• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwale Przedmiejskie przyjazne pieszym w 2015 r.?

Krzysztof Koprowski
6 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Rosną szansę na to, że już za kilka lat piesi nie będą musieli chodzić tunelami, by pokonać Podwale Przedmiejskie. Rosną szansę na to, że już za kilka lat piesi nie będą musieli chodzić tunelami, by pokonać Podwale Przedmiejskie.

Czy Podwale Przedmiejskie wreszcie przestanie być barierą dla pieszych? Po latach dyskusji i rozważań, wkrótce rozpoczną się analizy ruchu, które mają dać odpowiedź, czy będzie możliwe wykonanie przejść naziemnych.



Pierwotnie na Podwalu Przedmiejskim (wówczas al. Leningradzkiej) wytyczono naziemne przejścia. Zastąpiono je tunelami dopiero w latach 70-tych. Pierwotnie na Podwalu Przedmiejskim (wówczas al. Leningradzkiej) wytyczono naziemne przejścia. Zastąpiono je tunelami dopiero w latach 70-tych.

Czy schody stanowią znaczną barierę w ruchu pieszym?

Pomysł likwidacji tuneli dla pieszych w ciągu Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska nie jest niczym nowym. Pisaliśmy o tym już kilkakrotnie. Był to też główny postulat powołanej we wrześniu 2012 r. Komisji Rewitalizacji Rady Miasta Gdańska.

Teraz pomysł ten, za sprawą funkcjonującej już Południowej Obwodnicy Gdańska oraz powstającego tunelu pod Martwą Wisłą, nabiera rumieńców. Wkrótce rozpoczną się badania ruchu, które będą przeprowadzone także po otwarciu wspomnianego tunelu samochodowego, co nastąpi przypuszczalnie w połowie 2015 r.

Otwarcie tunelu oraz wcześniej wykonane trasy: Słowackiego, Sucharskiego, a także obie obwodnice, mają dać alternatywę dla przejazdów przez Śródmieście, a tym samym sprawić, by na Podwalu Przedmiejskim pozostał ruch lokalny, a nie tranzytowy.

- Architekci i urbaniści są zgodni - Podwale Przedmiejskie w obecnym charakterze rozdzieliło Śródmieście Gdańska na dwie połowy, przyczyniając się do degradacji Dolnego Miasta i Starego Przedmieścia. Brak skrzyżowań i przejść naziemnych czyni z tej drogi autostradę, a nie miejską aleję, jaką jest np. al. Legionów zobacz na mapie Gdańska - mówi Dariusz Słodkowski, przewodniczący Komisji Rewitalizacji RMG.

Czytaj też: Tunel wstydu przy Ergo Arenie

Wytyczenie przejść naziemnych ma być tylko jednym z etapów "ucywilizowania" Podwala Przedmiejskiego. W planach jest też wykonanie pełnych skrzyżowań - tak, by ułatwić dojazd i umożliwić dalszą zabudowę Wyspy Spichrzów oraz rejonów ulic Chmielnej zobacz na mapie GdańskaSadowej zobacz na mapie Gdańska.

- Musimy te pomysły przeanalizować poprzez rzetelne badania i sprawdzić, na ile realne są do wykonania. W tym celu będziemy badać ruch w nieodległej perspektywie czasowej, jak i po oddaniu tunelu pod Martwą Wisłą do użytku. Niewątpliwie kwestią wymagającą szerokiej debaty i konsultacji będzie też ewentualny dalszy los przejść podziemnych, w sytuacji gdy wytyczone będą naziemne odpowiedniki - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Warto przypomnieć, że już w tym roku piesi nie będą musieli korzystać z przejścia podziemnego w rejonie oliwskiego kampusu Uniwersytetu Gdańskiego. Jak informuje ZDiZ, rozpoczęto procedury formalne, niezbędne do realizacji tego zadania.

Opinie (262) 9 zablokowanych

  • Idiotyczne pomysły

    Zlikwidować tunele, postawić sygnalizację a korki będą do Auchan.
    To trzeba mieć nawalone w deklu żeby mieć takie pomysły.
    Chodzi o kasę moi drodzy, utrzymanie tunelu jest droższe a to że będziemy stali w korkach nikogo nie obchodzi.

    • 0 1

  • (12)

    Tunele mają sens - ja pozostanę przy tym - przykład Zaspa gdzie śmignie się od ETC do Reala bez problemu przez to, że są tunele i przejście na żądanie przy pętli.

    • 95 31

    • sens dla kierowcow, nie dla pieszych (10)

      Ciekaw jestem, czy piesi rownie bardzo kochaja te tunele. Ludziom, ktorzy nie mieszkaja tam, one pewnie mniej odpowiadaja. Nie to, co ludziom, ktorzy nie mieszkaja na danym terenie i tylko jada od ETC do Reala - no to przeciez dwa najwazniejsze punkty w miescie :)

      • 21 15

      • (8)

        Tylko, że na tym odcinku jakby oznaczyć przejścia to byłoby ich spokojnie z 4-5 - Koło ETC, jeden za ETC, koło wiaduktu zdaniem niktórych pewnie też przydałoby się, koło wjazdu na pętlę od strony Zaspy i przebudowa tego na żądanie na zwykłe - fatalne rozwiązanie. W godzinach powrotu z pracy, tym bardziej, że teraz jest to prowadząca droga do Sopotu byłyby korki, spaliny, więcej spalonego paliwa itp. itd. tak jest w miarę spokojnie do czasu wjazdu na Przymorze, gdzie tuneli nie ma.

        • 16 6

        • to jest pytanie o to, czy dzielnica jest dla mieszkancow, czy dla ludzi jadacych do Sopotu. (4)

          Moze do Sopotu powinno sie (nie kazdy, ale spora czesc moze z racji pracy jaka wykonuja) podjechac na SKM Wrzeszcz / Zaspa i pojechac kolejka.

          I wtedy nie ma wcale spalonego paliwa na odcinku od JP2 do Reala...

          Chodzi o to, aby zaczac w inny sposob myslec o miescie. Nie jako o zbiorze drog, ktore lacza dalekie osiedla ze soba, ale jako spojnym organizmie, gdzie mozna poruszac sie sprawnie pieszo, na rowerze, tramwajem czy samochodem. Jednak samochod nie jest glownym srodkiem lokomocji.

          Gdansk ma ambicje byc jeszcze wiekszym miastem. Istnieje taki moment, w ktorym nie mozna zapewnic kazdemu mozliwosci wjazdu do miasta samochodem. Sadze, ze zaczynami sie do niego zblizac duzymi krokami.

          • 24 12

          • Ale komunikacja miejska funkcjonuje źle. Siatka połaczeń jest fatalnie zaprojektowana. Połowa linii tramwajowych obsługuje Chełm. Dielnice peryferyjne, jak Krakowiec, Stogi, mają fatalne połączenie z Centrum - tym nominalnym. Bo o połączeniu z Centrum faktycznym, którym od lat jest Wrzeszcz, w ogóle nie ma co mówić. Pomijam tu fakt, że na tych liniach nikt jeszcze nie widział nowoczesnego tramwaju - i raczej nigdy nie zobaczy. Awarie są na porządku dziennym. W tej sytuacji utrudnianie dojazdu do CEntrum samochodem jest zwykła szykaną.

            • 0 0

          • ciekaw jestem, za co minusy? (2)

            Z fizyka nie wygrasz. Fizycznie zmiesci sie okreslona liczba samochodow na danym terenie.

            Mozna sie obrazac na zime, ze przychodzi, ale to niczego nie zmienia.

            Warto tez zauwazyc, ze najbardziej lubiane przez wszystkich miejsca to te ulice, gdzie calkowicie zlikwidowano ruch samochodowy. Dluga, Monciak.

            • 13 5

            • (1)

              A nie jest tu czasami istotna przepustowość ulic właśnie, a nie ilość samochodów - im szybciej ludzie po pracy rozjadą się do swoich miejsc zamieszkania tym szybciej na ulicach będzie względny luz??? Ilość tu ma mniejsze znaczenie.

              • 6 3

              • no tak, i w ten sposob mysli 100 000 ludzi i droga jest zatkana

                Wtedy drugie 100k ludzi rezygnuje z jazdy samochodem, bo sa korki.

                Powstaje lobby, aby budowac droge. Buduje sie. Potem jest moment lepiej. No i nagle 50k ludzi stwierdza: "O, jest luz - bede jezdzil samochodem, bo komunikacja publiczna jest slaba". No i znowu jest korek.

                Chyba, ze zbuduje sie tak wiele drog, ze wiekszosc budzetu miasta bedzie szlo na ich utrzymanie, ale wtedy wiekszosc mieszkancow sie wyprowadza za miasto, bo w miescie sie nie da zyc - same autostrady. I wtedy nagle drogi sa w wiekszosci dla ludzi, ktorzy podatki placa w gminach osciennych, a miasto nie ma calkowicie pieniedzy na nic innego niz utrzymywanie drog.

                Badzmy miastem postepu - zamiast w korku na drodze dwupasmowej stojmy na drodze szesciopasmowej ;)

                Przyklad: patrz Nowa Slowackiego (Aleja Zolnierzy Wykletych)

                • 10 3

        • i dzieku bogu (1)

          że ich tam nie ma przynajmniej dzielnica nie jest przecięta na pół żeby tobie się nie zużywały hamulce bardziej

          • 9 7

          • a po co uzywac hamulcow?

            Nie slyszeliscie o redukcji biegow i hamowaniu silnikiem?

            • 4 1

        • Ten odcinek pomiędzy ETC a ulicą Kołobrzeską to rzeczywiście dobry przykład, wyraźnie widać zalety przejść podziemnych, brakuje ich trochę również na Grunwaldzkiej we Wrzeszczu, za dużo tam świateł

          • 11 10

      • Stanie 10 minut na światłach, żeby przejść przez dwupasmową jezdnię jest rzeczywiście lepszą alternatywą.

        • 40 12

    • Przejdź się tam kiedyś pieszo,

      Zrozumiesz szybko dlaczego urbaniści podają to miejsce jako szkolny przykład jak NIE budować osiedli i dróg. Mieszkańcy bloków najbliższych przystankom (ok. 100 m w linii prostej), żeby wsiąść do tramwaju muszą nadrabiać dodatkowe ok. 200-300m, do tego dwukrotnie pokonywać schody. To samo prosta przesiadka tramwaj- autobus na tym skrzyżowaniu. Drogie windy już dawno zaszczane i zepsute, przy każdej ustawisz policjanta 24/7? Rozwiązanie drogie, niewygodne, ale Ty oszczędzisz na jednym hamowaniu i ruszaniu...

      • 7 5

  • co za bzdura (24)

    przejścia bezkolizyjne zastępować kolizyjnymi na których częściej lub rzadziej będzie dochodzić do wypadków. Bo ktoś przebiegnie, jakiś kierowca przyśnie albo nie zauważy i nieszczęście gotowe. A wtedy będziemy stawiać fotoradary, budować progi. Gratuluję gospodarności i zdrowego rozsądku. Parafrazując - kiedy rozum idzie spać budzą się Dariusz Słodkowski i jego komisja.

    • 289 98

    • Radny PO Dariusz Słodkowski - dlaczego ????? (3)

      Taki młokos bez doświadczenia drogowego decyduje w moim mieście czy mam chodzić chodnikiem czy tunelem. Po to wybudowano te tunele aby usprawnić ruch. Wybudujcie więcej dróg wtedy można myśleć o zasypywaniu tuneli. Pora iśc na wybory i pokazać im że to nie prywatny folwark - to że zamieniają sobie lokale gastronomicznej na starówce między przyjacielmi królika to ich sprawa ale wara od przejść .

      • 38 26

      • W rejonie miast, gdzie nie ma drog juz jest ich malo nie ma tuneli (1)

        Twoje myslenie nie jest logiczne. Tunele pojawiaja sie wtedy, kiedy jest wiele drog. Im szersze i im bardziej "bezkolizycjne" tym wiecej tuneli.

        Poza tym, aktualnie buduje sie wlasnie Slowackiego + Tunel + Sucharskiego. Juz wybudowano Obwodnice poludniowa. Ile wiecej drog ma powstac, aby ta droga zaczela pelnic funkcje drogi miejskiej a nie wewnetrznej obwodnicy miasta?

        • 15 4

        • Więcej niż jedna. I nie biegnące tunelami, bo te, jesli zdarzy się wypadek, zostaną po prostu zablokowane.

          • 0 0

      • magiczne slowo "radny"?

        • 12 3

    • pomyśl o inwalidach (8)

      Te uwagi pisze kierowca, który myśli o swojej wygodzie. Natomiast dla wielu przejście tunalami na drugą stronę jest koszmarem. Proszę pamiętać o matkach z dziećmi w wózkach, o inwalidach, o ludziach starych i słabych.
      My słabi gorąco pragniemy przechodzić po pasach a nie przez tunel na Podwalu Przedmiejskim.

      • 22 11

      • ojcowie z dziecmi gorsi? (4)

        Czy mezczyzna nie ma prawa miec problemow? :)

        • 11 6

        • gender ? (3)

          • 6 5

          • nie, facet (2)

            ktory sie dziwi, ze wiecznie mowi sie o tym, jak to mezczyzni nie chca brac udzialu w zyciu rodzinnym jednoczesnie spycha sie ich juz samym jezykiem do roli dawcy.

            "Baby care room" = "pokoj dla matki z dzieckiem"

            wyczyn niczym "szklana pulapka"

            • 7 0

            • z opisu problemu (1)

              Jednak gender...;)

              • 1 0

              • niezbyt rozumiem, co masz na mysli przez gender

                Chcialbym po prostu rownouprawnienia oznaczajacogo, ze:

                kobieta = mezczyzna

                ale takze

                mezczyzn = kobieta

                dzis z pewnoscia pierwsze jest prawdziwe :) drugie raczej nie.

                • 0 0

      • Oczywiście, bo wszyscy których wyliczyłeś są wedle Konstytucji wyższej kategorii ludźmi.

        Każdy spoza tego klubu, musi przed Wami dygać. Nowa szlachta. Jeśli jesteś taki słaby, zmień fundację która się Tobą zajmuje. Albo aktualnej zagroź telewizją...

        Ale rację muszę przyznać Tobie: Skandalem są te pola minowe, wilcze doły, zasieki i karabiny na fotokomórkę w tunelach...

        • 1 3

      • (1)

        moze wystarczy zrobic lagodne zejscia

        • 9 7

        • to z tunelu wyjdziesz przy Unimorze

          • 6 2

    • samochodowy beton

      • 2 0

    • Co za bzdura ??????? (1)

      W mieście obowiązuje szybkość 50 km/godzinę !!! "... Kiedy rozum idzie spać ..." - niektórzy zapominają, że ulica miejska podwale przedmiejskie nie jest już trasą transportową przelotową do portu północnego i elbląga. Że nareszcie nastał czas by zmniejszyć jej klasę i włączyć w strukturę miejską dolnego miasta. Ulica powinna być zwężona, tunele zlikwidowane. Należy umożliwić wjazd i zjazd do ulic poprzecznych. Wzdłuż ulicy wprowadzić zieleń - drzewa i krzewy. Wówczas okaże się, że wspaniale położona część miasta jest atrakcyjnym miejscem dla gdańszczan oraz,że pomoże w ożywieniu obecnie martwego terenu głównego miasta i wyspy spichrzów.
      więc pragnę zachęcić do szybszego i skutecznego działania komisję rewitalizacji rmg. Pana dariusza słodkowskiego.

      • 9 8

      • Nie jest? Oj, chyba jednak jest. I jeszcze długo będzie. A nawet jeśli, to tunele i tak są dobrym rozwiazaniem.

        • 2 1

    • Jesli zasypiasz za kierownica to nie siadaj (4)

      Czesto chodzisz pieszo, czy zawsze w samochodzie?

      Zostawmy tunel i zrobmy przejscie naziemne. Zobaczymy, jak zadecyduja wolni ludzie.

      • 50 43

      • dokładnie tak (3)

        ja i tak przejdę tunelem :) tam samochody jeżdżą tylko od czasu do czasu......

        • 28 11

        • niedlugo na Wita Stwosza (lub kontynuacji tej drogi) bedzie mozna zobaczyc, co wola piesi (2)

          Bedzie na wysokosci Uniwersku i tunel i przejscie.

          prosty eksperyment. Za dnia - wole tunel. Jak jest wiele ludzi i sporo samochodow. Noca zdecydowanie wole isc "gora"

          • 25 2

          • Tyle, że na Wita Stwosza ruch samochodowy jest w zaniku (1)

            Tam jeździ bardzo mało samochodów o co postarali się "inżynierowie"ruchu.

            • 9 7

            • tam i tak mało jeździło

              ulica od początku skazana była na marginalizację - wiadome było, że nie zostanie wpuszczona w Stary Rynek Oliwski.

              • 7 1

    • No niestety takich mamy urzedasów u nas nie mozna raz a dobrze cos zrobic

      trzeba wielokrotnie wszystko poprawiać i zmieniać i najlepiej marnować kasę podatnika!! A wiadomo ze najlepsze rozwiązanie to puszczenie samochodów tunelem albo górą a pieszy bez wchodzenia na pomosty czy tunele i nikt wtedy nikomu nie zawadza

      • 9 2

    • Taki Słodkowski w życiu cegły nie wmurował

      a niszczyć to co inni zbudowali i wypracowali umie najlepiej , ostatnia jego akcja to wstrzymać rewitalizację nabrzeży nad Motławą i budowanych tam obiektów i obarczyć innych ratowaniem jakiś starych ruder na wyspie spichrzów , zamiast po 70 latach od wojny wreszcie to zagospodarować . Ja pytam z jakich pieniędzy będą te badania o zasypanie tuneli., zamiast wyremontować z tego jakąś drogę to daje się na bzdurę przez takich szkodników jak ten pan.

      • 27 17

    • co ten Słodkowski uparł się na te tunele ????

      o co tam chodzi bo jak nie wiadomo o co to o co ?

      • 26 15

  • jeden problem dostrzegli a kolejny tworza np Nowa Walowa czy Nowa Słowackiego (5)

    te ulice dziela lub beda dzielić miasto.

    • 137 24

    • Polacy chyba nie potrafią kojarzyć faktów.. (2)

      Zachwycamy się uliczkami Amsterdamu, Hamburga, Berlina czy Kopenhagi. Że fajnie jest mieć możliwość poruszania się po mieście pieszo czy na rowerze, w otoczeniu uspokojonego ruchu samochodowego (dla mieszkańców), że jest kameralnie, bezpiecznie, cicho i estetycznie. NIE! Polak musi wjechać swoim rozpędzonym gruchotem, szmelcem sprowadzonym z bogatego świata (z prawdziwego Zachodu) w sam środek miasta. Najlepiej AUTOSTRADĄ pociągniętą w Śródmieściu. Czy zastanawialiście się dlaczego Wasze spacery kończą się (lub zakręcają w kier. Północnym) zaraz po przejściu Bramy Zielonej, wzdłuż Motławy?? Bo dalej na Południe jest strefa samochodów, hałasu i syfu, ohydnych mostów NIEZWODZONYCH (jak przed wojną). Dlatego obumiera Dolne Miasto.. Także drogi wodne i kanały. Nie chce się tam zaglądać. Gdańsk rozwija jakieś totalnie niefunkcjonalne developerskie dziadostwo na wzgórzach morenowych, a W SAMYM SERCU MIASTA jest smutna, przygnębiająca dziura ziejąca urzędniczą beznadzieją, głupotą i krótkowzrocznością. O rodacy! Spójrzcie jak wygląda dziedzictwo Gdańska - Brama Nizinna.

      • 7 4

      • Pitolisz (1)

        Mylenie wschodu z północą jest sporą kompromitacją lub oznacza że z Gdańska wcale nie pochodzisz.

        • 1 2

        • Czytaj ze zrozumieniem. Nie kompromituj się.

          Proponuję zapoznać się z mapą Gdańska i ją zorientować (N-North, E-East, W-West, S-South).

          Reasumując:
          Zaniedbane/odcięte od Śródmieścia są dzielnice znajdujące się na POŁUDNIE
          od Podwala Przedmiejskiego.

          • 1 0

    • Chodzi o to aby wyprowadzić ruch poza centrum. Gdyby nie perspektywa powstania tunelu pod Martwą Wisłą, to nikt by nie myślał o wytyczaniu przejść naziemnych. A tunel trzeba jakoś połączyć z siecią dróg, by był używany odciążając centrum miasta.

      • 10 7

    • dokladnie :(

      Ze Slowackiego powalcza za 20 lat :)

      • 48 2

  • skoro południowa obwodnica tak się sprawdza (6)

    w co tak do końca nie wierzę, a tak nam tłumaczą pomysł likwidacji przejść podziemnych dla pieszych pod ruchliwą "wylotówką" na Warszawę, to ja się pytam po jaką cholerę nadal napierają, aby budować czteropasmową "drogę zieloną", która odetnie mieszkańców od morza i nadmorskich terenów rekreacyjnych? - jest tu forum jaki mądry, który mi to wytłumaczy?

    • 6 1

    • podejmuję ostatnią próbę napisania komentarz na temat tunelów (3)

      w odpowiedzi obywatelowi Zulu Gula napisałem, że bardzo komfortowe (jak na nasze możliwości) tunele dla pieszych zbudowano pod nowym odcinkiem trasy Słowackiego, dzięki czemu całkiem komfortowo dotarłem na cmentarz, nomen omen, gdy stoję i czekam na zielone przy Grunwaldzkiej to jakoś czuję się mniej komfortowo widząc te pędzące pojazdy i wyobrażając sobie, że w każdej chwili jeden może zboczyć i wjechać na chodnik, tak jak ostatnio w Kamieniu Pomorskim ...

      Jeśli chodzi o Nową Wałową, to na razie ma ona doprowadzić do planowanego Centrum Handlowego Stocznia, a potem jak kasę da się wyrwać to może i dalej, chociaż nikt nie pyta po co? - wiadomo, trzeba zarobić.

      • 2 1

      • Nowa Wałowa to ukłon Lisickiego i Bielawskiego (za naszą kasę) do kolesi deweloperów. Ulica budowana jest jak droga główna czy główna przyspieszona choć ma jedynie kategorię zbiorczej. Skoro tak ma, tzn że nie przewidywane są zmiany w mpzp.

        • 0 0

      • Ja dokladnie tak samo. Czuje strach, ze nawet na chodniku nie jestem bezpieczna. Bo ci ludzie tak pedza, ze reka im sie omsknie i bedzie po mnie. I sie odsuwam gdzies za slup, z nadzieje, ze mnie troche zasloni...

        • 0 0

      • pedzace pojady

        A propos sytuacji z Kamienia Pomorskiego... Na skrzyzowaniu przy Galerii Baltyckiej jak ludzie wisza na skraju przejscia dla pieszych czekajac na"zielone" to az ciarki przechodza - w tym czasie samochody pedza jak oszalale.
        ZAMONTUJCIE BARIERY OCHRONNE!!!

        • 1 0

    • Trasa S7 się nie sprawdziłą.
      Owszem przez pierwszych kilka miesięcy ruch na d. Leningradzkiej zmalał bardzo, jednakże od roku jest tak jak było dawniej, korki, korki, korki.

      • 1 1

    • zmiany zawsze zachodzą w polu jakichś sił

      jest lobby drogowe, jest lobby kierowców, jest grupa ludzi, którzy patrzą co się dzieje i próbują zmienić miasto. Otwierają dyskusję, i ujawniają się różnice poglądów. Ci, którzy jeżdżą samochodami, zapominają o tym, że można inaczej. Wielu wyprowadza się za miasto i codziennie tkwi w korkach. Za mało jest takich, którzy kojarzą fakt, że poszerzanie ulic nie jest sposobem na rozładowanie korków. Potrzebni są tacy, którzy chcą komfortu dla pieszych, a nie tylko lub głównie tras "szybkiego" ruchu, które się w mieście i tak korkują co rano. Spytaj jeszcze, po co tzw. Nowa Wałowa jest budowana. To też jest niezły temat.

      • 2 1

  • (2)

    "Podwale Przedmiejskie w obecnym charakterze rozdzieliło Śródmieście Gdańska na dwie połowy, przyczyniając się do degradacji Dolnego Miasta i Starego Przedmieścia".

    "Pierwotnie na Podwalu Przedmiejskim (wówczas al. Leningradzkiej) wytyczono naziemne przejścia"
    ale w latach 60-tych pod kolami tramwajów ginęło wiele ludzi w tym młodzież w wieku szkolnym i to była główna przyczyna pobudowania przejść podziemnych na alei Leningradzkiej i na podwalu vis a vis dworca Głównego.Teraz w tamtym rejonie mieszka wiele osób w podeszłym wieku, wielu ma demencję starczą. Wygląda na to, że znowu w tym rejonie zaczną ginąć ludzie pod kołami tramwajów i samochodów.
    A wystarczy tylko pobudować w przejściach podziemnych windy.

    • 16 10

    • (1)

      oprócz wind należy wykonać remont kapitalny całego tunelu prowadzącego do ul. Żabi Kruk, bo wygląda jakby nie był remontowany przez kilkadziesiąt lat. W tunelu muszą być zainstalowane kamery.

      • 0 0

      • Kamery?, po co, należy wreszcie skutecznie ten tunel odwodnić!!!

        • 2 0

  • Tylko dla rowerów (1)

    Podwale Przedmiejskie powinno być drogą tylko dla rowerów. Wokoło skwery i place zabaw.

    • 3 5

    • To by bylo fantastyczne. Takie przemiany jak na tym filmiku z youtube "NYC Streets Metamorphosis". Mysle, ze jeszcze troche i ludzie zrozumieja jakie to fajne miec duze piesze przestrzenie, wolne od warkotu samochodow. Gdzie jest szeroka droga dla rowerow.

      • 0 1

  • Ja nie mogę, a na zdjęciu moja kobitka z dzieciakiem leci po schodach (1)

    Teraz jak na nią patrzę to mam wrażenie że się ohajtałem z wielbłądem - garbate to i obwieszone ładunkiem jak wielbłąd w karawanie ;-)

    • 2 1

    • hm

      • 0 1

  • (12)

    Pan Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz jest pierwszym naszym prezydentem, który tak naprawdę rozpoczął modernizacje gdańskiej infrastruktury drogowej i rozpoczął modernizacje naszego miasta. Zaniedbania z poprzednich lat są GIGANTYCZNE! Nec temere nec timide - Bez strachu lecz z rozwagą motto z herbu Gdańska, rodzinnego miasta Pana Prezydenta idealnie pasuje do Jego postępowania. Pan Prezydent jest politykiem Platformy Obywatelskiej, to widać po Jego słowach i czynach. Jaka uderzająca różnica z bandytyzmem ekonomicznym i nieodpowiedzialnością ekipy PiS-u! Pan Prezydent nie obawia podejmować decyzji kontrowersyjnych i to takich które nie zawsze podobają się opinii publicznej. Efekty Jego pracy to m.in. Nowa Słowackiego, Trasa Zielona Ergo Arenę, Park Reagana Tunel pod Martwą Wisłą, Obwodnica Pd, rozpudowa Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy i Terminal II tegoż lotniska, Kolej Metropolitalna Stadion na Euro i Euro w Gdańsku, ul. Havla, Nowa Wałowa, Tramwaj na Orunię, Trasa AK, Terminal kontenerowy w Porcie PN, Trasa Sucharskiego, czy najnowocześniejsza flota tramwajowa i autobusowa w Polsce! Działalność władz Gdańska to kwestia odpowiedzialności za miasto ale i za kraj, za Polskę i Polaków i Gdańszczanie, Polacy tą odpowiedzialność doceniają.

    • 16 30

    • Po kolei

      1. Park Reagana to kontynuacja dzieła zaczętego przez aferzystę Jamroża, bo ten właśnie człowiek zaczął rozbudowę parku w Brzeźnie i budowy tamże mola.
      2. Słowackiego to Adamowiczowi można przypisać jedynie w górnym fragmencie, bo jego upór faktycznie zdecydował o przebudowie tej trasy. Szkoda jednak że zupełnie ZAPOMNIAŁ o rozbudowie Spacerowej i węzła tejże przy obwodnicy, co swego czasu Szczurek mu wytknął.
      3. Trasa Zielona póki co jest donikąd a i w przyszłości nie na wiele się zda. W sumie wyrzucone pieniądze w błoto.
      4. Rozbudowa lotniska to tylko wyciąganie kasy, znam wiele lotnisk o większej przepustowości (ponad 4 razy) i mniejszych terminalach, tym bardziej że Rębiechowo nie jest hubem a jedynie lotniskiem końcowym i nie ma żadnych szans by było inaczej.
      5. Trasa Sucharskiego to inwestycja portowa i jest tożsama z Drogą Zieloną, wyciułanie wielkiej kasy, tym bardziej że most wantowy kolejne dzieło Adamowicza nie spełnia wymogów transportu ciężarowego tym ciągiem komunikacyjnym.
      6. Tunel pod Martwą Wisła to jak Sucharskiego i Zielona Droga element tej samej układanki. Pomysł nawet i dobry tylko czemu tunel wiercony a nie zatapiany jak pierwotnie zakładano i mający mieć trzy nitki a nie dwie jak teraz?! nie mówiąc o kosztach ... niższych.
      7. Terminal kontenerowy to inwestycja portu, co ma do tego Adamowicz ???????????????????????????????????????? że zasiada w Radzie Nadzorczej i bierze za to kasę!!!
      8. Havla to porażka a zwłaszcza te wielkie lotnisko dzięki któremu na gigantycznej powierzchni zabrakło stworzenia normalnego wyjazdu z Świętokrzyskiej w stronę Oruni. Tylko idiota mógł wymyślić ostry skręt w prawo, do tego w stromym podjeździe!!!
      9. Tramwaj na Orunię, to czysta fantasmagoria, niech wpierw skończą ten na Morenę.
      10. PKM to kolejny dowód na wyciąganie kasy ale nie przez Adamowicza ale przez wojewodę i Sejmik Wojewódzki. Swoją drogą EURO minęło półtora roku temu a PKM dalej w budowie i szybkiego końca nie widać???
      11. Tabor tramwajowy w ponad 70% ma obecnie staż ponad 25-cio letni. Szykują się kolejne zakupy "Dortmundów" dzięki którym tabor ten będzie składał się z starych zestawów już w ponad 80%.
      12. Obwodnica Południowa to zakres GDDiK, jak również węzeł Karczemki. Władze miasta miały tu niewiele do gadania, tym bardziej że ustawa zabrania inwestycji z funduszy jednej gminy w innej, poza wodociągami, śmieciami, energią itp ale na pewno nie komunikacją.
      13. Stadion w Letnicy, to porażka wszystkich za chora ambicję Budynia. Miał być stadion a 33 tys. widzów, zbudowano na ponad 40 tys. Stadion ten nie zwróci się NIGDY, choćby nie wiem jakich sztuczek księgowych by nie czyniono.
      14. Nowa Wałowa to droga donikąd, budowana za gigantyczną kasę pod deweloperów a nie potrzeby Gdańska.

      P.S. Szkoda że nie dołączyłeś do wyników PA dzieł takich jak ECS, Teatr szekspirowski, kładka przez Motławę, wieczną rewitalizację Dolnego Miasta, brak decyzji w sprawie mostu do Sobieszewa; 16 lat prezydent + 4 lata szef Rady Miasta + 4 lata radny.
      Brak zupełnie koncepcji na Wyspę Spichrzów, czas działąnia jak wyżej
      ... i wielu, wielu innych.

      • 1 2

    • Zaniedbania z poprzednich lat są gigantyczne!

      Z których lat konkretnie masz na myśli zaniedbania.
      Adamowicz jest prezydentem 16 lat.

      • 2 1

    • tak doceniam, szczególnie spalarnię Port Service. czemu sie tym nie chwalisz ?

      doceniam też stan torowiska tramwajowego na stogi i stan mostu Siennickiego.Nie dostaniecie mojego głosu. wyjazd na saksy

      • 4 1

    • "bezstronny" z Gdyni zawsze podpisywał się z wielkiej litery

      jesteś jego marną podróbką

      • 4 0

    • co racja to racja!

      • 1 2

    • łomatko (1)

      no prawie to widzę.............
      budyń z łopatą....
      Pieprzeniem o zagrożeniu ze strony PISU nic nie wskórasz, na szczęscie jest nowy kandydat na prezydenta Waldemar Bartelik

      • 4 3

      • Waldemarr ?

        Zle kojarze...;)

        • 0 1

    • Orunia

      Nie ma tramwaju na Dzielnicy Orunia!!!!!!!! Jest na Świętokrzyskiej koło Górnej Oruni któraj NIE jest częścią Oruni, jest to Dzielnica Chełm!!!!!

      • 7 2

    • Główną przyczyną zapóźnień w rozwoju Gdańska i całego kraju w budowie i remontach tras drogowych i kolejowych były rządy lewicy w Gdańsku i kraju.Jednak tego tematu nikt nie podejmuje. Podejrzewam, że ta polityka była prowadzona z pełną świadomością, chodziło o zawrócenie reform na stare tory.
      A teraz te zapóźnienia w szybkim tempie należy usuwać.

      • 4 3

    • fajny wpis. W końcu normalny. pzdr

      • 5 7

    • Czego to już nie każą tym biednym urzędnikom wypisywać w Internecie byle tylko utrzymać szefa i układy.

      • 21 4

    • tak ??? to może

      niech wygłosi jeszcze orędzie do narodu z ośrodka wczasowego Doraco ...... ciekawe co ?

      • 18 3

  • Minimalizacja ruchu kołowego w centrum. (6)

    Prawdziwa droga w przyszłość to:
    Zainwestować w wielkie podziemne i naziemne parkingi (takie jakie budowano w USA już w 50 latach!!!) poza ścisłym centrum Gdańska np. w rejonie bastionów. W centrum zminimalizować ruch samochodowy wyłącznie do niezbędnego minimum to jest do zaopatrzenia, transportu medycznego, policji itp.
    W centrum pozostałyby środki przemieszczania: tramwaj, ew. autobus elektryczny, rower i inne mięśniochody, piechota.

    • 12 7

    • i nikt by do centrum nie lazil wtedy (5)

      Centrum przesuneloby sie w rejon tych parkingow... Nie oszukujmy sie, jest 21 wiek i tam jest centrum gdzie dogodny dojazd. Tylko ideolodzy uszczesliwiania innych na sile, nie chca tego przyjac do wiadomosci

      • 10 9

      • tabletki odstawiłeś? (4)

        gdzie jest życie przy parkingach? budowa wielopoziomowych parkingów w pobliżu centrum zwiększa korki na dojazdach do niego. Czy sprawdziłeś co płynie w twoich żyłach? chyba jednak nie benzyna ani nie olej napędowy? Ulice zamienione na ciągi piesze odżywają - przejdź się na Długą, Piwną, w Kielcach wybierz się na Sienkiewicza i inne sąsiednie. W NYC to samo robią na Broadwayu

        • 7 3

        • A własnie, New York City... (3)

          NYC to bardzo ładny przykład jak w sercu Ameryki wywala się samochody z centrum miasta i oddaje przestrzeń pieszym i rowerzystom.
          Polecam obejrzeć krótki (4:50) filmik "NYC Streets Metamorphosis", bardzo pouczający:

          vimeo.com/83173191

          ("Matematyk, w dodatku kierowca" byłby załamany, nawet ojczyźnie automobilu wprowadza sie radykalne ograniczenia i oddaje miejsce rowerzystom :P )

          • 8 2

          • Woooooow

            Super filmik. Jest pod wrazeniem, ze i w kolebce samochodowej obudzili sie, ze miasto opanowane przez samochody to nie do konca to co dobre :)

            • 1 0

          • czyzby lewica (1)

            opanowala magistrat NYC ?

            • 2 5

            • raczej zdrowy rozsądek

              jak sadzę nie ma to za wiele wspólnego z poglądami politycznymi a więcej ze zdrowym rozsądkiem, konstruktywnym rozwiązywaniem problemów i podnoszeniem jakości życia w mieście.
              Równie dobrze mógłbyś napisać, że istnienie central Parku jest przykładem lewactwa, bo przecież lepiej teren sprzedać inwestorowi pod kolejny biurowiec czy parking.

              • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane