• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Politechnika tłumaczy, dlaczego nie chce tramwaju

ms
4 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Dlaczego tramwaj nie powinien jechać przez kampus - argumenty Politechniki Gdańskiej


Władze Politechniki Gdańskiej postanowiły wytłumaczyć, dlaczego nie zgadzają się na poprowadzenie trasy tramwajowej przez teren swojego kampusu. - To kwestia bardzo czułej aparatury badawczej, której nie można przenieść w inne miejsce - argumentuje rektor PG, prof. Jacek Namieśnik.



Przekonują cię argumenty PG?

O przebiegu nowej trasy tramwajowej w Gdańsku, łączącej południe miasta, Morenę i Wrzeszcz pisaliśmy wielokrotnie, ostatnio w listopadzie. Dokładny przebieg trasy nie jest jeszcze ustalony na 100 proc., ale największe kontrowersje budzi ostatni odcinek, przed "wpięciem" w al. Grunwaldzką.

Pisaliśmy o tym szczegółowo w artykule Dwa warianty budowy Nowej Politechnicznej.

Wiadomo natomiast, że niezależnie od tego, czy tramwaj wjedzie na al. Grunwaldzką przez ul. Do Studzienki, czy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, na pewno nie pojedzie najkrótszą drogą - przez ulicę Siedlicką. Powód? Nie zgodziły się na to władze Politechniki Gdańskiej, do której należy ta ulica.
W tzw. decyzji środowiskowej dla budowy ul. Nowej Politechnicznej i trasy tramwajowej pod uwagę brane są tylko dwa warianty, które różnią się przebiegiem w pobliżu al. Grunwaldzkiej. W tzw. decyzji środowiskowej dla budowy ul. Nowej Politechnicznej i trasy tramwajowej pod uwagę brane są tylko dwa warianty, które różnią się przebiegiem w pobliżu al. Grunwaldzkiej.

O argumentach przemawiających za takim stanowiskiem rektor, prof. Jacek Namieśnik, i pracownicy naukowi uczelni opowiadają w materiale filmowym.

Oto racje, które zdaniem PG przemawiają za poprowadzeniem tramwaju inną trasą niż przez ul. Siedlicką:

  1. W ostatnich latach ta przebiegająca przez kampus Politechniki Gdańskiej ulica zmieniła swój charakter. Pojawił się kompleks, w którym mieści się Centrum Nanotechnologii B, nowe oblicze zyskał także Wydział Mechaniczny.
  2. W obu budynkach zainstalowano bardzo cenną aparaturę kontrolno-pomiarową, dzięki której naukowcy mogą prowadzić specjalistyczne badania, dotyczące m.in. nowoczesnych implantów.
  3. Przejeżdżające tuż obok tramwaje zakłócałyby pracę aparatury, nie tylko za sprawą wstrząsów, które można zminimalizować, ale przede wszystkim prądu stałego, którym zasilana jest tramwajowa sieć trakcyjna - nawet jeśli prąd stały powoduje mniej zakłóceń, niż prąd zmienny, którego wpływ na aparaturę prezentowany jest na filmie.
ms

Opinie (282)

  • O tramwajach najłatwiej wypowiadać się tym, którzy mieszkają daleko od tego cudu techniki. Obserwuję tramwaj który rusza na światłach razem z kilkoma-kilkunastoma samochodami. Samochody ledwo słychać, a tramwaj nawala jak potępieniec w piekle. Nowoczesność wymaga dbania o tabor jak i o torowiska. Bez tego nowoczesność zamieni się w .Nowoczesność. Łatwo można sobie wyobrazić, że torowisko za 10 lat będzie w fatalnym stanie, a syndyk miasta nie zgodzi się na finansowanie remontu. W takiej sytuacji oszaleć będzie chciała nie tylko aparatura.

    • 7 1

  • Miasto zapewne kombinuje żeby upchnąć tramwaj w tak bezsensownym miejscu, bo ma klienta na plac na którym stoi d.h. "Jantar"? Ma ucierpieć ulica i uczelnia, byleby deweloper był zadowolony? "Tak to się robi w Chicago"?

    • 7 1

  • Przez PG, ale bliżej Do Studzienki

    Przecież ta linia może przebiegać koło budynku IOwa, przed nowym budynkiem ETI i między nim a starym budynkiem z LZWP. Oczywiście sama linia tramwajowa, a nie autostrada, o której marzy BRG.

    • 2 1

  • jaki tam campus

    campus to jest osiedle mieszkaniowe dla studentów, a akurat na terenie Politechniki sa budynki naukowe, laboratoria, administracja - a nie campus !!!

    • 1 0

  • zamiast tramwaju autobusy o napędzie elektrycznym

    Zła, manipulatorska mapa nie pokazuje rozpatrywanych obecnie dwóch wariantów przebiegu tramwaju: 1. przez ul. Do Studzienki oraz 2. przez ul. BGW. Nie chcemy w ogóle tramwaju. Chcemy podróżować autobusami o napędzie elektrycznym.

    • 6 1

  • Decyzja politechniki to największy dziejowy przyczynek aby nie zrealizować GPW nie ma racjonalnego wytłumaczenia tej sprawy wersja z ulSiedicka jedyna dla powodzenia trasy GPW Politechniko stoicie przed decyzjami strategicznymi dla swojej egzystencji w zakresie transportu publicznego innej okazji nie będzie

    • 3 2

  • Tramwaj prze Morenę do Sobieskiego

    My z Moreny (głównie Wileńska) nie chcemy tramwaju jadącego w tunelu pod jezdnią, boimy sie o nasze bloki (teren nie sprawdzony co do drążenia w nim tunelu), cenimy sobie spokój jaki tu mamy i wkurza nas wciskanie kitu mieszkańcom Kowale itp. że komfortowo dojadą do centrum...tramwajem co kluczyć zawile będzie po osiedlach
    I jeszcze ciekawostka: tunel pod Wileńską jest najdroższą opcją a uparcie sie go forsuje - za to zapłacimy my wszyscy gdańszczanie, przekop pod Martwą Wisłą już zadłużył nas na pokolenia, mało nam?

    • 4 1

  • Tramwaj jest potrzebny na tej trasie?

    Ja proponuję autobus. Nie będzie wyburzeń pięknych zabytkowych kamieniczek na ulicy Do Studzienki.

    • 3 3

  • Tramwaj ?

    Na ulicach opisanych w artykule nie ma miejsca na linię tramwajową.
    Linia tramwajowa ma sens tylko wtedy, gdy jest wydzielona z jezdni.
    A tu nie widzę takiej możliwości......

    • 3 2

  • ted

    zkm tak się śpieszy z tym tramwajem we Wrzeszczu, że zapomina o innych połączeniach.Lepiej przypatrzcie się dokładnie połączeniem Nowego Portu z centrum Gdańska. Tam gdzie mieszkają Właściciele Gdańska jest kilkanaście połączeń tramwajowych i autobusowych do wyboru, a z Nowego Portu jeden Tramwaj co 20 minut w soboty i święta co 30 min. Do Oliwy trzeba jechać z przesiadkami, co za dureń opracowuje takie rozkłady jazdy ? Może udziałowcom za mało pieniędzy i chcą na siłę rozbudować linie tramwajowe bo na takich przetargach można nie źle zarobić, a przy okazji Kupić Jakiś Apartamencik. Na świecie wchodzą z komunikacją pod ziemię a w gdańsku robi się wszystko żeby ludziom utrudnić poruszanie. Czy wy tam w tym ZKM nie widzicie ile jest awarii w miesiącu na liniach tramwajowych, byle opady deszczu czy śniegu paraliżują komunikację. doprowadźcie najpierw to jest do porządku a potem planujcie dalej, jak jeszcze można to wszystko zepsuć.

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane