dane w ogóle są i można z nich korzystać - dodaje pan Michał i zapewnia, że prace nad udoskonaleniem strony cały czas trwają.
Czytelnik: chętnie pomogę przy stronie o ruchu tramwajów (21 opinii)
Opinie (122) 10 zablokowanych
-
2021-03-01 10:22
Ale rewelacja
Cristalbus już dawno jest i tam można śledzić tramwaje i autobusu...
- 2 4
-
2021-03-01 10:26
Dlaczego wszystkie ale to wszystkie pojazdy komunikacji miejskiej muszą dojechać do dworca? Po co węzły przesiadkowe i po co dublowanie przystanków? Przykład odcinek Gdańsk Stogi - w jakim celu tramwaje i autobusy maja prawie te same przystanki. Nie lepiej skrócić autobusom drogę od pętli na Przeróbce albo Stogach. Po co autobusy nabijają kilometry? Autobusy na tych odcinkach powinny być uruchamiane tylko w przypadku awarii. Pasażer dojeżdża do pętli wsiada w autobus i jedzie dalej tak jak to było w przypadku tymczasowej organizacji ruchu Przeróbka Stogi.
- 0 4
-
2021-03-01 11:04
o wiele lepsze niz ta dziwna stronka gaitu rodem z 2005, w przeciwienstwie do niej, ta appka nadaje sie do uzycia na mobile. po prostu przyblizam ekran i widzę dokladnie gdzie jest tramwaj, nie musze nic wpisywac, rozwijac itp. wiec przestancie juz gadac o tych stronkach gait i cristalbus bo sa o wiele mniej komfortowe w obsludze
- 5 1
-
2021-03-01 11:09
Dzien bez awari tej patologi motorniczej to dzien stracony !Zamiast jue zlikwidowac to tylko zwiekszaja koszty.
"motorniczy Gdańskich Tramwajów i Autobusów ".A od kiedy to motorniczy prowadzi autobusy ?Ale w Gdańsku panuje tramwajowoza za wszelką cene!!
- 0 1
-
2021-03-01 11:27
Stasi Major immer am Ohr
- 0 1
-
2021-03-01 11:38
za darmo zrobił? (1)
Karalne powinno być takie coś.
Trzeba rozpisać przetarg, na spokojne wszystko...- 4 1
-
2021-03-01 13:06
Jeszcze VAT od zera przychodów trzeba zapłacić
Jak piekarz rozdawał chleb za darmo, z powodu nieodprowadzenia podatku VAT od darowizny, zbankrutował .
- 1 0
-
2021-03-01 12:30
Polacy
Brak slow na krytyke ze strony tak uczonych ludzi jak wy ktorzy nic w życiu noe zrobili tylko potrafia ponizyc druga osobe typowy narod polski zawsze zle!!
- 2 0
-
2021-03-01 12:33
pan Michał stworzył podczas nocnej posiadówy. Niestety pan Michał ma problem, bo w przyszłości miał
być "przetarg" na coś takiego, minimum na kilka baniek
- 2 0
-
2021-03-01 12:45
apka na iOS i android
Polecam darmową apke na iOS i Android: Gdańskie Autobusy Online
- 0 0
-
2021-03-01 13:20
I takich ludzi powinno się zatrudniać w ZTM'ie i innych podmiotach odpowiedzialnych za projektowanie i sterowanie ruchem
Wielki szacunek i brawa dla Pana Marcina! Brakuje takich ludzi jak Pan, z inicjatywą i logicznie myślących, zamiast tego coraz więcej niekompetentnych bałwanów w urzędach przez co tony pieniędzy wyrzucane są błoto, a efekty mizerne.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.