Fakty i opinie

Pół miliona złotych za podniesienie trakcji na al. Hallera

Zbyt duże samochody regularnie zrywały trakcję, próbując przecisnąć się pod wiaduktem na al. Hallera.
Zbyt duże samochody regularnie zrywały trakcję, próbując przecisnąć się pod wiaduktem na al. Hallera. trojmiasto.pl

Zrywana przez ciężarówki trakcja na al. HalleraMapka zostanie podniesiona o 5 cm. To rozwiązanie nie gwarantuje, że już nigdy nie dojdzie do jej naruszenia, ale nawet gdyby tak się stało, to tramwaje będą mogły kursować objazdem przez węzeł Kliniczna, co wcześniej było niemożliwe. Warte 584 tys. zł roboty mają zakończyć się jeszcze w tym roku.



Podniesienie trakcji pod wiaduktem sprawi, że ciężarówki przestaną o nią zahaczać?

tak, tam niewiele trzeba, by był swobodny przejazd 5%
trudno powiedzieć, poczekajmy na efekty prac 21%
nie, 5 cm to za mało 74%
zakończona Łącznie głosów: 1326
Przypomnijmy: zgodnie z planem przebudowany zostanie odcinek sieci trakcyjnej al. Hallera od ul. TrubadurówMapka do skrzyżowania ul. WyspiańskiegoMapka i ul. KlinicznejMapka.

Prace mają być prowadzone głównie nocą, między północą a godz. 4, więc rano tramwaje będą mogły normalnie wyruszyć na swoje trasy.

Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, informowała, że na wniosek wykonawcy mogą być również prowadzone w innych terminach - ale po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (chodzi np. o dni wolne od pracy: sobota-niedziela).

Miejscy urzędnicy nie przewidują jednak całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka.

Podniesienie trakcji i umożliwienie kursowania tramwajów



Samo zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm (więcej miejsca pod wiaduktem już nie ma), wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej.

Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Dzięki temu, w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera, nadal możliwe będzie kursowanie tramwajów przez węzeł Kliniczna. Dotąd taka awaria paraliżowała ruch tramwajowy w całej okolicy.

70 dni na realizację



Zwycięska oferta na wykonanie prac opiewa na 584 tys. złotych.

Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.

Skutki zerwania trakcji na al. Hallera w 2016 roku.

Opinie (161) 9 zablokowanych

  • (20)

    a wystarczaloby 3 dwuteowniki zespawac i wkopac w ziemie przed przejazdem.

    • 175 8

    • Zerwanie asfaltu i obniżenie go o 20 cm to koszt 200 000 (9)

      A tu takie kombinacje . Kto jest skoligacony z wykonawcą ?

      • 28 27

      • Idź ze szwagrem przebudowywać torowisko + jezdnię za 200000

        Po to są właśnie przetargi

        • 24 3

      • (5)

        Ta droga nie jest gruntowa, pod nią pewnie są sieci, które wejdą w kolizję jak się obniży jezdnię (jezdnia to nie tylko płaszczyzna po której się jeździ z podbudową zajmuje min. 60cm). A druga sprawa, to że torowisko tramwajowe ma swoje maksymalne spadki, które jeśli są przekroczone to trzeba występować o odstępstwo od przepisów, a to przedłuża realizację o kilka miesięcy, a trzeba mieć już do tego gotowy projekt.
        Im mniej się wie, tym wszystko wydaje się łatwiejsze.

        • 37 2

        • (4)

          Jestem ciekaw co dałaby wymiana wiaduktu na nowoczesny.

          • 3 3

          • (3)

            Wyeliminowałoby to problem, ale ten wiadukt to niestety zabytek i nawet żeby go pomalować trzeba zgody i uzgodnień z konserwatorem.

            • 6 2

            • (2)

              Ale można ten zabytkowy most posadzić gdzie indziej. Tam gdzie nie wadzi. Nie?

              • 1 1

              • Kościół mariacki też bym przeniósł w inne miejsce xD

                • 1 1

              • I po za tym wiadukat, a nie most, mosty są nad wodą

                • 4 0

      • będzie zalewać

        • 6 0

      • Bzdury.... a co da 20 cm ?

        Na Armii Krajowej ktoś walnął rok temu w wiadukt który ma ponad 5 metrów wysokości.

        • 1 3

    • Fachowcy już dawno stwierdzili, że to nie pomoże, ale 5cm to co innego. (1)

      • 18 2

      • wzorem rosyjskich przejazdów kolejowych

        zamontować tam wysuwane stalowe płyty masakrujące podwozie TiRa - uruchamiane na fotokomórkę umieszczoną na odp. wysokości.

        • 25 1

    • (1)

      w przegladarke wpiszcie truck can opener i zobaczycie jak takie dwuteowniki dzialaja. jednorazowy zakup nie do zniszczenia.

      • 13 1

      • A jak zadziałają na pantograf?

        • 3 1

    • no i dlatego właśnie nie jesteś inżynierem (4)

      Mógłbyś jakoś narysować, opowiedzieć jak widzisz te dwuteowniki i co niby miałyby dać?
      Zawsze lubię posłuchać jak komuś bez pojęcia o tym o czym mówi się wydaje że byłoby prościej-lepiej-taniej.

      W szczególności czy te dwuteowniki dałbyś nad, pod czy przecinające się z trakcją tramwajową?

      • 11 7

      • Lepiej stwierdzić że się nie da...

        • 6 2

      • TEGOnienauczyli (2)

        Przecież nad ulicą nie ma trakcji? Wystarczy postawić bramownicę wcześniej na ulicy zaraz za zakrętem i poza sygnałem świetlnym jak było kiedyś dodać syrenę i megafon jak ciężarówka przekracza wysokość ? Jak trzeba to wprowadzić zakaz wjazdu ciężarówkami na okolicznych ulicach?

        • 10 2

        • na zdjęciu do artykułu jest pokazane co daje taka bramownica (1)

          zamontowana odpowiednio wcześniej uniemożliwia przejazd zanim pojazd wbije się w wiadukt zrywając trakcję

          • 6 0

          • ale jest za tania, znajomi się już nie podzielą...

            • 1 0

    • Hm

      • 1 1

  • Oczywiście stać nas na to. (8)

    Nie ma pilniejszych spraw w tym mieście.

    • 106 29

    • Niech zgadnę. Pilny jest brak miejsc parkingowych pod twoim blokiem? (5)

      • 20 5

      • Miejsc nie brakuje. (4)

        Nie brakuje też dziur w jezdniach, które by można załatać za te pieniądze.

        • 4 3

        • No to zgłoś do BO. (3)

          Jeżeli naprawdę to jest problem, to ludzie przyklepią.

          Chociaż podejrzewam, że płaczesz, że zawieszenie siada po jeździe 70 w strefie zmieszkanej...

          • 7 2

          • Nie wiem co to jest strefa "zmieszkalna". (2)

            Naucz się pisać. A BO nie jest od naprawiania dziur.

            • 3 7

            • Może lepiej naucz się czytać :D (1)

              BO jest od robienia wszystkiego czego chcą obywatele, a urząd nie robi sam z siebie.

              To te same pieniądze z tego samego budżetu miasta.

              • 3 2

              • to tylko świadczy o Tobie

                jeżeli twierdzisz, że BO jest od łatania dziur. Na łatanie płacisz swoje, no ale jeżeli wierzysz w nieudolne zarządzanie to i wmówili Ci że BO jest od łatania dziur.

                • 0 0

    • I od razu zniknie problem zrywania tej trakcji, zobaczycie, jak ręką odjął!

      Całe 5cm, toż to kawał..

      • 3 4

    • No niby nie. Ale jak tramwaje stana przez zerwanie sieci, to będziesz narzekał że nic z tym się nie robi. Albo i nie....

      • 2 1

  • powinien to sfinansować każdy inteligentny inaczej, przez którego należy to teraz podnosić (1)

    numery rejestracyjne są, dane osobowe są, więc w czym problem ? a no tak, u nas zawsze jest problem, najlepiej niech płacą mieszkańcy

    • 140 6

    • Na podstawie jakiego przepisu wyegzekwujesz kasę na zmianę wysokości trakcji?

      To nie jest odtworzenie stanu poprzedniego po uszkodzeniu.

      • 0 10

  • (2)

    500 tysi?!To chyba jakas kpina!Jest zakaz to trzeba go egzekwowac-tanirej tam policjanta budce postawic! :D

    • 136 7

    • Piramowicza (1)

      Mogliby przywrócić ruch na Piramowicza w drugą stronę, a i pieniędzy byłoby dostatek na poprawienie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
      Teraz tramwaje częściej stoją na Hallera w korkach prze tą organizację ruchu, niż przez zerwaną trakcję.

      • 7 1

      • Dlatego trzeba poprawić ten dziwny pas gdzie samochody jeżdżą po torach.

        No i walić mandaty tym, którzy ładują się na skrzyżowanie bez możliwości opuszczenia.
        (a do tych którzy trąbią na tych którzy tego nie robią strzelać, bo to już beznadziejne przypadki)

        • 3 0

  • I tak będą tam wypadki moi drodzy I kochani (6)

    pieniądze wyrzucone w błoto, jeden centymetr 100 koła noo ktoś ma wyobraźnię..

    • 125 7

    • :)

      Ciesz się że nie podnoszą o metr :)

      • 1 0

    • spokojnie, to na próbe

      Jak nie pomoże to o kolejne 5 podwyższymy ale tym razem drożej bo formalności, modernizacja, skomplikowane bizne..yyyy znaczy sie procesy ;)

      • 3 0

    • dzieki temu po zerwaniu sieci tramwaje beda mogły jechac w Kliniczną , o to głównie chodzi (2)

      Dzis to niemozliwe , a wiec kasa nie w błoto. Duzo Twoich wypowiedzi na forach jest nieprzemyslanych, zacznij najpierw myslec a potem pisac .

      • 4 4

      • Brawo bystry człowieku. (1)

        Może napisz co ma podwyższenie do przejazdu tramwaju na Klinicznej?

        • 1 3

        • "wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej. Dzięki temu, w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera, nadal możliwe będzie kursowanie tramwajów przez węzeł Kliniczna. Dotąd taka awaria paraliżowała ruch tramwajowy w całej okolicy."

          Umie czytać ze zrozumieniem osoba ?

          • 1 1

    • leki wzięte?

      • 3 2

  • (1)

    500k w spalone w piecu. Prowizorka, zeby bylo, ze cos robia.

    • 85 4

    • Wiadukt za niski

      Trzeba obniżyć drogę + kanalizacja deszczowa

      • 0 0

  • Poczekajcie rok

    Jak ktoś wpadnie w sieć to mandat 100000zł,parę tirów i samo się opłaci.

    • 25 12

  • (2)

    Za ten hajs można było w tym miejscu wykopać jamę na 0.5 metrów niżej

    • 85 6

    • Ale trzeba byloby wtedy pompy do deszczowki tam zainstalowac. A wiadomo, ze pompy do kanalizacji i deszczowki sie u nas w kraju psuja nagminnie

      • 5 1

    • OK

      ale ty przy każdym deszczu stoisz tam z pompą i wysysasz wodę z tej sadzawki co ją chcesz zafundować. A poza tym - obniżysz o 20 cm to zrywać druty będą ciężarówki o 20cm wyższe także to całkiem bez sensu. W przebudowie drutów nie chodzi specjalnie o te 5cm tylko o całą zmianę systemu zasilania żeby zerwanie jednego odcinka nie wpływało na inne i łatwo sie naprawiało.

      • 11 1

  • (7)

    Wystarczy tylko postawić znak b-16 do 3 m, dziękuję, do widzenia.

    • 61 6

    • Nie pomoże

      I tak znajdą się kierowcy, którzy ten znak zignorują...

      • 8 0

    • Stoi tam zakaz wjazdu ciężarówek od dawna.

      Była też brama, to ciągnęli ją ze sobą pod most...

      • 8 0

    • (3)

      Postawić bramę przed wiaduktem i połamią tylko bramę. OC pokryje straty.

      • 3 2

      • (1)

        w google wpiszcie 'truck can opener' cos pieknego

        • 2 0

        • Wpisałem. Widać sporo polskich i**otów wyemigrowało do stanów i dewastuje tamtejszą infrastrukturę :D

          • 2 1

      • no to jeszcze zrób tak żeby tramwaj przejechał przez tą bramę

        • 1 3

    • taa, na zdjęcie znak 3,40 m...

      i co? i nic. Ja nie przejadę? To popatrz, na pewno przejdzie ...

      • 0 0

  • Tylko 500000 ? Super tanio, myślałem, że będzie drożej. (2)

    • 46 3

    • zrób to sam , zobaczymy czy taniej Ci wyjdzie.

      • 1 2

    • 100000 za 1cm

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.